ongewenste transacties Boktmarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:52

_Michelleee schreef:
Ik vind de reacties er hier zo zwaar overgaan...

Iemand dat ik ken heeft een maand geleden geld overgemaakt en daarna niets meer over haar gehoord.
Na herhaaldelijk privéberichten te sturen, waaraan je WEL kan zien of iemand ze gelezen heeft of niet, die de verkoper dus EFFECTIEF had gelezen, kreeg ze geen reactie.
Tot dat ze in een topic van de verkoper over haar pony's reageerde.

Dan stuurde de verkoper direct een PB met de vraag of ze dat bericht kon verwijderen EN DAN zou ze zeggen wat het probleem is. Daarna melde de koper dat ze het zou verwijderen als ze eerste de uitleg kreeg. Dan kreeg ze een telefoonnummer. Maar er wordt nooit opgenomen!

Zien jullie het verschil hier nu niet met in coma liggen of dergelijke en gewoon uit eigen wil NIET reageren?

Ik snap dat je je vriendinnetje wil beschermen, maar zie ook in dat ze een fout heeft gemaakt.

zo ging het bij mij ook
op pb werd niet gereageerd maar toen ik een melding maakte in haar topic kreeg ik maar al te snel een pb

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:58

ze zouden dergelijke bokkers veel vaker op deze manier aan moeten pakken.
Ik ben 3 maanden geleden voor € 35 opgelicht; heb het pakket nooit gekregen en de bezwaarcommissie kon er ook niks aan doen volgens hun. Ik heb ruim 1,5 mnd op mijn pakket gewacht en meer dan 50 pbs gestuurd waarin de bokker iedere keer beloofde tot een oplossing. Helaas nooit gebeurd; ook geen geld terug.
Zelfs op een aanmaning van de rechtsbijstand gaf ze geen reactie!
En de betreffende bokker plaatst nog steeds volop advertenties op bokt en plaatst berichten hier; waar in ik vervolgens een reactie heb geplaatst om kopers te waarschuwen en vervolgens kreeg ik een ban van een week; hoe krom is dat!
Nee, wat dat betreft kan Bokt nog heel veel verbeteren.
De betreffende bokker heeft ruim 10 artikelen erop staan; allemaal nieuw en voor redelijk lage prijzen ; zij zal nog veel meer gedupeerden maken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:03

Lente schreef:
Overigens valt het me op dat heel vaak er geen enkel probleem wordt gemaakt van bans maar zodra het iemand betreft die bekender is komt meteen een leger aan mensen protesteren. :?

+:)+ Dit inderdaad!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:04

Ik heb meerdere pb's van bokkers gehad over wat Shauni aan mij verkocht heeft

Misschien is het makkelijker voor het dan eventjes hier te plaatsen
- Eurostar Peacock navy
- Scapa red
- Pessoa longeerhulp

Ik heb ook de track en trace code, voor de mensen die deze code willen zien, voor enig bewijs ofzo, die mogen mij gerust een pbtje sturen. Bij geen reactie ben ik bij mijn paard of aan het studeren, ik reageer vrij snel

Mendy1984

Re: ongewenste transacties Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:06

ik heb betaald:

Scapa red
HV polo geel/bruin

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:09

Ik zou best een tijdje willen wachten, maar dan moet er inderdaad wel gereageerd worden als ik vragen heb hoe de zaken ervoor staan. Maar denk toch dat ik dan gewoon m'n geld terug zou willen.

Zou er misschien een soort beoordeligssysteem kunnen komen? Waar de koper aan kan geven hoe lang het duurde voor alles rond was en hoe eventuele klachten werden afgehandeld. Dan is misschien ook sneller te ondervangen als er problemen met de verkopende bokker zijn.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:22

M_hartje_M schreef:
- Eurostar Peacock navy
- Scapa red
- Pessoa longeerhulp

Mendy_Zabbel schreef:
ik heb betaald:

Scapa red
HV polo geel/bruin

Ik hoop dat ze 2x dat scapa dekje heeft dan, anders wordt het een lastig verhaal.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:24

Oew! Dat is goed opgemerkt Authentic!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:24

Die zag ik ook nog niet.. Handig.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:25

Authentic schreef:
M_hartje_M schreef:
- Eurostar Peacock navy
- Scapa red
- Pessoa longeerhulp

Mendy_Zabbel schreef:
ik heb betaald:

Scapa red
HV polo geel/bruin

Ik hoop dat ze 2x dat scapa dekje heeft dan, anders wordt het een lastig verhaal.

