Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:10

karuna schreef:
Als betekent dat bokt leegloopt omdat de mensen die lopen te klooien weggaan mist niemand dat denk ik.

Nou ik denk dat de meningen daarover ernstig verdeeld zijn. Bokt kent een schat aan informatie en is het grootste paardenforum wat er bestaat, dit hebben zij te danken aan ons allen, zal dr een leegloop komen omdat er mensen en publique aan de schandpaal worden genageld zal dit nog wel eens een totaal andere vervelende wending kunnen gaan geven.

karuna schreef:
In Frankrijk haal je het je niet in je hoofd een genderme tegen te spreken omdat daar nare gevolgen van komen. Dan zou eigenijk op bokt ook zo moeten zijn, maar wek op een eerlijke en open transparante manier die maar op een manier is te begrijpen.

Precies, en die genderme zal het niet in zijn hoofd halen om jou verhaal op het net te gooien. Zo zie ik dat ook graag terug bij bokt, sancties helaas is het nodig maar graag achter de schermen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:27

papagroom schreef:
Ik weet niet of er op dit moment en mod mee leest,maar ik zou graag een eerlijk antwoord hebben op de volgende vraag.
maken jullie ook onderscheid tussen verschillende gebruikers.en modereren jullie ook buiten bokt...ik krijg namelijk het idee dat ....zonder namen te noemen...sommige gebruikers meer kunnen zeggen dan anderen.
verder is het opvallend hoe veel poetsplaats bezoekers een waarschuwing krigen sinds het valom drama.
antwoord mag ook via pb hoor

En jij denkt dat de mods nu gaan zeggen: joh, weet je, je hebt helemaal gelijk, er zijn bepaalde bokkers die we voortrekken......? Ongeacht of het wel of niet zo is, het antwoord wat jij wilt, ga je never krijgen.

concetto

Re: Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:38

Ik stop met dit topic, wat een hoop..... tja weet ik niet..... gemompel in de ruimte.
Om het te onderbouwen, niemand luistert naar elkaar, en het is een groot welles nietes verhaal geworden!
Ik heb het best naar mijn zin op bokt, er zijn gelukkig een hoop leuke, informatieve en relaxte topics waar ook nog wel eens leuk op elkaar gereageerd wordt!
Er zijn mensen waar ik niet op reageer, puur omdat het dan erg negatief klinkt en ik geen zin heb in ruzie.
Dat heet ook wel struisvogelpolitiek, en ik ben er blij mee!!!
succes allemaal...

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:54

Moderatoropmerking:
Ditmaal voor een 3de én tevens laatste keer;

Het bespreken van persoon en sanctie is niet toegestaan, deze vanaf hier dan ook gaarne achterwege laten.
Het verder bespreken van (on) gefundeerde kritiek is prima, daarom is besloten dit topic open te houden zolang het binnen de reden van onderwerp (kritiek en in welke mate) blijft welke een goede basis tot discussie is.
Er personen en sancties bij betrekken zal leiden tot het over moeten gaan tot sluiting van het onderwerp.

Deze laatste zin moge duidelijk zijn.

Wij willen héél graag een podium bieden aan onvrede en pogen deze te beantwoorden, het bespreken van hetgene een topic heeft doen starten en deze binnen die topic-inhoud te behouden.
Dát is waarom gekozen is het topic open te houden.
Het is geven en nemen, wij pogen antwoorden te geven maar daartegenover staat dan wel dat het over het originele topic-inhoudelijke issue gehouden dient te worden.
Het verder off-topic geraken heeft niemand wat aan, wat zelfs tot de teleurstelling kan leiden dat een topic gesloten zal moeten worden omdat alles door elkaar gaat lopen.
Laten we dáár nu ook eens een draaipunt in maken. Punt voor punt, schept meer duidelijkheid.

Bij deze als herhaling, we willen héél graag een podium aan blijven bieden maar behoud overzicht voor er weer teleurstellingen komen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:18

Ik denk dat alles wel gezegd is wat betreft ongefundeerde kritiek richting team en bans, ik denk dat het rondetafeltopic veel beter weer open kan. Als dat gewoon open is hoeven dit soort topics niet los aangemaakt te worden denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:22

Chica duidelijke aanvulling al zie ik in de laatste bladzijde geen persoonlijke dingen meer behalve Femke en Prrr. Ik hoop ook dat het topic open kan blijven al is de eerste vraag eigenlijk wel beantwoord. Al valt het idd het steeds openen van topics imo niet onder ongefundeerde kritiek maar onder het niet naleven van de regels.maar dat is persoonlijke smaak..

