Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:44

slimmerik schreef:
Dus ik pleit er eigenlijk voor: topic met vraag voor kaartjes met evt adres en dan meteen op slot.....

Maar hoe ga je het topic dan onder de aandacht brengen? Dat zakt als een gek naar beneden omdat er niet op gereageerd wordt toch?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:46

Jola schreef:
slimmerik schreef:
Dus ik pleit er eigenlijk voor: topic met vraag voor kaartjes met evt adres en dan meteen op slot.....

Maar hoe ga je het topic dan onder de aandacht brengen? Dat zakt als een gek naar beneden omdat er niet op gereageerd wordt toch?

In onderschriften b.v. of misschien dat de mods daar een sticky van kunnen maken of zo...

Hmmmm idd een praktisch probleem.... Maar we hebben een knap team... heb er vertrouwen in :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:46

moet je wel op enige manier herkend kunnen worden :D :D

ik persoonlijk heb heel veel moeite met mensen met een grote mond en waarvan je NUL, NADA, ZILTZ ZIT weet :) :)

die mensen zijn moeilijker in te schatten, gewoonweg omdat je niet weet waar die vandaan komen, wat ze doen, hoe ze denken (alhoewel daarin lopen die mensen vaak wel vooruit in hun mening!!) maar voor de rest alles zo goed mogelijk geheim proberen te houden ........

naah daar heb ik niks mee........... bij mij is het heel simpel hoor, je hoeft geen wizzkid te zijn om mijn adres te achterhalen, of mijn verleden te achterhalen...... zelfs om mijn heden te achterhalen is niet moeilijk..........een druk op de knop en je weet alles van me........

en iedereen is welkom op de koffie, en als je niet voor de koffie komt, staat de knuppel naast het koffieapparaat :)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:00

Ik vind dit zoooo'n moeilijk onderwerp. Sowieso, twijfels uiten doe je bij een mod.
Van KBK snap ik heel goed dat ze anderen wil behoeden voor iemand waarvan ze denkt dat die persoon liegt.

Toch is het een ieder zijn eigen verantwoording om te reageren op een topic of niet. En dan natuurlijk ook of je wel of niet een kaartje stuurt of geld doneert.

Alles is persoonlijk en ik stuur graag kaartjes. Heb er dus deze week weer 2 verstuurd. Voor mij is mijn geld ook wel belangrijk, maar iemand anders een plezier doen is imo ook heel belangrijk.
En daarnaast behandel ik een ander zoals ik zelf ook behandeld zou willen worden...

Verder ben ik het helemaal met Hyppolyte eens :))

p.s. KiWiKo... thee ook goed? ;)

KiWiKo

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:05

jahoor thee serveer ik ook :D :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:28

Gelukkig, dan kunnen wij ook langskomen ;).

Citaat:
Ik bedoel er mee, dat ik zelf zoiets nooit zou willen. Ik zou me ontzettend sneu vinden (puur persoonlijk dus) Allemaal kaartjes van wildvreemde mensen. KBK geeft aan dat zij er wel blij mee zou zijn geweest. En degene uit mijn onderschrift zou er ook blij mee zijn, heeft ze aangegeven. Dus op zicht vind ik een kaartje sturen naar mensen die graag kaartjes ontvangen niet verkeerd. Maar daar moet het gewoon bij blijven. Verder zou bokt niet moeten gaan (en naar ik begrepen heb uit een eerdere post van een mod gaan ze daar ook niet verder meer in voortaan).

Ik vind trouwens ook dat vragen om kaartjes topics niet vervuild mogen worden door mensen die van alles even willen spuien over betreffende bokker. Dat doen ze maar per pb denk ik dan. Dus ik pleit er eigenlijk voor: topic met vraag voor kaartjes met evt adres en dan meteen op slot..... Geen ah's en oh's...... dat kwetst onnodig de mensen die benadeeld of bedrogen zijn door die bepaalde bokker.

Hoop dat ik zo wèl duidelijk ben? ;)

Yup, dat is inderdaad anders dan ik het begrepen had. Dan snap ik het inderdaad wel :j. Dat laatste stukje ben ik het helemaal mee eens, ik vind het nogal luizig om een dergelijk topic te verzieken omdat 1 iemand het niet gelooft. Als er inderdaad iets is, vertel het een mod, zeker met dit soort gevoelige onderwerpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:39

mick75 schreef:
Iemand die zo dapper/ grappig was onder 2 namen, met 2 IP-adressen in te loggen en hele gesprekken met zichzelf ging voeren.
Zo iemand zat hier ook op Bokt.. die had zelfs 3 accounts. :j
Ik moest stiekem wel lachen toen ik het las, maar het is inderdaad ook wel erg sneu.

