Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:32

Elise95 schreef:
We moeten reactie's/handtekeningen gaan verzamelen :j

dan kun je er van uit gaan dat je van zowat iedere bokker een handtekening krijgt _O-
zit je ook niet op te wachten (is je inbox ook gelijk weer vol, naast de E-A mailtjes :'))

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:33

_Bitje_ schreef:
Elise95 schreef:

dan kun je er van uit gaan dat je van zowat iedere bokker een handtekening krijgt _O-
zit je ook niet op te wachten (is je inbox ook gelijk weer vol, naast de E-A mailtjes :'))

Hihi :')
Ze moeten het gewoon weer terug draaien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:33

Oh ik vind dit juist ideaal zo!
Geen reacties meer van mensen die de advertentie niet of slecht lezen.... :D
Ik ben er wel blij mee, dat mensen niet meer kunnen reageren in de advertentie. Top! *\o/*

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:35

_Bitje_ schreef:
Elise95 schreef:

[FZ] Nog meer mensen die het nieuwe EA irritant vinden?

Tadah, polltopic over het nieuwe EA. Ik vind het schijtirritant en ik hoop dat zo de mods inzien dat bokt het ook niet fijn vind!

Cadaz

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:31

dan zouden ze misschien als extra nog een bied rijtje kunnen doen zoals MP dan wordt het nog enigszinds beter en kunnen mensen zo bieden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:03

Dat topic is alweer op slot...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:58

Ai het is dus al ingevoerd. Ik ben blij dat ik voorlopig zoals het er naar uitziet niets hoef aan te schaffen. Nee dit is totaal geen succes, ik heb nu al medelijden met de mensen die wel nog dingen willen verkopen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:28

Opzich vind ik het niet eens zo heel slecht, alleen zou het handig zijn dat je je beginpost ten alle tijden zelf kunt wijzigen zodat je er bij kunt zetten dat iets verkocht is. Dan kunnen de kopers daar rekening mee houden en hoeven ze niet meer te reageren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:42

Als TS kan je zelf wel reageren in je topic, dat kan je dus wel vermelden.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:05

BartVB schreef:
- We zijn vooral bezig met zorgen dat het nieuwe systeem zo snel mogelijk af komt.

maar waarom is er dan nog niet gewacht totdat dat af is? die paar weken/maanden, kon het EA toch nog wel de oude blijven?

Ben benieuwd hoe die nieuwe versie is dan..

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:09

Ik heb eerder in dit topic al eens aangegeven of er dan (in iedergeval bij de spullen) 'verplicht' kan worden een prijs te vermelden... Het is nu toch van de zotte dat je voor elke keer als je een prijs wil weten een pb moet sturen? Meestal stond dat dan al wel ergens in het topic omdat iemand dat gevraagd had.
En ik zie nu ook nog topics met bieden per 0,50 cent in het topic... Denk niet dat iedereen de veranderingen doorheeft... Sowieso is 'bieden' nu niet meer echt mogelijk, ja mensen kunnen een bod doen, maar je kunt niet meer zeggen, tot dan bieden en het is dan voor de hoogste bieder.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:43

Ik vraag me af of dit de oplossing gaat worden, als TS een paar dagen niet online is staat de inbox vol met biedingen en jij zit maar te wachten en dan kan je ook niet opbieden tegen de rest := . En TS is dus eigenlijk verplicht elke dag online te komen zodra ze zo'n topic heeft...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:54

Wat een ellende zeg...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:06

Ik zit dus al eens rond te kijken op ea en werkelijk, te triest voor woorden gewoon.
De hele sfeer is eruit, ook op commercieel. :(
E-bay en marktplaats zijn nu verdorie transparanter, je kan niet eens zien wat er geboden is.
Bij E-bay kan je de verkoper contacteren en dan verschijnt je vraag en het antwoord van de verkoper onder de advertentie.
Denk dat ik nu toch maar richting E-bay ga draaien, gooi wel een linkje hier neer dan.

Laatst had ik een topic waar ik zag dat een kennis van me ook bod, konden we mooi onze aankopen combineren en de verzendkosten delen. Dankzij het "nieuwe" ea kan dit niet meer.
Waar blijft het waarderingssysteem en tenminste openbaar biedsysteem (dus alleen numeriek, zonder commentaar geven?)? Timeframe? Hoelang moeten wij verder met dit vehikel???

