Waar is de grens wat men schrijven mag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:50

Echwel schreef:
Laat ik Jane Smith nou nog niet echt eerder tegenkomen zijn, behalve in een door mij geopend topic waar men gelijk met modder tegen elkaar begon te gooien.
Er zijn meerdere die gewoon onaangenaam discussieren en gelijk erover beginnen dat jij er geen verstand van hebt want jij ......vul maar in
Als je al gelijk zo tegen elkaar begint is de lol van de discussie er snel af.
Dus voor mij is het zo als ik al sommige belerende bokkers zie in dit soort topics ik snel afhaak en denk laat ze maar weer gaan..
hetgeen ik ook wel eens jammer vind want zo kun je nooit eens zeggen hoe jij erover denkt

Dat kan ik me nog herinneren. Dat was dat 'Het is een rotzooitje bij de PVDA' topic waar je het al vlug aan de stok kreeg met Sarabande.
Eigenlijk waren jullie de eerste twee die kribbige opmerkingen begonnen te maken naar elkaar.
Ik was daar, zoals gewoonlijk, heel braaf tot ze op den duur ook weer tegen mij begonnen. En ik heb gemerkt, als er één is die dat doet dan kun je de klok er op gelijk zetten dat de hulptroepen al snel verschijnen en vrolijk mee gaan doen. Lees je topic er maar op na, dan zul je precies kunnen zien hoe het begon allemaal. En zo is het in ieder topic waar ik het aan de stok krijg met ze. Steevast opereren ze als groep. Helaas is het zo dat de tegenstand een stuk groter is dan ze gewend waren. Vandaar dat de afloop nu is zoals die is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:50

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Maar ik heb niet het idee dat janesmith dit allemaal veroorzaakt heeft, in de zin van dat zij de 'tegenhangers' een hak wil zetten. Ik heb haar vanaf het begin een beetje gevolgd en ook de topics in de gaten gehouden maar de tegenpartij doet echt vaak denigrerend.

Nee ik geef Jane ook niet volledig de schuld, kan ook niet, je moet toch een voedingsbodem hebben wil je wat kunnen kweken ;) Ik vind Jane's manier van discussiëren echter verre van prettig door termen als knuffelaars en linkschmensen ipv linkse stemmers. Daarom staat ze bij mij op de foei en kan ik me er verder niet aan ergeren :)
Dat er mensen zijn die te ver gaan richting Jane (maar ook in het algemeen in dergelijke topics) ben ik met je eens, en daar TEM ik ook gewoon op.

Dat kan ik me voorstellen dat je zulke termen onprettig vindt, ik kan me ook voorstellen dat janesmith termen vervelend vindt.
Slim dat als je weet dat je je aan iemand ergert die persoon op de foei zet, het is alleen wel jammer dat je dat moet doen. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:52

slimmerik schreef:
Gadverdamme, toch weer iemand die dit topic naar zich toetrekt voor politieke onzin te verkondigen. A.u.b. negeren die hap !!

Dacht dat we er over eens waren om het topic in het algemene te trekken en vooral wat toelaatbaar is.

Kan me ook kapot ergeren aan de term linkschmenschen (geen idee wat het betekent en wil het ook niet weten ook) ..... komt over als übermensch..... Is zo'n idiote term toelaatbaar? Is het niet alleen een duidelijke hint naar tijden die we nooit meer terug willen hebben?

Je zus zeg! Aanstellen is ook een vak! :roll:

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:55

MamboBeach schreef:

:? Hoe bedoel u? :?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:55

Ik kreeg het niet aan de stok, er werden nare opmerkingen gemaakt en daar kan ik erg slecht tegen..
Waarom als je een politiek topic opend moeten dan gelijk dezelfde mensen opdraven en laten ze het topic niet links liggen als het ze niet bevalt..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:00

slimmerik schreef:
MamboBeach schreef:

:? Hoe bedoel u? :?

Wat wil jij met je post zeggen slimmerik?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:02

slimmerik schreef:
Gadverdamme, toch weer iemand die dit topic naar zich toetrekt voor politieke onzin te verkondigen. A.u.b. negeren die hap !!

Dacht dat we er over eens waren om het topic in het algemene te trekken en vooral wat toelaatbaar is.

Tja als je iemand min of meer uitnodigt, moet je niet raar kijken als diegene zich meldt.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:03

slimmerik schreef:

Kan me ook kapot ergeren aan de term linkschmenschen (geen idee wat het betekent en wil het ook niet weten ook) ..... komt over als übermensch..... Is zo'n idiote term toelaatbaar? Is het niet alleen een duidelijke hint naar tijden die we nooit meer terug willen hebben?

