Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 00:51

Hmm, zit wat in. Ik weet ook de antwoorden niet.

Ik denk wel dat een deel van het probleem ook was dat er dus steeds twee discussies(vormen) door elkaar liepen.
En ik heb onderhand ook het idee dat je toch niet kan voorkomen dat mensen zich discriminerend/ongenuanceerd uitlaten en dat Bokt hier verder ook niet veel aan doet omdat ze zoals Nicolletje ook zei, iedereen mee willen laten praten.
Dan is dit misschien een tussenoplossing?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 01:15

Ik vind dat Bokt beheer ontzettend zijn best doet om zoveel mogelijk naar álle users te luisteren, maar er moet wel een werkbare situatie ontstaan.
Ik denk dat dat hierdoor niet gebeurt. Om, onder andere wat Insun zegt.
Ook zie ik dan allemaal Tem's naar Phormicola's adres voor me, omdat zij zich misschien niet ontpopt als goede discussieleider volgens bepaalde gebruikers en zij dan het aanspreekpunt zou zijn.
Dan heeft Bokt beheer alsnog een dagtaak aan topic 2.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 01:18

Ik weet het antwoord ook niet. We weten allemaal dat het niet werkt zoals het eerst ging. Omdat de politiek nu eenmaal dagelijkse kost is geworden, denk ik dat er wel iets nieuws te proberen valt.

Ik mag dan misschien een bepaalde politieke mening hebben, maar dat kan ik prima los zien van discussievoering. Het lijkt me leuk om aan de vorm te werken :) Daar leren we allemaal van en ik ben er altijd voor om meer te leren.

@Nicole: Ik zal ook zeker geen goede discussieleider zijn, daar maak ik me geen illusies over. Wel wil ik het proberen en meer leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:05

Nicolletje schreef:
Ik vind dat Bokt beheer ontzettend zijn best doet om zoveel mogelijk naar álle users te luisteren, maar er moet wel een werkbare situatie ontstaan.

Klopt op dit moment zijn ze onderbemand en daar lijken sommige users flink gebruik van te maken, nog nét even de streep te gaan, zie dat hier nu ook weer. Gelukkig zijn sommige zaken duidelijk (Zoals hier) maar soms zit het wat ingewikkelder in elkaar.

Ik heb diep respect voor ze op dit moment.

itsmi schreef:
Ik heb nou werkelijk nog nooit een reactie op een TEM teruggekregen!

Ik krijg toch wel op 90% van mijn tems een antwoord, en tem toch heel wat af op een dag of zou dat het zijn?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:42

Chiqa schreef:
Klopt op dit moment zijn ze onderbemand

Citaat:
Ik krijg toch wel op 90% van mijn tems een antwoord, en tem toch heel wat af op een dag of zou dat het zijn?

Hmmmm.. ik zie een link... 8-)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:08

Nicolletje: Dat lijkt me ook helemaal niet de bedoeling, dat mensen wegblijven omdat ze bang zijn afgeblaft te worden door de anti-pvv-ers. Het is ook zonde want ik ben wel geinteresseerd in de mening van de pvvers onder ons. En ik hoop dan ook niet dat ik iemand beledigd heb of het idee gegeven heb dat ze niet aan het topic mogen deelnemen. Dat zou ik graag weten als dat wel het geval is want dan zou ik dat graag rechtzetten. Echter, wanneer iemand in discriminatie of generalisatie vervalt zal ik daar fel op reageren, dat veranderd niets. Maar een mening die niet de mijne is en goed is onderbouwd vind ik ontzettend interessant. Ik zou graag is iemand horen die een echt liberale visie heeft. Ik vind dat altijd zeer interessant om mee te discussieren. Maar ik zal ook blijven wijzen op emotionele argumenten die eigenlijk niet geldend zijn of generalisatie enzovoorts. De discussie is anders gewoon weg niet te voeren. Ik kan niet goed reageren om een niet geldend argument, die verknoeien een hele discussie.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:09

Citaat:
Klopt op dit moment zijn ze onderbemand en daar lijken sommige users flink gebruik van te maken, nog nét even de streep te gaan, zie dat hier nu ook weer. Gelukkig zijn sommige zaken duidelijk (Zoals hier) maar soms zit het wat ingewikkelder in elkaar

Dat is nogal een beschuldiging.. kun je dit toelichten?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:14

Chiqa schreef:
itsmi schreef:
Ik heb nou werkelijk nog nooit een reactie op een TEM teruggekregen!

Het probleem is al opgelost door Harry;)

Ik heb op al mijn tems een antwoord gekregen ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:18

Leuk idee, over een topic volgens de regels van het debat, lijkt me de moeite om te proberen. Dat zou al wat tems schelen lijkt me.
Wanneer het inderdaad zo is dat er te weinig mods zijn, dan moet dit toch kunnen worden toegejuichd. Initietieven vanuit de onderste laag werken vaak beter dan top-down-zaken ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:52

Krips schreef:
Ik zou graag is iemand horen die een echt liberale visie heeft.

