Gefeliciteerd Bart!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Gefeliciteerd Bart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:13

ik zie niet in waarom ik zou moeten zwijgen (opmerking kruisje drukken)
op een discussieforum mag je het ook zeggen als je het er niet mee eens bent ;)
ik ben wat dat betreft niet zo een kudde-ganger :Y)

en zonder bart geen bokt....zonder gebruikers geen bokt ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:24

Jeetje wat een gezeur hier!

Lieve, lieve, LIEVE Bart! Alsnog van harte gefeliciteerd :D !

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:30

Denk dat je het topic beter anders had kunnen noemen, Bart in het zonnetje zetten of zo. En dan gewoon ff een subtiele hint had moeten vermelden dat hij jarig was.

Maar kan de andere kant ook begrijpen. Waarom de een wel en de andere niet. En iedereen heeft een andere reden om een uitzondering te zijn. Denk dat dit een eindeloze discussie wordt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:58

Ojajoh schreef:
ik zie niet in waarom ik zou moeten zwijgen (opmerking kruisje drukken)
op een discussieforum mag je het ook zeggen als je het er niet mee eens bent ;)
ik ben wat dat betreft niet zo een kudde-ganger :Y)
en zonder bart geen bokt....zonder gebruikers geen bokt ;)

Meid je bent geweldig. :)
Discussieforum of niet, kan het in dit topic één keer eens even anders.

En wat nou zonder gebruikers geen bokt? :')
Als bart hem dan alsnog had aangemaakt, bestond bokt er wel, waren er alleen geen gebruikers. :')
Ik weet niet hoor..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:09

Ik snap waarom mensen in dit topic kritiek gaan uiten. Een topic als deze is tegen de regels en dus zou er ook geen uitzondering voor Bart gemaakt moeten worden. Dat is toch van den zotte. Een regel is een regel en iedereen hoort zich daaraan te houden, gebruikers, moderators en beheerders gelijk.

In dit geval gaat het om een kleine overtreding en dat word ook als argument gebruikt, lees ik. Dat de anderen niet zo moeten zeuren om een dergelijk klein iets. Maar het doet er niet zo toe hoe groot of klein een overtreding is, het is een overtreding die nu word geaccepteerd omdat Bart een beheerder is. Het gaat hier om het principe, niet zozeer om de overtreding zelf. Iedereen moet gelijk worden behandeld. Nu is het iets kleins, maar als dit word toegestaan, dan worden de grenzen steeds verder verschoven. Als dit topic mag, dan mag elk ander felicitatie topic ook. Toevallig word mijn zus morgen 30 en ik vind dat ze ook een topic verdiend en vind dat als dit mag, ik al het recht heb om er zelf ook één te openen.

BartVB schreef:
Situaties zijn niet hetzelfde, je krijgt steeds meer regels en het is vooral zo dat leuke acties of goedbedoelde reacties gesloten/verwijderd/afgestraft worden omdat ze 'niet mogen' puur omdat er ooit een regel is gemaakt om consequent te kunnen zijn. Dit topic mag strikt volgens de regels niet maar de regels zijn geen doel op zich. Belangrijk is zorgen dat de gebruikers het naar de zin hebben op de site en dat de site bruikbaar blijft. Tientallen 'gefeliciteerd!' topics op de site zorgt niet voor een betere forumervaring en dus zijn felicitatietopics niet toegestaan, maar dat wil niet zeggen dat we ze (bij hoge uitzondering) niet toe kunnen staan. Dit topic (na tig pagina's) sluiten was consequent geweest maar vrijwel niemand zou er blij van zijn geworden en het is ook behoorlijk duidelijk dat dit een uitzonderingsgeval is. Ik ben dus niet zo heel bang dat er nu ineens tig mensen ineens topics gaan openen want 'zij mocht het wel!'.

Dus hiermee word bedoeld, regels zijn richtlijnen, maar niet echt regels op zich. Er kunnen uitzonderingen op bestaan. Nogal onhandig vind ik zelf, want een forum met duizenden gebruikers heeft duizenden verschillende meningen en visies op wat dan wel en niet door de beugel kan. Als ik nu een topic open dat tegen de regels is, maar heilig overtuigd ben van een uitzondering situatie, wat dan? Dan is het de ene visie tegen de ander, want niemand kan goed en duidelijk de grens bepalen van wat wel of wat niet een uitzondering is. Daar zijn geen criteria voor. Niet iedereen zal blij zijn met welke beslissing dan ook. De één vind dit geen uitzondering de ander vind dat wel. Dan kun je toch beter alles over één lijn scheren en geen uitzonderingen toestaan om zulke discussies en ontevredenheid te voorkomen? Ikzelf als gebruiker zou namelijk wel blij zijn geweest als dit werd gesloten, volgens de regels, net zoals vast een aantal anderen.

Maar goed, als jullie niet consequent willen werken, prima. Jullie bepalen het beleid hier en daar wil ik me aan houden, echter ik zie nergens in de regels en 'handleiding' van Bokt terug dat er uitzonderingen zijn op regels zoals deze, alleen nu in de post van Bart. Wees dan ook duidelijk naar de gebruikers toe en zet die handige vangnet, waarmee jullie zelf regels aan de laars kunnen lappen, dan ook op de plek waar het hoort en waar iedereen het kan lezen, zodat wij ook weten waar we aan toe zijn.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:11

Happy B-day Bart! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:23

Dat er soms uitzonderingen gemaakt worden is niet erg. Ligt eraan waarom en hoe en wat. Zlef vind ik dat zniet zo'n probleem. Ik begrijp wel dat sommige mensen over dit topic vallen, mij maakt het niet uit, maar als je de regeltjes helemaal na wil leven.

