Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:53

Dat laatste had ik ook niet zelf bedacht, hè Winged ;).
Maar juist als je dat ipv de antwoordbalk zet, zodat je niks anders dan dat wil zetten, lijkt het me makkelijk voor mods :).

Verder heb je gelijk over als het al weg is.
Misschien nog een 5de vakje aantoevoegen met open/dicht. En ook bij topicsposts, kan je later nog aanpassen. Misschien het later aanpassen veranderen in x dagen ipv half uur?

Het zou wel heel mooi zijn als niemand offtopic ging, en het topic van ts gewoon door kan gaan.
Maar ik snap de modjes wel: er zijn er altijd wel een paar die offtopic gaan, kijk maar naar dit topic. En die verpesten het voor de rest, zeker in zo'n topic als dat van ts :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:53

Winged schreef:
Ja, dat maakt het dus weer onoverzichtelijk. Iemand plaatst iets op pagina 4 en op pagina 8 komt de melding 'is al weg.' Dan ben je dus 100 posts verder.

Maar anders krijg je allemaal pb's binnen, terwijl het allang vergeven is :\
Hmmm.. moeilijk...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:54

Maar daarom, later aanpassen (ipv een half uur, een paar dagen), zodat je kan zeggen GESLOTEN (in 't vet oid) :)

Dat moet technisch toch mogelijk zijn?
En dan kan de hele zaak wel op LZP blijven :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:00

Coby schreef:
Een heel duidelijke samenvatting :j Op dit moment zijn wij de mogelijkheden aan het bekijken waar en hoe dit gerealiseerd kan worden op Bokt.

Maar Coby, heb je de reacties van Menino en mij gelezen? Wat is de reden dat jullie het topic tijdens dat overleg dichtgooien, terwijl een enkel topic eigenlijk geen overlast geeft?

onbarefeet

Re: Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:01

Misschien vinden hun het wel lastig?
Het topic stond bijna steeds bovenaan, dat kan miss storend zijn?
(ik heb zelf ook geen flauw idee wat ik zeg hoor := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:04

Dat dating gedoe van 1 april stond ook bijna de hele tijd bovenaan, meerdere topics. Dus ik zie het probleem niet dat het met dit ook het geval was.

Leuk initiatief was dit idee!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:05

Ik heb het topic niet gezien, maar misschien te onoverzichtelijk? Een beetje een bende?

Winged

LoveBodin schreef:
Dat laatste had ik ook niet zelf bedacht, hè Winged ;).
Maar juist als je dat ipv de antwoordbalk zet, zodat je niks anders dan dat wil zetten, lijkt het me makkelijk voor mods :).

Sorry, maar ik onthou echt niet wat er zoal allemaal wordt aangegeven hoor ;)

Maar: mbt het onbeperkt editten: Dan moet je iets inrichten voor 1 specifiek topic. Misschien is zoiets wel in te stellen voor een nieuw (sub)forum, maar dan heb je weer het probleem dat er geen nieuwe subs worden aangemaakt ivm de al ontzettend lange lijst met fora.

onbarefeet

DeniseBobby schreef:
Dat dating gedoe van 1 april stond ook bijna de hele tijd bovenaan, meerdere topics. Dus ik zie het probleem niet dat het met dit ook het geval was.

Leuk initiatief was dit idee!

Maar als je hier op bokt de regels niet volgt... (krijg je gelijk de deur in je gezicht gesmeten :=)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:06

XEefjuhX schreef:

Daarom vraag ik het. Ik kan geen nadeel verzinnen, maar ik hoor graag een toelichting.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:06

Shadow0 schreef:
XEefjuhX schreef:

Daarom vraag ik het. Ik kan geen nadeel verzinnen, maar ik hoor graag een toelichting.

k denk dat de mods ons inmiddels al zat zijn, en pas weer iets vertellen als hun definitieve besluit er is :n

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:07

We hebben bewust gekozen handelsgerelateerde onderwerpen op de Markt te houden en discussies, leuke gesprekken en verhalen, enzovoort, op het forum. De Bokt Markt is commercieel, het forum niet. Ook al komt er geen geld aan te pas, de insteek zoals het nu naar voren komt heeft wel degelijk met handel te maken. In dat opzicht is het topic dus tegen de regels: Het topic heeft met handel te maken -> hoort op de Bokt Markt -> wordt dus gesloten.
We zijn er nog druk over in gesprek maar er is nog geen besluit, ik vraag jullie dus wederom nog om wat geduld. :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:08

