Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:00

Weet je wat me ook stoort.... Dat er regelmatig goede initiatieven aangedragen worden (op paardengebied) en waar vervolgens niks mee gedaan wordt.... Want bijv: Er zijn al teveel subs ( ja, niet paardensubs ja)....

*frusty knopje uit* ;)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:06

stef schreef:
Weet je wat me ook stoort.... Dat er regelmatig goede initiatieven aangedragen worden (op paardengebied) en waar vervolgens niks mee gedaan wordt.... Want bijv: Er zijn al teveel subs ( ja, niet paardensubs ja)....

Of dat de reden van afwijzing (een verandering systeem van EA) iets is waar ze het al meer dan 5 jaar over hebben O:)

Edit, even iets duidelijker neer gezet. Maar ik deel je frustratie :+
Laatst bijgewerkt door Bubsj op 14-12-10 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:10

ja, das er ook 1 :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:20

Wat betreft het nieuwe EA systeem: Wij, delen jullie frustratie, snap goed wat jullie bedoelen. :j
Het nieuwe EA blijkt een nogal ingewikkeld project te zijn om te realiseren, helaas.. Geduld is een schone zaak, zullen we maar zeggen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:22

Julia schreef:
Wat betreft het nieuwe EA systeem: Wij, delen jullie frustratie, snap goed wat jullie bedoelen. :j
Het nieuwe EA blijkt een nogal ingewikkeld project te zijn om te realiseren, helaas.. Geduld is een schone zaak, zullen we maar zeggen.

Weetje Julia, ik vind het ook helemaal niet erg.

Wat ik wel erg vind is dat ze het nog steeds in de argumenten noemen. Pas het gewoon aan denk ik dan (waarmee ik bedoel, het voorstel voor bijv een sub), als iets al zolang duurt kan je zoiets gewoon niet meer aandragen.

Dat zijn wel punten waarop ik denk, nemen jullie de gebruikers wel serieus. Dat men denkt dat nog steeds doodleuk op die manier te kunnen vermelden :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:28

Julia, we hebben al 5 jaar (!!!) geduld, er wordt al 5 jaar verbetering beloofd en er gebeurt al 5 jaar niks. En tot overmaat van ramp is er nu ook besloten dat tot er een nieuw EA is, er ook geen veranderingen doorgevoerd worden, hoe simpel ook, en nee, dat gaat er bij mij niet in :n

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:29

Volgens mij is het zelfs nog langer dan 5 jaar stef :o

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:45

Het is wel duidelijk dat bokt ook in een crisis zit.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:59

Dat is very long time ago :D
Het lijkt wel alsof je in de wacht staat van PC....nog even geduld aub ;)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:07

Juist Asyaa!

Dec 2003

BartVB schreef:
Waarschijnlijk kunnen we het 'paard kwijt' probleem oplossen als er een systeem is dat EA gaat vervangen. Er gaat iig geen forum voor komen.

Maart 2004

BartVB schreef:
In het systeem dat EA gaat vervangen komt ook meteen een 'user feedback' systeem. Daarin kan je dan nadat je iets gekocht/verkocht hebt of de andere partij alles netjes afgehandeld heeft of niet. Op die manier kan je als je iets koopt heel snel zien of iemand te vertrouwen is of niet (mits die persoon al wat vaker iets ge-/verkocht heeft).

_O- _O- _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:03

ikdoemaarwat schreef:
nee, dit is een open en toegankelijk forum voor iedereen, zelfs als je geen account hebt
dus een ieder kan hier gewoon teksten kopieren

Hier wil ik nog wat even over zeggen, want auteursrecht geldt op iedere site die openbaar is.

www.auteursrecht.nl schreef:
Websites
Auteursrecht en naburige rechten zijn niet anders zodra er sprake is van websites en andere online mogelijkheden. Als u zelf een website heeft, dan moet u voor het gebruik daarop van foto’s, muziek en teksten toestemming vragen aan de rechthebbenden, aan de uitgever van de teksten bijvoorbeeld of aan de fotograaf. Uiteraard mag u wel uw eigen foto’s of zelfgeschreven teksten erop zetten! Ook als u zelf muziek maakt, kunt u dit op uw website zetten zodat anderen er naar kunnen luisteren.