Citaat:
Laten we dáár nu ook eens een draaipunt in maken. Punt voor punt, schept meer duidelijkheid
Alleen wat bedoel je hiermee?

Blijft wel open mijn vraag wat is wel en wat is niet toegestaan als kritiek. Ik heb het idee dat dat wel langzaam duidelijk is. En hoe kan op duidelijke maar een wettelijk nog toegestane manier de onvrede en het gevoel van niet eerlijk modereren worden weggenomen. En kennelijke frustratie dat het ideee heerst dat mensen die de rel oid uitlokken ermee wegkomen en anderen die daar op reageren wel gestraft worden. Want dat punt blijft voor mijn gevoel steeds terugkomen.

Werkt dat door juist erg openlijk mensen te benoemen als waarschuwing voor anderen met als risico dat er mensen gaan lopen of door juist alle communicatie te staken openbaar met als risico dat verhalen en geruchten hun eigen leven gaan leiden.

Edit Heino dit topic was ook wel aangemaakt als het ronde tafel topic open was gebleven. Ik had werkelijk nog nooit van deze ban reden gehoord namelijk ondanks dat ik al een tijdje meeloop.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:40

Chiqa schreef:
Ik denk dat maar weinig mensen hierop zitten te wachten, zitten al met de vinger bij de temknop als ze zich ook maar enigsinds belaagd voelen, denk niet dat je de situatie verbeterd door ze openbaar aan te stellen.
Sterker nog.....Ik denk dat bokt leegloopt.

Mwoah die beroepstemmers behoren bij mij tot de top 3 meest irritante dingen op Bokt. Als die gaan, is het wat mij betreft :wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:47

Dat zijn voor mij de mensen die met de passerpunt prikken steeds in de hoop dat iemand ze een gebroken neus slaat zodat die dan straf krijgen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:06

stef schreef:
chevax schreef:
Maar dan ga je een stap te ver: dat ik als mod (maar trouwens ook als mens) niet zal terugschelden, is geen vrijbrief om eens flink open te gaan. Maar ik denk dat ik nu eens even een beetje ga werken, voor er straks klanten tegen me gaan roepen ;-).

*edit* is dus in reactie op Stef

Is ook geen vrijbrief, maar wel een signaal.
Als ik als mod een dergelijke PB zou krijgen, zou ik reageren van joh, ik begrijp uit je bericht dat er nogal wat ergernis zit. Kan je me misschien op een normale manier uitleggen wat er aan de hand is?

Krijg je dan nogmaald een scheld pb kan je wederom verzoeken om op een normale manier uit te leggen wat er aan de hand is, omdat het anders heel lastig wordt om te helpen...

Tuurlijk is het een keer klaar, maar het stuk empathie mis is, en daarom (ja, kom ik weer ;) ) zou een cursus communicatie/klachtafhandeling geen slechte zaak zijn IMO.

En hier ben ik het 100 % mee eens, en dat is het grote struikelblok in het geheel.
Men zou het eens van de andere kant moeten bekijken, en zich afvragen of ze zelfs zo behandeld zouden willen worden.

En ja, ik werk bij een helpdesk, mijn scheldwoorden vocabulaire is ontzettend uitgebreid, men heeft mij de meest gevreesde ziektes toegewenst, en ook woorden die ik geheel niet kende... en toch proberen die van de kast te praten, om zo tot de kern te komen en vandaar uit het probleem op te lossen. En ja als ik zou willen, zou ik bij die 'stoute' klanten de stekker kunnen trekken, ze 'monddood' kunnen maken, maar dat is not done.
Zeker is het mijn werk, in is mod vrijwillgerswerk, en vrije tijd en blabla.... kun je er niet mee over weg, niet doen, ook als vrijwilliger heb je rechten en plichten, en zou je je niet mogen verschuilen achter de macht die je hebt en deze misbruiken (slotje, etc)

Maakt dat dan dat men je uit mag schelden, nee natuurlijk niet, maar er wordt niet tegen de persoon gescholden en te keer gegaan maar tegen de functie.
En dat is in mijn werk precies zo, men scheld niet tegen mij maar tegen mijn werkgever... ik moet het aanhoren maar is nooit persoonlijk bedoeld, en zo ook als iemand gefrustreerd begint te schelden als die een waarschuwing of wat dan ook krijgt.
Trek je je het wel persoonlijk aan, dan moet je je afvragen of zo'n functie wel iets is voor je....
Of je misschien vaardigheden of (levens)ervaring te kort komt om daar mee om te gaan.

