Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:49

HeleneDas schreef:
Ik vind al die strenge regels soms ook te ver gaan...
Sorry hoor moet het dan allemaal op&top zijn, nee hoor.. i

Maar nog veel erger vind ik de rest van de sfeer, ik plaats echt geen topics meer waar je kretiek op mag geven, je word gewoon afgebrand.
Als je hier iets over mennen neer zit maar je weet 1 ding niet ben je gelijk niet geschikt en blablabla..
Ik zit hier om te leren maar je krijgt niks normaals meer te horen alleen maar afgekraak..

en daar voor zijn dus precies die "strenge" regels.
Die overigens helemaal niet zo streng zijn, maar grotendeels vooral fatsoensregels zijn.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:50

Cayenne schreef:
HeleneDas schreef:
Ik vind al die strenge regels soms ook te ver gaan...
Sorry hoor moet het dan allemaal op&top zijn, nee hoor.. i

Maar nog veel erger vind ik de rest van de sfeer, ik plaats echt geen topics meer waar je kretiek op mag geven, je word gewoon afgebrand.
Als je hier iets over mennen neer zit maar je weet 1 ding niet ben je gelijk niet geschikt en blablabla..
Ik zit hier om te leren maar je krijgt niks normaals meer te horen alleen maar afgekraak..

en daar voor zijn dus precies die "strenge" regels.
Die overigens helemaal niet zo streng zijn, maar grotendeels vooral fatsoensregels zijn.

Maar dat word meestal helemaal niet aangepakt ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:51

Cayenne schreef:

Ik vind de regels inderdaad niet onredelijk. Ze worden alleen niet nageleefd en niet consequent gehandhaafd.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:56

Shadow0 schreef:
Cayenne schreef:

Ik vind de regels inderdaad niet onredelijk. Ze worden alleen niet nageleefd en niet consequent gehandhaafd.

Maar dat gebeurt toch nergens? :o Het blijft mensenwerk. De ene agent die je tegenkomt besluit na overleg met zijn collega's dat je met een waarschuwing weg komt, een ander besluit in overleg met zijn collega's dat je met 2 bekeuringen weg rijdt.

De enige manier waarmee je echt voor gelijkheid kan zorgen in door een modrobot die bij bepaalde woorden automatisch ow's gaat uitdelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:14

odetteke schreef:
De enige manier waarmee je echt voor gelijkheid kan zorgen in door een modrobot die bij bepaalde woorden automatisch ow's gaat uitdelen.

Nee hoor, absoluut niet. Met zorgvuldigheid, inzet en enige zelfkritiek zou ook veel bereikt kunnen worden. Ik heb het bijvoorbeeld ook nooit een probleem gevonden dat verschillende leerkrachten verschillende regels hadden, als ze binnen de klas fair, duidelijk en redelijk consequent worden uitgevoerd. Maar je hebt ook kwaliteitverschillen. Docenten die hun eigen regels inconsequent en volstrekt onduidelijk uitvoeren zijn gewoon slechte docenten. Dat heeft niet met individuele aanpak te maken, da's gewoon onkunde of onzorgvuldigheid.

En dat speelt hier op Bokt ook. Ik vind het niet erg dat mods hun persoonlijkheid mee laten spelen. Ik vind het wel erg dat dingen soms tot weken aan toe kunnen oplopen (OOK als je het team op de hoogte stelt via tem en pb). Ik vind het onvoorstelbaar dat mods een modopmerking plaatsen, deze binnen ongeveer 5 reacties weer volkomen genegeerd wordt, en dat dit vervolgens 3 dagen duurt om nog een opmerking te plaatsen. Dan vraag ik me echt af wat je wilt overbrengen, en vind ik het volstrekt niet gek dat die opmerkingen niet serieus genomen worden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:26

Chiqa schreef:
manie schreef:
Bokt is gewoon een heel erg belerend forum als het om de mod's gaat.
Er zijn genoeg fora waar veel minder 'gestapo-achtig' wordt gemod en daar gaat het ook prima.

En jij denkt dat je met zo'n kwetsende opmerking bokt met gemak 2 weken mod vrij kan krijgen?
geef je wel een heel krom voorbeeld.

