Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:29

Huertecilla schreef:
Dat is dictatuur _-:( .

gevalletje: overdrijven maakt de zaak duidelijk?

Huertecilla schreef:
Interessante respectvolle smiley. Plaats je die ook bij elke opmerking over de cap?

Nee daar plaats ik helemaal niks :)
Fyi: ik draag zelf zelden een cap, alleen als het vereist is (wedstrijd) of als ik met een kind ga rijden.
Ben overigens van mening dat het wel beter is, als ik met een kind ga rijden moet die wel een cap op en zet ik hem zelf ook op.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:38

Huertecilla schreef:
Narnia schreef:
Het dragen van een cap en bp verkleint de risico's

Nee, dat is incorrect.

Risico = kans x gevolg.

Beschermende kleding beperkt mogelijk de ernst van een deel van de gevolgen, maar vergoot de kans door toenemend risicogedrag.
Het dogma van cap (bp) = veilig is incorrect.
Menig ruiter loopt ´door´ het dragen van cap (bp) beduidend meer risico.

Tuurlijk! Je gelooft het toch zelf niet. Een cap heeft echt wel levens gered net als een bp.
Het heeft meer voordelen dan nadelen om te dragen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:39

slimmerik schreef:
Honderd reacties van dat een cap moet vind ik ook overdreven. Maar daar kan op getemd worden. Is je al verteld toch?

Ik stel dat de eerste die off topic daarmee reageert al fout bezig is.

Daar zit blijkbaar een verschil.

Van obnderwerp gaan wordt gelijk teruggefloten indien het de Boktgemeenschap niet welgevallig is en off topic gaan mbt een cap is door Bokt gestimuleerd ontmoedigingsbeleid.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:50

Huertecilla schreef:
slimmerik schreef:
Honderd reacties van dat een cap moet vind ik ook overdreven. Maar daar kan op getemd worden. Is je al verteld toch?

Van obnderwerp gaan wordt gelijk teruggefloten indien het de Boktgemeenschap niet welgevallig is en off topic gaan mbt een cap is door Bokt gestimuleerd ontmoedigingsbeleid.

Hoezo is dat meteen helemaal offtopic? Want dan zou je op HAW ook niet mogen zeggen mooi paard want daar mag alleen maar rijtechnisch commentaar gegeven worden. Dus het gedeelte mooi paard is dan offtopic .. Zullen we daarover ook gaan klagen?

Ik ga het nog 1 keer zeggen:
Zolang er onderbouwt commentaar gegeven word en het niet dragen van een cap 1 keer gezegd word heb ik er geen problemen mee . Maar als het 100 keer gezegd word dan zit er een mooi rood uitroepteken aan de rechterkant van het bericht en kun je daar op klikken. Dan gaat een modje naar jou tem kijken en er dan misschien iets aan doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:55

Huertecilla schreef:
slimmerik schreef:

Ik stel dat je op de 198000 leden hooguit 10 medestanders hebt. Trek je conclusie zou ik zeggen.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:59

Quera, als je op haw enkel zegt: mooi paard, wordt je post idd verwijderd
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 30-07-12 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:00

stef schreef:
Quera, als je op haw enkel zegt: mooi paard, wordt je pist idd verwijderd

Daarom zeg ik het gedeelte mooi paard.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:00

sflj schreef:
De mening van de meerderheid moet niet verward worden met de waarheid. ;)
Ik behoor meestal niet tot de meerderheid. (en ben daar godsgruwelijk blij mee! :) )

Als minderheid krijg je wel steeds vaker te maken met het feit dat jouw weloverwogen capabele beslissing een overtreding inhoudt.
Hier op Bokt is dat helder met het plaatsen van een caploze foto ook al is jouw rijden VEEL veiliger dan het modale plofpaardrijden met cap en bp.
Als je daar geen onbeschofte golf aan ongefundeerde kritiek op wil moet je een dergelijke foto maar niet plaatsen.
Bokt is net het godsdienstonderwijs op een katholieke school hier met de sector als Rome.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:01

slimmerik schreef:
Ik stel dat je op de 198000 leden hooguit 10 medestanders hebt. Trek je conclusie zou ik zeggen.....

Je bedoelt dat de meeste stemmen dictatoriaal gelden ook al heb je wettelijk recht op een andere keuze?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:06

quera schreef:
Zolang er onderbouwt commentaar gegeven word en het niet dragen van een cap 1 keer gezegd word heb ik er geen problemen mee . Maar als het 100 keer gezegd word dan zit er een mooi rood uitroepteken aan de rechterkant van het bericht en kun je daar op klikken. Dan gaat een modje naar jou tem kijken en er dan misschien iets aan doen.

Dus kan ook op élk topic met een bit of ijzer 99 keer onderbouwd opgemerkt worden dat men het dierenmishandeling vindt.

Dat is eigenlijk nieuws voor een apart onderwerp op forumzaken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:08

Huertecilla schreef:
quera schreef:

Dus kan ook op élk topic met een bit of ijzer 99 keer onderbouwd opgemerkt worden dat men het dierenmishandeling vindt.

Dat is eigenlijk nieuws voor een apart onderwerp op forumzaken.

Pff jeetje zeg die 100 keer was bij wijze van spreken..

Dan maar zo:
Als het meerdere keren gezegt word dan zit er een mooi rood uitroepteken aan de rechterkant en daar kun je op klikken.

Dat sommige mensen niet moe van zichzelf worden. :')

Anoniem

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:12

Temmen heet dat.......klikken wat tikken en klaar :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:15

Abiola schreef:
Het "gezeur" over het niet dragen van een cap, komt niet van Bart alleen af, het is blijkbaar (?) de meest gangbare gedachtegang hier op Bokt. Lijkt me niet echt een dictatuur, waar één man (poster) alle macht heeft?