Het probleem waar dit topic over gaat is, is niet in zijn algemeen te benoemen om dat gefundeerde kritiek zo breed is als de hemel, zo invulbaar als je zelf wilt en eigenlijk niets meer is dan een goedkope manier om iemand monddood te maken...
Waar telkens gevraagd wordt om onderbouwing, wordt het gemeden wanneer er kritiek geleverd wordt, ipv er iets mee te doen wordt de spuwer er mee om de oren geslagen en verdwijnt het in de doofpot... maar niet op ieder doofpotje past een deksel, en als er meer in potje gestopt wordt dan er in past, helpt ook een groter dekseltje niet.

Als men tussen de regels door iemand wel of geen sanctie oplegd, dan zou men dat beter kunnen onderbouwen en daar open over zijn, hoe pijnlijk ook.... maar als 50 km/h de max toegestane snelheid is, dan kun je pietje niet ongestrafd door laten rijden omdat hij een rood autootje heeft... maar wel omdat het een brandweer auto is met zwaailicht en sirene....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:34

En die kern alana? 9 van de 10 x miscommunicatie / slechte communicatie? (gokje)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:13

stef schreef:
En die kern alana? 9 van de 10 x miscommunicatie / slechte communicatie? (gokje)

Dat is toch ook een beetje het risico van het typen denk ik! (sorry kan het niet laten)!
Als ik iets typ, typ ik dat zoals ik het graag gezegd zou hebben.
Alleen niemand ziet mijn lichaamstaal of gezichtsuitdrukking!
Alleen de woorden, en die woorden worden door de 1 anders geinterpreteerd dan door de ander, puur omdat je iemand niet ziet!!!!
Je kunt nooit helemaal duidelijk maken wat je voelt omdat je het niet kunt laten zien.
Ik heb nu al zo vaak mee gelezen, en dan zie je vaak dat wat de 1 bedoelt de ander totaal verkeerd opvat.
Iedereen die op Bokt begint ziet de regels, iedereen zou ze ook moeten lezen, en ook hier geld dat je ze anders kunt opvatten
dan dat ze bedoelt zijn.
Ik persoonlijk kan er niet bij dat het al het 2de topic is in korte tijd die hier op deze manier loopt.
Verspilling van energie.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:17

kyraliam schreef:
Ik persoonlijk kan er niet bij dat het al het 2de topic is in korte tijd die hier op deze manier loopt.
Verspilling van energie.....

Ik denk dan juist: dat is toch een teken dat serieus genomen moet worden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:19

als je het zo'n verspilling van energie vind... wat doe je hier dan? Mij best hoor, je hoeft van mij niet te gaan, maar eerder vanavond riep je al dat het een hoop "gemompel in de ruimte" vond, en nu ben je er toch weer.

Mijn opmerking naar alana is erop gebaseerd dat klanten zelden boos zijn omdat er écht iets mis is gegaan, 9 van de 10 x is het omdat er niet terug gebeld is terwijl dat wel beloofd is, gebrekkige communicatie, etc

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:08

MMmmmmm had van jou ook eigenlijk niets anders verwacht dan zo'n antwoord.
Jij blijft er op hameren dat het beleid en de mods het verkeerd doen, en de antwoorden van de gebruikers mogen allemaal wel. Tuurlijk ben je beleefd naar je klanten, ben ik ook maar dat neemt niet weg dat het schandalig is dat mensen menen zo met elkaar om te moeten gaan.
Zeker als je weet dat het meeste vrijwillig is, en zij zijn daar echt niet gaan zitten om te pesten, ik neem aan dat ze daar zitten om de boel in het gareel te houden.
Ik zou wel eens willen weten hoe het zou gaan zonder.... Volgens mij vlogen de scheldwoorden en de modder hier dan in het rond! Iedereen wil gehoord worden, maar niemand luistert.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:12

Nee, ik blijf niet hameren op dat het beleid en de mods het verkeerd doen, helemaal niet zelfs. Ik hamer op dat er fouten gemaakt worden, wat vervelende gevolgen kan hebben en dan is er nog de kwestie die *knip* laat maar

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:13

Laat maar, waarom? Omdat ik nu probeer te communiceren?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:14

Ik ben pas net Mod, scheldpb's of bedreigingen heb ik gelukkig nog niet gehad, maar toch zou ik als Mod en mens (geloof het of niet, maar je bent beide als je groen bent ;) ) hier graag een reactie geven.

