Achter de schermen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:35

liberty22 schreef:
iemand die een oudere is word mee bedoeld dat die ws al heel wat meer km en dus ervaring heeft als een jongbroekie lijkt me logisch dat het in die contex bedoeld word

Moeten ze daar dan ook weer lijstjes van bijhouden?

Ik vind dat je juist als oudere het "klappen van de zweep" moet kunnen beheersen. Maar imo vraag je met een apparte behandeling juist om meten met twee maten.... niet wenselijk dus.

Maatwerk is imo op zo'n groot forum gewoon niet mogelijk.

liberty22

Re: Achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:39

zeg ik toch niet dat daar lijsjes van bij gehouden moeten worden maar iemand van bijv. 18 die iemand anders de mond snoert die 65 doe je in het dagelijks leven ook niet zo snel dunkt me , tenminste hier niet dat is een ongeschreven regel .
of blijf jij lekker in de bus zitten als een oud vrouwtje moet staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:41

In jouw geval is er jarenlang heel erg gemeten met 2 maten, dus aub zeg.....Sinds die tijd is bokt helemaal niet meer wat het ooit was.

Als bokt niet weet wie wie is, dan is het helemaal een lachtertje en laten ze dat nu juist wel weten.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:47

Liberty, er zijn maar weinig mods van 18, en sterker nog, de gemiddelde leeftijd van de mods is hoger dan de gemiddelde leeftijd van de bokkers.
Omdat iemand ouder is dan een mod, of dan iedere mod, hoeft dat geen vrijbrief te zijn om niet aangesproken te worden. Ik heb het al een keer eerder in dit topic aangehaald, de vergelijking gemaakt naar mijn werk. Mijn direct leidinggevende is 5 jaar jonger dan dat ik ben. Is dat dan een reden om niets meer van die persoon aan te nemen, en als ik iets doe wat niet helemaal juist is in het bedrijfsbelang het af te doen met "ja, maar ik ben ouder en ik wens niet zo aangesproken te worden door iemand die jonger is?" Bokt is in dit geval niets anders als wat je in het echte leven tegen komt. Op den duur wordt je ouder, en kom je in een situatie dat je ook naar volwassenen moet luisteren die jonger dan je zijn.
Nog een voorbeeld, je komt in aanraking met de politie omdat je door rood licht rijdt. Politie-agent is een x aantal jaar jonger. Die mag je niet bekeuren of een waarschuwing geven omdat je ouder bent?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:48

liberty22 schreef:
zeg ik toch niet dat daar lijsjes van bij gehouden moeten worden maar iemand van bijv. 18 die iemand anders de mond snoert die 65 doe je in het dagelijks leven ook niet zo snel dunkt me , tenminste hier niet dat is een ongeschreven regel .
of blijf jij lekker in de bus zitten als een oud vrouwtje moet staan?

Het gaat er hier niet om wie moet staan of wie blijft zitten. Het gaat om postgedrag en met name dus respectloos, persoonlijke aanvallen, uitlokken etc. etc. Dat wordt op bokt met een OW bestraft. Als iemand van 50 een persoonlijke aanval plaatst mag dat net zo hard beoordeeld worden als bij iemand van 18 ..... toch?

liberty22

Re: Achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:50

je legt me steeds dingen in de mond , zo ver gingen we helemaal niet en heb ik ook niet zo veel zin aan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:52

@Slimmerik, ik vind (vind expres dikgedrukt want het is mijn mening, ik ken je niet in real life) dat jij juist iemand bent die vaak posts plaatst die net op het randje zijn...
Ze zijn niet grof genoeg voor een OW maar wel zo dat je heel veel mensen het bloed onder hun nagels vandaan haalt.
Ik bedoel het echt niet aanvallend hoor want misschien doe je het niet eens bewust, maar het valt mij wel op.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:53

Of je moet je profiel bijwerken Neonlight, of je "leidinggevende" doet aan kinderarbeid. _O-

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:59

justdiesel schreef:
@Slimmerik, ik vind (vind expres dikgedrukt want het is mijn mening, ik ken je niet in real life) dat jij juist iemand bent die vaak posts plaatst die net op het randje zijn...
Ze zijn niet grof genoeg voor een OW maar wel zo dat je heel veel mensen het bloed onder hun nagels vandaan haalt.
Ik bedoel het echt niet aanvallend hoor want misschien doe je het niet eens bewust, maar het valt mij wel op.

