Gast ban mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:38

Faruba schreef:
Vraag aan het beheer....,is het technisch mogelijk om een persoon een ban te geven voor een bepaald topic? Het topic kan dan open blijven maar diegene die de rel veroorzaakt heeft kan er niet meer reageren.

Nee, dat kan niet. Je kan ook geen ban geven voor een bepaald deel van Bokt, dat vinden wij ook wel eens jammer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:39

Voor de 48 pagina's zeg maar vond ik al regelmatig dat men te ver ging, heb ik ook diverse keren op getemd, maar nee, de discussie verliep zo respectvol..
Dan zal ik wel een ander beeld van respectvol hebben oid..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:41

Dit forum werkt met phpBB, je kan daarmee wel degelijk iemand de toegang tot een bepaald forumdeel ontzeggen :) Een specifiek topic kan naar mijn weten niet, maar een forumonderdeel wel. Mocht Bart niet weten hoe (wat ik betwijfel) mag hij me altijd PB-en :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:42

Stef ik vind dat je nu vreselijk aan het insecten copuleren bent, het verliep respectvol en zelfregulerend, jij was ook een van de posters die steeds olie op het vuur gooide en hier ben je weer bezig, al is 1/5 waarheid is het nog erg genoeg...dit zijn reacties van mensen die geen inlevend vermogen hebben, blijf dan ook aub weg

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:42

Jannepauli, het is ook wel begrijpelijk dat er natuurlijk altijd mensen zijn die reageren op een botte uitspraak van iemand anders, zoals dus op de uitspraken van de relopa. Maar laten we dit allemaal dan als een leermoment meenemen, om dat soort uitspraken te negeren. Dan kan er niets escaleren en de post verdwijnd vanzelf. Stel dat vandaag het topic weer open gaat en er komt een relnicht langs die het leuk vind mensen te kwetsen met een reactie ... krijg je weer hetzelfde liedje en gaat het topic weer op slot.
Dat bedoel ik dat er grote mafkezen op het internet rond huppelen, je houd dat niet tegen maar we kunnen er zelf wel voor zorgen dat we ze geen voer meer geven door het te negeren en op de achtergrond een MOD te waarschuwen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:44

Kwestie van permissies instellen idd.
Maar dat weet Bart echt wel ;)
Dat is jouw mening echwel. Niet de mijne.
Ik ben inmiddels ook uit het topic weg hoor, je moet op bokt nu eenmaal achter de rest aan lopen, en als je mening dan afwijkt, dan zit je te stoken.
Ik heb nooit zitten stoken. Enkel aangegeven hoe ik erover dacht en dat ik een aantal dingen niet netjes vond...

slimmerik

Re: Gast ban mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 09:45

Fijn topic is weer open !!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:45

Jammer dat sommige mensen zowel het vorige topic als dit topic gebruiken om hun eigen frustratie over het boktbeheer te bespreken, ik zie dat steeds vaker voorkomen. Ik vind dat daar ook wel eens strenger op gemod mag worden, op bokkers die in een topic alleen maat bewijs komen zoeken voor de in hun ogen regerende 'boktdictatuur' ... Vind het erg.storend dat daar zoveel topics over gaan buiten FZ.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 09:47

Heino schreef:
Dit forum werkt met phpBB, je kan daarmee wel degelijk iemand de toegang tot een bepaald forumdeel ontzeggen :) Een specifiek topic kan naar mijn weten niet, maar een forumonderdeel wel. Mocht Bart niet weten hoe (wat ik betwijfel) mag hij me altijd PB-en :)

Klopt, kan wel degelijk !! Heel simpele ingreep.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:48

"Ik durf te twijfelen of dit überhaupt wel op Bokt hoort te staan. Bokt is geen slachtofferhulp, consumentenvereniging en ook geen rechtbank."

Maar Bokt is ook geen vrijplaats waar mensen die schijnbaar geen eigen leven hebben en de behoefde hebben om iedereen die een andere gedachte heeft maar te schofferen en te kleineren. ( Al dan met voor de meest onbegrijpelijke wollige lappen tekst waar bij de meeste het cynisme niet eens door hebben)

Edit, even de toevoeging waarom ik mijn bericht heb geplaatst.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:56

Bericht verwijderd aangezien de aanleiding van mijn reaktie ook weg was :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:00

Annemun schreef:
Jannepauli, het is ook wel begrijpelijk dat er natuurlijk altijd mensen zijn die reageren op een botte uitspraak van iemand anders, zoals dus op de uitspraken van de relopa. Maar laten we dit allemaal dan als een leermoment meenemen, om dat soort uitspraken te negeren. Dan kan er niets escaleren en de post verdwijnd vanzelf. Stel dat vandaag het topic weer open gaat en er komt een relnicht langs die het leuk vind mensen te kwetsen met een reactie ... krijg je weer hetzelfde liedje en gaat het topic weer op slot.
Dat bedoel ik dat er grote mafkezen op het internet rond huppelen, je houd dat niet tegen maar we kunnen er zelf wel voor zorgen dat we ze geen voer meer geven door het te negeren en op de achtergrond een MOD te waarschuwen.