Wat ik hier lees over dat Moderators hun macht, slotjes, OW, de Mesthoop, volgens enkele gebruikers gebruiken om gebruikers monddood te maken en te zorgen dat kritiek op bokt niet welkom is. Echter, alle kritiek die jullie nu aandragen lezen we en we proberen met alle meningen die wij mensen hebben om er wat mee te doen, zodat we bokt leuker kunnen maken. Dat is namelijk waar wij als moderator aan willen werken, dat is in ieder geval waarom ik nu moderator ben. Ik wil bokt een leukere plek maken of eigenlijk: een leuke plek houden, want ik heb het sinds ik op bokt rondlees en post altijd leuk gehad.

Nu is het begrip 'leuk' nogal rekbaar, maar er zit een grens aan. Het is niet meer 'leuk' wanneer iemand anders vijftig keer hetzelfde quote, omdat die persoon zich niet gelezen voelt, het is niet meer 'leuk' wanneer de leesbaarheid van topictitels in het geding komt, omdat er overal extra tekens in gezet worden, het is niet meer leuk wanneer mensen persoonlijk aangevallen worden, het wordt er ook niet leuker op als mensen zeggen: bokt is poedersuiker, moderators zijn poedersuiker en niemand luistert naar mij, of iets in die trant. Kortom, in die gevallen stellen wij sancties in, we verwijderen soms berichten en laten ook wel eens aan een gebruiker weten dat we het niet meer 'leuk' vonden. Dat is voor die ene gebruiker even niet fijn, maar aangezien er nog een hele hoop andere gebruikers zijn, die last hadden van deze gebruikers, maken wij het voor hen weer leuker.

Op het moment is er blijkbaar door een groep gebruikers het gevoel dat er veel kritiek op het beleid gegeven moet worden en ook nu is het beheer bezig om hier iets mee te doen. Weer om het uiteindelijk voor gebruikers leuk te maken. Voor zover ik weet zit er niemand in het team met extreem sadistische gevoelens, die graag gebruikers wil pesten. Mocht het voorkomen dat er een moderator een keer z'n dag niet heeft, dan nog kan die niet frustraties gaan uiten in het geven van een hele hoop OW's, want hier wordt altijd eerst overleg over gepleegd.

Iemand maakte hier de vergelijking met ongefundeerde kritiek en respectloze kritiek. Ik denk dat een heel eind in de goede richting gaat. Kritiek hoeft namelijk helemaal niet een negatief woord te zijn. Een theaterstuk kan bijvoorbeeld ook hele goede kritieken krijgen. Positieve kritieken die niet gefundeerd zijn: Bokt is top! , zullen wij ook nooit weghalen, nee. Dit komt omdat het er niet voor zorgt dat bokt minder leuk wordt voor gebruikers. Als iemand post: Bokt is een grote paasei met een slecht beleid! , dan halen we dat weg. Dit maakt het wel minder leuk voor gebruikers. Als iemand post: Bokt is op het moment wel een beetje een zooitje. Zou het geen idee zijn om bepaalde topics meer via deze en deze insteek te bekijken. Dan maakt de kritiek bokt voor gebruikers leuker, want moderators kunnen iets doen met deze kritiek.

Nog een kleine kanttekening hierbij. Mocht er in een post zoals ik in mijn laatste voorbeeld geschetst heb ook nog tien keer opgemerkt worden: maar ik denk niet dat de moderators hier naar luisteren, waarschijnlijk krijg ik hier toch een OW voor. Dan wederom maakt het bokt niet leuker en volgen er sancties. Doe je dat één keer, heeft niemand ergens last van, want een OW verloopt na zes maanden. Blijf je dat echter doen, dan volgen er wel sancties. Om bokt leuker te maken ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:15

kyraliam schreef:
Iedereen wil gehoord worden, maar niemand luistert.