Ik ben me dat niet bewust. Ben me er wel van bewust dat ik niet altijd de mening deel van een groep die het niet eens is met het beleid op bokt. Dat zou dus als "op het randje posten" kunnen worden opgevat. Het is zo iig niet bedoeld. Ik probeer zo netjes mogelijk mijn mening te geven en die ook te onderbouwen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:00

Citaat:
inmiddels al weer een aantal jaartjes 18 jaar oud.

Het staat er goed hoor, de vraag is alleen hoeveel jaartjes ik al 18 jaar oud ben. :) In ieder geval zoveel jaartjes dat mijn baas niet aan kinderarbeid doet. :+

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:02

Neonlight schreef:
Liberty, er zijn maar weinig mods van 18, en sterker nog, de gemiddelde leeftijd van de mods is hoger dan de gemiddelde leeftijd van de bokkers.
Omdat iemand ouder is dan een mod, of dan iedere mod, hoeft dat geen vrijbrief te zijn om niet aangesproken te worden. Ik heb het al een keer eerder in dit topic aangehaald, de vergelijking gemaakt naar mijn werk. Mijn direct leidinggevende is 5 jaar jonger dan dat ik ben. Is dat dan een reden om niets meer van die persoon aan te nemen, en als ik iets doe wat niet helemaal juist is in het bedrijfsbelang het af te doen met "ja, maar ik ben ouder en ik wens niet zo aangesproken te worden door iemand die jonger is?" Bokt is in dit geval niets anders als wat je in het echte leven tegen komt. Op den duur wordt je ouder, en kom je in een situatie dat je ook naar volwassenen moet luisteren die jonger dan je zijn.
Nog een voorbeeld, je komt in aanraking met de politie omdat je door rood licht rijdt. Politie-agent is een x aantal jaar jonger. Die mag je niet bekeuren of een waarschuwing geven omdat je ouder bent?

nee we hadden het over de smaak die het bericht had jullie moeten er geen draai aangeven dan begrijpen we elkaar niet meer , even een brul pb gegeven dat soort dingen , aanspreken kan prima op gepaste manier , geen problemen mee.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:04

rocymax schreef:
Ik snap eigenlijk alle commotie niet, het is juist leuk dat er een forum zoals Bokt bestaat, bekritiseer dan toch niet altijd alles :+

Het is leuk dat wij een parlement hebben, we moeten maar ophouden met hen te bekritiseren....

Dat wij iets hebben, betekent niet dat wij maar onze mond moeten houden omdat wij blij horen te zijn.
Bullshit.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:04

Neonlight schreef:

Natuurlijk wel. Maar dat moet wel met fasoen gebeuren. Daar komt nog bij dat een agent als hij iets fout ziet dat kan accepteren en zijn excuses aan kan bieden. Zo niet kun je er een zaak van maken.

Helaas werkt het op bokt niet zo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:07

MoonChloe schreef:
rocymax schreef:
Ik snap eigenlijk alle commotie niet, het is juist leuk dat er een forum zoals Bokt bestaat, bekritiseer dan toch niet altijd alles :+

Het is leuk dat wij een parlement hebben, we moeten maar ophouden met hen te bekritiseren....

Dat wij iets hebben, betekent niet dat wij maar onze mond moeten houden omdat wij blij horen te zijn.
Bullshit.

Gegeven is wel dat onze staat een democratie is. En ook uit een staat als Nederland kun je (vrijwillig!) vertrekken als je het er absoluut niet mee eens bent hoe het gaat. Bokt is geen democratie, en ook van bokt kun je (vrijwillig!) vertrekken als je het er absoluut niet mee eens bent hoe het gaat.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:08

Betteke schreef:
Of je moet je profiel bijwerken Neonlight, of je "leidinggevende" doet aan kinderarbeid. _O-

_O- Toen ik het profiel snuffelde staat duidelijk 18 jaar maar goed..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:09

liesjecryos schreef:
Betteke schreef:

_O- Toen ik het profiel snuffelde staat duidelijk 18 jaar maar goed..