Slimmerik dan lees je toch selectief, want ik zie van Heino en Mambobeach toch een reactie met een toevoegende waarde. Jij bent degene die een andere inhoud aan het woord geeft.
Plus dat je nu zelf de toon zet tegen Janesmith, vandaar MB haar reactie ook. (gok ik maar zo)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:05

Shadow0 schreef:
Natuurlijk kunnen daar inderdaad prima maatregelen tegen genomen worden. Het is maar wat je wilt bereiken. Je kunt als team toestaan dat een sfeer een bepaalde kant op gaat, of je kunt het bestrijden. Hoewel men vanuit het team makkelijk zegt dat het de gebruikers zijn die de toon zetten, hebben zij beslist heel veel invloed, en geef je het ook wel erg makkelijk op als team. Ik heb het zelf ervaren, als je dingen wilt veranderen is er veel mogelijk. Als je regels gebruikt als middel om een bepaald doel te bereiken (namelijk een leuk en interessant forum), dan kan dat heel goed. Als je regels echter ziet als doel op zich dan krijg je wat je wilt: een forum waar men op het randje gaat zitten van wat toegestaan is, zonder de bedoeling om het leuk te houden.

Het team ziet zich wat makkelijk als machteloos... volstrekt onnodig, maar dat is de realiteit. Als je handig bent, mag je op Bokt min of meer alles en iedereen beledigen, bedreigen of kwetsen.

Maar op zo'n forum, of draadje wil ik niet zitten...Een inhoudelijk scherpe discussie vind ik prima, graag zelfs. Onnodig kwetsend, denigrerend, onbeschoft of racistische posts (of onderschriften) stuiten mij tegen de borst, en als het beheer daar dan niets aan doet, en degene die er wel wat aan proberen te doen een OW riskeren, dan ben ik er wel klaar mee. Wel jammer, maar ik heb geen zin in een ban.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:06

Adriana schreef:
slimmerik schreef:

Slimmerik dan lees je toch selectief, want ik zie van Heino en Mambobeach toch een reactie met een toevoegende waarde. Jij bent degene die een andere inhoud aan het woord geeft.
Plus dat je nu zelf de toon zet tegen Janesmith, vandaar MB haar reactie ook. (gok ik maar zo)

Van mijn kant ook niet helemaal netjes maar je hebt gelijk. :j
Ik probeer het zo goed mogelijk onder woorden te brengen en uit te leggen en dan komt er zo'n reactie. Eigenlijk is dat wel waar het om en over gaat... Maar als janesmith nu had geschreven wat slimmerik nu doet dan hadden de termen zoals 'persoonlijk' al weer in dit topic gelegen. ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:07

Adriana schreef:
slimmerik schreef:

Ik ga jullie per pb antwoorden .... wil het nl. ontopic negeren.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:09

MamboBeach schreef:
slimmerik schreef:

Als je maar vaak genoeg tegen iemand zegt dat hij een Nazi en Hitleraanhanger is, dan gaat hij zich op den duur ook die taal aanmeten en daaruit is dat linksch en linkschmenschen geboren. Om te laten voelen aan de roepers van Hitler en Nazi hoe het voelt. Uit de irritatie die het bij allen opriep, merkte ik dat ik de gevoelige snaar geraakt had. Daar hadden ze over na moeten gaan denken, maar dat deden ze niet. Het was makkelijker om de schuld weer geheel buiten zichzelf te zoeken en het mij verwijten. Als ik de keren dat er Hitlervergelijkingen gemaakt zijn zou moeten quoten, dan vulde ik om mijn gemak 2 pagina's in dit topic. Dan tel ik nog geen eens de keren mee dat PVV stemmers voor stom, onwetend, nitwits en dat soort woorden zijn uitgemaakt. Eigenlijk vind ik dat ze hun handen dicht mogen knijpen dat ze er met knuffelen en theedrinken vanaf zijn gekomen. Normaal had ik veel feller geweest maar ik had de regels van bokt uitvoerig bestudeerd en wist dat ik het onderspit zou gaan delven als ik met net zo'n krachtige termen terug zou gaan roepen. Ik ben echt heel blij met de uitkomst van het moderatorteam, want sinds die bewuste brief aan iedereen is het voor het grootste gedeelte gedaan met die flauwekul. Ik zit er helemaal niet op te wachten, maar ze kunnen ook moeilijk verwachten dat ik de aanvallen van een vrouwtje of 10 tegelijk steeds maar over mijn kant zou laten gaan. Met nette woorden heb ik ze van repliek gediend. Als je je al stoort aan woorden als theedrinken, knuffelen, linksch en linkschmenschen, dan moet je niet in een beladen topic zoals de politiek verschijnen. Dan kan je dat niet aan. Er wordt maar steeds verweten dat ik een tegengeluid tegen de Islamisering laat horen, en dat is ook zo. Maar een islam pro topic als Van hijab´s tot lippenstift, alles kan in het Islam topic! wordt nooit genoemd door ze. Waarom mag een pro geluid wel en een tegengeluid niet?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 24-07-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:10

