Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:08

KoudbloedKim schreef:
Tieneke: Dat vind ik wel een erg voorbarige conclusie.. dat kan wel wat minder toch..

Niet mee eens. Vind ik niet voorbarig. Erg makkelijk om nu mensen trollen te gaan noemen hier, terwijl ze zich niet kunnen verdedigen. Dan ben je zelf ook geen haar beter. Gevalletje 'de pot verwijt de ketel'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:09

Tieneke schreef:
[naam] schreef:
Tieneke: Dat vind ik wel een erg voorbarige conclusie.. dat kan wel wat minder toch..

Niet mee eens. Vind ik niet voorbarig. Erg makkelijk om nu mensen trollen te gaan noemen hier, terwijl ze zich niet kunnen verdedigen. Dan ben je zelf ook geen haar beter. Gevalletje 'de pot verwijt de ketel'.
Ik heb het over je uitspraak dat het mij niks zegt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:10

Kim, je begrijpt de essentie van de situatie niet helemaal. het gaat niet SPECIFIEK om Kiwiko, RK, SLim, Het gaat om HOE er ACHTER de schermen gereageerd word en hoe er van alles en nog wat word "bekonkeld" om iemand een schop eruit te kunnen geven.

Dit was toevallig Kiwiko, maar hoeveel anderen hebben ONTERECHT een complete ban gekregen? Die het maar hebben geaccepteerd terwijl ze wisten dat het nergens op sloeg? Het is Kiwiko die het nu openbaar heeft gemaakt, het had net zo goed iemand anders kunnen zijn.

Wat betreft de rest van je opmerkingen, ben uiteraard bereid deze te beantwoorden maar niet in dit topic en dan ook alleen onder de voorwaarde dat je niet hysterisch gaat doen.

KoudbloedKim schreef:
Ceriadwen: Ik geef geen trap na, dat is tenminste niet mijn bedoeling.
Ik blijf me alleen verbazen over de enorme heisa die er door alle bokkers, die níks met dit hele gebeuren te maken hebben, gemaakt wordt.
Dat heeft niks met KiWiKo, RK of wie dan ook te maken.. dat is gewoon idioterie..hou je gewoon lekker bij waar je voor die quotes mee bezig was.
Wordt jouw HK-topic er ineens anders van, door het openbaar maken van die quotes? Lees je de topics op ITP of HAW ineens met andere ogen?

Tieneke: En dat snap ik, maar wat hebben wij daar dan mee te maken?

Skygirl: Ik had van KiWiKo ook niet verwacht dat ze een hacker in zou huren en dan zo laag zinken om het op internet te zetten.
Dat is laag, zelfs voor een 'gewone' bokker, maar voor zover ik KiWiKo ken, had ik haar hier niet voor aangezien. :n
Ik vind dat heel erg jammer..

Ik vind het geen mentaliteit van oogjes dicht, dan zie je niks..
Het is gewoon idioot te noemen om met zo'n grote groep mensen aan te vallen, terwijl je niet eens zeker weet of álle quotes wel gepost zijn.
Nou zie ik KiWiKo er niet voor aan om dingen te verzinnen, maar laag is het wel.
Als ik met iemand een erg persoonlijk pb-gesprek voer en ik krijg om wat voor reden dan ook ruzie met diegene, dan ga ik dat ook niet online zetten.
Zoiets doe je gewoon niet, dat is een ongeschreven regel.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:11

KoudbloedKim schreef:
Tieneke schreef:

Welke uitspraak bedoel je dan die je een voorbarige conclusie vindt?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:12

KoudbloedKim schreef:

Je zei toch zelf dat je niet begreep waarom dat iets met jou te maken had? Wat mij dan weer af doet vragen waarom je eigenlijk de moeite neemt om dat neer te zetten... Als het je niet interesseert lijkt me dat ook niet zo nodig.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:12

KbK, als jij je afvraagt wat wij ermee te maken heb, concludeer ik idd dat het jou weinig boeit of er antwoorden komen of niet. Als dat een onterechte conclusie is, spijt het me zeer.

EDIT: wat manic zegt, dus...

Anoniem

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:18

Ceriadwen: Ik begrijp de essentie van dit topic heel goed.
Jij begrijpt volgens mij niet wat ik bedoel.
En ik kan het wel blijven uitleggen, maar we zullen het waarschijnlijk toch niet eens worden met elkaar.
En dat geeft ook niks.. we zijn niet allemaal gelijk.

Tieneke: De antwoorden die 'moeten' komen, zijn geen antwoorden op onze vragen.
Nou ga ik niemand persoonlijk beschuldigen, maar wie weet 100% zeker of alles op die site wel klopt?
Als ik ruzie met iemand heb, ga ik niet tegen anderen zeggen wat de goede punten van diegene zijn.

Skygirl: Ik heb het over een uitspraak van Tieneke.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:19

Word nou eens wakker, het gaat niet om de persoon, het gaat gewoon om RECHTVAARDIGHEID!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:20

KoudbloedKim schreef:
Ceriadwen: Ik begrijp de essentie van dit topic heel goed.
Jij begrijpt volgens mij niet wat ik bedoel.
En ik kan het wel blijven uitleggen, maar we zullen het waarschijnlijk toch niet eens worden met elkaar.
En dat geeft ook niks.. we zijn niet allemaal gelijk.

Tieneke: De antwoorden die 'moeten' komen, zijn geen antwoorden op onze vragen.
Nou ga ik niemand persoonlijk beschuldigen, maar wie weet 100% zeker of alles op die site wel klopt?
Als ik ruzie met iemand heb, ga ik niet tegen anderen zeggen wat de goede punten van diegene zijn.

Skygirl: Ik heb het over een uitspraak van Tieneke.

Ja dat snapte ik, maar ik vroeg me af welke uitspraak van haar jij precies bedoelde met 'voorbarige conclusie' ;).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:20

Blijven we allemaal even rustig ademhalen ;) ? Het lijkt me niet handig als dit topic dalijk weer zo uit de hand loopt dat het op slot moet...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:22

Eline heeft aangegeven dat de quotes kloppen.
Citaat:
De vragen van Chawi Vraag 1: Kloppen de quotes die KiWiko heeft laten zien op Geit?
Yup, de quotes kloppen. Ik weet niet of KiWiKo alles uit het topic geplaatst heeft en/of alle quotes precies overgenomen zijn, maar het meeste lijkt 1 op 1 te zijn gekopieerd.

Voor mij doet het er niet toe wie nu precies de ware kant van het verhaal vertelt. Denk niet dat we die ooit krijgen. Het gaat mij er om welke woorden mods in de mond nemen over anderen en dat sommige dingen heel makkelijk beslist worden, zonder staalharde argumenten, met de gok van: het zal wel kloppen wat we denken. En als je dit topic grondig gelezen had, wist je dat. Want het is nu al eindeloos herhaald.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:24

Daarbij heeft Eline ook gewoon in haar antwoord gezegd dat de quotes die geplaatst zijn gewoon kloppen.

En dat is dus precies waar iedereen zoveel moeite mee heeft. Omdat daar dingen gezegd en aangenomen worden die gewoonweg niet okay zijn.

En toevallig gaat het in dit geval nou net over Kiwiko, maar het had dus net zo goed iemand anders geweest kunnen zijn. Ik kan wel namen gaan noemen, maar er zijn wel meer prominente bokkers verdwenen of voor hele lange tijd geband om vage redenen die niet nader gespecificeerd zijn. Dat is nu dus wel zo en daar komen vragen over.

Maar goed, inderdaad duidelijk gevalletje verschillende golflengte wat niet meer goed gaat komen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:27

Oké, een andere vraag dan; wat moet er nu gaan gebeuren?
Alle mods weg? Bokt opheffen?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:29

KoudbloedKim schreef:

Laat ik daar dan maar niet mijn Mening over geven :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:29

laten we eens beginnen met excuses?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:30

er zal weinig gebeuren, het gaat hier om een 'rel' waar slechts een klein groepje zich druk om maakt, omdat het overgrote deel van bokt hier niks van weet of wil weten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:31

wow...
en ik dacht altijd dat dit zo'n gezellig paarden forum was...
nu even wat vragen, wat is geit?
ik ben nu namelijk best wel neiuwschierig geworden naar meer kanten van het verhaal wat hier nu wordt verteld...

verder heb ik nog een opmerking...
op een forum die zo groot is, en zo veel gebruikt wordt als bokt, zijn er vele verschillende meningen, gedachtes en leefwijzes...
dat wil dus zeggen dat als de 1 een opmerking maakt die als geintje bedoelt is, een ander het voor een aanval kan aanzien...
het is moeilijk om hiertussen een weg te vinden die aansluit bij alle gedachtes, meningen en leefwijzes...
bij het zoeken naar die weg worden veel fouten gemaakt...
maar als wij hier een gezellig forum willen houden, moeten die fouten geaccepteerd worden...
maar tevens moet er op die fouten gewezen kunnen worden, en er over gepraat worden...
zodat de mods en beheerders van die fouten kunnen leren...
ik denk dat dit topic daar geschikt voor is, maar ik wil er wel de kanttekening bijplaatsen dat het hier dus niet over 1 verhaal moet gaan, of dat er over fouten doorgezeurd moet blijven worden!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:31

Niemand heeft het toch over opheffen of iedereen maar ontslaan?

