Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:09

Belang van bokt? Bokt is gewoon een site hè. Geen levenswijze. Als je iets wilt laten veranderen is dat in het belang van een persoon (privacy wetgeving) , dat gaat vóór het belang van een stukje tekst op internet.

Gaten in oude topics laten vallen? Dus dat zou betekenen dat die topics daadwerkelijk wél gebruikt worden en ik niet de 3000ste vraag hoef te lezen van 'hoe maak ik mijn beugels korter' ? Want die komen elk jaar weer terug. Hoppa! Slotje erop! Dan is het lekker rustig hier op bokt. = minder modjes nodig = minder gezeik. Iedereen klaar. Alleen nog foto's laten zien en het 'nieuws' bespreken. Geen dubbele vragen meer. HEERLIJK!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:13

LuvdaTossa schreef:
Nou dat is de afgelopen jaren héél wat voor gekomen hoor. Dat laatste is echt geklets.

Ik ken er maar 1 voorbeeld van dat er uitleg is geweest waarom een bokker de toegang tot het forum is ontzegd. Of bedoel je de redenen op de banlijst?

Maar dat het forum VAN Bart er belang bij heeft dat er geen gaten vallen daar kan ik me een voorstelling bij maken. Zou denk ik voor veel mensen een onaantrekkelijk forum worden daardoor.

Persoonlijke informatie die moet te verwijderen zijn en dat doet bokt ook op verzoek.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 15:28

GamblersCup schreef:
Bart zegt dat het NIET wettelijk vastgesteld is. Waar vinden we nu de waarheid? Geen idee waar ik moet zoeken...

Volgens mijn rechtsbijstandsverzekering zouden al mijn posts verwijderd moeten worden indien ik dat zou willen..

Citaat:
Desnoods stellen ze in dat gebruikers hun berichten na zoveel jaar handmatig kunnen verwijderen. Ook prima, dan doe ik het zelf wel

Hier ben ik ook groot voorstander van :)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:41

slimmerik schreef:
De strekking van het bericht is, dat in mijn geval het team een goede reden had om een topic te verwijderen. En als iemand anders posten of topics wil verwijderen en daar een goed reden voor is, er niet moeilijk gedaan hoeft te worden.

Wat was de goede reden dan? Of is het dan toch waar als je genoeg knaken betaald je topics naar de mh kan laten verdwijnen? Laat ook even weten om hoeveel knaken het dan gaat, dan kunnen de mensen daar rekening mee houden en ervoor gaan sparen indien nodig.

Vienna2007

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:45

Als je een site gaat betalen om in een voordeel te komen, moet je echt geen leven hebben.

Wat sneu zou dat zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:47

Vienna2007 schreef:
Als je een site gaat betalen om in een voordeel te komen, moet je echt geen leven hebben.

Wat sneu zou dat zijn.

Inderdaad. Helemaal mee eens.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:56

Heino schreef:
Citaat:
Desnoods stellen ze in dat gebruikers hun berichten na zoveel jaar handmatig kunnen verwijderen. Ook prima, dan doe ik het zelf wel

Hier ben ik ook groot voorstander van :)

Daar sluit ik mij volledig bij aan :j Zeker de laatste tijd pas ik ontzettend goed op wát ik op het internet zet, alleen zou ik berichten van bijvoorbeeld 2 jaar geleden op bokt wel willen verwijderen!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:58

slimmerik schreef:

Wie weet komt het nog weleens goed.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:00

Vienna2007 schreef:
slimmerik schreef:

Wie weet komt het nog weleens goed.

Ik hoop het. Hoewel aannames en roddels moeilijk te weerleggen zijn hè ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:06

Tenzij je zelf bepaalde dingen op Bokt zet, toch?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:10

Ben je nou zelf voor aannames en roddels aan het zorgen, of is het gewoon de waarheid wat je hiervoor allemaal hebt gepost? Misschien heb je wel te snel teveel gezegd, ook dat kan. Maar antwoorden op vragen kun je schijnbaar niet geven alleen een hoop bla bla. Tja je kunt maar ergens happy mee zijn... hoe zielig het ook is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:10

Gulpje schreef:

Hoeft niet persé denk ik. Iemand kan bijvoorbeeld zeggen dat iemand dood kan vallen..... is dat een poging tot moord? Het is maar net hoever je iets uit zijn verband wilt rukken.