Ik zelf ben een tevreden bokker, wordt ook wel eens een reactie van mij weggehaald, maar kan dat dan nog wel begrijpen ook. Dergelijke reacties als hierboven mag wat mij betrefd hard op in worden gehaakt, je kan mensen verschrikkelijk kwetsen.

Ik begrijp verder niet wat sommige klagers hier nog te zoeken hebben, bokt is toch gratis en vrijblijvend? Je bent te gast en zó weer vertrekken toch?

Mijn mening....
Jij mag er van vinden wat jij vindt!
Maar mijn hemel als dit al 'kwetsen' is pffff (dan is bokt echt aan de watjes overgeleverd)

Ik baseer mijn mening op basis van de andere fora waar ik (liever) kom.
Ben ook lang niet meer zo actief op bokt als ik wel geweest ben en dat is 100% het gevolg van de regeltjes hier.
Dus ik ben hier ook niet zo vaak meer te vinden en die keuze heb ik allang gemaakt!!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:35

Shadow0 schreef:
Het feitelijke niveau is in veel gevallen beroerd: open een topic over wedstrijdreglementen maar vooral ook over verzekeringen, juridische zaken, en mensen beweren met de grootste overtuiging de grootste onzin. Als mensen hier echt nog komen voor de informatie zou ik willen roepen: NIET doen, de meeste informatie op Bokt is gewoon onjuist, er wordt maar wat geroepen.

Helemaal mee eens. Ben zelf juridisch geschoold en als ik alles recht moest gaan zetten wat er op Bokt staat wat niet klopt, zou ik daar een dagtaak aan hebben. Heb het wel eens geprobeerd in een topic. Volstrekt zinloos...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:38

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik erger me vooral aan UK :j

Lange tijd niets gepost, laatst 2 topics neergezet, 1tje waarop men ook feedback zou kunnen geven ( foto ) en 1 waarop ik een gehaakt beestje laat zien dat ik van een patroon heb gemaakt, daarop is dus moeilijker commentaar op te geven,... mááár dit beestje was enorm geliefd. Erg leuke reacties, die maakte me ook vrolijk. Tot ik weer zo'n groene hulk zie dat men onderbouwd moet reageren :?
*weg reacties* -O-

Nou dan is de lol er wel vanaf hoor...
Wánt niet iedereen kan feedback geven, positief/negatief.
En het is ook duidelijk dat men ook écht veel minder reageert op UK,... het zijn meer kijktopics geworden en persoonlijk kan ik me daar best aan storen...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:41

Chiqa schreef:
Ik begrijp verder niet wat sommige klagers hier nog te zoeken hebben, bokt is toch gratis en vrijblijvend? Je bent te gast en zó weer vertrekken toch?

Chiqa over het feit dat Bokt gratis is, heb ik in 2008 al eens een discussie met je gevoerd in dit topic; [FZ] Bokt word belachelijk streng in alles!. Even kort herhaald: ook al is iets gratis, wil dat toch niet zeggen dat je er dan maar niks over mag zeggen of vinden.

suuzepuus

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:52

Cyntje, dat bedoel ik nou ook.... als je niks onderbouwends kunt zeggen maar gewoon iets als; 'wat super mooi gedaan' ik doe het je niet na' mag niet.....

en tja, veel mensen roepen maar iets waarvan ze zelf denken dat het waar is. hie kun je helaas niks aan doen. als je ze verteld hoe het werkelijk zit krijg je daar weer gezeur over.

De tijd dat je actief bent op bokt lijkt me niet erg nuttig tenzij het pas 2 weken is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:09

Ilzas schreef:
Even kort herhaald: ook al is iets gratis, wil dat toch niet zeggen dat je er dan maar niks over mag zeggen of vinden.

Zegt iemand dan dat er niets gezegd mag worden?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:27

Asyaa schreef:
Punt is, er zijn nog maar heul weinig mensen die verstand van zaken hebben die nog reageren op HAW. De rest zit al lang lekker in de bak geld te verdienen.