www.auteursrecht.nl schreef:
Het veelvoorkomende misverstand ‘het staat toch al online, daar kan iedereen gebruik van maken, dus dan kan ik het ook op mijn eigen website zetten’ gaat niet op. Dat zou hetzelfde zijn als u cd’s of boeken, die in principe ook voor iedereen toegankelijk zijn, kopieert en uitdeelt. Het maakt overigens niets uit welke bedoeling u hebt met het geven van informatie op uw website. Of u voor uw eigen plezier een website maakt of met commerciële bedoelingen doet niet ter zake.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:06

En andersom is dat ook zo! Dus ik zou deze discussie maar niet hier gaan voeren, want een groot deel van bokt schendt het auteursrecht al.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:31

nou dan geloof ik dat beide forums even strafbaar zijn....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:48

Heel zeker dat dat ook voor forums geld Neonlight? ;) Dat zou betekenen dat quoten eigenlijk al strafbaar is. :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:00

Jawel, het mag wel, mits er de bron bij vermeldt wordt en het niet uit zijn verband gerukt wordt. Maar het is dus niet zo dat auteursrecht niet geldt als er iets openbaar op het www staat.
Overigens staat er ook het een en ander hierover in de boktwiki: http://www.bokt.nl/wiki/Auteursrecht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:06

Neonlight schreef:
Jawel, het mag wel, mits er de bron bij vermeldt wordt en het niet uit zijn verband gerukt wordt. Maar het is dus niet zo dat auteursrecht niet geldt als er iets openbaar op het www staat.
Overigens staat er ook het een en ander hierover in de boktwiki: http://www.bokt.nl/wiki/Auteursrecht.

maak je dan maar geen zorgen over geit. :D Daarin staat ook citaatrecht en volgens mij is dat wat men op geit doet. :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:04

En ook ik vraag me, zoals iemand op een pagina (of 2) eerder hoe het kan dat bij eerdere gevallen waarin mods tijdelijk geen tijd meer hadden een modvakantie werd voorgesteld en dat er nu eentje dadelijk gevraagd wordt om volledig te stoppen. Het gaat hier niet om een OW of ban, dus waarom dat dat niet open verteld kan worden is me een raadsel.
Er zijn functioneringsgesprekken tussen hoofdmod en mod. Hoe kan het dan dat exmod N compleet uit de lucht valt van de vraag naar haar toe om te stoppen, want het tijdelijk minder tijd hebben, had ze netjes aangegeven...?

Ik verwacht niet dat we hier ooit volledige antwoorden gaan krijgen. Dat er achter de schermen ook nog eens extra achter de schermen dingen gebeuren (hoofdmods/beheer) en dat dat blijkbaar niet veranderd is tegen een jaar of 4 geleden, dat de transparantie er nog steeds niet is (naar andere mods of gebruikers) in vgl tot jaar of 4 geleden, dat vind ik wel bijzonder jammer. Dan vraag ik me af wat er op die tijd veranderd is daar behind the scene. Zo zorgt het beheer alleen maar zelf dat ze meer en meer in vraag gesteld wordt en hoe langer hoe meer tegenstand daarop zal volgen. Gooi alles open, goed en slecht. Waar is men bang voor als men recht in de schoenen staat?

Bokt wordt steeds vergeleken met één of ander bedrijf (winkel of weet ik veel). Die vergelijking kan voor bepaalde aspecten misschien opgaan, maar in z'n totaliteit toch echt niet. Dit is digitaal, klanten betalen niet, draait op vrijwilligers... Dus waarom altijd die bedrijfsvergelijking erbij halen, omdat het een keer goed uitkomt?

Wie houdt functioneringsgesprekken met hoofdmods/-mid en hoe gaan die in z'n werk?

Het EA-project: is dat een tienjarenplan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:09

Tieneke schreef:
En ook ik vraag me, zoals iemand op een pagina (of 2) eerder hoe het kan dat bij eerdere gevallen waarin mods tijdelijk geen tijd meer hadden een modvakantie werd voorgesteld en dat er nu eentje dadelijk gevraagd wordt om volledig te stoppen. Het gaat hier niet om een OW of ban, dus waarom dat dat niet open verteld kan worden is me een raadsel.
Er zijn functioneringsgesprekken tussen hoofdmod en mod. Hoe kan het dan dat exmod N compleet uit de lucht valt van de vraag naar haar toe om te stoppen, want het tijdelijk minder tijd hebben, had ze netjes aangegeven...?