Dat vind ik nogal een beschuldiging. Ik denk dat de mensen die hier feedback geven en in jouw ogen misschien overloos zeuren, zich juist enorm bekommeren om Bokt en graag bij willen dragen aan een beter Bokt. Anders zouden ze de energie er niet in stoppen en simpelweg een deurtje verder gaan kijken toch, zoals je het zelf noemt. Dat frustraties hoog op kunnen lopen en dat daar emotionele reacties van kunnen komen (die niet altijd even netjes zijn, ben ik met je eens), lijkt me logisch en heel menselijk. Ik denk dat we hier uiteindelijk allemaal om dezelfde reden in dit topic zitten.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:16

Jongens, probeer het even niet te persoonlijk te maken. In principe loopt dit topic best goed, ondanks dat er af en toe verhit wordt gereageerd. Ik heb het idee dat we hier toch wel goed met elkaar in gesprek zijn en dat er vanaf verschillende kanten nu dingen worden bekeken, zou zonde zijn als dat nu toch nog een slotje wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:19

Heino schreef:
kyraliam schreef:
Iedereen wil gehoord worden, maar niemand luistert.

Dat vind ik nogal een beschuldiging. Ik denk dat de mensen die hier feedback geven en in jouw ogen misschien overloos zeuren, zich juist enorm bekommeren om Bokt en graag bij willen dragen aan een beter Bokt. Anders zouden ze de energie er niet in stoppen en simpelweg een deurtje verder gaan kijken toch, zoals je het zelf noemt. Dat frustraties hoog op kunnen lopen en dat daar emotionele reacties van kunnen komen (die niet altijd even netjes zijn, ben ik met je eens), lijkt me logisch en heel menselijk. Ik denk dat we hier uiteindelijk allemaal om dezelfde reden in dit topic zitten.

_/-\o_

Dat slotje komt er toch wel Chevax. Ik hoop echt oprecht van niet, maar k heb het nu al zo vaak fout zien gaan

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:21

chevax schreef:
Jongens, probeer het even niet te persoonlijk te maken. In principe loopt dit topic best goed, ondanks dat er af en toe verhit wordt gereageerd. Ik heb het idee dat we hier toch wel goed met elkaar in gesprek zijn en dat er vanaf verschillende kanten nu dingen worden bekeken, zou zonde zijn als dat nu toch nog een slotje wordt.

Ik vat dit absoluut niet persoonlijk op!
Ben blij dat er een reactie op komt, oeverloos zeuren heb ik niet gezegd, wel oeverloze discussiess.
Het gaat gewoon steeds over hetzelfde, en hoe vaak een mod of gebruiker ook iets zegt over het negatievisme,
er wordt gelijk weer een draai aan gegeven.
Volgens mij hebben we het al 9 blz over iets wat niet 1,2,3 op te lossen is, alles is eigenlijk al gezegd,
overal een zo goed als antwoord op gekregen, en voor de rest moet er naar mijn mening nu eerst over gebabbeld worden door de
betreffende personen.
Ik zie dit niet als iets wat ik persoonlijk op moet lossen, ik vind wel dat mijn mening er toe doet, ook al wordt me dan vriendelijk
gevraagd wat ik hier nog doe ;)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:27

Wat ik hier al weer tegen kom is dat de lijn van regels hanteren niet bij alle mods hetzelfde ligt. En dat is iets waar ik me aan kan ergeren.

Er is al twee keer gevraagd om geen specifice sancties te bespreken, er word elke keer gezegt dat opgelegde sancties niet besproken worden door de mods en toch gebeurt het hier.
Er mag niks gezegt worden over waarom Pucnew een ban heeft, er mag niks gezegt worden over waarom sommige anderen een ban hebben, en toch zijn Prrrr en Femke een waarschuwing aan het bespreken.

Dit roept bij mij dus wel het gevoel op dat er met twee maten gemeten wordt. En het roept bij mij ook het gevoel op dat er ergens dingen verborgen moeten blijven.
Waarom zou je anders de ene waarschuwing wel mogen bespreken en de andere niet.

Ik denk dat het al heel veel gaat schelen als iedereen dezelfde lijn gaat volgen en ook vasthoud. Dan wordt het vanzelf duidelijk wat wel en wat niet mag op bokt. En daardoor zullen dit soort discussies vanzelf minder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:46

chevax schreef:
Onassa en papagroom, op deze vraag is al heel vaak antwoord gegeven. Er wordt niet buiten Bokt gemodereerd. Ik zou ook niet weten waarom we buiten Bokt.nl zouden modereren?

Ik heb prinstcreens gezien waar ik wat op fokt heb gezegd...en dat werd aangehaald en kennelijk rijd ik ook de hengsten van Anna??? :+ :+ Weet niet eens hoe zijn paarden er uit zien....hoe zo niet buiten bokt om modereren? Fokt is altijd een nietzeggend forum geweest, PP dat is pas een reden om buiten bokt om te gaan modereren......En wat ik op fokt had gezegd was de moeite niet waard :D :D :D en toch werd die opmerking als reden gegeven om mij maar eens extra in de gaten te houden. :D :+ ;)

Waarom zijn jullie daar gewoon niet eerlijk over?

