Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:39

BartVB schreef:
De gesloten topics waren allemaal naar aanleiding van een topic waarin een gebruiker aangeeft dat ze het niet eens is met een gegeven waarschuwing.

Mijn vraag naar met name Karl was waarom er continu topics worden gesloten wanneer er een discussie plaats vind ( forum=discussie) EN waarom een gerichte vraag van gebruikers van dit forum ervoor zorgt dat gelijk dat slot er op gaat.

Dit waren ZEKER geen topics waarin een gebruiker het niet eens is met een OW.

Ik heb er nog nooit een gehad. Ik constateer een feit, vraag om uitleg. En wat krijg ik? Een of ander antwoord wat totaal niet ind e buurt komt van hetgeen ik heb gevraagd. En wederom, voor je uberhaupt ook nog maar iets kan zeggen, slotje er op.

Niet zo raar dat er frustratie komt dan. Ik ben 36, op naar de 37.. ben zeker wel in staat tot een normaal gesprek en vind hetd an ook totaal onnodig dat iemand met een groen kleurtje niet in staat is een vraag te lezen, te begrijpen en te beantwoorden.

Hierop word je namelijk op de lagere school al getrained. Het heet begrijpend lezen.

En ja ik word hier sarcastisch van, want ook JIJ banketstaaf er mooi omheen.

Even een voorbeeldje..
Ter verduidelijking, ik constateerde een feit, dat is dat er razendsnel sloten worden geplaatst. Vandaar mijn vraag toen aan Karl.

Citaat:
Je sluit heeeeeeeeel snel topics, zonder dat er uberhaupt gediscussieerd kan worden.

ik wil graag weten waarom dat is...

En het antwoord plus slot...

Citaat:
Een bokker had een vraag over haar OW en het heeft niet zoveel zin om daar een topic over te openen. Voor het antwoord op die vraag moet je toch bij een mod zijn en een PB is daarvoor de geëigende weg.

Het heeft dus ook niet zoveel zin om hier topics over te blijven openen en naar de bekende weg te vragen.

Hier dus ook een slotje.

Dus ik ga naar de bakker, vraag om wit brood, en ik kom met een mercedes thuis? Beetje hetzelfde voorbeeld maar dan in Jip en janneke taal. Misschien komt de vraag dan beter over.

Frantic

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:45

Mooi voorbeeld ceriadwen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:56

@Darkchrystal; Voor ons is het nog vervelender om al die berichten door te spitten, ook omdat we dan niet weten wat we zoeken. Alles integraal verwijderen is uit praktische overwegingen gewoon geen optie. In sommige gevallen vervelend maar in het overgrote deel van de gevallen zijn de problemen op te lossen door het verwijderen en bewerken van een handvol berichten.

@Frantic: Over de PB: BartVB @ [FZ] Voorstel: rondetafelsessie

@Ceriadwen: Ik heb het idee dat dit slotje vooral het gevolg was van het moment en de toon. Je topic heb je geplaatst nadat er al een stuk of 4 topics zijn gesloten over hetzelfde onderwerp. Over het algemeen wordt het niet heel erg gewaardeerd door de moderators als gebruikers na het sluiten van een topic meteen weer een topic beginnen over (bijna) hetzelfde. In dit geval net zo. Als je (bij voorkeur wat later) een topic had gestart met de vraag waarom topics als genoemd gesloten worden omdat dit je niet duidelijk wordt uit de 'sluitberichten' van de moderators dan had je daar gewoon antwoord op gekregen. In dit geval plaatste je echter een topic waarin je een moderator persoonlijk beschuldigd van het wel heel snel sluiten van topics in het algemeen. Dat komt niet heel constructief over :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:59

Het punt is is dat ik niet kan ruiken wanneer iemand anders tegelijkertijd ook een post aan het schrijven is.

Maar goed, bij deze.. vraag ik het nog een keer.

Waarom worden topics gesloten ZONDER dat er ruimte is voor discussie?