Cayenne schreef:
er zijn ook een aantal mensen die expres in een topic beginnen over evt twijfels, puur om het rellen. Ze hebben verder dan niets helemaal geen redenen om het verhaal in twijfel te trekken, maar zijn puur uit op een slotje op het topic.
Nou inderdaad, daar kan ik dus ook niet tegen en ik ken zelf iemand die mij volgt om vervolgens op alle slakjes zout te leggen, en als ik dan een keertje en (spel)fout maak o.i.d dan krijg ik gelijk een lading kritiek over me heen.
Ergerlijk..

Sunshine80: Ik vind dat ook moeilijk..
Mijn reacties waren mede gebasseerd op een pb die ik gisteren kreeg, met daarin informatie van iemand die diegene in werkelijkheid kent en ook erbij was.. kan geen namen noemen o.i.d, dus het komt vast warrig over.
Maar ja, ik had beter even kunnen nadenken of dát wel waar was i.p.v het klakkeloos aan te nemen.

Maar het gebeurd inderdaad niet alleen op Bokt.
Een paar maanden terug had ik op Marktplaats een deken gezien in Kim's maat!
Nou, een wonder dus, en ik heb de adverteerder gemaild.
Vragen gesteld en ze zou de maten opnemen om te kijken of die overeen kwamen met Kim.
Had ze gedaan, en ze had me terug gemaild en die maten kwamen niet overeen met die van Kim.
Bovendien waren er nog wat andere dingetjes die niet klopten.
Dus ik heb haar vriendelijk bedankt en gezegd dat het echt niet zou gaan passen.
Kreeg ik hele boze mails terug dat ze voor me had moeten kruipen, dat ze in een rolstoel zat, dat haar oom haar misbruikte, dat ze ernstig ziek was etc. etc.
Ze had mij eerder al gevraagd voor Hyves en ik ben even op haar Hyves gaan kijken.
Nou, bij de krabbels kwam de ene naar de andere reactie van mensen die haar uitscholden voor leugenaar, borderliner etc.
Heel sneu natuurlijk en ik heb zelf niks gekrabbeld, maar er klopte gewoon niks van.
Nog steeds kom ik advertenties van haar tegen op Marktplaats.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:51

Wat mij dan weer stoort is dat iemand die liegt maar al te snel wordt afgeschilderd als 'borderliner'..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:02

Yup, en iedereen die een beetje enthousiast is als adhd-er, heel irritant :j.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:11

Als ik durref, zal ik binnenkort ook onder het mes moeten. Dan wil ik ook heul veul kaartjes, kiwiko wil ik als thuiszorgster :P, yamcha mag de mechel }> voor haar rekening nemen, nog een liefhebber voor de haflinger ??

Zo dit alvast geregeld.........

Tja, twijfels aan een bokt-verhaal. Dat heb ik zo nu en dan eens, laat mij daar dan in het betreffende topic niet over uit, ben toch meer een lezer dan een schrijver. Ben niet te beroerd om een kaartje te sturen of iemand hulp aan te bieden.

Waarom laat ik mij er niet over uit? Omdat twijfel een gevoel is, mijn twijfel. Ben denk ik liever boos op iemand die de boel in de maling heeft genomen dan dat ik ooit iemand kwets met mijn eventueel onterechte twijfel.

Het voorbeeld dat Yamcha stelde, een verzonnen poging tot zelfmoord, begrijp dat je ontzettend boos bent maar keer het eens om, stél dat je het in twijfel had getrokken en de volgende dag blijkt dat die persoon toch zichzelf van het leven beroofd had. Dan had je je waarschijnlijk vele malen k@tter gevoeld dan nu.

In het algemeen:
Probeer toch mensen te blijven helpen, het kan vaak al met een klein gebaar. Al stoot je je neus een paar keer, er zullen ook genoeg keren zijn dat je iemand blij maakt door jouw gebaar.