EvelijnS schreef:
We hebben bewust gekozen handelsgerelateerde onderwerpen op de Markt te houden en discussies, leuke gesprekken en verhalen, enzovoort, op het forum. De Bokt Markt is commercieel, het forum niet. Ook al komt er geen geld aan te pas, de insteek zoals het nu naar voren komt heeft wel degelijk met handel te maken. In dat opzicht is het topic dus tegen de regels: Het topic heeft met handel te maken -> hoort op de Bokt Markt -> wordt dus gesloten.
We zijn er nog druk over in gesprek maar er is nog geen besluit, ik vraag jullie dus wederom nog om wat geduld. :)

Maar willen jullie dan af en toe een update aan ons geven hoe het gesprek vordert? (of is dit te onbeleefd? :o)
Bijv. of jullie zelf een bete idee hebben ipv een onoverzichtelijk topic. (in jullie ogen)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:08

Winged schreef:
Nayomie schreef:
Waarom kon het niet een centraal topic worden? Niet dat je in het topic aangeeft dat je iets graag wilt hebben, maar net als het bewerk topic, de mensen met vraag (in dit geval voor weggeven, aanbod) een reactie plaatsen en de rest in PB afhandelen. En als het al aan iemand vergeven is, dat diegene een reactie plaatst dat het weg is.

Gedeeltelijk om weer terug in de discussie te komen. Heb even één van de laatste quotes gepakt

Probleem met deze oplossing is: Wie controleert het? En daarnaast lijkt het ergens ook wel weer op het oude EA. Ik ben ergens wel voor een 'gratis' deel op marktzaken. En dan verwijzen in het onderschrift. Probleem met een topic is dat het vaak ook al snel gezellig wordt.

Maar in bijvoorbeeld het aanvraag topic, gaat alles ook gewoon zoals het hoort. Dus waarom zou dit niet kunnen?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:09

Winged: maakt niet uit hoor! Het staat er misschien wat onaardig, maar zo bedoelde ik het helemaal niet. 't is meer dat ik echt geen credit voor dat heb/wil hebben :)
Denk je niet dat ze voor één topic op lzp een uitzondering kunnen maken?
Overal de optie opzetten, maar dan een tweedeling, dus half uur of 2 dagen. En dat dan alles standaard op half uur wordt aangevinkt, behalve dit topic. Beetje net als Polls :). Dat is ook een optie.

Maar EvelijnS, voor mij (en voor TS), gaat het juíst niet om het handelen. Juist NIET om het verkopen/kopen, maar het HELPEN van anderen, net zoals op LZP gebeurt, met kaartenacties, met ondersteundende woorden, mensen die juridischse dingen voor elkaar uitzoeken etcetera.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:11

Even een gedachte spinsel i.v.m. het onoverzichtelijke in een topic :P
Zou het niet wat zijn dat men steeds een lijst quote en daarbij plaatst wat hij/zij aanbiedt?! (zeg maar net als in een fotoshoot topic?!) Dan is steeds zichtbaar wat er aangeboden wordt en kan het product o.i.d. weer eruit gehaald worden als het vergeven is.

Het idee dat het topic met handel te maken had, zie ik niet :o Bij 'handel' krijg je er iets voor terug. Of geld of een ander product/dienst. Hier gaf men iets gratis weg aan iemand die het kon gebruiken :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:12

EvelijnS schreef:

Geen probleem hoor, we wachten rustig af :)

LoveBodin schreef:
Winged: maakt niet uit hoor! Het staat er misschien wat onaardig, maar zo bedoelde ik het helemaal niet. 't is meer dat ik echt geen credit voor dat heb/wil hebben :)
Denk je niet dat ze voor één topic op lzp een uitzondering kunnen maken?
Overal de optie opzetten, maar dan een tweedeling, dus half uur of 2 dagen. En dat dan alles standaard op half uur wordt aangevinkt, behalve dit topic. Beetje net als Polls :). Dat is ook een optie.

Maar EvelijnS, voor mij (en voor TS), gaat het juíst niet om het handelen. Juist NIET om het verkopen/kopen, maar het HELPEN van anderen, net zoals op LZP gebeurt, met kaartenacties, met ondersteundende woorden, mensen die juridischse dingen voor elkaar uitzoeken etcetera.

En hier ben ik het eigenlijk mee eens. Ik heb enkele keren een kaartenactie gezien, is goed verlopen, dit werd ook toegestaan. De rode draad hierin was het gunnen van iets voor iemand anders. Dit is precies diezelfde lijn die ook loopt in het ''weggeeftopic''

Dan denk ik dat je als team een besluit kunt nemen, dat eigenlijk ook in verband staat met (als voorbeeld) de kaartenactie :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:13

Shadow0 schreef:
Coby schreef:
Een heel duidelijke samenvatting :j Op dit moment zijn wij de mogelijkheden aan het bekijken waar en hoe dit gerealiseerd kan worden op Bokt.