En ik vroeg het gericht aan hem omdat hij momenteel wel heel hoog scoort op zijn sluitingspercentage geloof ik. En als hij het persoonlijk vind omdat ik zijn naam erbij zet, omdat hij overal sloten op parkeert.. is hij wel de juiste persoon voor de taak dan? Dan moet hij zijn sloten maar eens gaan onderbouwen. Want zolang ik er geen logica in zie, zal ikhet aan hem gericht vragen. Want hij staat toch vermeld als Karl? Hoe moet ik hem dan noemen?

Dit komt heel banketstaaf over, maar als MOD moet je dan niet in je emotie reageren, maar gewoon een antwoord geven. Was het voor hem teveel moeite dan om duidelijk antwoord te geven? Om de discussie aan te gaan door gewoon simpelweg te zeggen: "Jammer dat je dit gevoel hebt, geef eens concrete voorbeelden en dan zal ik 's zien hoe of wat". Ik heb niet hetgevoel dat er mensen serieus genomen worden wanneer er wat word gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 11-12-10 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:01

Zo lust ik er nog wel een paar Bart. Sorry hoor, maar als je een constructieve discussie wil zal je ook met constructieve antwoorden moeten komen.

Geheel tegen mijn gewoonte in ben ik eens wat gaan speuren naar de redenen die gegeven worden voor de slotjes en dat zijn gewoon vrijwel altijd dezelfde nietszeggende zinnetjes. Het lijkt wel of die voorgeprogrammeerd zijn.
Ik vind het nogal makkelijk om alles iedere keer op "persoonlijk worden" of "het is de toon waarop" te gooien. Geef gewoon een simpel duidelijk antwoord op een simpele duidelijke vraag. ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 21:05

BartVB schreef:
@Ceriadwen: Ik heb het idee dat dit slotje vooral het gevolg was van het moment en de toon. Je topic heb je geplaatst nadat er al een stuk of 4 topics zijn gesloten over hetzelfde onderwerp. Over het algemeen wordt het niet heel erg gewaardeerd door de moderators als gebruikers na het sluiten van een topic meteen weer een topic beginnen over (bijna) hetzelfde. In dit geval net zo. Als je (bij voorkeur wat later) een topic had gestart met de vraag waarom topics als genoemd gesloten worden omdat dit je niet duidelijk wordt uit de 'sluitberichten' van de moderators dan had je daar gewoon antwoord op gekregen. In dit geval plaatste je echter een topic waarin je een moderator persoonlijk beschuldigd van het wel heel snel sluiten van topics in het algemeen. Dat komt niet heel constructief over :)

als de moderator beter had gelezen in dit geval had het ook niet onterecht gesloten te worden

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:58

Ceriadwen schreef:
Het punt is is dat ik niet kan ruiken wanneer iemand anders tegelijkertijd ook een post aan het schrijven is.

Maar goed, bij deze.. vraag ik het nog een keer.

Waarom worden topics gesloten ZONDER dat er ruimte is voor discussie?

En ik vroeg het gericht aan hem omdat hij momenteel wel heel hoog scoort op zijn sluitingspercentage geloof ik. En als hij het persoonlijk vind omdat ik zijn naam erbij zet, omdat hij overal sloten op parkeert.. is hij wel de juiste persoon voor de taak dan? Dan moet hij zijn sloten maar eens gaan onderbouwen. Want zolang ik er geen logica in zie, zal ikhet aan hem gericht vragen. Want hij staat toch vermeld als Karl? Hoe moet ik hem dan noemen?

Dit komt heel banketstaaf over, maar als MOD moet je dan niet in je emotie reageren, maar gewoon een antwoord geven. Was het voor hem teveel moeite dan om duidelijk antwoord te geven? Om de discussie aan te gaan door gewoon simpelweg te zeggen: "Jammer dat je dit gevoel hebt, geef eens concrete voorbeelden en dan zal ik 's zien hoe of wat". Ik heb niet hetgevoel dat er mensen serieus genomen worden wanneer er wat word gevraagd.