En ja, ik ben er ook wel eens ingetrapt, irl zelfs, het eerste wat in mij opkwam was, doe ik NOOIT meer..........maar ik doe het wel, gaat als vanzelf. Ben echt geen mietje, vele noemen me zelfs een bitch maar ook ik ben weleens geholpen door (ook) onbekende mensen en geloof mij, het geeft je werkelijk moed!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:21

Ik moet bekennen dat ik zelf sowieso alle 'verschrikkelijke verhalen van persoonlijk leed' op Bokt gewoon negeer. Oh, ik léés ze wel eens hoor. Maar ik ga geen kaartjes sturen of inzamelen. Ik ben Gekke Henkie niet. Dat doe ik wel voor mensen die ik écht ken.
Wat ik nog wel eens wil doen, is gewoon een reactie plaatsen waarvan ik hoop dat het zinnig zal zijn.

Ik ga niet het leed van de hele wereld op mijn schouders hijsen.
Ik heb meerdere mensen op Bokt voorbij zien komen die het constant weer nodig vonden hun hele hebben en houden op Bokt te kwakken, tot elke dwarszittende scheet aan toe. Ze springen er altijd uit; ze hebben altijd weer hele verhalen over hun trieste leventje.

Bij een fors aantal daarvan ben ik na verhaal nummer zoveel gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid. Mensen die omzichtig hulp vragen bij een aanschaf van iets, maar wel tig paardjes op de weide hebben staan. Of mensen die constant roepen; ''Het gaat nu goed, oh nee, nu weer slecht, nee, nu weer goed hoor.'' En op zulke topics reageer ik dan maar niet meer. (Als ik me tenminste in kan houden, maar dat is behoorlijk gelukt de laatste maanden)

Als mensen dolgraag elke persoon die hier zijn tranen plengt vol kaartjes en geld wil duwen, moeten ze dat vooral doen.
Ik ben misschien ook wel erg achterdochtig. Maar voor mij hoeft het niet.

Als ik zelf ooit iets ernstigs heb, betwijfel ik of Bokt er uberhaupt van zou horen. En kaartjes, hoe ontzettend lief ook, hoeven dan heus niet hoor... het gaat me meer om de steun van mijn kleine groepje geliefden. DAT heb ik dan écht nodig.

Je verhaal doen is prima, en soms ook geheel begrijpelijk. Maar constant weer elk detail op een forum plaatsen... dat neigt naar aandachtvragerij.

Mocht iemand in bovenstaande omschrijvingen nu menen bepaalde personen te kennen, dan berust dat op puur toeval. Ik doel hier op niemand in het bijzonder en wens dus ook niet dat soort speculaties te krijgen. Dank u.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:24

Broccoli schreef:
Wat mij dan weer stoort is dat iemand die liegt maar al te snel wordt afgeschilderd als 'borderliner'..
Hier irriteer ik me ook erg aan. :j
Heb al meerdere keren op Bokt gelezen;"Ohh, dat zal wel een borderliner zijn."
Je noemt iemand met kanker toch ook niet constant een kankerpatiënt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:28

Nakisha schreef:
Je verhaal doen is prima, en soms ook geheel begrijpelijk. Maar constant weer elk detail op een forum plaatsen... dat neigt naar aandachtvragerij.
Hier probeer ik erg op te letten.
Ik heb absoluut geen spijt van mijn topic over mijn verleden, maar ik probeer er wel voor te zorgen dat ik daar niet constant over praat.
Als iemand vraagt of bijv. het verwerken van een trauma altijd zo lang duurt, dan ga ik niet al mijn ervaringen antwoorden, maar eerder dat ik het ken en dat het normaal is.
Soms ook met een klein voorbeeldje, maar ik ga niet roepen;"Ik ben ook verkracht door die en die en mijn hele leven mishandeld."
Daar zou ik me ook niet prettig bij voelen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:31

Ik bedoelde jou niet KoudbloedKim hoor, ik bedoelde sowieso niemand specifiek. :) Maar als je het gevoel hebt dat je dat ooit hebt gedaan, moet je je ook afvragen of je wel wilt dat de hele wereld dat allemaal weet. Want niks is privé op internet... werkgever zouden het zelfs gebruiken om hun werknemers op te screenen, hoorde ik... Of het waar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:39

