18+ en Jeugdjournaalproof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: 18+ en Jeugdjournaalproof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:38

prutsmuts in bestaande topics en hk's, rest "saai"en informatief.
het is niet iets om stoer of betweterig over te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:39

Sowieso moet je er geen leeftijd aan vast koppelen. Tenminste als je ziet hoeveel 12/13 jarige seks hebben. En die zullen hun vragen ook wel hebben. En denk dat het dan makkelijker is op een vertrouwd forum dan bij een vreemd seksforum.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:25

Mars schreef:
Dank allemaal tot nu toe voor de reacties, ik ga even samenvatten wat er tot nu toe genoemd is:

- geen seks regel blijven handhaven en alleen losser zijn in het topic dat al loopt
- Aparte hoek (bedoel je subforum Yviertje?) om over seks en aanverwante zaken te kunnen praten
- Centraal topic voor seksgerelateerde vragen/praat (met eventueel een minimaal aantal posts/leeftijdgrens om toegang te krijgen)
- in de HK losser zijn mbt de 'géén seks' regel (de vraag is dan: hoeveel losser? Vinden jullie dat alle details in de HK besproken moeten kunnen worden?)

Deze punten ga ik alvast in de groep gooien, maar als er meer suggesties zijn, schroom dan niet om ze te blijven noemen :)

In het 18+ topic wordt ook niet met details gegooid, ja een pinkie hier, en borsthaar daar, maar echt details bespreken vind ik niet kunnen. 'Speelgoed' oké, maar geen 'die van zo groot en' en go on.

Met phormicola eens, geen grens, wel een waarschuwing.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:11

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:00

Yviertje schreef:
Ik bedoel inderdaad een subforum, waar gewoon topic geopend kunnen worden met een specifiek onderwerp. Dit is voor iedereen overzichtelijker dan 1 centraal topic.

:j Dat is overzichtelijk en dan is de kans op een gevarieerd aantal onderwerp groter. In een centraal topic gaat alles door elkaar lopen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:01

een centraal topic met een Factsheet?
met daarop de meest voorkomende vragen en instanties?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:04

En eventueel een lijst met linkjes naar topics waar die vragen gesteld worden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:05

Maar waarom geen apart subforum, seks is nogal een breed onderwerp.
En dan eventueel daarin een faq?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:26

jasz schreef:
ik heb die topic's ook gezien, en vond er eerlijk gezegd niets in staan dat heel schokkend is.
de meeste jeugdige mensen die zijn wel wat gewend, en als ze het niet vinden kunnen, dan hebben ze dat al snel genoeg door en hoeven ze zich verder niet aan die topic's te storen.

Hier ben ik het wel mee-eens, ik ben zelf nog jong en als ik topics zie die mij niet bevallen klik ik ze gewoon weg. Bovendien zijn kinderen van mijn leeftijd en ouder echt wel wat gewend hoor, daar is bokt niks bij. :=

Ik vind ook dat de hk-topics ook wel iets losser mogen, er zijn maar weinig mensen die die gaan na lezen. Wel moet er een grens zijn natuurlijk, niet te vunzige praat (alleen serieuze vragen?) en geen foto's en filmpjes bijvoorbeeld. Een leeftijd grens vind ik een goed idee, maar aan de andere kant op welke leeftijd zet je die? Want waarom ben je als je precies 18 bent volwassener als iemand van 16 die zich ook volwassen gedraagt? En er is ook nog zoiets als ouders hè? Die horen ook op te letten, dat is niet de taak van bokt.Een apart sub-forum vind ik ook weer niks, dat lokt juist kinderen uit en bovendien word het dan echt zo'n seks forum.