We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:35

LuvdaTossa: Ik merk dat wij zeer verschillend over die dingen denken en daarom ga ik er even niet op in. :)
Dat heeft weinig zin en dat geeft verder ook niks.. mijn opvattingen zijn niet beter dan die van jou en andersom.
Maar gewoon om er niet een compleet ander topic van te maken, hou ik me even stil.

Unika: Ik snap wel een beetje wat je bedoeld.
Er zijn ook periodes dat ik minder thuis ben, meer werk, vaker naar Kim ga etc. waarin ik dus ook echt geen tijd heb om topics bijlangs te gaan.
Maar op momenten dat ik ziek ben, vind ik het toch wel een leuke afleiding (+ inspirerend) om fototopics te gaan bekijken. :j
Ik snap ook dat mensen met een baan van 40 uur, niet de hele avond topics bij langs gaan..
Misschien had ik mijn OP wat duidelijker moeten beschrijven.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:38

het is makkelijker om kritiek te geven dan een compliment te geven. het valt me ook erg vaak op.
ik reageer daarom eigelijk ook niet echt maar als ik mensen netjes vind rijden zeg ik dit vaker dan dat ik aan iemand kritiek geef.
omdat ik dan denk laat maar ga het niet uitleggen.
vind het zelf makkelijker om te zeggen dat ik het er goed uit vind zien want dit hoef je niet te ondebouwen
en kritiek moet je altijd helemaal uitleggen anders voelen ze zich helemaal beledigt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:41

KoudbloedKim schreef:
Als er echt geen punt van kritiek is, is het misschien wel fijn om op te noemen wat er allemaal goed gaat of iets over het paard..
Maar wat ik eerder al noemde, dat moet eigenlijk spontaan in je hoofd op komen..
Als dat bij mij niet gebeurd, zal ik ook niet snel een reactie plaatsen.. :)

Toevoeging; ik kom vrij regelmatig bokkers tegen die in ieder foto-topic hetzelfde zeggen.
Soms om aan de 25 nuttige posts te komen en soms ook om een andere reden.
Dat is i.m.o vaak niet meer oprecht..

Ja maar goed, je mag alles tegenwoordig ook maar één keer zeggen op HAW. Dus als één iemand zegt dat het er goed uit ziet, ben je met één reactie ook al gelijk klaar. En je móet op HAW opbouwende kritiek geven toch, dus alleen zeggen dat het er goed uit ziet mag toch niet eens? Correct me if i'm wrong ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:48

Ik ben het niet altijd met je eens kbk maar dit is helemaal waar t om gaat....
Citaat:
En het gaat niet allemaal om 'mooi' of 'duur' en ook niet altijd om het plaatje, want wat ik het mooiste vind, zijn de paarden waarbij je kunt zien dat degene die met hun werkt, ook echt daadwerkelijk een band met ze heeft.
Dat kan soms zelfs alleen al zichtbaar zijn door de oortjes of de ogen..

en alst dan om een B ruiterje gaat dat duidelijk heeeel veel plezier samen met dr pony heeft....wat heeft t dan voor zin om allerlij op en aanmerkingen te maken....het plezier is er...en de rest komt vanzelf wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:52

Juul, dat is op HAW inderdaad zo.. en als ik zo terug kijk, reageer ik daar bijna niet.
Eigenlijk om de reden die jij aangeeft..
Gelukkig zijn er ook andere foto-topics, waarbij dat niet verplicht is. :)

Papagroom, precies.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:55

KoudbloedKim schreef:
[naam], dat is op HAW inderdaad zo.. en als ik zo terug kijk, reageer ik daar bijna niet.

Ja okee dat is dan ook wel weer zo idd. Maarja dan zijn complimentjes zegmaar gewoon minder 'nuttig' dan kritiek. En zullen ze dus minder snel gepost worden. Ergens ook wel logisch, al is het wel minder gezellig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:59

Dat is helemaal waar.. :j
Het is vrij logisch, maar inderdaad minder leuk voor de mensen die het wél erg goed doen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:15

Een goed voorbeeld is deze.....je kan natuurlijk zeggen "je hebt je handen te hoog"maar je kunt duidelijk zien dat pony en meisje genieten...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:22

Net als die onwijs leuke topics van een bokker (ben haar naam kwijt) waarin haar dochtertje (5/6?) op zo'n superlief pony'tje rijdt.
Stap, draf en zelfs galop en dan op andere dagen weer een buitenritje of een bixieproefje..