Zien jullie me al alles via pb afwikkelen voor een commercieel topic als dit? Elke klant heeft wel nuttige, andere vragen of opmerkingen
[EA-CO] Anatomische (banaan)singels met (afneembare) lamswol NIEUW
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 17-02-11 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:07

Tsja, ook ik vind punt 2 echt géén verbetering. :7

Punt 1: kan ik me prima in vinden.
Punt 2: Ik heb als verkopende partij géén zin om wanneer ik iets verkoop, tientallen pb's te ontvangen met biedingen in, een pb wordt zo ontzettend gauw over het hoofd gezien. Vervolgens moet ik er al bijna pen en papier bij nemen om het overzicht van biedingen per product te bewaren. Daarom plaatste ik ook vaak "alleen bieden in het topic!" in mijn advertenties.
Op deze manier ben je ook bijna verplicht je artikelen om beurt te verkopen, om het dus nog enigszins overzichtelijk te kunnen houden (de meeste pb's worden namelijk niet met een duidelijke titel verstuurd).
Voor mij vallen hierdoor de 2 grootste voordelen aan EA weg: verschillende zaken in één topic aan kunnen bieden, en een geïnteresseerde die meteen kan zien wat de ander geboden heeft en daar dus indien gewenst over kan gaan.
Nu kan de TS zich amuseren met dit telkens in het topic te plaatsen (waarop hierdoor geen enkele controle bestaat dat gebruiker Y wel dat bedrag geboden heeft dat TS beweerd, want als dat niet het geval is kan gebruiker Y ook niet IN het topic, wat dan duidelijk zou zijn voor iedereen, reageren), je moet dus bijna continue je pb's gaan checken en in je topic gaan posten terwijl dit vroeger automatisch ging door geïnteresseerden. Daarnaast moet je dan ook nog met bv. 5 geïnteresseerden pb'tjes zitten uitwisselen van "persoon x heeft meer geboden", wéér zonder enige vorm van controle vermits er geen topic is waarin dit even bekeken kan worden. Met de beste wil van de wereld, zie ik hier naar de gebruikers toe geen enkel voordeel in en kan ik dus net zo goed advertenties op marktplaats etc. plaatsen in plaats van dit ook hier nog eens te doen. ;)

Last but not least: ik denk dat mods teveel 'willen'/ moeten modden op EA. Ook ik lig niet wakker van vragen als vraagprijs, foto etc. Interessanter lijkt het me dan om een 'vragenlijst' op te stellen voor topics. Voldoet een OP niet aan die vragenlijst, en komen er daardoor veel vragen over een bepaald iets, gooi je het topic toch gewoon op slot? DAN kan men altijd nog via pb contact opnemen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:12

Bluem schreef:
Last but not least: ik denk dat mods teveel 'willen'/ moeten modden op EA. Ook ik lig niet wakker van vragen als vraagprijs, foto etc. Interessanter lijkt het me dan om een 'vragenlijst' op te stellen voor topics. Voldoet een OP niet aan die vragenlijst, en komen er daardoor veel vragen over een bepaald iets, gooi je het topic toch gewoon op slot? DAN kan men altijd nog via pb contact opnemen.

Ik wil me gerust opgeven om hiervoor een standaard formulier te schrijven dat je eerst moet copy/pasten en invullen voor ea topics.

Iets in de trant van
Artikelomschrijving
Staat nieuw, gebruikt, ZGAN
Maat
Kleur
Prijs: rp of vaste prijs of bieden, of bieden vanaf
Foto
Speciale kenmerken

en per advertentie ook de overkoepelende info
waar af te halen
verzendmogelijkheden en kosten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:13

En nog wat: WAAROM is de aankondiging van deze nieuwe frats niet op de voorpagina gezet?
Ik heb mijn oude verkooptopics via pb nog kunnen redden, maar ik vrees dat velen niet zo attent zijn geweest!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:31

Ik vind het echt verschrikkelijk vreselijk rottig en onhandig

Geen EA meer voor mij.

er zijn ook bokkers die in hun topics niet weten wat er aan de hand is....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:31

[EA-TK-AP] Super Sale!!

Er is dus ook niet voldoende geïnformeerd naar bokkers toe.

Ik vind dit echt een reteslechte zaak..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:45

Ok, vraag aan t team: Heeft het "klagen" nut of?
Want er blijkt wel een héle grote groep niet bij met de verandering te zijn

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:48

stef schreef:

Ik denk zomaar van niet.. Ben nu ook wel een beetje klaar met op EA kijken.
Was toch een soort hobby, maar ik heb geen zin om weet ik veel hoeveel PB's per dag de deur uit te doen.. :n

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:52

indd selien ik heb hier ook nog een boel spullen staan maar ik vind het vervelend om al die pbs te krijgen. Tuurlijk kan ik het ook op MP zetten maar ik heb het gevoel dat de doelgroep hier groter is.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:19

Wellicht is het handig om ASAP een link van deze berichtgeving naar de EA fora te plaatsen, want velen bokkers is dit nog niet opgevallen! Zodoende dat veel TS'ers op EA nu "gek ge-pb't worden" en niet weten waarom mensen niet in topics kunnen reageren ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:40

stef schreef:

Nee, dat is me al wel duidelijk...

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:17

ik vind het ook niks.... eenmaal andermaal, verkocht, deze naam kan dan ook wel weg want tegen elkaar opbieden is nu amper nog mogelijk.
inderdaad krijg ik nu ook 10 keer dezelfde vraag over een maat, normaal stuur je 1 antwoord en is het genoeg.
vind het EA topic verziekt zo