Nee hoor, zo had ik het ook niet opgevat. :)
Ik heb daar ook wel goed over nagedacht.
Alleen, ik had totaal niet verwacht dat er zoveel op zouden reageren.
Ik denk dat ik anders een SA had aangevraagd, maar toen wist ik nog niet dat dat kon.
En ik heb er ook bij stil gestaan als ik ooit een baan krijg.
Maar ik ben nu al voor mijn 6de jaar 80-100% afgekeurd, werk wel vrijwillig, maar ben niet heel erg belangrijk zeg maar..
En als ik word ontslagen door wat ik heb mee gemaakt, dan zou ik niet eens meer samen willen werken met diegene.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:46

Zeg dat niet te gemakkelijk KBK. Als je zo je droombaan moet missen praat en denk je er zeker anders over. Pas nog een topic gezien van een meiske wat verplicht is op haar werk met lange mouwen te lopen met dit weer omdat ze een paar jaar geleden heel ondoordacht een tattoo heeft laten zetten op haar arm.... Ze heeft spijt als haren op haar hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:48

Ik zeg het inderdaad erg makkelijk.
Maar ik ga er niet vanuit dat ik ooit een echte baan zal krijgen.
Mocht dat wel zo zijn, zal ik er zeker anders over denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:18

KiWiKo schreef:
Cayenne schreef:
thanks, maar ik vind dat eerder fatsoen.
Ik bedoel: als je iemand indirect voor leugenaar durft uit te maken, moet je imo ook durven toegeven dat je fout zat en daar je excuses voor durven aanbieden.
.

helemaal mee eens!!!

takes gut's dat dan weer wel...... maar helemaal mee eens!

Precies maar dat gebeurd niet vaak, dan hoor je ze niet meer om vervolgens bij een volgend topic dr weer boven op te duiken.

Slimmerik mag ik jou hypocriet vinden? (Althans in dit topic over het onderwerp Lonneke) niet in zijn algemeenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:22

Van mij mag je, Chiqa. Ik vind het ook hypocriet om eerlijk te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:24

Waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:25

?

In je onderschrift zetten: stuur een kaartje naar Lonneke maar wel vinden dat inzamelingsacties niet kunnen? Vind ik persoonlijk niet helemaal consequent, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:27

Yamcha schreef:
?

In je onderschrift zetten: stuur een kaartje naar Lonneke maar wel vinden dat inzamelingsacties niet kunnen? Vind ik persoonlijk niet helemaal consequent, zeg maar.

Dan bedoelen wij precies hetzelfde Yamcha :)
Ik heb Slimmerik in het ene topic Lonneke belachelijk zien maken en n het andere zien steunen, en dat op één dag ik kan dat niet echt begrijpen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:32

Chiqa schreef:
Slimmerik mag ik jou hypocriet vinden? (Althans in dit topic over het onderwerp Lonneke) niet in zijn algemeenheid.

Ja hoor :D Zal nie temmen nie :n :D Kan het me ook wel voorstellen.... :j

Ik weet dat Lonneke graag kaartjes ontvangt en heb per pb vernomen dat ze er dolgelukkig mee is. Dus een klein gebaar om iemand blij te maken. Heb me (gezien het adres) ervan overtuigd dat ze idd in het ziekenhuis ligt.... Staat toch los van wat ik vind, hoe ze met dieren omgaat.... Want dat vind ik nog steeds een crime |(

Inzamelingsacties is te belachelijk voor woorden. Vooral als je al verschillende inzamelingsakties voorbij hebt zien komen van bedriegers. Daar is bokt gewoon niet voor. Mij kost een kaartje gewoon 44cent aan postzegels...niet meer :D

Vind het overigens ook super sneu dat je kaartjes via een forum moet krijgen.... zou niets voor mij zijn hoor.... Wildvreemden nodig hebben voor beterschapswensen, maar ieder zijn ding....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:41

Ik volg er ook niks van, maar oke :D

Ik zal ook nie temmen nie (zou niet weten waarop btw) :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:45

Mensen temmen maar een end weg toch? :D

Ik zei ook al tegen Slim (via PB) dat ik het niet begrijp, maar ik snap haar standpunt ook wel. Zij kan een kaartje los zien van een situatie. Ik in sommige gevallen niet en daarbij ga ik geen kaarten sturen naar iedere forummer waarvan mensen denken dat het nodig is, dat is me goed recht.