Nee dat is niet correct, dat weet ik omdat er al vaker gegeind is over de manier waarop het in haar profiel staat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:11

sporter schreef:
Neonlight schreef:

Natuurlijk wel. Maar dat moet wel met fasoen gebeuren. Daar komt nog bij dat een agent als hij iets fout ziet dat kan accepteren en zijn excuses aan kan bieden. Zo niet kun je er een zaak van maken.

Maar waarom neem je dan nog actief deel aan Bokt? :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:12

Vjestagirl schreef:
MoonChloe schreef:

Bullshit.

Gegeven is wel dat onze staat een democratie is. En ook uit een staat als Nederland kun je (vrijwillig!) vertrekken als je het er absoluut niet mee eens bent hoe het gaat. Bokt is geen democratie, en ook van bokt kun je (vrijwillig!) vertrekken als je het er absoluut niet mee eens bent hoe het gaat.

Grinnnnn, dus een ieder die eens niet tevreden is met de gang van de zaken in de parlement, moet maar meteen vertrekken?
Ik dacht van niet, je kan ook proberen kritiek te leveren en hopen dat ze er iets mee doen waardoor je meer tevreden kan zijn. Zo werkt het ook hier op bokt, euhh dacht ik :D

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:14

KoudbloedKim schreef:
sporter schreef:
[quote="Liberty, er zijn maar weinig mods van 18, en sterker nog, de gemiddelde leeftijd van de mods is hoger dan de gemiddelde leeftijd van de bokkers.

Maar waarom neem je dan nog actief deel aan Bokt? :=[/quote]

handig een uitlokkende reactie in dit topic ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:15

KoudbloedKim schreef:
sporter schreef:

Euhm sorry mag ik vragen waarom je in godsnaam deze vraag stelt? 8)7

Misschien is het voor jou gebruikelijk om overal te vertrekken als je het op 1 puntje ergens niet mee eens bent :(:)
Voor mij geld dat niet. Dat ik denk dat er dingen beter kunnen wil niet zeggen dat ik ergens niet meer hoef te komen. Dan wordt je wereld wel erg klein. Al zijn er mensen die dit wel lekker makkelijk vinden :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:16

MoonChloe schreef:
Vjestagirl schreef:

Grinnnnn, dus een ieder die eens niet tevreden is met de gang van de zaken in de parlement, moet maar meteen vertrekken?
Ik dacht van niet, je kan ook proberen kritiek te leveren en hopen dat ze er iets mee doen waardoor je meer tevreden kan zijn. Zo werkt het ook hier op bokt, euhh dacht ik :D

Nee hoor, zeker niet. Maar door en door blijven zaniken terwijl iedereen al lang geconludeerd lijkt te hebben 'dat er toch nooit iets veranderd' lijkt me bijzonder nutteloos... De posts van de bokkers in dit topic die blijkbaar van zichzelf vinden dat ze constructieve kritiek leveren op hoe het hier loopt, worden meer en meer een klaagzang 'dat er toch nooit iets veranderd'. Waarom zou je dan nog blijven? Het lijkt me een vorm van psychisch masogisme om ergens rond te blijven hangen waar je het absoluut niet eens bent moet hoet het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:19

Ik snap niet dat mensen die zo af geven op dit forum en elke kleine gelegenheid aangrijpen om maar weer oude koeien uit de sloot te halen, vrijwillig op Bokt blijven. ;)
Gaat dit dan alleen om je eigen frustraties? Wat is je doel? Wat wil je bereiken?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:19

psychisch masogisme zelf bedacht woord die totaal niet in deze contex gebruikt kan worden

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:20

KoudbloedKim schreef:

Misschien omdat hij het verder wel heel gezellig vindt met bepaalde gebruikers? Je haakt toch niet af omdat je het met een paar mensen niet eens bent? Ik ben het ook al langer niet eens met de gang van zaken hier, maar daardoor laat ik mijn boktplezier niet vergallen hoor.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:20

Ja maar ik vind(mijn mening dus :+ ) dat dit gezoek lichtelijk leidt naar muggeziften :o
Tuurlijk hoef je het niet overal mee eens te zijn, dat ben ik ook niet, maar lees dan ook eens tussen de regels door of probeer iemand eens te begrijpen of iets van een andere kant te zien. Het is toch duidelijk dat er met dit briefje geen persoonlijke aanvallen of heksenjacht of wat dan ook is geweest. Mods zijn toch ook mensen die fouten kunnen maken?