Er wordt gewoon gevraagd wat er nou precies mis is gegaan. Eline heeft al toegegeven dat er inderdaad het een en ander niet echt lekker is gelopen. Een normale reactie is dan om maatregelen te nemen dat dit niet meer kan gebeuren. Meestal zijn maatregelen iets minder extreem dan opheffen of iedereen ontslaan, maar dat is inderdaad ook een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:33

Manic: Daarom vraag ik het ook.. ik trok geen conclusie..

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:33

10...die quotes kloppen dus....en jij zegt dan gewoon: oké andere vraag????

Toen jij dingen over jezelf las op Geit heb je dat toch ook gekopieerd en verhaal gehaald in ons topic. In feite dus precies hetzelfde.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:34

KoudbloedKim schreef:

Gelukkig vraag jij gelijk naar de 2 meest voor de hand liggende realistische opties... :roll:

Ik denk zelf dat er wat meer controle moet komen. En mids die pas een zaak kunnen lezen als die helemaal voorbij is. Als je de ontwikkelingen kunt volgen en je ziet dat iedereen er tijd in steekt en de druk om beslissingen wel/niet te nemen ga je er zelf in mee, omdat je het dan zelf misschien best wel kunt begrijpen.

Alleen als je achteraf alles leest, wanneer alles achter de rug is, net zoals nu eigenlijk. Dan zie je veel eerder dat sommige dingen toch niet helemaal juist gegaan zijn. Ook sta je er dan gewoon iets verder van af. Iedereen is het er nu ook over eens dat er grenzen zijn overschreden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:34

kim (KBK) wat is nu je punt? Enerzijds vind je het allemaal onzin en wil je er niks van weten, anderzijds wil je weten wat er nu MOET gaan gebeuren?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:36

Dat is de vraag waar men hopelijk goed over gaat nadenken. Ik kan me heel goed voorstellen dat de mods op dit moment zelf niet zo goed weten wat te doen, dat ze zich zelf veel afvragen. Een paar mods... als ik hun was, zou ik vrijwillig opstappen, maar dat ben ik. Zij zijn zij.
Het hele team eruit gooien is niet de oplossing en denk ook niet dat dat nodig is. Wat ik wèl geloof, is dat er meer controle moet komen op het doen en laten van de mods zelf, dat het functioneren zelf goed geëvalueerd moet worden. Ik kan me echt niet voorstellen dat dat nu grondig gebeurt, met zo weinig hoofdmods (met hun eigen taken) en zoveel gewone mods. Betere sturing en evaluatie van de mods is een must, dat is wel duidelijk. EDIT: misschien door een extra persoon, nieuwe functie.
Persoonlijk zou ik opteren voor een kleiner team. Bokt groeit, ok, klopt, maar waarom moet het team dan ook zo groot zijn/blijven? Hoe meer mods, hoe meer mensen je moet "opleiden", sturen, helpen... Dat blijft niet houdbaar. Bokt groeit enorm en volgens de huidige redenering zou dan het team ook moeten groeien. Maar het aantal uren in een dag groeit niet.
Kleiner, maar effectiever team. Gevolg: je kan niet zo veel als nu ingrijpen. Is niet houdbaar. Dus: laat het forum ietsje meer op z'n beloop en steek niet zoveel energie in probleemtoestanden als deze. Loopt het echt uit de hand met iemand (hoop gerel of SA's of gewoon te veel in opspraak: au revoir over een jaar of gewoon adieu.
But that's just me.

Djuno, heb je het nu over mij (10, lijkt op m'n naam)...? Want zo ja: weet ik echt niet waar je het over hebt :+ EDIT: vermoed dat je het tegen KbK had..
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 23-12-10 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Nee Stef, dat wil zij niet weten, maar dat is de meest logische vraag. Wat wil 'men' dat er nu gebeurd..

LadyMadonna

Wat er mijn inziens trouwens moet gebeuren is dat het hele beleid op de schop gaat, dat er gekeken wordt hoe de regels nu zijn, in hoeverre dat keiharde regels zijn en in hoeverre het richtlijnen zijn. Dan zorgen dat de regels ook regels zijn, zowel voor user A als voor user B als voor user C. Daarnaast wat meer openheid vanuit het team, en dus niet als er iemand een vraag over weet ik veel wat heeft: Nee, hebben we t niet over, stuur maar een pb.

Ik vraag me overigens af waar de mods in dit topic zijn, zie alleen reacties van Eline terug...