Ik verwacht niet dat we hier ooit volledige antwoorden gaan krijgen. Dat er achter de schermen ook nog eens extra achter de schermen dingen gebeuren (hoofdmods/beheer) en dat dat blijkbaar niet veranderd is tegen een jaar of 4 geleden, dat de transparantie er nog steeds niet is (naar andere mods of gebruikers) in vgl tot jaar of 4 geleden, dat vind ik wel bijzonder jammer. Dan vraag ik me af wat er op die tijd veranderd is daar behind the scene. Zo zorgt het beheer alleen maar zelf dat ze meer en meer in vraag gesteld wordt en hoe langer hoe meer tegenstand daarop zal volgen. Gooi alles open, goed en slecht. Waar is men bang voor als men recht in de schoenen staat?

Bokt wordt steeds vergeleken met één of ander bedrijf (winkel of weet ik veel). Die vergelijking kan voor bepaalde aspecten misschien opgaan, maar in z'n totaliteit toch echt niet. Dit is digitaal, klanten betalen niet, draait op vrijwilligers... Dus waarom altijd die bedrijfsvergelijking erbij halen, omdat het een keer goed uitkomt?

Wie houdt functioneringsgesprekken met hoofdmods/-mid en hoe gaan die in z'n werk?

Het EA-project: is dat een tienjarenplan?

Er betalen wel mensen, degene die die banners hier op zetten. ;)
En indirect heeft Bart ook gebruikers nodig voor die centjes want geen mens gaat geld betalen voor een banner te zetten op een plek waar niemand komt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:15

Ik heb het niet over de banners... Dat zijn idd klanten. Dus net wat ik bedoel: een vgl met een bedrijf kan bij enkele aspecten, maar niet over de hele lijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:31

Ayasha schreef:
Er betalen wel mensen, degene die die banners hier op zetten. ;)
En indirect heeft Bart ook gebruikers nodig voor die centjes want geen mens gaat geld betalen voor een banner te zetten op een plek waar niemand komt.

Oh jawel hoor, dat gaat allemaal volautomatisch.. Als jij een paar pagina's online hebt staan is dat al voldoende om advertenties naast te laten zetten (nu ga ik er wel even vanuit dat Bokt met het meestgebruikte advertentieprogramma samenwerkt, dus correct me if I'm wrong Bart). Bart bepaalt niet welke advertenties er op Bokt geplaatst worden (op een paar banners na misschien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:21

Heino schreef:
Oh jawel hoor, dat gaat allemaal volautomatisch.. Als jij een paar pagina's online hebt staan is dat al voldoende om advertenties naast te laten zetten (nu ga ik er wel even vanuit dat Bokt met het meestgebruikte advertentieprogramma samenwerkt, dus correct me if I'm wrong Bart). Bart bepaalt niet welke advertenties er op Bokt geplaatst worden (op een paar banners na misschien)

Das leuk dat je google ads boven aan je pagina hebt maar als er niemand op die pagina komt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:25

Zijn er mensen die die banners aanklikken dan? Dat doe ik uit principe niet. Als ik een interessante site zie, tik ik het adres in mijn browser :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:13

Asyaa schreef:
Das leuk dat je google ads boven aan je pagina hebt maar als er niemand op die pagina komt ;)

Zolang er bezoekers kúnnen komen is het voor google prima :) Google kijkt niet of jouw website vaak bezocht wordt of niet, dat interesseert hen niet. Bart interesseert het uiteraard wel ;)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:00

Waarom eigenlijk niet anoniem modden? Dus zeg maar mod 1 t/m 100? Geen naam dus.
Hoe zou het zijn als je enkel alternatieve geneeswijze aanhanger mods zou hebben of juist wat meer evidence based?
Liefst dan ook een mod die verstand van zaken heeft in zo n forum. De weg van de gemakkelijkste kant kun je dan misschien wel vermijden. Met wat mazzel kunnen ze dan zelf ook mee discussieren op het betreffende onderwerp.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 15-12-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt