Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:34

LynnDenise schreef:
Bij een filmpje met een grote spin stond pas geleden nog een grote waarschuwing, omdat mensen er misschien niet tegen zouden kunnen. Dus vind ik het niet meer dan netjes dat in het vervolg in de eerste reactie even word vermeld dat je kunt schrikken van het filmpje.
Waarom zou ik eerst het hele filmpje op dit moeten controleren? Waarom moet ik naar youtube om daar de reacties te lezen terwijl ik het ook op bokt kan bekijken?
Ik heb vaak niet eens door dat mijn geluid aanstaat. Bij dit filmpje stond erbij dat je hem hard moest zetten, ik hoorde dus niks en zette mijn geluid nog harder. Dit veroorzaakte de meeste schrik.
Als de TS van dat topic erbij had gezet dat je het geluid niet persé aan hoefde te zetten was ik denk ik minder geschrokken.

En dan gaat jou geen lichtje op????? Dat is HET signaal dat bij dergelijke filmpjes hoort.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:27

Tegenwoordig moet alles maar worden voorzien van een disclaimer. Wat is er gebeurd met het "zelf nadenken?" Even de hersens kraken en je ziet zo wanneer er een schrikfilmpje aankomt of niet. Daar hoef je echt niet hoogbegaafd voor te zijn.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:29

dwaallicht schreef:
Tegenwoordig moet alles maar worden voorzien van een disclaimer. Wat is er gebeurd met het "zelf nadenken?" Even de hersens kraken en je ziet zo wanneer er een schrikfilmpje aankomt of niet. Daar hoef je echt niet hoogbegaafd voor te zijn.

Eens!!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:31

dwaallicht schreef:

Hier ben ik het zo mee eens! Tegenwoordig moet alles maar voor je gedaan worden, eigen verantwoordelijkheid is er niet meer bij.

Afgezien van het feit dat ik zo'n disclaimer dus onzin vind, lijkt het me ook praktisch niet uitvoerbaar. Het gros van de Bokkers zal vergeten die waarschuwing te plaatsen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:32

Vjestagirl schreef:
Celiien schreef:
Achja,
ik kijk het een keer, schrik me rot en ga dan weer verder :')
je kand at soort dingen toch wel verwachten, vooral als je dat soort filmpjes opzoekt á la geest michael jackson.
Als iemand zich verveelde oid, prima.. ik maak me er niet druk om
Ik verwacht dan iemand die zich verkleed en een dansje doet in huis, of idd, die 'geest' die je rond ziet lopen oid. Ik vind 'echte' geestenfoto's wel gaaf, dus vind ik dit ook wel boeiend.

Maar JIJ schrikt idd een keer en gaat verder. Andere mensen niet...
Dan wordt het tijd om je eigen nieuwsgierigheid te overwinnen en níet ieder filmpje dat je ziet staan direct te bekijken :)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:14

dwaallicht schreef:

Nou, niet altijd hoor. Soms zijn de schrikfilmpjes niet te ontdekken van te voren, zeker als ze voor een ander filmpje worden voorgedaan.
Goed, ik controleer wel altijd van te voren (want inderdaad, er is niets mis met zelf nadenken), maar ik kan me voorstellen dat je, als je het even een keer vergeet, je daar dood van schrikt. Ik kan er bijvoorbeeld echt niet tegen, krijg er hartkloppingen van en ben de rest van de dag niet fit meer. Zodoende vind ik een disclaimer niet helemaal onzin, zeker niet als het schrikfilmpje vrijwel niet te onderscheiden is van een gewoon filmpje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:26

dwaallicht schreef:

_/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:22

Ik heb nog nooit zo'n ding gezien. Heeft iemand een enge die ik kan bekijken? :)
Ben wel benieuwd hoe eng zoiets nou dan is.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:28

Suzanne F. schreef:
Ik heb nog nooit zo'n ding gezien. Heeft iemand een enge die ik kan bekijken? :)
Ben wel benieuwd hoe eng zoiets nou dan is.

Gewoon een schrikfilmpje bedoel je? :) Deze is de 'veelbesproken' in dit topic, die van Michael Jackson dus.

http://www.youtube.com/watch?v=91YBp8a0 ... r_embedded

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:31

OK thanx! Ja dan schrik je wel ja, dat is waar.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:32

Ik kan hier ook niet tegen, hier slaat m'n hartslag gigantisch van op hol. Ik erger me er mateloos aan dat mensen dit 'leuk' vinden. Hier zouden wat mij betreft flink wat mod's op losgelaten kunnen worden, om dit soort filmpjes of van de site te houden of alleen te laten staan als er in de beschrijving duidelijk staat dat het een 'schrik' filmpje is.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:18

Ik heb dat filmpje ook even bekeken...
Nou...met alle respect....je hoort aan de muziek al dat er iets opgebouwd wordt....dat het bedoeld is om het heel spannend te maken...
Als je dat zo hoort aankomen, dan klik je het toch gewoon weg...
Je kunt echt op je klompen aanvoelen dat dit zo'n belachelijk flauwekul filmpje is (want zo noem ik het)...dus kun je ook op tijd weg klikken.
En idd...iemand zei het al...daar hoe je niet hoogbegaafd voor te zijn....

