Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:41

Vliegende keep mods :D

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:43

Deetjeeuh : maar wie gaan die reltopics dan vinden en wanneer is het een reltopic?
[***] : dat vind ik dan wel weer een goede dat als het de mods wat te veel word ze mensen kunnen optrommelen

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:43

Ik heb daar vooral last van in discussies. Want ja ik ben vijftien dus weet niks, heb niks meegemaakt en ga het allemaal nog wel zien. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:44

fourseasons schreef:
Ik heb daar vooral last van in discussies. Want ja ik ben vijftien dus weet niks, heb niks meegemaakt en ga het allemaal nog wel zien. :+

Oef dat is ook zo'n dooddoener!
Als je het niet kan onderbouwen met een geldige, duidelijke, wetenschappelijke bron, mag je er geen mening over hebben, tenminste, dat heb ik een aantal keer gelezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:45

chantaleddie schreef:
hier even een voorbeeldje, kon zo even geen vragen verzinnen hahahaha
[ Afbeelding ]
dit is bij het plaatsen van een bericht en dan moet je er ook serieus antwoord op geven.
en zo ook iets bij het plaatsen van een topic??

Mensen lezen die gigantische rode letters boven een verouderd topic ook niet _O-.

Anoniem

ChantalEddie;
Dat kun je toch gewoon als gebruiker temmen? :) + je merkt het snel genoeg, het topic komt dan erg vaak langs in het laatste berichten gedeelte.
Wanneer het een reltopic is? :+ Lijkt me toch redelijk duidelijk. Kwetsende opmerkingen, onzinnige opmerkingen, etc.

Miranda en Fourseasons,
Precies dat! Zó irritant. Je hebt echt wel kennis hoor. Tegenwoordig is de scholing beter dan vroeger. :+

Cowgirl

_lies_ schreef:
Ik hoop dat de moderators hier eens wat beter naar gaan kijken.
Ik las net ook een topic van een meisje van 12, net nieuw sinds vandaag en wilde graag advies over haar pony waar ze te groot voor is.
Die reacties daar sloegen echt nergens op :n. Meteen beginnen over de spelling (welkom op bokt...) en dat de pony hopelijk bij betere eigenaren terecht komt.

Naar mijn mening moet hier echt harder op ingegrepen worden. Bokt is een openbaar forum, voor iedereen toegankelijk, dus ook voor de jongere mensen.
Zeker jonge mensen zijn erg vatbaar voor negatieve prikkelingen. (puberteit, onzekerheid)

Natuurlijk zitten er onzin topics tussen en respectloze reacties van kinderen (maar daar heeft bijna iedereen wel een handje van op bokt, ik ben ook schuldig aan respectloze reacties zo nu en dan, helaas..) en natuurlijk mogen ze daarop worden aangesproken, maar niet ieder kind hoeft slachtoffer te worden door dit soort uitzonderingen.

Edit: en waarom moet iemand per se zo erg op spelling letten Cassidy? In vorige topic wilde jij graag ook even aanhalen dat ik 'wilt' typte ipv 'wil'. Bokt is een forum voor plezier, zolang je kan begrijpen wat iemand bedoelt, moet dat voldoende zijn en dan al helemaal voor de jeugd.

dat was ik die een opmerking maakte over de manier waarop het bericht geplaatst was...
dat had verder niks te maken met wel of geen T aan het eind van een woord maar met de gehele opbouw... dat leest ontzettend beroerd en als 12 jarige moet je toch wel een normaal stukje tekst kunnen schrijven....ik zal echt niet vallen op een kleine spellingfout....ik hoop dat je geen problemen hebt met mijn bericht.....want zo had die persoon het geschreven namelijk.....

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:46

Doanique schreef:
chantaleddie schreef:
hier even een voorbeeldje, kon zo even geen vragen verzinnen hahahaha
[ Afbeelding ]
dit is bij het plaatsen van een bericht en dan moet je er ook serieus antwoord op geven.
en zo ook iets bij het plaatsen van een topic??

Mensen lezen die gigantische rode letters boven een verouderd topic ook niet _O-.

Nee maar dit is iets wat je Moet invullen. Toch net even een stapje verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:47

Het enige probleem is, wat de een nuttig vind, vind de ander niet nuttig.
Wat de een geen probleem vind, vind de ander wel een probleem.
Daar kun je geen duidelijke lijn in trekken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:51

Maar pesten of kleineren is natuurlijk ook nooit goed. Daar mag naar mijn mening echt nog harder tegen opgetreden worden.

Ik wil trouwens ook wel helpen als er iets komt. Heb het topic gelezen en denk vrolijk mee :P

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:54

chantaleddie schreef:
quartel ik vind dat jij zeer goed probeert een oplossing te vinden! je bent hier zeer actief! _/-\o_

mag ik vragen wat je van mijn idee vind? staat enkele reacties hierboven

Ik heb geen idee of dat te doen is qua werk, dat vooropgesteld.
Ik denk dat je dan vanzelf minder overhaast gaat posten, al is het maar omdat het meer werk is :')
Wellicht geeft het een moment om te kunnen bedenken of je post dan wel die moeite waard is.
Maar dat zou mijn reactie zijn..........en ik kom een beetje van mars geloof ik :+

Daarnaast denk ik dat bijna heel bokt wel gaat lopen zeuren over dat extra werk.
En ik geloof niet dat je dan mod wilt zijn :(:)
Krijg je daar weer ellenlange topics over :roll:

over de boktpolitie........sja.......als je gewoon uit jezelf een tem plaatst doe je in feite het zelfde.
Daar zijn geen extra mods voor nodig lijkt me.
Maar goed.......ik ga daar ook totaal niet over dus laten we die suggestie maar als nooit uitgesproken beschouwen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:09

Verschil met de tem van de boktpolitie en een gewone gebruiker is dat hun tem bovenop de stapel komt. Ik heb geen idee hoevel tems een mod per dag krijgt, maar ik gok heel wat. Ook die in principe niet zoveel voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:19

Misschien is het dan wel iets voor de mods om te kijken of er geen nieuwe teamleden bij moeten komen, er zijn behoorlijk wat rel topics en ik snap dat het veel werk is om alles te beheren.