Helemaal waar, ik sta veel liever in de bak dan dat ik een beetje op HAW ga rondhangen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:34

Cyntje schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik erger me vooral aan UK :j

Lange tijd niets gepost, laatst 2 topics neergezet, 1tje waarop men ook feedback zou kunnen geven ( foto ) en 1 waarop ik een gehaakt beestje laat zien dat ik van een patroon heb gemaakt, daarop is dus moeilijker commentaar op te geven,... mááár dit beestje was enorm geliefd. Erg leuke reacties, die maakte me ook vrolijk. Tot ik weer zo'n groene hulk zie dat men onderbouwd moet reageren :?
*weg reacties* -O-

Nou dan is de lol er wel vanaf hoor...
Wánt niet iedereen kan feedback geven, positief/negatief.
En het is ook duidelijk dat men ook écht veel minder reageert op UK,... het zijn meer kijktopics geworden en persoonlijk kan ik me daar best aan storen...

idd, dat heb ik dus ook bij UK, wat me ook enorm stoort!
andersom ook, ik durf niet snel meer te reageren op tekeningen die prachtig zijn, omdat ik gewoon geen negatief commentaar heb.
Dat is gewoon zo jammer,want ik wil graag aan die gene laten weten hoe goed werkje het is :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:35

suuzepuus schreef:
Cyntje, dat bedoel ik nou ook.... als je niks onderbouwends kunt zeggen maar gewoon iets als; 'wat super mooi gedaan' ik doe het je niet na' mag niet.....

en tja, veel mensen roepen maar iets waarvan ze zelf denken dat het waar is. hie kun je helaas niks aan doen. als je ze verteld hoe het werkelijk zit krijg je daar weer gezeur over.

De tijd dat je actief bent op bokt lijkt me niet erg nuttig tenzij het pas 2 weken is...

Inderdaad, dat houdt mij ook tegen om op topics op UK te reageren :j
Soms vind ik iets gewoon mooi...prachtig...sprakeloos ben ik dan... moet ik stom onderbouwd commentaar gaan leveren >;) wat de post dan gelijk minder spontaniteit geeft... -O-

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:48

Begrijp nog weinig van de boktregels wat men wel en niet hoe mag schrijven?
U ow's en bans, had ik niet achter u gezocht.

Ayasha"
[quote="FaberSmid schreef:
Ayasha schreef:
Ik vind het vooral jammer dat de bokkers zo'n watjes geworden zijn door al die regeltjes. :D Maar verder doen ze maar. :')

En u zelf bent geen watje geworden?
Kan er weinig zinnigs over schrijven, als "nieuwe" bokker kan ik niet een vergelijk maken tussen nu en vroeger.

Dat hangt er van af op welk gebied?
Ik let inderdaad op mijn woorden omdat de OW's me anders om de oren vliegen tegenwoordig. Vroeger had ik daar niet zo'n last van maar het laatste jaar krijg ik OW's voor dingen dat ik wel eens denk "sja......". Maar doe de moeite echt niet meer om er nog tegen in te gaan. :')

Maar wat ik niet mag, mag een ander ook nie. :D Dus ja, als het dan toch zo moet dan TEM ik ook ipv er bondig op terug te reageren zoals ik vroeger deed en nog steeds in het normale leven zou doen. :+[/quote]

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:14

Ik vind het weghalen van reacties omdat ze te kort zijn ook wel wat overdreven hoor.
Regels zijn natuurlijk wel nodig, maar heb het idee dat het op bokt soms iets te ver gaat. Ik zit ook op ander groot forum waar mods ook veel werk aan hebben, maar er valt niemand over als ik ergens een reactie geef van 2 woorden, of als ik reageer op een topic dat 2 weken oud is.
Moet zeggen dat de topics daar ook vaak een stuk beter lijken te lopen en de sfeer net iets anders is daardoor.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:15

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Ik weet niet hoe bokt is geweest vroeger, maar die regels erger ik me kapot aan...:P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:23

ja ik ook soms wil ik in mijn ogen iets normaals openen en dat word dan gesloten grrrr en die woorden veranderen vind ik ook irri.
soms is iemand in een nogal overmoedige bui en word er nog meer verwijderd

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:54

Ilzas schreef:
De meeste posts die gedaan worden is half Bokt niet in geinteresseerd... Zo ben ik niet geinteresseerd in de zoveelste oneliner van een Penny die alleen de openingspost heeft gelezen...

