Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Maar, ondanks dat zelfregulieren enz. zie ik bij de berichten van de bokker die aanleiding gaf om dit topic te openen, geen haatdragende, discriminerende, opruiende teksten staan. De laatste dagen zat hij voornamelijk in een HK-topic, volgens mij, met gelijkgestemden (spreek ik voor mijn beurt, ik was hem al een tijdje kwijt). Begrijp je dan, dat het voor bokkers niet (meer) te begrijpen is, waarom hij dan bijvoorbeeld geband is. Ik zie echt het verband niet tussen zijn berichten en zijn ban. Of jullie hebben zoveel berichten van hem de laatste dagen verwijderd? Dan is het dus ook niet na te gaan, of er "eerlijk" en "onpartijdig" wordt gehandeld door het team.
Peerke_ schreef:Electra63 schreef:Maar, ondanks dat zelfregulieren enz. zie ik bij de berichten van de bokker die aanleiding gaf om dit topic te openen, geen haatdragende, discriminerende, opruiende teksten staan. De laatste dagen zat hij voornamelijk in een HK-topic, volgens mij, met gelijkgestemden (spreek ik voor mijn beurt, ik was hem al een tijdje kwijt). Begrijp je dan, dat het voor bokkers niet (meer) te begrijpen is, waarom hij dan bijvoorbeeld geband is. Ik zie echt het verband niet tussen zijn berichten en zijn ban. Of jullie hebben zoveel berichten van hem de laatste dagen verwijderd? Dan is het dus ook niet na te gaan, of er "eerlijk" en "onpartijdig" wordt gehandeld door het team.
Maar er is ook gemod op de HK hoor
Hij en een andere bokker hebben continue ruzie, en nu wordt er een gestraft.. en de ander niet
Knoffer schreef:Ruzie tussen gebruikers kun je inderdaad niets aan doen, maar ik denk dat je dat ook juist niet moet willen oplossen. Maar door misstanden alleen maar in de doofpot te stoppen, mensen de mond te snoeren en niet open te zijn over dus waarom iemand bepaalde sancties worden opgelegd, los je zeker helemaal niets op en is het voor de gebruiker die zich minder inlaat met persoonlijke vetes, alleen maar zeer onhelder waarom bepaalde beslissingen worden gemaakt.
(@Electra, idd. Het is mij dus een raadsel.)
Dorien66 schreef:Dit is precies hoe ik erover denk. Er wordt m.i. overgemodereerd. In het dageliks leven gebeurt dat ook niet, moet iedereen gewoon zijn eigen broek ophouden. Is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden en uitspraken. Waarom hier niet? Waarom moeten we tegen onszelf beschermd worden?
Kleed de regels juist uit, beperk ze! Heb je minder te modereren. Natuurlijk zullen er ruzies ontstaan, maar zolang er geen echte dreigementen worden geuit, is dat toch niet erg? That's life!
Natuurlijk kun je op een paar zeer gevoelige onderdelen wat meer modereren, bijvoorbeeld YA, maar verder kun je je afvragen of het echt nodig is. Bokt stikt nog eens in zijn eigen regels.
Dorien66 schreef:Tja, daarover verschillen we dan van mening.
Edit: ik doel op jouw reactie op mijn post nuage. Maar dat zal wel duidelijk zijn.
F_Orumster schreef:Denken jullie niet dat juist het openbaren en dat iedereen kan lezen wie er gebanned is, er nog heel lang een reputatie blijft 'kleven'?
De meesten denken wel, waar 2 kijven hebben 2 schuld.
Ik kan me goed voorstellen dat als ik bv een topic over een persoon zie, ik dat uit gebrek aan interesse me daar niet echt in verdiep maar later op het forum als ik die naam voorbij zie komen toch iets denk.
Nuage schreef:Mij hoor je het woord schandpaal ook niet gebruiken. Een korte uitleg over een ban, die bestaat dus niet. Daar hoort die context bij. Je hebt niks aan een korte uitleg. Ten eerste zal die vaak hetzelfde zijn (gebruiker heeft Boktregels overtreden) en ten tweede weet je dan nog niks.
Heb je er echt iets aan als wij neerzetten: 2 OW's voor persoonlijke aanvallen, 1 voor negeren modopmerking en 1 voor een SA? Of weet je dan nog steeds niet waar het over gaat?
Op zich heb ik veel minder tegen doen wat ik nu hierboven omschrijf hoor. Vind het geen probleem om dat te communiceren, maar ik had zelf het idee dat dit hier helemaal niet bedoeld wordt?
Nuage schreef:Dorien66 schreef:Dit is precies hoe ik erover denk. Er wordt m.i. overgemodereerd. In het dageliks leven gebeurt dat ook niet, moet iedereen gewoon zijn eigen broek ophouden. Is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden en uitspraken. Waarom hier niet? Waarom moeten we tegen onszelf beschermd worden?
Kleed de regels juist uit, beperk ze! Heb je minder te modereren. Natuurlijk zullen er ruzies ontstaan, maar zolang er geen echte dreigementen worden geuit, is dat toch niet erg? That's life!
Natuurlijk kun je op een paar zeer gevoelige onderdelen wat meer modereren, bijvoorbeeld YA, maar verder kun je je afvragen of het echt nodig is. Bokt stikt nog eens in zijn eigen regels.
En hier zijn heel veel medebokkers het dus niet mee eens. Ik beloof je dat als wij voortaan zo zouden werken als jij nu suggereert er binnen no-time een topic als dit loopt met de vraag waarom alles maar kan op Bokt en niemand ingrijpt. Alleen dan met andere gebruikers in dit topic
Soms laat je gebruikers heus wel even ruziën of flink discusseren. Is ook niet erg, zolang je mensen niet persoonlijk begint aan te vallen. Dreigementen vind ik al grote stap verder, iemand uitschelden voor van alles en nog wat is ook gewoon niet nodig op Bokt. Denk hierbij ook aan onze jeugdige gebruikers die ook gewoon toegang hebben tot alle delen van Bokt. Maar een ruzie die steeds herhaalt wordt daar zit echt niemand op te wachten, behalve de betrokkenen zelf
Nuage schreef:Dorien66 schreef:Tja, daarover verschillen we dan van mening.
Edit: ik doel op jouw reactie op mijn post nuage. Maar dat zal wel duidelijk zijn.
Dat klopt. Dat komt omdat ik denk de mening van de meerderheid te geven hier, op basis van jarenlange ervaring met Bokt gebruikers. Mijn persoonlijke mening is misschien zelfs wat anders, ik vind een potje ruzie soms best amusantMaar daarvoor kijk ik dagelijks gewoon even op nu.nl bij de reacties en niet op Bokt. Hier zijn de huisregels en het publiek nou eenmaal anders en daar passen we ons allemaal op aan.