Patty, ik denk dat dat een ergernis van velen is. De (op het oog?) afwachtende en teruggetrokken houding van de moderators in dergelijke topics. De vetes gaan maar door en door. Af en toe worden er berichten verwijderd (zonder dat dit gezegd wordt waardoor je aan jezelf gaat twijfelen) en topics gesloten, zonder consequenties voor de desbetreffende posters. Nieuwe topics worden geopend en daar hetzelfde verhaal binnen no time. Mensen worden tot op het bot beledigd en wanneer daar op geTEMd wordt krijgt men geen reactie terug. Of een reactie dat een mening een mening is. Alleen gaan bepaalde meningen (bvb Moslima's die een psychische aandoening hebben, of posters die aan de drank zitten) wat mij betreft over de grens van het toelaatbare en functionele in een discussie.

MamboBeach

Re: Waar is de grens wat men schrijven mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:14

Ik ben geen aanhanger van Wilders, van niemand niet, ik ben aanhanger van mijzelf. ') Toch begrijp ik janesmith haar laatste post heel goed, zo zie ik het ook als ik heel eerlijk ben.
Ze had veel feller uit de hoek kunnen komen, tot wat ik ben tegengekomen dan, maar is best netjes gebleven vind ik. Constant werd er over laagopgeleiden enz. gesproken door de tegenhangers en dat soort zaken. DAT vond ik pas laag en dat laat veel zien als mensen zo praten. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:15

Heino schreef:
Patty, ik denk dat dat een ergernis van velen is. De (op het oog?) afwachtende en teruggetrokken houding van de moderators in dergelijke topics. De vetes gaan maar door en door. Af en toe worden er berichten verwijderd (zonder dat dit gezegd wordt waardoor je aan jezelf gaat twijfelen) en topics gesloten, zonder consequenties voor de desbetreffende posters.

Dat vind ik ook heel opmerkelijk ja. De modopmerking komen soms na dagen uit de lucht vallen.. vervolgens gaat iemand 2 berichten onder de waarschuwing gewoon door en er gebeurt niets.
En rechtstreekse vragen over wat nou precies de bedoeling is (wat mag nu wel, wat mag niet) worden niet beantwoord. Ik vind het moeilijk te peilen: ik vat bepaalde dingen en regels heel anders op, dus blijkbaar spreken ze niet voor zich, zijn ze niet ondubbelzinnig uit te leggen. Dus dan is een beetje toelichting (niet eens verantwoording, gewoon uitleg) heel welkom. Maar dat wordt meestal afgewimpeld.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:16

Heino schreef:
Patty, ik denk dat dat een ergernis van velen is. De (op het oog?) afwachtende en teruggetrokken houding van de moderators in dergelijke topics. De vetes gaan maar door en door. Af en toe worden er berichten verwijderd (zonder dat dit gezegd wordt waardoor je aan jezelf gaat twijfelen) en topics gesloten, zonder consequenties voor de desbetreffende posters. Nieuwe topics worden geopend en daar hetzelfde verhaal binnen no time. Mensen worden tot op het bot beledigd en wanneer daar op geTEMd wordt krijgt men geen reactie terug. Of een reactie dat een mening een mening is. Alleen gaan bepaalde meningen (bvb Moslima's die een psychische aandoening hebben, of posters die aan de drank zitten) wat mij betreft over de grens van het toelaatbare en functionele in een discussie.

Dat er niet of nauwelijks op TEMS gereageerd wordt, vind ik ook buitengewoon storend. En berichten zo maar verwijderen ook. Ik ben benieuwd of ik een OW krijg als ik een mening over bijv. JS of GW in mijn onderschrift plaats. Dat zal natuurlijk wel, dus doe ik het maar niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:16

MamboBeach schreef:
Constant werd er over laagopgeleiden enz. gesproken door de tegenhangers en dat soort zaken. DAT vond ik pas laag en dat laat veel zien als mensen zo praten. :j

Maar dat hebben die mensen toch onderbouwd met statistieken waar uit naar voren kwam dat er relatief veel laagopgeleiden onder PVV-stemmers zijn? Wat is daar dan het probleem van? Dat het niet leuk is om te horen kan ik me voorstellen, maar het is wel een gegeven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:17

janesmith schreef:
Als je maar vaak genoeg tegen iemand zegt dat hij een Nazi en Hitleraanhanger is, dan gaat hij zich op den duur ook die taal aanmeten en daaruit is dat linksch en linkschmenschen geboren.