En een andere bokker die met haar dochtertjes er ook regelmatig op uit trekt en ook regelmatig een sprongetje.

Dan kun je inderdaad wel allemaal tips over hun houding geven, maar je ziet zo duidelijk dat die kinderen én hun pony's gewoon onwijs genieten.. :j

Dat vind ik de allerleukste topics!

Edit; zoals deze; [RIJ-ITP] En dan mag je je eerste bixie proefje rijden

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:26

Zelf reageer ik vrij regelmatig vind ik. Denk ik dan. Maar dan nog; het is eigenlijk maar eens in de paar dagen en dan maar weinig topics. Dus een druppel op een gloeiende plaat.
De topics waarin ik reageer zijn topics die me aanspreken. En daarin ben ik het met KBK eens: het maakt me niets uit of er een 50.000-europaard op staat, of GP-nivo. Ik vind een ruiter waarin je het twinkeltje in zijn/haar ogen ziet, een paard waar een blije of juist gelukszalige uitstraling vanaf komt, juist helemaal geweldig. En dat kan op ieder niveau. Met ieder paard. En zelfs aan spreekt de combi me minder aan: als iemand de moeite heeft genomen een topic te maken, en ik heb al de moeite genomen om het topic te bekijken, dan is het kleine moeite groot plezier om ook meteen een reactie te geven.
Overigens geef ik de reacties nog wel het meest via PB.

Overigens heb ik zelf nog maar weinig kritische reacties gehad op topics. Niet omdat ik perfect ben of zo leuk, of groen (mag ik hopen toch tenminste, dat dat er niet mee te maken heeft), maar omdat ik atlijd de moeite neem om iedere vraag te beantwoorden en volkomen open kaart speel over hoe en wat en waarom.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:50

Delerium, als je die reactie op de eerste pagina had gezet, had ik er naar kunnen verwijzen!
Dat is namelijk precies wat ik ook bedoelde.. :j
En dan ook echt exact.

Papagroom, die is wel heel lief, maar die bedoelde ik niet..
Die ik in gedachten heb, was een meisje van een jaar of 5/6 met lang blond haar en volgens mij reed ze op een wit pony'tje.
En het andere voorbeeldje, met die 2 dochtertjes en 1 vriendinnetje (als ik het goed heb), waren ook echt 3 pony's..

Ik ga even op zoek!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:53

Nee, ik reageer bij voorkeur niet meteen aan het begin. Je kunt heel goed zelf aangeven en uitleggen wat je bedoelt, net als iedereen. Net zoals iedereen ook een mening mag hebben en delen. Het is niet het antwoord dat eruit komt, het is het verschil in visies die een topic of een discussie interessant maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:55

Dat klopt, maar ik ben niet altijd even handig in het verwoorden van mijn mening.
Het gebeurd bij mij vaker dat ik dan een tijdje later ineens een reactie zie waarin veel duidelijker wordt beschreven wat ik bedoel.
Ik probeer er al extra aandacht aan te besteden, maar ik heb er nog steeds moeite mee..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:00

Ik kan het niet laten een foto van mn eigen mannetjes te plaatsen......maar nu natuurlijk niet zeggen"denk om je zit...etc...."LOL.
Afbeelding

Afbeelding

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:05

Anoniem schreef:
KoudbloedKim schreef:
Juul, dat is op HAW inderdaad zo.. en als ik zo terug kijk, reageer ik daar bijna niet.

Ja okee dat is dan ook wel weer zo idd. Maarja dan zijn complimentjes zegmaar gewoon minder 'nuttig' dan kritiek. En zullen ze dus minder snel gepost worden. Ergens ook wel logisch, al is het wel minder gezellig..