Apostrof

Re: Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:11

@polly2: er staat ook BIJ dat het een filmpje is waar je van hoort te schrikken :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:10

Vjestagirl schreef:
Misser schreef:
Als het zo'n grote invloed op je heeft, waarom klik je dan überhaupt nog filmpjes aan op Bokt? Je weet dat dit kán gebeuren en het kijken van filmpjes op Bokt is niet iets wat van levensbelang is ofzo.

Omdat ik dat net als andere mensen leuk vind. Er staan vaak leuke dingen op, dingen die me interesseren, die ik grappig of mooi of schattig of leuk vind.

Sorry...maar ik blijf hier een soort van gevoel van: "wat en dramaqueen" bij houden. Zeker als ik lees over dat stukje over afgelopen nacht en het effect er van op je werk...

Met alle respect...maar als ik last van aambeien heb, dan ga ik toch ook geen bananen eten, omdat je daar moeilijker van gaat poepen...al vind ik bananen heerlijk...en eet ik dat het liefst van alle fruit...als ik weet dat ik daar last van heb, dan vermijd ik dat toch?
Of moet er ook een waarschuwing op bananen komen...????

Echt waar....als anderen op hun klompen kunnen aanvoelen om wat voor filmpje het gaat en jij niet...dan moet je misschien maar stoppen met filmpjes kijken....
Net zoals iemand met aambeien stopt met bananen eten, al vindt hij ze nog zo lekker.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:16

Ik trap er echt altijd in , en vind het niet grappig ook :') Maar eerlijk....

De hele bedoeling van zo'n filmpje is er toch af als je het er vooraf bij gaat zetten.. En je kan toch niet met iedereens ziektes en hartritmestoornissen en weet ik veel wat rekening houden? Want er zullen best mensen van schrikken... Maar in het dagelijkse leven schrik je ook wel eens...

En ik betwijfel of er hele hordes mensen daadwerkelijk hartritmestoornissen, adrenalinekicks en weet ik veel wat van krijgen. Ik vraag me serieus af hoe je dat dan in het dagelijkse leven doet.

Ik heb echt een ziekelijk afkeer van foto's van bepaalde etenswaren ... Daar ook maar een tag voor bedenken :D ? Moet zeggen dat ik dat iets teveel eer vindt :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:49

Meen je dit nu serieus? :')
Moet je hier een serieus topic voor maken?

Ik schrik me ook wel eens naar maar dan ga ik gewoon weer verder met leven. :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:09

Ben ik nu de enige die werkelijk geen flauw idee heeft waar het over gaat? Ik snap geen fluit van de beginpost eigenlijk. :o?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:12

Er zijn van die filmpjes waar je serieus naar kijkt en dan ineens krijg je een gillend monster in beeld! :D
In de hoop dat je daarvan, jawel :D, schrikt! _O-
Nu is het zo dat er mensen zijn die deze filmpjes uit hun leven willen bannen, ze kunnen er niet van slapen en zo.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:14

MamboBeach schreef:
Er zijn van die filmpjes waar je serieus naar kijkt en dan ineens krijg je een gillend monster in beeld! :D
In de hoop dat je daarvan, jawel :D, schrikt! _O-
Nu is het zo dat er mensen zijn die deze filmpjes uit hun leven willen bannen, ze kunnen er niet van slapen en zo.

En dat heb je ook nog de tegenpartij die geen rekening houdt met een ander en weigert ook maar iets te doen aan dit fenomeen. :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:15

Tegenpartij? Het lijkt wel politiek :+

BunnyIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:21

Ik vind die filmpjes ook niks. Laatst zag ik zo'n filmpje en viel achterover. Nu heb ik last in mijn onderrug. Ik word gek van die filmpjes. Ze worden bij mij gestuurd op msn en op hyves. Ik verwijder ze direct.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:22

Ik zie nooit dat soort filmpjes en ik begrijp het probleem ook niet. Ik kijk alleen films op tv of in de bioscoop. Ben ik nou zo raar?
Ik bedoel...je HOEFT toch niet te kijken naar dat soort filmpjes? Hetzelfde als met seksfilms, je hebt toch een keuze?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:25

maikeltje schreef:
Tegenpartij? Het lijkt wel politiek :+

Hier heb ik hartelijk om gelachen _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:26

maikeltje schreef:
Ik zie nooit dat soort filmpjes en ik begrijp het probleem ook niet. Ik kijk alleen films op tv of in de bioscoop. Ben ik nou zo raar?
Ik bedoel...je HOEFT toch niet te kijken naar dat soort filmpjes? Hetzelfde als met seksfilms, je hebt toch een keuze?

Hoeveel seksfilms worden er verstuurd met de titels 'ahhhh wat schattig' met het doel om iemand het te laten kijken zonder dat ze weten dat het een seksfilm is :+?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:38

euh, vast niet veel want ik heb er nog nooit van gehoord?