Ergenissen op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:53

em_papillon schreef:
Ik vind dat jullie hier nog wel wat beter over na mogen denken. Ik snap dat het veel werk is, maar het is zeker nuttig. Juist in privé berichten durven mensen meer te zeggen dan openbaar in een topic. Ruzies worden verder uitgevochten via PB en juist DAT zijn de momenten dat een Mod in moet grijpen. En wil de bokker dit zelf niet, dan hoeft het ook niet! Maar wanneer iemand flink gepest getreiterd of gekwetst wordt vind ik dat deze persoon gehoord mag worden, en niet alleen door een PB door te sturen naar een mod en dat weer in een archief beland, nee. Actie! Een simpele PB naar de aanstichter of desnoods beide vind ik op zijn minst op zijn plaats. Wat privé moet privé blijven vind ik een beetje slap excuus om je niet in iets te mengen waar bokt geen zin in heeft.

Ik deel deze mening totaal niet. Moeten mods dan maar politie agentje gaan spelen?
Wat is het volgende? Iemand die via bokt een boze mail stuurt? Iemand die je via bokt toevoegt op msn, facebook, hyves?
Het is nog altijd aan jezelf of je wel of niet op een vervelende pb in gaat, en ook hoe je er op in gaat.
Beetje hand in eigen boezem steken, en eigen verantwoordelijk nemen (door bijv zo'n pb gewoon weg te keilen) kan geen kwaad IMO

Anoniem

Re: Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:58

Het probleem is denk ik ook dat aan PB's te sleutelen is. Dus als de verkeerde kwaad in de zin heeft is er met photoshop of gewoon het faken van quotes een boel te maken wat er eigenlijk niet is.

Wat op het forum staat is openbaar, dus daarop modereren is vele malen handiger en in zekere zin ook eerlijker in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:05

Dus komen we toch weer terug op dat stukje eigen verantwoording, moet toch wel te doen volgens mij.
Maar heb het idee dat heel veel mensen daar moeite mee hebben en tóch een reactie terugsturen, en zo het balletje aan het rollen brengen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:42

En toch kunnen bepaalde PB's onder bedreiging vallen en kan je er aangifte voor doen.. (met succes)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:43

één van mijn ergernissen op bokt zijn de penny topics :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:10

stef schreef:
em_papillon schreef:
Ik vind dat jullie hier nog wel wat beter over na mogen denken. Ik snap dat het veel werk is, maar het is zeker nuttig. Juist in privé berichten durven mensen meer te zeggen dan openbaar in een topic. Ruzies worden verder uitgevochten via PB en juist DAT zijn de momenten dat een Mod in moet grijpen. En wil de bokker dit zelf niet, dan hoeft het ook niet! Maar wanneer iemand flink gepest getreiterd of gekwetst wordt vind ik dat deze persoon gehoord mag worden, en niet alleen door een PB door te sturen naar een mod en dat weer in een archief beland, nee. Actie! Een simpele PB naar de aanstichter of desnoods beide vind ik op zijn minst op zijn plaats. Wat privé moet privé blijven vind ik een beetje slap excuus om je niet in iets te mengen waar bokt geen zin in heeft.

Ik deel deze mening totaal niet. Moeten mods dan maar politie agentje gaan spelen?
Wat is het volgende? Iemand die via bokt een boze mail stuurt? Iemand die je via bokt toevoegt op msn, facebook, hyves?
Het is nog altijd aan jezelf of je wel of niet op een vervelende pb in gaat, en ook hoe je er op in gaat.
Beetje hand in eigen boezem steken, en eigen verantwoordelijk nemen (door bijv zo'n pb gewoon weg te keilen) kan geen kwaad IMO

Ik ben het helemaal met stef eens.

Modereren op pb's.... waar houdt het dan op?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:39

Daar hebben jullie dan ook weer gelijk in! Maar ik zou het op een of andere manier wel fijn vinden..

Nu heb ik toch wel een hele grote ergenis.. ik heb een topic geopend om een paard van de slacht te redden en ik kreeg hier veel bemoedigende reacties op en ook hele goede om het zo te laten.. en mijn topic is gewoon verwijderd omdat het niet aan de eisen voldoet.. belachelijk.. en pijnlijk.. plaats er dan op zijn minst een slotje op zodat ik de laatste reacties nog kan lezen.. heel vervelend..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:45

Dat vind ik ook em_papillon. Soms heb je veel moeite gedaan voor een topic en dan wordt het zo zonder pardon verwijderd. Dan vraag ik me echt af of dat nou nodig is? Verder mis je dan ineens ook allerlei reakties, bijv in een verkooptopic. Ook lekker voor die mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:40

em_papillon schreef:
Nu heb ik toch wel een hele grote ergenis.. ik heb een topic geopend om een paard van de slacht te redden en ik kreeg hier veel bemoedigende reacties op en ook hele goede om het zo te laten.. en mijn topic is gewoon verwijderd omdat het niet aan de eisen voldoet.. belachelijk.. en pijnlijk.. plaats er dan op zijn minst een slotje op zodat ik de laatste reacties nog kan lezen.. heel vervelend..

En nu horen wij ook weer één kant van het verhaal waarop mijn reactie ook zal zijn dat dit natuurlijk belachelijk is. Maar omdat ik hier steeds meer van terugkom ga ik hier niet meer over oordelen, vaak zit het verhaal heel anders inelkaar en missen we een belangrijk detail waardoor je topic weg is gehaald.

Nogmaals het gaat er bij mij niet in dat een topic 'zomaar' wordt verwijderd. Er zal wel een hele gegrond reden voor zijn, een slotje is namelijk ook een keus.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:52

Nee, Chiqa, niet 'zomaar'.
Dat klopt.