Blijf ook bij mijn idee :D Een melding in de OP + Modopmerking in het topic zelf.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:22

Dit is zo herkenbaar! Misschien bedoelen sommige het nog goed, maar het komt zo bot over. De Bokt volwassenen moeten zich realiseren dat een kind van bijvoorbeeld 12 nog niet zo denkt als hun. En helemaal blij is als een ''levensgevaarlijk'' kunstje gelukt is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:23

Herkenbaar TS, zie het ook vaak en vind dat erg jammer. Het waarom begrijp ik niet echt. Maar bokt heeft sowieso al een hekel aan penny's en ja jonge paardenmeisjes zijn vaak toch min of meer penny's. (let op: vaak, dus niet altijd) En vind dat bokt dan vaak erg hard reageert. Dan denk ik hoe was jij toen je zo was? Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik grotendeels van mijn pennytijd nog niet op bokt zat :D Lijkt me niet altijd makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:26

saskiakefie schreef:
Herkenbaar TS, zie het ook vaak en vind dat erg jammer. Het waarom begrijp ik niet echt. Maar bokt heeft sowieso al een hekel aan penny's en ja jonge paardenmeisjes zijn vaak toch min of meer penny's. (let op: vaak, dus niet altijd) En vind dat bokt dan vaak erg hard reageert. Dan denk ik hoe was jij toen je zo was? Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik grotendeels van mijn pennytijd nog niet op bokt zat :D Lijkt me niet altijd makkelijk.

Tja. Dan krijg je dit soort dingen.

Bokt; Je móét volwassen doen en je zo gedragen op je 11/12de
Bokt; Je bent nog kind! Je mag fouten maken en je hoeft al die verantwoordelijkheid nog niet te dragen. Blijf lekker kind!

En wat dan? :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:28

Niet zo zwart wit, iets er tussen in? :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:29

Dan kies je een kant :)) Je gedraagt je of extreem kind en laat dat duidelijk merken of je probeert je volwassen te gedragen. Of je doet iets er tussen in en hoopt dat bokt je niet vermoord. Stiekem ben ik zelf ook nog een twaalf jarige 'penny' O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:30

Je zult toch haast denken dat mensen met veel kennis dat graag willen overdragen? :)

Er tussen in zit denk ik "Je bent een kind en van je fouten moet je leren, om je te behoeden voor een levensgevaarlijke fout, kan ik je dit advies geven......"

Zoiets? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:31

Tuurlijk is het niet zó zwart wit. Bokt is ook zeker wel héél erg aardig en héél erg gezellig. :D Zo zie ik het echt niet hoor haha. Maar het is wel wat vaak voorbij komt. :Q

Inderdaad een tussenweg is het beste! Wat jij zegt Miranda. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:31

"Agree to disagree"

Dat is ook iets wat vaker mag voorkomen op bokt :o

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:34

discussies zijn altijd lastig......als iemand zich opwind leest die al snel op een andere manier dan wanneer die persoon open minded is.
OK...jij denk er anders over dan ik........dat gaat er dan gewoon even niet in denk ik, dat is jammer zat.

Zo nu en dan lees je.....er is al iemand die een post geplaatst heeft, kijk even of je niet het zelfde post.
Nou ja,.....zo iets is het geloof ik. :+
Ik moet bekennen dat ik dan altijd wel even kijk of ik inderdaad niet het zelfde post.
Wie weet kan er op die manier ook wel een regel komen voor elke post die je plaatst?

Iets in de richting van.......Voegt jouw post iets nuttigs bij op een humane manier?

Nah...ik ben daar niet handig in maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel.

verder zullen wij zelf ook gewoon wat meer moeten temmen als dat echt nodig is.......
Ik tem zelf eigenlijk nooit maar vertrek gewoon uit dat topic.......leuke oplossing voor mezelf maar het lost niks voor de TS op

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:36

Als we heel veel tems krijgen op een topic valt dat gelijk op. Dus als jullie willen helpen dan graag zoveel mogelijk temmen, ook al weet je dat andere gebruikers al getemd.
Liever niet in het topic vermelden dat je een tem geplaatst hebt want dat is dan weer off topic :D

En vooral ook een moderator die online is een privébericht sturen. Soms zijn de moderators van dat forumonderdeel gewoon niet online en kunnen dus ook niet ingrijpen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:58

Is het een idee om deze tips bij de forumregels te zetten? Of een sticky onder de noemer 'hoe kunnen we bokt gezellig houden?' of iets in die trant.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:08

Ik denk niet dat daar zo veel bokkers komen.......
Het is leuker om te kletsen dan om de regels door te spitten....zeker voor de jongeren.

Temmen word dat niet al volop gedaan??
Ik zal zelf ook wat actiever hier in moeten gaan worden maar als ik lees hoe veel mensen er soms temmen krijg ik het gevoel dat ik iets overbodigs aan het doen ben.
Nu na dit topic weet ik dat ik daar de plank mis sla.
Maar temmen is wel iets wat al in gebruik is en tot nog toe laat het toch soms topics toch nog uit de hand lopen.

Een mod mailen is dan iets wat we toe kunnen voegen maar een extra regel bij het posten zelf.......zou dat een optie kunnen zijn??

Ik vind dat namelijk best een goed idee