Ik weet niet zo goed of ik het daar nu mee eens ben of niet.
Je hebt ook mensen die hier op bokt, net dat stapje nodig hebben om een stapje hoger te gaan bijvoorbeeld of ze klaar zijn voor de L1 ( dom eigenlijk, want als je het al niet vertrouwt dan zet je je waarschijnlijk al niet 100% in). maar voor die mensen is misschien een complimentje de reden om een klasse hoger te gaan, of net even een paar centimeter hoger durfen te gaan springen. door complimenten stimuleer je elkaar wel :j

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:07

papagroom schreef:
Een goed voorbeeld is deze.....je kan natuurlijk zeggen "je hebt je handen te hoog"maar je kunt duidelijk zien dat pony en meisje genieten...
Afbeelding

Hier ga ik helemaal in mee! :j

Ik denk dat meer mensen EN moeten leren te zeggen ipv van MAAR. :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:10

Is ooit onderzoek naar geweest, als het nieuws alleen maar positief zou zijn, dan zou niemamd meer kijken omdat iedereen afhaakt
Mensen willen zichzelf graag beter voelen, en dat doe je onbewust door anderen in slechtere situaties te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:11

papagroom schreef:
Ik kan het niet laten een foto van mn eigen mannetjes te plaatsen......maar nu natuurlijk niet zeggen"denk om je zit...etc...."LOL.
http://94.100.119.230/776850001-7769000 ... _HCjO.jpeg
Die foto ken ik volgens mij ergens van.. :j
Heb je die al eens op Bokt geplaatst? Of lijkt hij alleen op een andere foto..

Dit is trouwens één van de topics die ik bedoel. :)
[RIJ-ITP] Noa (6) met haar eigen palomino pony Smart Little Tim!

Is een Palomino'tje en geen schimmeltje.. :o
Ik zal ook nog even kijken of ik die andere kan vinden.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:19

Alleen is het hier niet echt de bedoeling om foto's te plaatsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:22

Oohw sorry..
Dan toch maar beter naar ITP gaan.. :))

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:25

Juul schreef:
KoudbloedKim schreef:
Als er echt geen punt van kritiek is, is het misschien wel fijn om op te noemen wat er allemaal goed gaat of iets over het paard..
Maar wat ik eerder al noemde, dat moet eigenlijk spontaan in je hoofd op komen..
Als dat bij mij niet gebeurd, zal ik ook niet snel een reactie plaatsen.. :)

Toevoeging; ik kom vrij regelmatig bokkers tegen die in ieder foto-topic hetzelfde zeggen.
Soms om aan de 25 nuttige posts te komen en soms ook om een andere reden.
Dat is i.m.o vaak niet meer oprecht..

Ja maar goed, je mag alles tegenwoordig ook maar één keer zeggen op HAW. Dus als één iemand zegt dat het er goed uit ziet, ben je met één reactie ook al gelijk klaar. En je móet op HAW opbouwende kritiek geven toch, dus alleen zeggen dat het er goed uit ziet mag toch niet eens? Correct me if i'm wrong ;)

Op HAW ja, maar op ITP zie je ook zo vaak (leuke) topics, met 500 views en 3 reacties. Wat is dan de moeite om even een +:)+ neer te zetten?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:39

Tsja, die oneliners zijn er wel uitgebeukt ondertussen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:08

KoudbloedKim schreef:
LuvdaTossa: Ik merk dat wij zeer verschillend over die dingen denken en daarom ga ik er even niet op in. :)
Dat heeft weinig zin en dat geeft verder ook niks.. mijn opvattingen zijn niet beter dan die van jou en andersom.
Maar gewoon om er niet een compleet ander topic van te maken, hou ik me even stil.

Was het dan nodig om bovenstaande te schrijven?

Begrijp me niet verkeerd. Volgens mij maak ik door mijn opmerkingen er niet een compleet ander topic van. Ik geef aan waarom ik wel of niet reageer in een topic en dat kan wellicht de insteek voor anderen zijn en dus het antwoord op de vraag die je in de beginpost stelde.

Ik reageer op paarden of combinaties die mij aanspreken. Dat kan gewoon heel erg varieren. Op een kleiner forum doe ik het gewoon wat sneller, want daar (her)ken ik de paarden sneller en de personen die erbij horen. Bij zo'n groot forum is het kleinschalige er niet en zijn er zoveel andere topics om op te reageren. Wat ik dan sneller doe, omdat die onderwerpen mij meer aanspreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:52

LuvdaTossa: Ja, ik vond het wel zo netjes om uit te leggen waarom ik hier even niet op zou reageren in plaats van je te negeren. :)

Je hebt je mening duidelijk gemaakt en alhoewel dat niet mijn mening is, heb ik daar gewoon respect voor.