Daarom biedt het beheer volgens mij ook aan dat als je gegronde redenen hebt bepaalde posten te wijzigen of te verwijderen, die mogelijkheid er ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:20

Met een beetje fantasie kun je dat als een doodsverwensing opvatten, dat hangt voornamelijk van de voorgeschiedenis en de context af.

Dat van die gaten in die topics blijft een non-argument omdat alles zo vergankelijk is. Net als (komt ie weer) de vis van morgen in de krant vandaag wordt verpakt. Daarom zie ik er geen consequenties in als mijn post allemaal worden verwijderd, bokt wordt daar niet anders van denk ik.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:29

Het is hetzelfde als wanneer de modjes wat verwijderen, dan ontstaan ook gaten in de topics. Dus wat is het verschil?

slimmerik schreef:
Gulpje schreef:

Daarom biedt het beheer volgens mij ook aan dat als je gegronde redenen hebt bepaalde posten te wijzigen of te verwijderen, die mogelijkheid er ook is.

Nog een keer de vraag, wat is/was voor Bokt een gegronde reden om jou kattentopic naar de mh te laten verdwijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:45

Shellyke daar heeft Slimmerik op pagina 7 van dit topic al uitgebreid een onderbouwend antwoord op gegeven.
klasse trouwens dat je dit doet Slim zover had je helemaal niet hoeven gaan, toch netjes dat je dit eindelijk uit de wereld heb gesproken.
En imo ook geheel terecht dat je hiervoor gekozen heb.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:49

Chiqa schreef:
Shellyke daar heeft Slimmerik op pagina 7 van dit topic al uitgebreid een onderbouwend antwoord op gegeven.
klasse trouwens dat je dit doet Slim zover had je helemaal niet hoeven gaan, toch netjes dat je dit eindelijk uit de wereld heb gesproken.En imo ook geheel terecht dat je hiervoor gekozen heb.

wat heeft ze precies uit de wereld gesproken dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:50

Ik denk persoonlijk dat dat helemaal niet slim is, maar goed. Deze kwestie heeft heel wat opgerakeld op bokt en als ik alle reacties zo lees gaat dit niet zomaar stoppen en verdwijnen. Ik denk dat het beheer nu toch echt keuzes moet gaan maken en snel ook.

ik weet wel een hele goede oplossing, maar die hou ik wijselijk voor mezelf. Scheelt weer een keer temmen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:54

Dan word ik toch wel benieuwd, Pucknew. PB?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:57

Chiqa schreef:

Definities van uitgebreid & onderbouwend zijn daarbij niet bepaald op zijn plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:58

Gulpje schreef:
wat heeft ze precies uit de wereld gesproken dan?

De reden plus onderbouwing van het kattentopic.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:58

Chiqa schreef:
klasse trouwens dat je dit doet Slim zover had je helemaal niet hoeven gaan, toch netjes dat je dit eindelijk uit de wereld heb gesproken.
En imo ook geheel terecht dat je hiervoor gekozen heb.

Nou dan zal ik wel stekeblind wezen Chiqa.... ik zie het in ieder geval nergens staan. Dan mag jij de quote neerzetten dan kan ik zien of het er al staat.

Dan nog een vraagje, wat heeft Slimmerik de wereld uit geholpen?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:00

Informatie van 2 jaar of ouder kun je wel verwijderen dat Bokt dit zowiezo eens per jaar doet. Wat heb ik er aan als ik zoek dat ik nog een bericht zie van ene paard wat verkocht is in 2002 en het topic gesloten is? En zo zijn er nog meer dingen die niet terug hoeven te komen wat mij betreft en ook zelden terug gelezen worden door mensen. En vaak stellen mensen de vraag na lange tijd toch weer opnieuw en hebben de zoekfunctie niet eens bekeken. En informatie is uptodater die je vind dan en niet oud en niet zeker of het niet alweer achterhaald is enz.