Gadverdamme, en je lijkt er nog trots op te zijn ook. Kan er bij mij niet in. Hoe denken je opa en oma hierover?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:20

MamboBeach schreef:
Ik ben geen aanhanger van Wilders, van niemand niet, ik ben aanhanger van mijzelf. ') Toch begrijp ik janesmith haar laatste post heel goed, zo zie ik het ook als ik heel eerlijk ben.
Ze had veel feller uit de hoek kunnen komen, tot wat ik ben tegengekomen dan, maar is best netjes gebleven vind ik. Constant werd er over laagopgeleiden enz. gesproken door de tegenhangers en dat soort zaken. DAT vond ik pas laag en dat laat veel zien als mensen zo praten. :j

De laatste post van Jane is (alweer, verassing!!!) gewijzigd. Bij JS rolt er ook wel eens een vileine en persoonlijke opmerking uit haar toetsenbord. En op zich vind ik dat helemaal niet zo erg, maar als je het uitdeelt, moet je het ook incasseren. En nu mag zij wel uitdelen, maar als iemand haar van repliek wil dienen, kan diegene een OW verwachten, en dat is niet helemaal (of helemaal niet eigenlijk) okee.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:23

slimmerik schreef:
janesmith schreef:
Als je maar vaak genoeg tegen iemand zegt dat hij een Nazi en Hitleraanhanger is, dan gaat hij zich op den duur ook die taal aanmeten en daaruit is dat linksch en linkschmenschen geboren.

Gadverdamme, en je lijkt er nog trots op te zijn ook. Kan er bij mij niet in. Hoe denken je opa en oma hierover?

Slimmerik als je de hele post leest dan kan ik er eerlijk gezegd wel begrip voor opbrengen waarom ze zo is gaan schrijven.
Naar mijn mening is ze er helemaal niet trots op, maar net zo goed als dit ergernis op wekt, wekt het ergernis op als dat ze steeds in een verdom hoekje word gestopt en dat mensen persoonlijk gaan worden.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:25

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:

De laatste post van Jane is (alweer, verassing!!!) gewijzigd. Bij JS rolt er ook wel eens een vileine en persoonlijke opmerking uit haar toetsenbord. En op zich vind ik dat helemaal niet zo erg, maar als je het uitdeelt, moet je het ook incasseren. En nu mag zij wel uitdelen, maar als iemand haar van repliek wil dienen, kan diegene een OW verwachten, en dat is niet helemaal (of helemaal niet eigenlijk) okee.

Met wijzigen is toch ook niks mis, ik zit ook wel eens tot 100 te tellen als ik iets wil opschrijven. Jane is nog wat jonger en wat impulsiever.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:26

Adriana schreef:
Naar mijn mening is ze er helemaal niet trots op, maar net zo goed als dit ergernis op wekt, wekt het ergernis op als dat ze steeds in een verdom hoekje word gestopt en dat mensen persoonlijk gaan worden.

Ik vind dit wel een interessant aspect van de discussie trouwens. Mensen vinden het blijkbaar een stuk vervelender als ze zelf in een (al dan niet verdiend) hokje / hoekje gestopt worden, dan als ze dat bij anderen doen...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:27

slimmerik schreef:
janesmith schreef:

Ik ben er helemaal niet trots op, maar soms moet je doen wat je moet doen. Wat had jij gewild dat ik had gedaan dan? Alles maar accepteren keer op keer en nooit een weerwoord geven? Zo ben ik niet opgevoed en mijn opa en oma zijn apetrots op een kleindochter die zo van zich af kan bijten. Nu we het toch over de familie's hebben, hoe denken jouw opa en oma over jou?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:27

Als je geleerd hebt van de oorlog is er geen enkel excuus voor dat soort taalgebruik.

*haalt stipje weg en leest en reageert niet meer in dit topic*

Siets

Re: Waar is de grens wat men schrijven mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:29

Nou werkelijk... Op dit topic zou getemd moeten worden! Hoezo een persoonlijke aanval naar Janesmith? Bokkers mogen op bokt toch niet negatief besproken worden?

Waar zijn de mods nú dan???