Maar Coby, heb je de reacties van Menino en mij gelezen? Wat is de reden dat jullie het topic tijdens dat overleg dichtgooien, terwijl een enkel topic eigenlijk geen overlast geeft?

Het overleg gaat niet over dit bewuste topic. Dit was een topic dat niet voldeed aan de regels ivm adverteren etc etc. Vandaar dat er na een voorlopig slotje gekozen is voor een definitief slotje en het verwijderen.
Wij zijn nu in overleg over een vorm op Bokt of op de Markt waar het makkelijker/gebruikersvriendelijker is om gratis producten te 'verhandelen'.

Grote nadelen van handelen al dan niet gratis of via ruilhandel krijgen wij bijna dagelijks te lezen via pb van bokkers die niet de spullen hebben gekregen of niet het geld hebben ontvangen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:15

Coby schreef:
Shadow0 schreef:

Het overleg gaat niet over dit bewuste topic. Dit was een topic dat niet voldeed aan de regels ivm adverteren etc etc. Vandaar dat er na een voorlopig slotje gekozen is voor een definitief slotje en het verwijderen.
Wij zijn nu in overleg over een vorm op Bokt of op de Markt waar het makkelijker/gebruikersvriendelijker is om gratis producten te 'verhandelen'.

Grote nadelen van handelen al dan niet gratis of via ruilhandel krijgen wij bijna dagelijks te lezen via pb van bokkers die niet de spullen hebben gekregen of niet het geld hebben ontvangen.

Onder adverteren valt voor mij hetgeen dat je aanbied, maar niet met een bewust doeleinde hebt (op geldverdienen na dan)
Dit topic was echter bedoeld voor hulp zoals aan een stichting. :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:17

Coby:
Maar als het juist gratis is, maakt dat (even bot gezegd) toch niet uit?
Het gaat hier niet om ruilen! Het gaat juist om HELPEN.
Er wordt niets met geld gedaan. Er is geen sprake van ruilen. Het is geven, en daar niks voor terugverwachten.

En als er dan iemand niets ontvangt, dan wordt die persoon er niks slechter van. Hij/zij mist geen geld, heeft niks geïnvesteerd oid. Wat bij de andere dingen juist wel het geval is.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:17

Coby schreef:

Dit kan sowiezo altijd gebeuren via de markt, maar omdat dit liefdadigheid was komt er geen geld aan te pas. :j
verder ging het vooral over spullen ophalen, dus daaro zou het niet mogelijk zijn je spullen niet te hebben ontvangen, aangezien je zelf langs gaat om het op te halen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:18

EvelijnS schreef:
In dat opzicht is het topic dus tegen de regels: Het topic heeft met handel te maken -> hoort op de Bokt Markt -> wordt dus gesloten.

Maar, zoals ook al gezegd, regels zijn er met een reden. Het naleven van regels op zich is niet het doel. Waarom hebben jullie ervoor gekozen om ook in een situatie die duidelijk uitzonderlijk is (er wordt immers overlegd, en dat doen jullie niet bij elk verkeerd geplaatst markt-topic) toch die regel zo strict te handhaven, terwijl niemand er werkelijk last van heeft dat het topic tijdens het overleg openblijft?

En Coby: de situatie is wel uitzonderlijk, want er wordt behoorlijk duidelijk uitgelegd waarom de markt zoals die nu is niet een goed alternatief is.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 02-05-13 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Wouter82

Coby schreef:

ja maar als je dit naar de markt verplaatst dan los je dat probleem toch niet op?
dan verplaats je het probleem alleen maar.

Nayomie

LoveBodin schreef:
Coby:
Maar als het juist gratis is, maakt dat (even bot gezegd) toch niet uit?
Het gaat hier niet om ruilen! Het gaat juist om HELPEN.
Er wordt niets met geld gedaan. Er is geen sprake van ruilen. Het is geven, en daar niks voor terugverwachten.

En als er dan iemand niets ontvangt, dan wordt die persoon er niks slechter van. Hij/zij mist geen geld, heeft niks geïnvesteerd oid. Wat bij de andere dingen juist wel het geval is.

Dat bedoel ik dus. De persoon in kwestie die het eea zou ontvangen, verliest niks in principe.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:19

Wouter82 schreef:
Coby schreef:

ja maar als je dit naar de markt verplaatst dan los je dat probleem toch niet op?
dan verplaats je het probleem alleen maar.

Of je het nu in een topic zet, of op de markt, het blijft toch wel :+