Dat heb ik haar gisteravond gevraagd en ze zei inderdaad dat ze hem dus 2 x had..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:26

M_hartje_M schreef:
Dat heb ik haar gisteravond gevraagd en ze zei inderdaad dat ze hem dus 2 x had..

Oké gelukkig maar :) dan heb ik niks gezegd :)

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:52

tamaramt schreef:
Ik ben 3 maanden geleden voor € 35 opgelicht; heb het pakket nooit gekregen en de bezwaarcommissie kon er ook niks aan doen volgens hun. Ik heb ruim 1,5 mnd op mijn pakket gewacht en meer dan 50 pbs gestuurd waarin de bokker iedere keer beloofde tot een oplossing. Helaas nooit gebeurd; ook geen geld terug.
En de betreffende bokker plaatst nog steeds volop advertenties op bokt en plaatst berichten hier; waar in ik vervolgens een reactie heb geplaatst om kopers te waarschuwen en vervolgens kreeg ik een ban van een week; hoe krom is dat!
De betreffende bokker heeft ruim 10 artikelen erop staan; allemaal nieuw en voor redelijk lage prijzen ; zij zal nog veel meer gedupeerden maken.

Van zulke berichten word ik niet blij. Voor mij een reden om geen artikelen meer via boktmarkt te kopen.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:06

Strohalm schreef:
tamaramt schreef:

Van zulke berichten word ik niet blij. Voor mij een reden om geen artikelen meer via boktmarkt te kopen.

het gebeurt ook heel veel via andere sites... (marktplaats e.d.)
daarom is de politie daar nu ook feller op (internet oplichting/fraude hoe je het ook noemen wilt)

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:25

Van zulke berichten word ik niet blij. Voor mij een reden om geen artikelen meer via boktmarkt te kopen.[/quote]

daarom is de politie daar nu ook feller op (internet oplichting/fraude hoe je het ook noemen wilt)[/quote]

Daar bestel ik ook niets. Op boktmarkt nog nooit iets besteld, maar zou het wel gedaan hebben. Had er een ander gevoel bij dan bij marktplaats. Naïef wellicht, zo blijkt ook wel.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:31

Strohalm schreef:

daarom is de politie daar nu ook feller op (internet oplichting/fraude hoe je het ook noemen wilt)[/quote]

Daar bestel ik ook niets. Op boktmarkt nog nooit iets besteld, maar zou het wel gedaan hebben. Had er een ander gevoel bij dan bij marktplaats. Naïef wellicht, zo blijkt ook wel.[/quote]

idd heb ik ook weer van geleerd
gelukkig is niet iedereen zo en is dit ook pas de 1e x dat het bij mij fout gaat

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:34

Uiteraard mag iedereen zelf een keuze maken waar hij/zij al dan niet transacties doet.
Het verhaal over bemiddelen heeft wel meerdere kanten. Er zijn situaties waarin er niet bemiddeld kan worden of waarin de situatie dusdanig onduidelijk is dat het voor ons onmogelijk is om een bindend voorstel te doen.
Het gebeurt helaas ook nog vaak dat er spullen per brievenbuspost verstuurd worden en dat zijn ook situaties waarin wij helaas niets kunnen betekenen. Het is voor beide partijen dan immers onmogelijk om iets te bewijzen. Je kunt nooit met zekerheid aantonen dat iets in de brievenbus gestopt is, en anderzijds kun je ook nooit aantonen dat iets niet ontvangen is. In zulke situaties kiezen we er dus voor om geen 'partij' te kiezen en mocht zoiets mis gaan, dan is het inderdaad zo dat zulke verzoeken afgewezen worden.
Wanneer een situatie duidelijk is en er is overduidelijk sprake van nalatigheid van 1 partij, dan komen we uiteraard wel in aktie.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:50