Dus afentoe een goede opschoning van Bokt is niet verkeerd. Dat doen instanties ook na 2 tm 5 jaar met dossiers en alleen als het heel handig is of belangerijk blijft het staan als de juistheid er van gecheckt is.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:11

Ik ben tot pagina 6 geraakt met lezen. Een paar dingen waar ik aan denk:

Een knopje "deze post veranderen in gast" lijkt me geen optie om een wel heel simpele reden. Je moet er rekening mee houden dat hier zwaar misbruik van gemaakt kan worden. Dingen neerschrijven die je onder je eigen naam nooit zou doen. Bijvoorbeeld iemand heel erg afbreken, of het SA probleem zou dan ook terugkeren: tig anonieme topics over vriendjes, ruzietjes met ouders, ... Ik ben er van overtuigd dat de mensen in dit topic dit niet zouden doen, maar dat kan niet van heel bokt gezegd worden.
Als je dit kan toepassen bij topics die ouder zijn dan (ik zeg maar wat) een half jaar, dan ben ik hier wel voor te vinden. Al weet ik niet of dat technisch gezien haalbaar is.

Een knopje "post verwijderen" dat je ten alle tijden kan gebruiken, vind ik dan weer wel een optie.

Vraagje aan het beheer: (niks aanvallends achter zoeken, gewoon informatief). Hoe moeilijk is het voor jullie om meerdere posts in 1X te verwijderen? Ik roep maar wat he, maar als je als gebruiker een bepaalde datum opgeeft, en graag zou willen dat alle posts van voor die datum verdwijnen; kan dit?

Wat betreft "alle berichten van deze gebruiker" op je profiel. Het lijkt me inderdaad een idee om dat knopje optioneel te maken (niet zichtbaar - voor iedereen zichtbaar - zichtbaar voor de mensen die jij in je profiel als vriend hebt aangeduid).

Verder viel me op dat een aantal mensen vallen over het feit dat je een motivatie moet geven. Ik denk dat je dit niet te serieus moet nemen. Als je gewoon een mailtje stuurt met een aantal posts "omdat je niet wil dat deze informatie door iedereen te lezen is", het lijkt dat dat voor het beheer voldoende motivatie is (of zou moeten zijn).

Ik vind dat je als user zeker de mogelijkheid moet hebben om oudere posts te verwijderen/anoniem te maken, maar dat je daar wel 'wat' voor moet doen. Begrijp me niet verkeerd, wat ik kan opmaken uit dit topic, is dat die optie bestaat maar nu nog te omslachtig/moeilijk is. Nou, dan moet dat gewoon op een of andere manier gemakkelijker gemaakt worden, maar niet zo gemakkelijk dat mensen met foute bedoelingen daar ongecontrolleerd gebruik van kunnen maken. Bijvoorbeeld dat je gewoon dat mailtje met een datum stuurt, dat daar zonder discussie gehoor aan wordt gegeven, maar dat je dus wél een mailtje moet sturen, en niet gewoon (als gebruiker met foute bedoelingen) met een simpele klik op een knopje kan schrijven wat je wil en dat vervolgens anoniem maken.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:12

Chiqa schreef:
klasse trouwens dat je dit doet Slim zover had je helemaal niet hoeven gaan, toch netjes dat je dit eindelijk uit de wereld heb gesproken.En imo ook geheel terecht dat je hiervoor gekozen heb.

Volgens mij volg ik je niet helemaal. Je bent voor het gemak vergeten dat Slimmerik als jarenlang stelselmatig andere mensen belachelijk maakt op internet, ongeveer 300 sa's klaar heeft staan, en zichzelf onbehoorlijk heeft geuit op internet? En dat iemand heeft ontdekt wie ze is, en dat ze bij de ING werkt, EN lid is van het CDA, maakt haar ineens slachtoffer?

Ze moet zich diep in een hoekje zitten schamen! Niet alleen naar de gebruikers op Bokt, Fokt, Cavaletti, en weet ik het waar tot op het bot het leven zeur heeft gemaakt, maar ook dat ze in haar functies zich zo gedraagt op internet.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:14

guanacotje schreef:
Verder viel me op dat een aantal mensen vallen over het feit dat je een motivatie moet geven. Ik denk dat je dit niet te serieus moet nemen. Als je gewoon een mailtje stuurt met een aantal posts "omdat je niet wil dat deze informatie door iedereen te lezen is", het lijkt dat dat voor het beheer voldoende motivatie is (of zou moeten zijn).

Nee hoor, er zal eerst overlegd moet worden. Niks kan kennelijk zomaar verwijderd worden, geloof me: net geprobeerd.... Het leek mij zo simpel, mijn eigen topics temmen waar verder (bijna) niemand op had gereageerd en ook geen informatieve toevoeging heeft op Bokt. :n