Ben het helemaal met je eens Annemun - ik reageer al jaren niet meer op deze persoon!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 10:01

Maar nu even mijn vraag waar het topic over ging: Kan en mag een gastmoderator behalve een gastslotje ook een gastban geven? Dus niet alleen aan spammers maar ook aan echte leden?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:02

Geef ik hetzelfde antwoord als op pagina 1: er kan een afkoelban gegeven worden. Dat is een noodmaatregel die alleen toegepast mag worden wanneer iemand als een dolle blijft posten. In beginsel is een ban een dermate zware maatregel dat die beslissing niet bij één mod hoort te liggen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 10:09

Nee, klopt dat dat niet bij 1 mod hoort te liggen. Maar iemand die b.v. echt loopt te zieken in een topic en weet dat daardoor gewoon een permanente of andere ban zal volgen kan gewoon een week doorgaan in diverse topics die dan allemaal op slot gekwakt worden met tig frustraties van welwillende bokkers die zo allemaal ook tegen een ban aanlopen. Voor het team definitief een weloverwogen besluit neemt voor een ban is een gastban toch een optie?

Dat dat tot op heden niet gebeurde (gastbans) weet ik maar is zoiets niet te overwegen?

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:00

slimmerik schreef:
.... met tig frustraties van welwillende bokkers die zo allemaal ook tegen een ban aanlopen.

Dat hebben die welwillende bokkers dan nog altijd zelf in de hand. Kwestie van negeren van de kwaadwillende en een Mod waarschuwen op de achtergrond. Verantwoordelijkheid om te reageren op rel-berichten ligt bij ieders, niet alleen bij de beheerders van Bokt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:16

Ben ik het met je eens maar sommige mensen worden zo diep geraakt dat ze niet anders kunnen. Niet iedereen beschikt over een grandioze portie zelfbeheersing.
Ervaring op bokt leert nl dat als iemand je voor rotte vis uitmaakt..... je temt erop...... na ongeveer 1 week krijg je reactie van een mod....bedankt voor je tem.... en vervolgens zie je niets gebeuren. Alleen dat betreffende poster vrolijk verder bokt en her en der de een na de ander neersabelt.

Tja, ik heb geleerd mijn schouders op te halen maar zo zit niet iedereen in elkaar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:22

Kwanyin schreef:
Nayomie schreef:
Ja. Maar dan moet die gast op dat moment wel op bokt zitten. Zoniet, dan ben je te laat, heb je geen IP en kan je hem niet bannen :+

Jawel hoor, bokt kan ten alle tijde je ip-adres zien, evenals alle andere ip-adressen vanwaar je ooit op bokt hebt gezeten en alle boktnamen die onder dat ip-adres vallen ;) .

Maargoed dat bokt geen rechtstaat is. Nu worden meisjes tenminste gewaarschuwd voor deze walgelijke praktijken. En als één iemand een verhaal verzint kan je nog denken dat het een wraakactie is. Het bericht van TS is zelfs nog voor discussie vatbaar tussen wat nu gewoon cultuur verschil is, verkeerd gecommuniceerd en 'toch wel een beetje aangedikt'. Maar zoveel afhankelijke bronnen? Ik vind het niet meer dan correct dat mensen hiervoor gewaarschuwd worden.
Stel je eens voor dat je je jonge dochter van 17 naar daar laat gaan en zij is niet zo weerbaar, maakt hetzelfde of nog erger mee dan de laatste getuigenis...en dan hier: "Ja, ik en X en Y en Z wij wisten het allemaal dat het gebeurd is, maarja hij is niet veroordeeld en we hebben geen klacht ingediend dus officieel mochten we hem niet aan de schandpaal nagelen. We hadden je kunnen waarschuwen, maar volgens de regeltjes van het wetboek is dat niet mogelijk. Daarom dat je alleen maar positieve ervaringen vond op internet."
Daarbij staat het internet vol van recensies over hotels/restaurants/campings die de grond in geboord worden door mensen die er zijn geweest en die zeer negatieve ervaringen hebben. En maar goed ook, want zo heb ik al een paar hotels overgeslaan. Als ze goed volk willen aantrekken, moeten ze ook zorgen dat het goed is. Dit concept is ook niet goed als er een man rondloopt met losse handjes en een opvliegend karakter met een gastvrouw die alles maar in de doofpot stopt en bagatelliseerd. En dan hebben de gasten alle recht om een recensie te schrijven waarom je niet voor deze plek moet kiezen.