Voorbeeld:
Onlangs was er iemand die een topic opende omdat ze de vertaling wilde weten in het frans dat ze haar leraar een leuke leraar vond. Zoiets. Dat wordt dan gesloten omdat het over huiswerk gaat... :roll: Ging niet over het huiswerk zelf maar dat ene zinnetje onder haar scriptie of wat dan ook. Gaat een moda dat sluiten?! Nou, dan zakt werkelijk mijn broek af... Heb de mod nog een bericht gestuurd en zij ook een bericht terug, ik ook weer maar daarna niets meer gehoord. Flauw vind ik dat...

Dus ja, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er over vallen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:43

wat een jaloerse mensen hier :))

come on het is Bart, dat is wel even wat anders, hij is de beheerder, dankzij hem hebben we dit forum.. Beetje meer respect mag ook wel :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:51

@ElineS; Op FZ staat al het e.e.a. over het 'regels als richtlijnen' dat je noemt. Voornamelijk in:

[FZ] [Dienstmededeling] Nieuw waarschuwingensysteem
en
[FZ] [Dienstmededeling] Vernieuwing regels Bokt.nl

hier komt binnenkort meer nieuws over.

Je hebt gelijk als je zegt dat je duizend mensen, duizend meningen hebt maar het alternatief is alles in harde regels vangen en dan heb je duizend niet te hanteren regels die het gebruik van de site misschien consequenter maar niet prettiger maken.

Die regels willen we de komende tijd, waar mogelijk, wat meer loslaten waardoor we hoogstwaarschijnlijk wat minder keihard consequent worden maar waardoor de site wel prettiger/vriendelijker wordt in het gebruik.
Maar goed, meer daarover in de FZ topics dus :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:56

Wat doen sommige mensen ja weer aardig...
Kom op zeg, zonder Bart, had jij hier niet kunnen discussiëren ;)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 16:59

BartVB schreef:
@ElineS; Op FZ staat al het e.e.a. over het 'regels als richtlijnen' dat je noemt. Voornamelijk in:

en

Je hebt gelijk als je zegt dat je duizend mensen, duizend meningen hebt maar het alternatief is alles in harde regels vangen en dan heb je duizend niet te hanteren regels die het gebruik van de site misschien consequenter maar niet prettiger maken.

Die regels willen we de komende tijd, waar mogelijk, wat meer loslaten waardoor we hoogstwaarschijnlijk wat minder keihard consequent worden maar waardoor de site wel prettiger/vriendelijker wordt in het gebruik.

Uh sorry Bart,

Dit topic was leuk bedoeld maar je hebt er meer werk dan lol aan lijkt het.

Sorry Y;(

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:03

Gisteren taart gehad, vandaag chocolade ter gelegenheid van m'n verjaardag :9 Hoog tijd om weer wat energie te verbranden dus :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:03

Denk je ook een keer wat leuks te doen TS, beginnen er een paar te zeuren omdat het niet in de regeltjes staat! Pff :roll: ! Grow up := ..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:04

BartVB schreef:
Gisteren taart gehad, vandaag chocolade ter gelegenheid van m'n verjaardag :9 Hoog tijd om weer wat energie te verbranden dus :+

Oeeh chocolade :9 !

Heb je niks over O:) ?!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:04

shauni niet flirten met bart!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:05

Sorry.. Samen delen <<) !

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:05

Shauni schreef:
Sorry.. Samen delen <<) !

Heulemaal met je eens :Y)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:06

Ach ja, dat was te verwachten ^)
Shauni schreef:
Denk je ook een keer wat leuks te doen TS, beginnen er een paar te zeuren omdat het niet in de regeltjes staat! Pff :roll: ! Grow up := ..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:06

met mij delen toch shauni <<)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:07

Baaaaaaaaaart O:) O:) ?! Hihi <<) !

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:08

_O- _O- _O-

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:09

Zeggen dat anderen lopen te zeuren verhoogt de feestvreugde ook niet echt :+

En de chocolade is te lekker om uit te delen }>

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:12

Wel waar :j :j :D !

Jij bent gemeen zeg :oo ! Hmm....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:12

BartVB schreef:

en

Aha, inderdaad. Mijn fout. Dan is het laatste stuk van mijn bericht niet meer van toepassing :). Bij de rest blijf ik echter om eerder genoemde redenen en daar heb ik nog geen argument op terug gekregen. Maar goed, ik ga de FZ topics even doorspitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:22

Als ik nou straks een gefeliciteerd topic open voor een willekeurige bokker, dan gaat dat op slot. Het gaat me niet om dit topic (gefeliciteerd bart ;) ) maar het gaat me om het principe, en het bewijs dat met 2 maten meten dus gewoon is toegestaan mits het in het straatje van het beheer past.
Behoorlijke misstap IMO, jammer, heel erg jammer