Bokt... je moet je schamen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:47

Na de eerste pagina's gelezen te hebben ben ik gestopt. Wat een walgelijke egoïstische berichten! Bokt zit vol malloten die de meest achterlijke berichten plaatsen, maar als iemand hulp nodig heeft kan je hier niet terecht. Voor iedereen hier die alleen maar aan zichzelf en aan de heilige boktregels denkt: ik hoop dat jullie nooit in zo'n situatie terecht zullen komen. Dat je bang en alleen midden in de nacht over straat moet zwerven zonder enig vooruitzicht op wat beters.
Petje af voor degenen die haar hebben geholpen en opgevangen, maar ook voor de mensen die wel meeleven en een hart hebben.
En Bokt, echt... je moet je schamen voor je reactie!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:47

PenP2014 schreef:
Je zegt geen oordeel te vellen maar intussen zet je (samen met nog een paar anderen) mij wel weg als een dom en naief idealistisch mutsje dat elke gek van de straat plukt met alle risico's van dien.

Nou dat vind ik persoonlijk toch wel heel erg knap tussen de regels doorlezen datgene dat er niet staan.

Ik weet niet hoe je erbij komt, maar een dom en naief idealistisch mustje heb ik je nooit genoemd en dat ga ik ook niet doen.

Ik heb enkel mijn mening gegeven over of het juist dat het topic is gesloten. Ik vind van wel. Wat ik van jou of jouw actie vindt is imo verder niet relevant in die vraag, dus datgene dat je hierboven opsomt heb je -helaas- er zelf bij gehaald. En dat vind ik ook erg spijtig ook, maar ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat denkt te lezen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 29-07-14 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:48

En dan nóg, hadden ze zich menselijk kunnen opstellen. Hadden ze in de PB neer kunnen zetten dat ze kon reageren als ze wilde, hadden ze haar permissies bij het 2e topic kunnen geven. Hadden ze haar een pb kunnen sturen dat ze bij een Mod terecht kon. En in dit topic word net gedaan alsof dat allemaal gebeurd is. Maar NIKS van dat alles is gebeurd. Wil het pbtje wel kopieren hoor :D

Maargoed, had gekund gemoeten wat als wat als, lekker makkelijk praten achteraf.

Nee, het is geen vriendin, ik kende haar ook niet :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:49

PenP2014 schreef:
En dan nóg, hadden ze zich menselijk kunnen opstellen. Hadden ze in de PB neer kunnen zetten dat ze kon reageren als ze wilde, hadden ze haar permissies bij het 2e topic kunnen geven. Hadden ze haar een pb kunnen sturen dat ze bij een Mod terecht kon. En in dit topic word net gedaan alsof dat allemaal gebeurd is. Maar NIKS van dat alles is gebeurd. Wil het pbtje wel kopieren hoor :D

Maargoed, had gekund gemoeten wat als wat als, lekker makkelijk praten achteraf.

Bij een mod terecht kunnen...

Had een mod haar een slaapplaats moeten bieden?!? Bokt is geen onderdeel van het Riagg...

PenP2014

Re: Bokt... je moet je schamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:50

Denk dat je dondersgoed snapt wat ik bedoel petpa. terecht kunnen om in dialoog te gaan. Wat een walgelijke bully ben jij. Ik ga je op de foei lijst zetten nu.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:53

PenP2014 schreef:
Denk dat je dondersgoed snapt wat ik bedoel petpa. terecht kunnen om in dialoog te gaan. Wat een walgelijke bully ben jij. Ik ga je op de foei lijst zetten nu.

Alleen omdat ik een andere mening heb dan jij?!?

Ik ben van mening dat de mod goed gehandeld heeft. Ik sta stil bij het feit dat als het fout gegaan was...

Dat de desbetreffende mod heel bokt over haarzelf heen gekregen had!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:58

Ik heb beide topics meegekregen en vind het geweldig om te zien dat er toch nog mensen zijn die een ander wel willen helpen en op willen vangen.

Maar toen kwam dit topic...

Mijn god..

Ik schaam mij onwijs voor m'n medemens, niet iedereen, en hoop met heel mijn hart dat als zij ooit in de oliebol zitten er wel iemand is om ze te helpen en op te vangen.