Ook als onbekende gast zijnde?
Van gebruikers wist ik het wel.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:28

Nou... Ik had mn pb binnen vanpchtend van de mod.

Maar ik vraag me af wat de sactie tegen. . Is.
En wellicht is er een afkoelban uitgedeelt... Ik hoop het wel..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:31

Nayomie schreef:
Ook als onbekende gast zijnde?
Van gebruikers wist ik het wel.

Ja hoor je kunt op ieder ip een ban zetten...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:01

Mods, flikker maar gewoon dat hele topic weg, en houd de verhalen uit eerste hand erin. Gezeik opgelost..

Mensen, de mods doen dit werk VRIJWILLIG! En gaan zeker niet hele dagen op bokt hangen..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:48

Ik snap jullie niet..

Ibbel was de gene die achtief mee aan het lezen was en mod op dat forum. Die is op dat moment weg (goh, niet iedereen zit 24/7 op bokt) vervolgens komt er iemand langs en begint te rellen. na 2 pagina's gooit Prrr het topic op slot en beginnen jullie te mopperen. Als het topic nog 5 blz had door gelopen, waren jullie gaan mopperen over het feit dat er niet per direct gereageerd word op een TeM

Conclusie, een Mod doet het dus nooit goed. Gooien ze hem bijtijds dicht, is het niet goed, laten ze hem open, ook niet goed.

Verder dan nog wel of geen ban.
Ook ik heb het verhaal van HC gelezen, en ik ben er het absoluut mee eens dat hij Respectloos is naar anderen toe. Sowieso.
Overal waar hij komt escaleert het 9 van de 10 keer, maar schijnbaar heeft hij de gave om er overal tussendoor te fietsen. hoe ie het doet, geen idee.
het gaat er om dat ze achter de schermen schijnbaar toch beslissen om hem niet te bannen, waarom, omdat hij het meestal bij 1a 2 berichtjes laat, en daarna in discussie gaat met wat er gezegt word naar hem toe. Op dat moment begint er een discussie (onvriendelijk, want hier op bokt word gereageerd met heb je hem ook weer) over wat hij gezegt heeft, en dan valt het toch weer onder meningsuiting.

Dit is niet een berichtje om HC goed te praten, want met hem ben ik het absoluut niet mee eens, ook ik juich een ban toe. zeker omdat elk topic waar hij komt zo ongeveer een rel uit breekt. het gaat er meer op, want er zijn meer bokkers die deze gave hebben, hoe ik het zie en denk hoe het inelkaar zit.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:02

Ik weetniet of het iemand al is opgevallen;

Maar HC is al een aantal dagen niet actief op bokt.
Er zal dus aangenomen mogen worden dat de Mods of een ban uitgedeelt hebben (raar want dat is niet uit zijn profiel te halen) of een flinke toespraak hebben gehouden.
Hoe dan ook, dat geeft wel rust denk ik.

Een mod kan het ook nooit goed doen, al denk ik dat zij in deze wel goed gehandeld hebben. Maar, dat is mijn mening van het geheel.
Petje ook af voor Prrr. Ze blijft kalm en herhaaldelijk uitleggen waarom ze een tijdelijk slotje hebben geplaatst en dat de ''echte'' mods zo snel mogelijk een oplossing zullen zoeken.

Laten we hier niet met zijn allen vergeten dat de Mods vaak een fulltime baan hebben, een paard, of meerdere, kinderen, een man/vrouw. Kortom een leven naast bokt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 10:13

Er is niks met hem aan het handje hoor ;) Je hebt hem vast in de foeilijst staan.... _O- Mooi laten staan :D
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 09-08-12 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:14

Lieffiefi schreef:
Laten we hier niet met zijn allen vergeten dat de Mods vaak een fulltime baan hebben, een paard, of meerdere, kinderen, een man/vrouw. Kortom een leven naast bokt.

Echt? :oo

:+