Helemaal met je eens!
Komt nu op mij over of moddies (en kan niet anders dan het met Ceriawen eens zijn dat het hier momenteel Karl is) alles maar sluiten en hopen dat "de opstand" en de lastige vragen wel weer overwaaien.
Geen ruimte voor discussie, gewoon alles sluiten...zelfs nog voor TS van het topic kan reageren.
Discussie? Ja, nu er topic na topic geopend wordt omdat bokkers inmiddels toch wel echt antwoord willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:35

bart,sorry,ik vind het kul.
omdat het jullie meer moeite kost dan mijzelf om alles na te lopen...kan niks compleet verwijderd worden?>
dat is toch belachelijk?je zegt dus eigenlijk dat jullie er geen zin in hebben...belachelijk.....maar als ik dus al mijn posts handmatig aandraag kan het wel???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:04

Betteke schreef:
Zo lust ik er nog wel een paar Bart. Sorry hoor, maar als je een constructieve discussie wil zal je ook met constructieve antwoorden moeten komen.

Geheel tegen mijn gewoonte in ben ik eens wat gaan speuren naar de redenen die gegeven worden voor de slotjes en dat zijn gewoon vrijwel altijd dezelfde nietszeggende zinnetjes. Het lijkt wel of die voorgeprogrammeerd zijn.
Ik vind het nogal makkelijk om alles iedere keer op "persoonlijk worden" of "het is de toon waarop" te gooien. Geef gewoon een simpel duidelijk antwoord op een simpele duidelijke vraag. ;)

Dat kan niet, want zijn geheugen laat hem in de steek, staat in het andere topic. Af en toe defragmenteren zou geen kwaad kunnen blijkbaar.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:26

Het reageren of opvatten van iets van moderator is altijd een kwestie van perceptie. Er is sprake van geschreven tekst, het opvatten daarvan is bij ieder mens toch een beetje anders. En gezien het feit dat we menselijk zijn, kan het dus ook zijn dat de ene mod een (licht) afwijkende mening over een case heeft dan een andere mod. Daarom is er ook sprake van overleg achter de schermen.

Lovely, ik neem aan dat het niet de bedoeling om sarcastisch te worden? ;) Bart heeft buitenom hetgene wat allemaal op het forum afspeelt achter de schermen nog veel meer werk. Logisch dat hij niet zo een aantal voorbeelden uit zijn mouw kan schudden, maar hij is echt wel welwillend genoeg om dit op te zoeken, desgewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:31

Leonoor, het sarcasme komt geheel van jullie kant, gezien de argumenten en verklaringen die ik langs heb zien komen varierend van een slecht geheugen tot het niet op 1 lijn kunnen krijgen van medewerkers.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:36

Dan vermoed ik dat wij beide een andere definitie van sarcasme hebben in dit geval. Want geen enkele reactie van een teamlid is in dit geval sarcastisch geweest.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:45

Ik vind jullie wel een beetje ondankbare nesten.
Blijkbaar hebben jullie werkelijk geen idee hoeveel tijd het kost om zon website bij te houden en dan word er ineens door iemand verlangt om allemaal posten te verwijderen omdat iemand dat ineens niet meer op het internet wilt hebben?

Zeuren dat er een topic word gesloten waarin gewoon een aanval word gepleegd naar een mod terwijl de mods ook gewoon hun best doen en ervoor zorgen dat in hun vrije tijd dit forum blijft lopen, echt respectloos gewoon.

En maar door en doordrammen terwijl er in meerdere topics al verteld word dat er overleg achter de schermen word gepleegd bij het sluiten van een topic en bij klachten over een bepaalde moderator er naar het beheer of een hoofdmod een pb kan gestuurd worden en dat het dan verder uitgezocht word.

