Alleen waar ik wel moeite mee heb. Dat ik altijd zeer mijn best om zo weinig mogelijk spellings fouten te maken. Dat ik altijd als nog commentaar krijg. Terwijl Nederlands niet mijn beste (goeiste

En hier altijd al moeite mee heb gehad.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kadankovitch schreef:Eigenlijk kan dat citaat niet op mij slaan omdat ik van alles ben, MAAR ZEKER NIET IEMAND UIT ACADEMISCHE SEKTE. Daaruit blijkt al dat u nooit mij teksten gelezen hebt. Dat is uw fout niet de mijne. Ik daag u uit één tekst te presenteren waaruit blijkt dat ik de 'academische rijkunst' aanhang.
Voor het overige had ik voor u gehoopt dat u met een beter argument aan zou komen. Want u argumentatie is bijna een non-argument. U stelt dat u zich zodanig door sentimenten laat leiden dat argumenten niet meer op hun inhoudelijk waarde worden beoordeeld. Uw argument is dus dat u zich niet door een argument laat leiden maar door gevoel:= non-argument. Sorry dat ik het zo bot zeg; hier kan ik niets mee. Aan mensen die zich zo bewust laten beinvloeden door niet terzake doende factoren, heb ik geen boodschap. U zou ook uw verstand kunnen gebruiken en iets denken in de strekking van: 'Die persoon schrijft onaangenaam, maar wat bedoeld hij. Wat kan ik er tegenin brengen' Desnoods alleen maar omdat u een hekel aan mij hebt, echter dan wel met een degelijke redenering. Maar u geeft duidelijk blijk van onwil.
Bovendien ik ben geen politicus, die in een democratie domme-stemmers-zieltjes moet winnen. Daar zijn genoeg voorbeelden van hoe het mis kan gaan. Om duidelijk te zijn; ik heb geen behoefte aan uw goedkeuring of stem. Ik geef gewoon mijn mening in dit forum door het gebruik van argumenten en niet door het gebruik van sympathie en antipathie. Dat laat ik aan demagogen over; immers die mensen spraken en spreken met de stem van het volk. En met een beetje historisch inzicht kunt u weten wat dat met zich mee brengt.
Kadankovitch schreef:Ik neem aan dat dit topic niet alleen over mijn schrijfstijl gaat, dat zou teveel eer zijn. Ik kan alleen voor mijzelf spreken. En heb door de berichten die hier geplaatst zijn veel steun ondervonden voor mijn standpunt, ook voordat ik mij in de discussie mengde. Zoals ik al eerder schreef, ik ben geen zieltjeswinnaar, geen predikant of politicus: Ik geef mijn mening zonder de behoefte absoluut mijn gelijk te moeten krijgen. Ik ben geen demagoog en dus ook niet op zoek naar volgelingen.
Me dunkt dat er belangrijkere aspecten dan schrijfstijl bestaan die discussies frustreren. Maar dat heb ik in andere topics naar voren gebracht.
Ik denk niet dat er veel meer over te zeggen valt. Maar ik laat mij graag verrassen. En ik zal ook zeker reageren als er een fundamenteel nieuw argument naar voren wordt gebracht.
Kadankovitch schreef:Mevrouw, bedankt voor het herhalen van de kern van u eerdere berichten. Maar dat is het dan ook; een herhaling. U gaat voor de rest nauwelijks in op de argumenten van mij. Het lijkt me niet zinnig om in herhaling te vallen. Ik ken uw standpunt ten genoegen. Ik begrijp het ook, maar ik deel het niet. Of u mijn standpunt ook maar een beetje begrijp, weet ik niet. Één ding is echter zeker, onze standpunten komen niet dichterbij.
Ik neem aan dat dit topic niet alleen over mijn schrijfstijl gaat, dat zou teveel eer zijn. Ik kan alleen voor mijzelf spreken. En heb door de berichten die hier geplaatst zijn veel steun ondervonden voor mijn standpunt, ook voordat ik mij in de discussie mengde. Zoals ik al eerder schreef, ik ben geen zieltjeswinnaar, geen predikant of politicus: Ik geef mijn mening zonder de behoefte absoluut mijn gelijk te moeten krijgen. Ik ben geen demagoog en dus ook niet op zoek naar volgelingen.
Me dunkt dat er belangrijkere aspecten dan schrijfstijl bestaan die discussies frustreren. Maar dat heb ik in andere topics naar voren gebracht.
Ik denk niet dat er veel meer over te zeggen valt. Maar ik laat mij graag verrassen. En ik zal ook zeker reageren als er een fundamenteel nieuw argument naar voren wordt gebracht.
Ik had de tekst in kleine letters over het hoofd gezien. Bedankt dat u mij nog een 'handvat' geeft om mijn standpunt te versterken. Ik respecteer uw expertise op het vlak van taalvaardigheid. Iets dat u ontgetwijfeld hebt opgedaan na langdurige studie. Welnu mijn eerder aangevoerd argument: Die vaardigheid heb ik niet. En vergeef mij als ik nu op mijn leeftijd kies voor andere zaken om mij verder in te bekwamen. Dus ik blijf mezelf en schrijf zo goed en duidelijk als ik kan, in het besef dat het onmogelijkis het iedereen naar de zin te maken.
Ik vraag mij hierbij af hoeveel schrijvers u op Bokt met uw expertise steunt. Ik heb het idee, dat gezien de vaak onsamenhangende teksten alhier, dat er niet velen zijn. En voor het overige het 't best beschreven kan worden met het zinnetje; 'dweilen met de kraan open'.
Kadankovitch schreef:Een nieuw argument? Ik heb al gezegd dat ik het standpunt van LindyH c.s. begrijp. Uw argument heeft eigenlijk dezelfde strekking. Ik beweer ook niet dat het niet beter kan. Maar is het begrip 'formeel' en de negatieve emoties die dat teweeg zouden brengen dan het belangrijkste breekpunt. Hopelijk heb ik meer verstand van africhten van paarden.
Citaat:Och geïrriteerd? Misschien, maar verbaast eerder. Eerst was alleen sprake van HC. Toen mengde ik mij in de discusssie. En nu lijkt het alsof mijn schrijfstijl hier op Bokt zo'n invloed heeft dat er een heel topic over moet gaan. Dat lijkt mij echt teveel eer. Ik antwoord er nog op. Ik had het helemaal kunnen negeren. En wat dan?
LindyH schreef:En dat je niks kunt met vage sentimenten... prima. Voor mij zijn ze alleen helemaal niet vaag, maar heel reëel. Taal is een communicatiemiddel, een gebruiksvoorwerp, en dient je boodschap zo effectief mogelijk over te brengen. Om je taalgebruik zo effectief mogelijk te laten zijn, is het van belang dat je het aanpast aan je publiek.
Ibbel schreef:En precies datzelfde geldt voor de schrijvers die zúlk duur taalgebruik (en heel vaak ook nog eens foutief) gebruiken dat ze ook niet begrepen worden of niet serieus genomen worden (of als arrogant worden afgedaan omdat men zich beledigd voelt omdat het inderdaad heel denigrerend over kan komen).