Dictatuur
== Kenmerken == Een precieze omlijning van het begrip dictatuur is lastig te geven. Een kenmerk dat in vrijwel alle definities terugkomt is het ondemocratische karakter.

Het niet toestaan van wat niet de modale stem is, is echter óók dictatuur. De dictatuur van de meerderheid.
Opvallend is dat op een overheersend vrouwenforum als Bokt totalitaire dictatuur van de meerderheid als groot goed wordt gezien. De afwijkers; of die daar nu wettelijk recht op hebben, moeten hun fotos maar niet plaatsen of anders een golf van ongeschofte kritiek accepteren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:17

HC je hebt 3 keuzes

1. Je plaatst geen foto's
2. Je negeert het commentaar op de cap
3. Je temt op de reacties

Goh wat is dat dictatuur zeg?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:20

Ben het volledig met de ts eens! Altijd maar dat gezeur over de cap, schoeisel etc. Even lekker met z'n alle muggeziften is het! Niemand die me kan wijsmaken dat het daadwerkelijk uit bezorgdheid is. Hier op bokt wrijven de mensen zich in de handen als ze iemand zonder cap zien, want dan kunnen ze even hun frustratie gratis en voor niets vanachter hun schermpje afreageren. Zielig vind ik het, meer niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:22

quera schreef:
HC je hebt 3 keuzes

1. Je plaatst geen foto's
2. Je negeert het commentaar op de cap
3. Je temt op de reacties

Goh wat is dat dictatuur zeg?

1. zou geen punt moeten zijn
2. zou niet nodig moeten zijn
3. stel ik nu juist voor; dat de moderators reageren op een tem mbt van onderwerp gaan

Je hebt in dit onderwerp kunnen lezen dat de moderators het over de cap van onderwerp gaan als ontmoedigingsbeleid (in de praktijk tot grote hoogte) tolereren wat leidt tot ´plaats dan geen foto of zet voor de foto een cap op als je geen schoffering wil´ = dictatuur.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:23

slimmerik schreef:
Huertecilla schreef:

:D :D

*pakt een kop thee, zakt onderuit en geniet*

HC, is het daar te warm om buiten te spelen? ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:24

Zoals ik al eerder zei HC ..
Als je temt wil dit niet zeggen dat hier ook iets mee gedaan word.

En je zou je niet zo druk moeten maken over dit soort dingen. Dalijk krijg je het nog aan je hart

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:26

Lara_Silver schreef:
Niemand die me kan wijsmaken dat het daadwerkelijk uit bezorgdheid is. Hier op bokt wrijven de mensen zich in de handen als ze iemand zonder cap zien, want dan kunnen ze even hun frustratie gratis en voor niets vanachter hun schermpje afreageren. Zielig vind ik het, meer niet.

Zie een quote van pagina 1. van dit topic:

Motje11 schreef:
Weet je wat ik nog het allermooiste vind? Als mensen eerst een potje lopen te zeuren dat iemand een cap op moet. TS vertikt het en dan wenst die persoon hem/haar toe dat ze maar eens flink op haar hoofd mag vallen. _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:29

..een imiddels weer meer dan een dozijn reactie met op de man spelen en uiteraard geen moderator die daar ondanks een eerdere groene waarschuwing iets aan doet want het is door de politiek correcten.

Wijk af op eigen risico en zo zijn er steeds minder Bokst(st)ers die hun afwijkende mening durven geven = dictatuur.
Zie daar het recht op vrije meningsuiting volgens Bokt.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-07-12 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:31

Ik speel niet op de man :) als je mij daar soms mee bedoelt. Ik vraag me gewoon sirrieus af waarom je je over zoiets kleins zo druk maakt. En dat is feitelijk gewoon niet goed voor je hart

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:42

Ik erger mij dood aan mensen die niet het editknopje gebruiken maar voor iedere quote een nieuwe post plaatsen, moet ik daar een nieuw topic over openen of mag dat hier..

goeroe schreef:
Huertecilla schreef:
Omdat de cappers jou vanuit hun hogere moraal dom vinden.

Die hogere moraal waar je het steeds over hebt, ben je daar zelf ook niet een beetje schuldig aan? Dit is niet de eerste keer dat je een vraagstuk aanroert waarbij het lijkt alsof je mening bij voorbaat al in steen gebeiteld staat. Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar soms lijkt het alsof je je iets teveel over een onderwerp hebt opgewonden voordat je een topic opent. Je spreekt grote woorden, maar lijkt niet meer voor welke andere opvatting dan ook open te staan en zelfs niet bereid om uit te leggen hoe je tot een bepaald standpunt bent gekomen. Elke serieuze discussie ga je uit de weg en zodra iemand een poging doet om het concreter en specifieker te maken geef je niet thuis. Mag hoor, ik ben de laatste die aan jouw beslissingsvrijheid wil komen, maar ik begrijp het niet. Potentieel interessante discussies verzanden op die manier want iedereen praat langs elkaar heen, zonde.

Mis trouwens ook nog steeds het antwoord op deze post, dus negeren van bokkers erger ik mij ook aan, nieuw topic of mag dat ook hier

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:50

Echwel schreef:
Mis trouwens ook nog steeds het antwoord op deze post,

Het recht op een vraag stellen levert geen plicht op die te beantwoorden.

Verder zie ik helemaal geen vraag in de citering. Alleen een opmerking waarvan de enige inhoud op de man spelen is.
Alleen de moderator zou daarop moeten ingaan.

Zal wel ´slotje voor overleg´ komen = lastige topic weg.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:52

Ik vind ook dat ongevraagde en veel herhalende cap-reacties eerder weg mogen/zelfs een verbod op moet komen _/-\o_