Ik :') Maar mijn berichten zijn telkens ontzettend uit zijn verband gerukt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 12:06

Ik ben bang dat sommigen te hoge verwachtingen hebben van de gemiddelde Bokt bezoeker. En dat is dan niet gemeen bedoeld, maar idd, discussiëren is een vak apart en niet iedereen kan nu eenmaal discussiëren. Dat is overigens niets om je voor te schamen, je kan nu eenmaal niet overal goed in zijn. En zelfs politici zijn er soms écht niet sterk in.

Ik denk (vrees) dus dat een leider van politieke debatten/discussies niet gaat werken, simpelweg om velen hun eigen discussievaardigheden overschatten. Wat de oplossing dan wel is? Wat ik in elk geval graag zou zien:
- Feiten en meningen gescheiden houden, dus als je een mening als feit presenteert dat toch onderbouwen met statistieken
- Zero-tolerance beleid: ga je één keer over de schreef op N&M, wordt dat getolereerd, tweede keer krijg je een N&M ban voor een week en mocht je het dan nog niet begrepen hebben een permanente N&M ban.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:13

Heino schreef:
Ik ben bang dat sommigen te hoge verwachtingen hebben van de gemiddelde Bokt bezoeker. En dat is dan niet gemeen bedoeld, maar idd, discussiëren is een vak apart en niet iedereen kan nu eenmaal discussiëren. Dat is overigens niets om je voor te schamen, je kan nu eenmaal niet overal goed in zijn. En zelfs politici zijn er soms écht niet sterk in.

Ik denk (vrees) dus dat een leider van politieke debatten/discussies niet gaat werken, simpelweg om velen hun eigen discussievaardigheden overschatten. Wat de oplossing dan wel is? Wat ik in elk geval graag zou zien:
- Feiten en meningen gescheiden houden, dus als je een mening als feit presenteert dat toch onderbouwen met statistieken
- Zero-tolerance beleid: ga je één keer over de schreef op N&M, wordt dat getolereerd, tweede keer krijg je een N&M ban voor een week en mocht je het dan nog niet begrepen hebben een permanente N&M ban.

Dat lost niets op als men dezelfde keuzes blijft maken en mensen een sanctie opleggen die anderen op vervuilend taalgebruik wijzen en de vervuiler gewoon door laten gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 12:15

Dat is waar, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het beleid op N&M herzien wordt (mogelijk zelfs met nieuwe moderators?) en dit wel mogelijk is :)

Is het trouwens geen idee om juist standaard een inhoudelijke reactie op een TEM te geven? Ook als er niet persé om gevraagd wordt? Dan weet men iig of men in het vervolg weer op dergelijke teksten moet TEMmen, of juist niet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:20

In het andere topic over dit onderwerp werd ook gezegd: 'als je ergens problemen mee hebt moet je temmen en dan is het toch klaar?' Maar door de problemen rond het temmen worden de problemen op de topics rond NM alleen maar groter denk ik.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:28

Idd, dat denk ik ook. Als ik hoor dat er bokkers zijn die de hele dag temmen.....dat wordt je als mod toch gek van.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:37

Wat ik bedoel is dat het vooral duidelijk moet zijn waarvoor je kan temmen en of je tem zin heeft gehad en wat ermee gedaan wordt. Het is een beetje doelloos om te temmen als het beleid van bokt vind dat er geen 'overtreding' gemaakt wordt. Het zou dus een hele hoop schelen in het aantal temmetjes wanneer er duidelijk is waar op getemd kan worden en hoe er mee omgegaan is. Ik tem zelf daarom eigenlijk bijna nooit.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:04

Ik tem alleen als het heel erg uit de hand loopt, en dat is echt zelden. Bv een topic waar TS een foto van een stalgenoot plaatst met de tekst dit KAN toch niet, zij is veel te dik.

Maar een beetje kritiek moet iedereen maar kunnen hebben hoor, in het dagelijks leven ren je toch ook niet meteen naar een leidinggevende / mama / politie als iets niet precies in je straatje is? Mensen die trots zijn dat ze zich rot Temmen, daar heb ik dan ook echt niks mee.

Temmen omdat een topic verkeerd staat, op slot kan of iets duidelijk een spamaccount is vind ik andere zaken. Maar dat kom ik zelden tegen, simpelweg omdat ik het niet opzoek.

Krijg overigens wel altijd antwoord, maar ik kan me ook voorstellen dat veel mensen niet weten waar dat antwoord staat, omdat het niet in je inbox komt en ook niet aangegeven wordt als: je hebt een bericht. *TIP voor mods ;) *

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:21

IKbenEllen schreef:
Ik tem alleen als het heel erg uit de hand loopt, en dat is echt zelden. Bv een topic waar TS een foto van een stalgenoot plaatst met de tekst dit KAN toch niet, zij is veel te dik.

Maar een beetje kritiek moet iedereen maar kunnen hebben hoor, in het dagelijks leven ren je toch ook niet meteen naar een leidinggevende / mama / politie als iets niet precies in je straatje is? Mensen die trots zijn dat ze zich rot Temmen, daar heb ik dan ook echt niks mee.

