vijandige sfeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:10

ThreeFingers schreef:
Jij noemt mij een pp :x

Maar bedankt voor je pb :D

Nee jij dácht dat :D :D

ThreeFingers

Re: vijandige sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:12

Precies!

Mooi voorbeeld toch :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:13

Nou inderdaad! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:02

Jongens ik doe inspiratie op... Oliedomme makreel en doperwt !!! _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:10

Ik ga temmen, ik vind dit ABNORMAAL gedrag.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:12

lieveli schreef:

Je vergeet de smiley erbij :) Het moet wel goed duidelijk zijn dat het sarcasme is anders ontstaan er verwarringen :+ En dan ontstaat er een 'vijandige sfeer'. :+ :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:37

:')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:42

lieveli schreef:

Ja ja >;) en jouw avatar dan hè, wie is hier abnormaal? |o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:13

Nee dat paard van jou, dát is oké???

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:43

lieveli schreef:
Nee dat paard van jou, dát is oké???

:D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:48

Zou het bijdragen aan een betere sfeer wanneer er bijvoorbeeld bepaalde smileys niet meer gebruikt kunnen worden die er vaak aan bijdragen dat een mening negatief neergezet wordt? (dit is overigens geen bijdrage vanuit het team, maar puur op eigen titel). Neem bijvoorbeeld: 8)7 :r _-:( Of wordt dat gezien als extreme betutteling en gaat het vast helemaal niet helpen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:51

Gaan we nu ook al smileys verbieden?? :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:53

Nee. Dat gaan we zeer zeker niet.
Zeg ik dat ergens? :)

Ik vroeg het me gewoon af. ;)

Edit: overigens ben jij nu wel een mooi voorbeeld voor het topic. Ik stel een oprechte vraag, jij maakt er wat anders van met een lol-smiley. Nou kan ik wel wat hebben op zich, maar dat komt over het algemeen de sfeer gewoon niet ten goede.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:57

Misschien zou dat wel bijdragen ja. Maar zou het zelf geen goed idee vinden. Soms is even 'boos' worden gewoon nodig om iemand te laten inzien dat hij/zij écht niet goed bezig is, ipv 'beter iets anders kan doen'. Met smileys gaat dat veel beter.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:58

En jij bent op je eigen beurt ook weer een goed voorbeeld Iris82, van iemand die iets (te) serieus/negatief opneemt :D
Ik ervaar bijv de post van Suzanne F. niet als vervelend (voor de sfeer), die van jou daarentegen weer wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:01

Fiffill schreef:
En jij bent op je eigen beurt ook weer een goed voorbeeld Iris82, van iemand die iets (te) serieus/negatief opneemt :D

:j
Was totaal niet negatief bedoeld. Dus ligt het dan aan mijn lollige smiley of aan de opmerking zelf of aan jouw eigen gemoedstoestand misschien?
Wel een leuk testmomentje zo. :) (kijk... aardige smiley)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:02

Het zou een verbetering kúnnen zijn, maar dan krijg je dus weer een drempel; wanneer bepaal je dat die smiley er helemaal uit gaat.. Dan moet je denk ik toch een hoop smileys eruit gooien..

Aantal bladzijdes geleden werd er ook al geopperd om dan een soort 'verplicht' smileys te gebruiken, maar dat heeft dus wel een toon hier gezet, waarmee (denk ik persoonlijk) wel wordt aangetoond dat zulke 'restricties' (als ik het zo mag/kan noemen) een nog negatievere eentonige sfeer veroorzaken.

Op die manier zou je namelijk ook de avatars en onderschriften kunnen gaan verbieden en eigenlijk alles waar je sfeer mee kunt maken of breken. Maar ik denk dat het maken of breken van de sfeer bij de gebruikers zelf zit en niet bij de 'hulpmiddelen' om het maar zo te zeggen. En dan heb ik het niet alleen over de mensen die dus iets op een vervelendere manier neerzetten, maar ook over degene die dus nérgens tegen kunnen.

Ik denk dat de smiley achter de opmerking namelijk meer bedoeld was met het oog op de berichten die er nog boven stonden, althans, zo vatte ik hem op.

En ik vond hem best behoorlijk grappig :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:03

Het blijft natuurlijk wel FZ he. :) Je kunt overal wel een geintje van maken, maar voordat je het weet gaat een verhaal (een vraag in dit geval) een heel eigen leven leiden en dat wilde ik echt pertinent voorkomen in dit geval. Voordat men dadelijk op de barricades springt. :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:03

Ik vind het ook wel een mooi voorbeeld hoor. De :') smiley lijkt soms zo 'uitlacherig'. Ik weet dat omdat ik hem zelf heel vaak gebruik en dan soms mijn post zie en denk wow het lijkt erg onaardig of arrogant terwijl ik hem dan gebruik als 'negatief verbaasd'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:07

Ik denk dat die smilies wel meer gebruikt worden in lollige situaties dan om te bekrachtigen jij bent gek!.. Dat verbieden zou denk ik niet veel uitmaken.

Ik vind overigens de opmerking van Susanne dubbel overkomen :P Enerzijds omdat Iris al aangeeft een serieuze vraag te stellen op eigen titel en niet van het team, dus heeft het zinals/ zou het bijdragen als .. en niet ..zullen we of we gaan… Want dan snap ik de conclusie van Susanne beter. Gaan we nu ook al smilies verbieden. Datgeen wordt niet geopperd.

Dus ja ik zie de dubbele belading wel van die opmerking :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-06-14 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:07

Iris82 schreef:
Het blijft natuurlijk wel FZ he. :) Je kunt overal wel een geintje van maken, maar voordat je het weet gaat een verhaal (een vraag in dit geval) een heel eigen leven leiden en dat wilde ik echt pertinent voorkomen in dit geval. Voordat men dadelijk op de barricades springt. :+

Begrijpelijk, maar dat had ook op een minder aangebrande manier gekund. Nu zet jij namelijk juist de negatieve toon. "Nee hoor, het was maar een voorbeeld/ik vroeg het me gewoon af" klinkt al compleet anders.
Om even op je vraag in te gaan trouwens van mij mogen die smileys blijven.

Edit: ik zie de dubbele lading van de opmerking van Suzanne ook, zeker als je teamlid bent, maar dat wil nog niet zeggen dat je zelf meteen in de verdediging moet schieten.

Ik gebruik best vaak de :) en de ;) (die er eerst nog anders uit zag) en toen kwam ik erachter dat heel veel mensen dat als beledigend/neerbuigend opvatten terwijl ik het meestal gewoon gebruik om een zin wat vriendelijker te maken. Werkt dus ook niet voor iedereen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:08

Ik vind die knipoog smiley vaak provocerend. Zo betweterig. Gaan al mijn haren van overeind staan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:10

Ja die ;) vorige. Die vond ik belerend overkomen. Deze nieuwe is beter :j

<nog niet goed genoeg dus? :)) >

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:10

Ja, vooral die knipoog kan best verkeerd over komen. Maar goed dat gaat al snel op het internet, sarcasme is meestal ook niet zo'n succes :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:11

Sammie schreef:
Ja die ;) vorige. Die vond ik belerend overkomen. Deze nieuwe is beter :j

<nog niet goed genoeg dus? :)) >

:n :\