Maar om een zijstraat te noemen;
Een topic waarin een bokker zijn of haar verdrietige gevoelens uit over zijn of haar overleden verzorgpaard, en er wordt vervolgens door een modje een slotje tegenaan gegooid, puur om het feit dat het niet toegestaan is om een topic te openen over een paard dat feitelijk niet van jou is..

Dat vind ik pijnlijk.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:56

Ja dat was het dus ook ongeveer in mijn geval.. Vind dat ze in sommige gevallen wat milder mogen zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:05

echt weer zo een achterlijke regel van bokt :Z
topic zie ik niks kwaads in en beschadigd niemand........
als er nou rellen zijn, maar nee dit topic liep goed en ts kreeg goede meningen....

maar onzintopics.....waarin de gemoederen hoog oplopen...jaaaaaaaaaaaaaaa die mogen blijven staan!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:25

Volgens mij is die regel aangepast, evenals dat je op IM maar tot 6 mnd na het overlijden een bericht mocht plaatsen.

[edit] niet aangepast dus, ik ga er eens even een pb tegenaan gooien ;) [/b]

Want vergeet niet dat als je het met dingen on eens bent, je het altijd bij het beheer neer kunt leggen. Als het beheer niet weet wat er bij de users speelt, kunnen ze er ook niks aan veranderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:40

Steentje schreef:
Maar om een zijstraat te noemen;
Een topic waarin een bokker zijn of haar verdrietige gevoelens uit over zijn of haar overleden verzorgpaard, en er wordt vervolgens door een modje een slotje tegenaan gegooid, puur om het feit dat het niet toegestaan is om een topic te openen over een paard dat feitelijk niet van jou is..

Dat is idd wel heel zorgelijk, dat je niet je verdriet mag delen op bokt omdat het jou paard niet is, maar nogmaals ik kan dr slecht een beeld over krijgen omdat ik het verhaal niet mee heb gekregen.
Natuurlijk zou je je verhaal niet mogen delen, in dit geval zelfs je verdriet als je iets meemaakt met een paard van een ander, volgens mij staat bokt vol met dat soort verhalen. En wat staat hierover in de huisregels?
Daarom denk ik dat er wel een detail niet verteld is.

ikdoemaarwat schreef:
maar onzintopics.....waarin de gemoederen hoog oplopen...jaaaaaaaaaaaaaaa die mogen blijven staan!!!

En wie ben jij om te bepalen voor een ander of iets onzinnig is of niet? Neem aan dat een TS een topic met een bepaalde gedachte opent.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:36

Chiqa schreef:
En wie ben jij om te bepalen voor een ander of iets onzinnig is of niet? Neem aan dat een TS een topic met een bepaalde gedachte opent.

er zijn wel degelijk topics die kant noch wal slaan kwa verhaal, uiteindelijk wel gesloten worden omdat blijkt dat er dingen niet kloppen, helaas zijn we dan al tig pagina's verder
heb er absoluut meerdere voorbeelden van gezien......

overigens zal ik de eerste zin wel opslaan voor een ander doeleind, dank je wel ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:40

Ja, helemaal mee eens.
Wat ook ergerlijk is: eindeloze nieuwe topics over wat kost een eigen paard?

Daar zijn er zat van.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:46

Ragdollcat schreef:
Ja, helemaal mee eens.
Wat ook ergerlijk is: eindeloze nieuwe topics over wat kost een eigen paard?

Daar zijn er zat van.

of wat dacht je van beste antiklit? verschijnt er minimaal 1 x per maand zo 1 :\

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:49

Ondanks dat weet ik nog steeds niet wat de beste anti-klit is ;-).. of anti-vlieg.. ook zoiets!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:50

IMJ schreef:
Ondanks dat weet ik nog steeds niet wat de beste anti-klit is ;-).. of anti-vlieg.. ook zoiets!

dan raad ik je ze aan om ze allemaal zelf te testen en je eigen mening te vormen ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:50

Ja ook zoiets, beter is om alles wat om zelfde onderwerp gaat in 1 topic te houden, veel overzichtelijker en alle ervaringen in 1 ipv over tig topics heen te moeten spitten.

Moderators zouden daar juist op moeten toezien ipv zomaar dingen te verwijderen.

En oude topics, dat er gewoon daarin nog steeds gereageerd mag worden en of aangevuld, ipv Let Op is een oud topic.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:52

ikdoemaarwat schreef:
IMJ schreef:

dan raad ik je ze aan om ze allemaal zelf te testen en je eigen mening te vormen ;)

Al 20 jr mee bezig!
Ragdollcat schreef:
En oude topics, dat er gewoon daarin nog steeds gereageerd mag worden en of aangevuld, ipv Let Op is een oud topic.

Eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:53

Dubbele topics kunnen idd een bron van ergenis geven, even de zoekfunctie je ogen gebruiken zijn sommige bokkers te beroerd voor.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:09

Chiqa schreef:
Dubbele topics kunnen idd een bron van ergenis geven, even de zoekfunctie je ogen gebruiken zijn sommige bokkers te beroerd voor.

qua zoekfuncties ben ik het vaak niet eens met het zoekbeest van bokt, behalve als ik iets van een bepaalde gebruiker zoek, maar dat komt zelden voor....
met dezelfde zoekterm krijg ik dan via google veel meer treffers van bokt :j
zal zeer zeker liggen aan de zoektermen die ik gebruik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:26

of je gebruitk de zoekfunctie niet zoals het hoort :D Ik heb dr echt geen problemen mee. Je kan de zoekfunctie op verschillende manieren gebruiken, zoeken naar titel is dr een van.
Ik help modjes nog wel eens als ik tem op een dubbel topic, door even te zoeken voor ze.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:11

IMJ schreef:

Open een Topic :)* :)) (Grapje)