Als je ergens werkt en je hebt onzettende kritiek op het beleid van het bedrijf en iemand op een verjaardag komt een direktielid tegen en verteld dat, denk dan maar niet dat je daar nooit last van zal gaan hebben..........want zo zitten mensen in elkaar. De ijdelheid wint het altijd weer.

Even zo goed dat jij als moddie op PP niet je eigen ikje kan laten zien onder een andere naam, want als dat uit komt, dan lig je er uit bij het modteam, dan zeggen ze niet, jaaaa maar Chevax, dat is PP en Fokt, daar mag je zijn wie je bent, daar moddereren wij niet op.

Geloof je nu zelf echt wat je zegt en ik ga weer door naar de volgende ronde, een OW, want zo werkt het toch hier?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:02

Ik vind dat ik en met mij meerdere mods (zie ook uitgebreide post Fenn) hier antwoord hebben proberen geven op de vragen die in dit topic zijn gesteld en proberen uit te leggen dat niet alles altijd zo zwart-wit is. Niet alle antwoorden zijn bevredigend en dat snap ik. Maar in feite maakt het volgens mij niks uit wat ik of mijn collega-mods hier zeggen, want er lijkt bij sommigen geen wil om te luisteren te zijn. Ik ga nog eens duidelijk zeggen dat er niet buiten Bokt wordt gemodereerd, dat er geen gebruikers-met-knopjes zijn, dat er geen grote Atilla de Hun achter de schermen zit te kijken wie er vandaag eens lekker gepest kan worden. Wat wél gebeurt achter de schermen, is dat er een grote groep mensen dagelijks druk bezig is om op vrijwillige basis te zorgen dat Bokt (toch in ieder geval voor het overgrote deel van de gebruikers) een fijne plaats is waar je over vanalles en nog wat kunt praten. Als je dat niet gelooft, vind ik dat oprecht erg jammer, maar ik kan die gevoelens blijkbaar niet wegnemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 11:17

Russel ik snap dat je gefrustreerd bent maar probeer je een beetje in te houden. Zou zonde zijn als dit topic dichtgegooit wordt vanwege persoonlijk worden. Ik heb geen idee van fokt of PP (ik weet nu wat het is, niet boeiend voor mij) maar kennelijk gaat het er daar nogal hard aan toe. En ik snap dat je verwacht een ow te krijgen alleen ik denk niet dat het helpt dat ook nog eens te vermelden. Zonde van je energie omdat er bij te zetten. Je menig verandert er niet door en voor anderen maakt het erbij zetten zoals Fenn ook zegt het er niet gezelliger op.

Ik weet zelf uit ervaring hoe lastig het is om echt een ander forum waar veel gezegd en geschreven en gestookt wordt te negeren. Wij hebben zelf een klein MS forumpje opgezet ooit omdat het grote MS forum onleef en onleesbaar werd door veel veranderingen en een hoop onruststokers. Sneu dat je zelfs met ziekteforums daar last van hebt. En ja daar hebben we inderdaad meegelezen op het grote forum, tenminste mijn mannetje omdat het voor mij onleesbaar was geworden.

En ja daar hebben we 2 of 3 gebruikers bij de eerste misstap op ons forum gewaarschuwd dat ze beter konden stoppen met stoken en rellen omdat er anders een definitieve ban volgde. helaas heeft de waarschuwing niets geholpen en hebben we die mensen na 1 waarschuweing meteen permanent een ban gegeven. Eerst een naamban een week later een ip ban. Is dat erg, geen idee is dat jammer dat het nodig is om veel onrust te voorkomen en daardoor veel modwerkt voorkomt, ja heel erg maar niet te vermijden. Of het hier op bokt gebeurt geen idee, eerlijk gezegd maakt me dat ook niets uit. Als het voorkomt dat er een aantal onruststokers en rotzakken door kunnen blijven gaan. Misschien even pijnlijk voor hun maar zal voor het merendeel van de gebruikers een hoop rust opleveren. Alleen dan geldt weer mits het eerlijk gebeurt en er gekeken wordt dat niet diegene wordt gepakt die uiteindelijk hard terugslaat maar de prikkers gepakt worden.

edit een hoop tikfouten weggehaald.En een tikfout in de edit zin, hoe krijg ik het voor elkaar. :+