Wel grappig dat zodra het over een bekend bokker gaat iedereen ineens gaat steigeren. Niemand kan zich voorstellen dat zij dat doet en blablabla.... Grappig dat iedereen het voor haar opnemen terwijl ze waarschijnlijk niet eens weten wat er voor gevallen is :)
Ik ben zelf nog steeds van mening dat die topics goed zijn zodat boven tafel komt of er nog meer mensen die gedupeerd zijn of dat het gewoon een eenmalig "foutje" was. Samen sta je immers sterk. Ik denk dat de desbetreffende bokker vaak genoeg kans heeft gehad om te reageren. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze geband is overigens. "Normaal" zou ook niemand gaan zeuren als iemand die transacties niet nakomt geband wordt... en nu ineens wel omdat het van vele het vriendinnetje is.... En dan zeggen dat er door modjes met 2 maten gemeten wordt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:47

Volledig eens met Yonker.

Blijf het apart vinden dat voor de eigen groep ineens wél uitzonderingen gemaakt mogen worden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:28

IK doe niet aan groepjes dus Shauni zit niet in mijn groepje, of zo. Ik heb al eerder gesteigerd bij een ban om dit soort gedoe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:29

Hhilde schreef:
IK doe niet aan groepjes dus Shauni zit niet in mijn groepje, of zo. Ik heb al eerder gesteigerd bij een ban om dit soort gedoe.

Vind jij het niet terecht dat iemand geband wordt als diegene niet meewerkt, dan :)?

Ik vind oplichting namelijk een heel goede reden om iemand te bannen :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 14-01-13 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:31

Oscar schreef:
Uiteraard mag iedereen zelf een keuze maken waar hij/zij al dan niet transacties doet.
Het verhaal over bemiddelen heeft wel meerdere kanten. Er zijn situaties waarin er niet bemiddeld kan worden of waarin de situatie dusdanig onduidelijk is dat het voor ons onmogelijk is om een bindend voorstel te doen.
Het gebeurt helaas ook nog vaak dat er spullen per brievenbuspost verstuurd worden en dat zijn ook situaties waarin wij helaas niets kunnen betekenen. Het is voor beide partijen dan immers onmogelijk om iets te bewijzen. Je kunt nooit met zekerheid aantonen dat iets in de brievenbus gestopt is, en anderzijds kun je ook nooit aantonen dat iets niet ontvangen is. In zulke situaties kiezen we er dus voor om geen 'partij' te kiezen en mocht zoiets mis gaan, dan is het inderdaad zo dat zulke verzoeken afgewezen worden.
Wanneer een situatie duidelijk is en er is overduidelijk sprake van nalatigheid van 1 partij, dan komen we uiteraard wel in aktie.

In mijn geval ging het om pakketpost en heb ik duidelijke bewijzen aan kunnen tonen op papier; pb en per telefoon!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:37

Jawel, maar dan wel dat ze op FZ nog mee kunnen praten oid.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:38

Ik vind eigenlijk dat oplichters, zeker als ik lees hoe er met mensen omgegaan wordt in dit geval, gewoon op mogen moffelen.. Je weet de consequenties, want dat is redelijk duidelijk als mensen meerdere keren geprobeerd hebben een oplossing te vinden...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:39

Hhilde schreef:

Dan krijg je weer een welles nietes geschreeuw.
Een verkoper krijgt meer dan zat tijd, bedoel, betalingen vanaf November.. zat tijd om tot een oplossing te komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:41

Hhilde schreef:

Waarom? Er is toch meermaals mogelijkheid geboden om weerwoord/uitleg te geven :)? En zoals al eerder aangehaald, de gebande wordt niet zwartgemaakt in de topics waarin gevraagd wordt om ervaringen, er wordt enkel gevraagd om ervaringen.

Het zijn topics als deze die een negatieve, speculatieve sfeer veroorzaken, daar kan bokt verder niks aan doen, dat komt door de TS :).