Pardon? Is dit een sneer naar mij?
Doe even alsof je zelf iets meer inhoud hebt dan een pinda en kijk iets verder dan je eigen roze penny wereldje, want wat reageer je meteen asociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:05

FaberSmid schreef:
Kan er weinig zinnigs over schrijven, als "nieuwe" bokker kan ik niet een vergelijk maken tussen nu en vroeger.

nou, denk dat ik ayasha wel snap....

Ik zeg nog steeds dat ik bijv de slof een goed middel vind om als nood rem te gebruiken als je een paard hebt die regelmatig gigantisch aan de kletter gaat en waarbij overige training niet werkt. En dan word er gereageerd alsof ik mijn paard elke dag met een moker in elkaar ram...........dan vraag ik me af hoeveel mensen er stiekem weleens een slof omhangen.... Maar durft iemand het nog te zeggen....?? nee denk het niet..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 05:45

smeetjoew schreef:
Ilzas schreef:
De meeste posts die gedaan worden is half Bokt niet in geinteresseerd... Zo ben ik niet geinteresseerd in de zoveelste oneliner van een Penny die alleen de openingspost heeft gelezen...

Pardon? Is dit een sneer naar mij?
Doe even alsof je zelf iets meer inhoud hebt dan een pinda en kijk iets verder dan je eigen roze penny wereldje, want wat reageer je meteen asociaal.

Nee, absoluut niet. Ik doelde op reacties van Penny's in andere topics, zoals onder andere dat Totilas topic. Dus rare en overtrokken reactie van jou en die meer over jou dan over mij zegt. Maar goed wie de schoen past...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 05:48

VivaLaVida schreef:
Ik zeg nog steeds dat ik bijv de slof een goed middel vind om als nood rem te gebruiken als je een paard hebt die regelmatig gigantisch aan de kletter gaat en waarbij overige training niet werkt. En dan word er gereageerd alsof ik mijn paard elke dag met een moker in elkaar ram...........dan vraag ik me af hoeveel mensen er stiekem weleens een slof omhangen.... Maar durft iemand het nog te zeggen....?? nee denk het niet..

Idem met stang en trens. Dan word je meteen dood gegooid met naturals dat je grondwerk moet doen om het vertrouwen op te bouwen zodat het paard jou als leider ziet...

Idem met de geneeskunde. Een gewone reguliere veearts kan het tegenwoordig ook niet meer, die moet minstens holistisch zijn en homeopathisch en acupunturist en bij voorkeur ook nog een aura reading kunnnen doen...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:27

Nou, ik dacht van wel. En ja, daar was ik wat minder vriendelijk over. Aangezien ik ook reageerde op de OP en een zgn. "oneliner" plaatste....

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:59

VivaLaVida schreef:
FaberSmid schreef:

nou, denk dat ik ayasha wel snap....

Daar treft u een punt, moet eerlijk toegeven dat ik persoonlijk ook stiller ben geworden bij rijden en hoefverzorging. Mezelf weer laten gaan bij politiek, opgelost door wederom die politieke topics uit favorieten te verbannen en bokkers te foeien. Jammerlijk genoeg te laat na wederom een ow en ban, die ik al lang verwacht had terecht. Maar niet voor die zwakke berichten, had mezelf er ook meer gegeven in een keer en mezelf niet alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:42

Ilzas schreef:
VivaLaVida schreef:

Idem met stang en trens. Dan word je meteen dood gegooid met naturals dat je grondwerk moet doen om het vertrouwen op te bouwen zodat het paard jou als leider ziet...

Idem met de geneeskunde. Een gewone reguliere veearts kan het tegenwoordig ook niet meer, die moet minstens holistisch zijn en homeopathisch en acupunturist en bij voorkeur ook nog een aura reading kunnnen doen...

inderdaad, die tip gaf toen ook iemand (ging over paard wat er elke keer vandoor ging)
Niks slof, grondwerk moet je doen... slof is zielig....

:Z

Ik word daar ook moe van hoor. Maar ga er echt niet in mee en hou mijn mond dan ook niet... Mijn manier is mijn manier, als iemand tips wil kan diegene mijn tips krijgen en daar dan mee uit....