Waarom dan zo blijven drammen?
Hebben jullie verder geen leven buiten bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:51

Leonoor schreef:
Dan vermoed ik dat wij beide een andere definitie van sarcasme hebben in dit geval. Want geen enkele reactie van een teamlid is in dit geval sarcastisch geweest.

Kennelijk besef jij dan niet dat je met zulke dooddoeners niet meer van een discussie kunt spreken.

Het lijkt mij het allerbeste als Bart de paarden loslaat en er gewoon een tienerforum van maakt, ik denk dat dat ook meer advertentieopbrengsten oplevert.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:00

Ik vind het nogal onrealistisch om te vragen om alle posts te verwijderen... serieus, dus iemand moet dat handmatig voor je gaan doen, of nog beter: een stuk gaan programmeren (en er dus tijd en geld in investeren) zodat het automatisch kan.

Dat is wel een beetje heel veel service voor een gratis dienst neen?

What's next: een kop koffie aan mijn deur geleverd als ik s morgens bokt open?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:04

Poes, het is nauwelijks werk, maar een kwestie van een paar klikjes :). Dat heeft Bart vast wel voor me over en is hij gelijk van me af :).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:05

Voor zover ik weet is een hele berichtengeschiedenis van een user verwijderen niet kwestie van een paar klikjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:06

Voor zover ik weet wel.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:08

nou voor zover ik weet niet dus ik vind het ook een beetje belachelijk om dat te vragen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:16

Technisch is het niet heel veel werk, dat is echter niet de reden dat we geen complete accounts kunnen verwijderen. Het punt is dat door het verwijderen van een heel account veel discussies onleesbaar/onbegrijpelijk worden. Het anonimiseren van een account is wel een optie, grootste deel van de reacties blijft dan staan en de meeste topics blijven daardoor redelijk goed te volgen. Bij verwijderverzoeken gaat het over het algemeen ook maar om een (erg) klein percentage van de posts die problemen opleveren.

Overigens ligt het iets technische deel iets complexer, de posts van 1 gebruiker verwijderen is weinig werk, de quotes van die gebruiker blijven echter staan en zijn niet zomaar weg te krijgen (die wegkrijgen is vrijwel onmogelijk zelfs).

Ik ben overigens :z Morgen ook de hele dag weg, maandag drukke dag gepland. Het is dus niet zo dat ik jullie de komende 2 dagen aan het negeren ben :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 02:17

orienta schreef:

jij bokt toch ook? heb jij dan ook geen leven? natuurlijk wel, net als wij
dus een beetje kromme uitspraak imo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:19

Als het zo simpel is, dan snap ik niet waarom dat niet gewoon kan. Discussies lopen allemaal een keer af en worden nadien heus niet voortdurend bestudeerd omdat mensen willen weten wat voor interessante discussies er ooit op bokt gevoerd zijn :?. En dan nog, who cares als al mijn berichten gewoon weg zijn, ik denk niet dat iemand of iets daar minder van wordt?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:19

ikdoemaarwat schreef:
orienta schreef:

jij bokt toch ook? heb jij dan ook geen leven? natuurlijk wel, net als wij
dus een beetje kromme uitspraak imo

Als je alleen dat gedeelte kopieert wel inderdaad.
Ik heb het over dat jullie je zo druk maken, dat staat ook duidelijk in mijn post.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 02:19

er kan ook gewoon "gast12" van gemaakt worden, dan vallen er geen gaten ook...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:20

Lovely schreef:
Als het zo simpel is, dan snap ik niet waarom dat niet gewoon kan. Discussies lopen allemaal een keer af en worden nadien heus niet voortdurend bestudeerd omdat mensen willen weten wat voor interessante discussies er ooit op bokt gevoerd zijn :?. En dan nog, who cares als al mijn berichten gewoon weg zijn, ik denk niet dat iemand of iets daar minder van wordt?

Misschien wat minder dingen posten waar je achteraf spijt van krijgt? :Z