Verder ga ik hier niet te veel woorden aan vuil maken, maar wat ben ik teleurgesteld in de instelling van een hoop Bokkers...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:04

PenP2014 schreef:

dan verdien je in mijn ogen zelfs nog iets meer respect dan het aanbod van degene die volgde..
mijn excuses voor het verkeerd lezen..

ik hoop echter dat je ook mijn kant begrijpt en van vele andere bokkers.
als je een vreemde niet in huis opvangt, heeft dat niet altijd te maken met niet menselijk of niet sociaal zijn te maken. En het wel opvangen niet perse met naief zijn (dat zegt verder ook niemand volgens mij)..

De een durft wat meer risico's te nemen als de ander.. sommigen hebben hele nare ervaringen zelfs met mensen die ze kennen, laat staan dat ze dan iemand in huis nemen met een hele hoop negatieve ervaring..

In principe vang jij haar op, zodat ze geen vervelende nacht heeft bij een leger des heils.. als jij je daar goed bij voelt is dat mooi..

maar in mijn geval, ik zou mij daar heel onprettig bij voelen.. moet ik haar dan toch in huis nemen zodat zij geen onprettige nacht heeft?

zoals ik ook in een van mijn reacties aangeven heb in mijn antwoorden.. ik ben best bereid veel te doen.. ik zou ook rustig mijn opslag laten openmaken (met kosten die daarbij horen) om mijn grote tent eruit te halen en die hier in mijn tuin op te zetten.. met eten en drinken overdag en wat beltegoed.. maar snachts in mijn huis, een volslagen vreemde die ik niet 'gezellig op een forum' heb leren kennen en als virtuele vriend beschouw, dat is voor mij een brug te ver.

en met mij is dat voor velen een brug te ver..
dat jij dat wel wilt en prettig vind, betekent niet dat mensen die dat niet willen, gelijk aso's zijn.

en voor wat betreft de moderators.. ze volgen de regels zonder uitzondering, niet kwaadwillend, maar om eventueel kwaadwillenden te weren..

en zie de afgelopen dagen, die zijn er genoeg.. hoe moeten de moderators zeker weten dat het verhaal op waarheid berust? En hoe zouden mensen nu reageren als het een oplichtster was die je bestolen had? het forum zou te klein zijn geweest, hoe bokt zijn gebruikers voor de leeuwen gooit en ze niet beschermd..

----------

hopelijk haalt het de angel iets uit je boosheid en kun je het ook van onze kant bekijken nu?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:07

ik vind het trouwens wel opvallend

iedereen schaamt zich voor zijn medemens en voor bokkers die zich uitspreken dat ze iemand niet in huis nemen..

maar waar bleven alle aanboden dan?

wel geteld heeft 1 iemand haar opgevangen en is er 1 aanbod gekomen van iemand anders..

terwijl ik hier tientallen mensen (ook op die andere draadjes) boos zie worden over hoe aso het is dat mensen zoals ik kiezen om het niet te doen, of het ontraden..

waar waren jullie dan toen zij hulp nodig had? waarom hebben jullie dan geen bed beschikbaar gesteld?

daar ben ik wel benieuwd naar..

want ik reageer in ieder geval dan nog inhoudelijk over waarom ik het niet doe.. de mensen die hierop boos worden.. die worden alleen maar boos omdat ik iemand niet opneem.. maar zelf doen ze het ook niet?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:10

Ik zeg toch ook niet dat iedereen die het niet zou doen ''slecht'' is?
Wat petpa doet is gewoon pesten. Treiteren en expres mijn woorden verdraaien. Afgesloten hoofdstuk nu, staat op de foei lijst dus ik kan niet meer lezen niet meer wat ze zegt. :)

Ik begrijp heeeeeeeeel goed dat het voor velen een brug te ver is. En vind het ook super dat mensen al spulletjes aanbieden! Wat jij zegt kan ik me dan ook zeker indenken.
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld, moest dat wel zo zijn is zo iemand ook snel weer weg :)

En over het beheer van bokt gaan we het verder gewoon niet eens worden :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:12

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar toen ik het topic las was het al op slot en zat TS al bij de persoon vanuit waar ze richting Kiwiko ging.

Anders was ze van harte welkom geweest.

Laat ik ook duidelijk zijn dat het een ieders eigen keuze is, maar er worden hier dingen geroepen die ik persoonlijk not done vind als iemand in nood is.

Maar goed, ik kan ook heel naïef zijn en geloof altijd in het goede van de mens.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:17

PenP2014 schreef:
Ik zeg toch ook niet dat iedereen die het niet zou doen ''slecht'' is?
Wat petpa doet is gewoon pesten. Treiteren en expres mijn woorden verdraaien. Afgesloten hoofdstuk nu, staat op de foei lijst dus ik kan niet meer lezen niet meer wat ze zegt. :)

Ik begrijp heeeeeeeeel goed dat het voor velen een brug te ver is. En vind het ook super dat mensen al spulletjes aanbieden! Wat jij zegt kan ik me dan ook zeker indenken.
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld, moest dat wel zo zijn is zo iemand ook snel weer weg :)

En over het beheer van bokt gaan we het verder gewoon niet eens worden :)

Pesten?!? Tja...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:19

Ik ben helemaal niet egoïstisch ingesteld en ben best sociaal en sta altijd voor mensen klaar! Echt! Jammer dat je dan direct wel zo bestempeld word omdat je de mening van de mods deelt.

Maae toch vind ik dat bokt een goede keuze gemaakt heeft. Gewoon omdat ze helemaal nieuw was, nog niks verder gepost had en je dan helemaal niet weet wat voor persoon er achtdr zit. Het had zo slecht af kunnen lopen.

Je kan wel zeggen dat de nieuwe bokker al jaaaaren op bokt mee leest, maar hoe controleer je dat als je nieuw binnen komt met een account? Dat is niet mogelijk dus is het vaag,vreemd iets dat je met zon verhaal op een paardenforum komt.

Ik vind het super fijn dat er bokkers zijn die het wel aandurven hoor! Respect!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:20

Er zijn heel veel PB's gekomen elena, van spullen tot woonruimte tot baantjes. Dus de rest was er zeker wel. Alleen dan via PB :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:21

Ladybird schreef:
Ik ben helemaal niet egoïstisch ingesteld en ben best sociaal en sta altijd voor mensen klaar! Echt! Jammer dat je dan direct wel zo bestempeld word omdat je de mening van de mods deelt.

Maae toch vind ik dat bokt een goede keuze gemaakt heeft. Gewoon omdat ze helemaal nieuw was, nog niks verder gepost had en je dan helemaal niet weet wat voor persoon er achtdr zit. Het had zo slecht af kunnen lopen.

Je kan wel zeggen dat de nieuwe bokker al jaaaaren op bokt mee leest, maar hoe controleer je dat als je nieuw binnen komt met een account? Dat is niet mogelijk dus is het vaag,vreemd iets dat je met zon verhaal op een paardenforum komt.

Als je Kiwiko nog kent van haar topics lees je al wel even mee :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:23

PenP2014 schreef:
Er zijn heel veel PB's gekomen elena, van spullen tot woonruimte tot baantjes. Dus de rest was er zeker wel. Alleen dan via PB :)

dat zou inderdaad goed kunnen.. jammer dat dat in het draadje niet echt zichtbaar is.. want hierdoor krijg je de indruk dat sommigen niets doen of willen doen behalve de blamegame spelen.

maar ik denk niet dat je van iedere blamer hier (en op de draadjes) een aanbod zult hebben gehad?

en spullen en dergelijken vind ik totaal geen drama, zoals ik dat ook al aangaf in mijn draadje..

en ik denk ook niet dat iemand daar uberhaupt een issue over zou maken.. het blamen ging vooral over het in huis nemen van de persoon.. en dat vond ik niet prettig.. en dat is ook niet eerlijk.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:28

PenP2014 schreef:
Ladybird schreef:

Als je Kiwiko nog kent van haar topics lees je al wel even mee :D

Daar gaat het helemaal niet om! Ik geloof direct dat ze lang meeleest! Maar meelezen zonder account is amper te controleren! Dus een nieuw account maken met zon heftig verhaal voor onderdak , wat geplaats is op een verkeerde plaats, zegt helemaal niet over of ze wel of niet al jaren meeleest en kan dus net zo goed helemaal niks van waar zijn (met eventueel ernstige gevolgen) Daarom vind ik het geen reden om dan maar het topic open te laten. Hoe lang ze ook al meeleest! Niemand weet dat van te voren!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:29

Snap ik hoor Elena. Dit is inmiddels zon discussie geworden... Ik zal de laatste zijn die over jou oordeelt omdat je het niet doet. Wat ik wél jammer vind is dat dit niet normaal is in nederland, en dat ik vind dat er meer mensen met zon houding mogen zijn. Dat is geen oordeel naar de mensen die het niet durven. Ik snap namelijk ook de oorzaak van dat niet durven. En dat is heel jammer. En al helemaal niet als je helemaal alleen in een huis zit, wat bij mij ook niet het geval is.

Wat ik asociaal vind is mensen die zeggen, ga lekker in een tentje liggen, zoek het lekker uit. Ga naar de gemeente. Komt ook omdat ik een stukje niet al te beste ervaring heb met meneer gemeente :+
Ik weet hoe dit is. En dat maakt wellicht voor mij de drempel om te helpen wat lager. Ik weet hoe kevertje zich voelt.

En misschien ben ik ook wel een idealist. Ik heb niet voor niks een kneus van een kreupel paard, zielug asielhondje, nog een zielug spaans hondje onderweg en een vrijwilligersbaantje in t asiel :D :D
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 29-07-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:41

Dagelijks gebeurt het bijna dat mensen andere mensen vertrouwen en hen binnenlaten en dit dan met ernstige mishandeling, beroving of de dood moeten bekopen.
PenP2014 ik ken je niet. Weet ook niet of je de verantwoording hebt over huisgenoten behalve je dieren..... maar ik kan je alleen maar feliciteren dat het goed is afgelopen en dat je toch geluk gehad hebt. Andere mensen hebben een verantwoording naar naasten en huisgenoten. Zou erg onverantwoordelijk zijn die verantwoording zomaar aan de kant te schuiven en het belang van iemand in nood daarboven te stellen.

Betekent niet dat je de enige op deze aardbol was waar ze terecht kon. Er zijn wel degelijk instanties waar ze de nacht(en) had door kunnen brengen. Het vooroordeel dat dat enkel tussen de junks mogelijk is, is absoluut niet waar.

Ieder mens heeft zijn kwaliteiten. De een helpt de medemens door vrijwilligerswerk (doe jij dat ook?) en dat is niet voor 1 of 2 nachtjes maar voor jaren achtereen.... de ander denkt mee en biedt hulp op wat voor een wijze dan ook.

De meeste mensen die dat soort goede dingen doen, lopen er niet zo mee te koop. Die hebben die veren niet nodig.....

Ik bedoel hiermee dat het je zou sieren ieder in zijn waarde te laten.....

En wat jij en Kim doen en gedaan hebben is absoluut heel lovenswaardig maar je kunt dat niet beschouwen als meer dan normaal.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 29-07-14 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:43

En dat is dus het probleem, het is wél waar dat je niet bij instanties terecht kan. Ze sturen je zo makkelijk weg daar lusten de honden geen brood van. Ik ben verder prima in staat verantwoording te nemen voor mijn eigen veiligheid, dankjewel :)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:45

Omdat jij blijkbaar die ervaring heb is dat waar? Er zijn hier al meerdere mensen die het tegendeel hebben aangegeven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:47

Ik heb nergens gelezen dat kevertje weg gestuurd is behalve bij haar moeder. En het klopt dat we van verzorgingsstaat naar een zelfredzaamheid samenleving gaan maar voor iemand die echt in nood is, is er wel degelijk een vangnet.

Je moet wel de wil tonen om er zelf uit te komen. En dat vind ik niet meer dan normaal. Tijd van handje ophouden is voorbij. BV Nederland moet het zuiniger aan doen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:51

Als er iets is wat ze doet is het wel de wil tonen om eruit te komen. Wie ben jij dat je daar over kunt oordelen? En een vangnet is er idd. Theoretisch gezien. Alleen de werkelijkheid is dat je word weggestuurd. En als je niet word weggestuurd mag je op een slaapzaaltje met drugs verslaafden. Is toch mijn keus dat ik een andere optie biedt? Waarom zint jou dat precies niet?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:51

Ik lees alleen maar van de mensen die ook daadwerkelijk in dezelfde situatie hebben gezeten dat ze van het kastje naar de muur worden gestuurd en het vreselijk moeilijk is om hulp te krijgen, overal wachtlijsten of ze helpen je gewoonweg niet.

Ook ervaringen van mensen mijn directe omgeving zijn zo, als je geen of weinig vangnet hebt dan heb je echt een probleem en ben je blij met ieder stukje hulp dat je aangeboden krijgt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:54

Mij zint het niet dat je niet iedereen in zijn waarde laat en onwaarheden vertelt wbt opvangmogelijkheden. En jouw keus respecteer ik wel degelijk. Alleen niet de eis dat zoiets normaal hoort te zijn....