Temmen omdat een topic verkeerd staat, op slot kan of iets duidelijk een spamaccount is vind ik andere zaken. Maar dat kom ik zelden tegen, simpelweg omdat ik het niet opzoek.

Krijg overigens wel altijd antwoord, maar ik kan me ook voorstellen dat veel mensen niet weten waar dat antwoord staat, omdat het niet in je inbox komt en ook niet aangegeven wordt als: je hebt een bericht. *TIP voor mods ;) *

_/-\o_

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:35

Ik tem eigenlijk alleen maar op topics die verkeerd staan, spamtopics, dat soort dingen. Komt genoeg voor hoor! :)) Ik verwacht nooit een reactie terug en klik altijd 'nee', maar ik krijg 9 van de 10 keer een bedankje.
Heel soms lees ik iets wat echt niet door de beugel kan en dat is niet alleen in politieke topics, daar tem ik dan ook op, maar verwacht bijna nooit iets terug.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:57

Teddy321 schreef:
Idd, dat denk ik ook. Als ik hoor dat er bokkers zijn die de hele dag temmen.....dat wordt je als mod toch gek van.

Dat is volgens mij ook het grootste kwaad van alles. Al dat getem bezorgt de moderators werk waardoor ze niet meer aan de echt belangrijke zaken toekomen. Aangezien ik al een tijdje het gevoel had dat het temmen meer als een wapen in een strijd gebruikt wordt, doe ik het praktisch nooit. Ik voelde wel aankomen dat dat op den duur in het nadeel van de temmers zou gaan uitpakken.
Ik bezondig me er daarom zeer zelden aan. Alleen als er echt iets niet door de beugel kan dan doe ik dat, maar niet eerder.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:10

Ik doe het alleen bij een persoonlijke aanval aan mezelf.
Of als het verkeerd geplaatst staat. En een hele enkele keer anders.

Voor mij is het meestal bedoeld om te helpen, niet om te zeiken.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:36

En krijg je dan bericht wat er mee gedaan is of maakt je dat niet uit?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:18

"Ik heb het aangepast, bedankt" of zoiets.
Of "Bedankt voor je tem, ik ga dit bespreken"

Of "bedankt voor je tem, er is een hulk geplaatst"

Een enkele keer heb ik op mezelf getemd ivm. een schokkend youtube-filmpje over de Loveparade of dat wel mocht en toen kreeg ik er nog een PB achteraan.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:27

En ook dit topic loopt weer uit op de discussie die we in de topics op NM gesloten hebben. Ik wil jullie graag nogmaals wijzen op de slotpost die daar geplaatst is.

Hier dus een slotje.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:16

Tip een Mod is een systeem wat we nodig hebben op Bokt omdat er teveel berichten geplaatst worden om door de moderators te lezen. Dat het door veel gebruikers gebruikt wordt om berichten te melden die in hun ogen overtredingen van de regels zijn, maakt het werk van de mods veel makkelijker en daar zijn we dan ook dankbaar voor. Dat is de reden van het antwoord dat je vrijwel altijd bij je melding krijgt: bedankt daarvoor.

In het merendeel van de gevallen is dat ook al het antwoord wat er nodig is: als een topic overduidelijk tegen de regels is ( denk aan spam ) of verkeerd staat (een advertentie op een inhoudelijk forum) staat de modactie al van te voren vast (verwijdering of verplaatsing). Staat er in een tem een duidelijke vraag ("Hoort dit hier wel?") is in de melding antwoord geven ook geen enkel probleem, zodat ook geen onduidelijkheid ontstaat.

De meldingen waar in dit topic ophef over ontstaat, gaan over het algemeen over berichten van andere gebruikers waarvan de temmer wil dat er actie op ondernomen wordt. Dat is iets wat de mods niet willen en kunnen melden: behalve het sticky op FZ kiezen wij er voor om sancties en pb's naar andere gebruikers niet te bespreken. Het bedankje dat je krijgt voor je melding is gemeend, elke tem wordt door één of meerdere moderators verwerkt en besproken, maar daaruit vloeit niet altijd een actie voort die voor jou zichtbaar is of we met jou als melder kunnen bespreken.

Als je echt met vragen zit aan de hand van tem-meldingen waarvan jij vindt dat er actie op ondernomen moet worden, terwijl je die actie niet ziet, neem dan contact op met één van de moderators via de pb-functie om om uitleg te vragen. Ook dan kunnen de moderators niet ingaan op vragen over één persoon (Waarom heeft die en die geen OW?) maar algemenere vragen (waarom zijn berichten over onderwerp X niet verwijderd?) zijn vaak via de pb makkelijker te beantwoorden dan via een melding die over één post/gebruiker lijkt te gaan via het tip-een-mod-systeem.

Ik laat dit topic gesloten omdat ik vermoed dat de discussie die plaats gaat vinden aan de hand van mijn post, beter in het volgende topic past: [FZ] [dienstmededeling] - over politieke discussies op NM