Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:36

KiWiKo schreef:
ik snap jannepauli wel :) , gedraag je gewoon, en als je je niet gedraagd draag daar dan de consquenties van :) :)

ik denk dat ze bedoeld dat een beter bokt, begint bij jezelf :)

Dat klopt Kiwiko, dat is wat ik bedoel.
Het is helemaal geen probleem om kritiek te geven (of te krijgen) maar het kan in veel gevallen gewoon vriendelijker geformuleerd worden, en, als je één keer duidelijk zegt wat je bedoelt, dan hoeft het ook niet eindeloos herhaald te worden. Ik kan ook hard uit de hoek komen maar ik probeer mezelf over het algemeen wel te censureren. Da's helemaal zo moeilijk niet als je je bedenkt hoe je zelf zou reageren als dat wat je in je hoofd hebt om tegen die ander te zeggen, nou 's tegen jouzelf gezegd zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:40

BraveSpots schreef:
Menino schreef:
Meer om het feit dat een TS uitdrukkelijk zegt ergens geen reacties op te willen krijgen; en wat doet heel reagerend bokt.. Daar reacties op gaan geven :roll: . En als TS dan aangeeft dat ze daar dus nou net geen zin in had, dan kan de TS niet met kritiek omgaan...

Om hier even op terug te komen, is het volgens de regels van bokt toegestaan om als TS zelf te zeggen welke reacties je niet en wel wilt?

Ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen, zeker ook op de niet-paard gerelateerde gedeeltes, waarbij de TS op voorhand duidelijk zegt: Ik wil daar en daar absoluut geen commentaar/kritiek/opmerkingen op.

Meestal is zoiets net het gedeelte van de post waar ik zo soms mijn vraagtekens bij heb.

Als het zo duidelijk in de openingpost staat houd ik dan er ook meestal mijn mond over, omdat je anders de TS en mogelijke bijstaanders in je nek krijgt dat je geen kritiek of vraagtekens mag plaatsen.
Maar het irriteert me af en toe wel.

Wat doen de mods met zoiets? Mag een TS eisen dat er alleen bepaalde soorten reacties in het topic komen?

ja maar kom op... Het ging over mascara, en dat zij het mooi vond...
Moet dan echt iedereen er bovenop duiken om zo iemand af te kraken, en zeggen hoe lelijk en slecht het wel niet is? (terwijl ze al lang wist dat heel veel mensen dat vonden) ten koste van wat iemand daadwerkelijk vraagt
Als het nou is ' ik sla mijn pony dan wel iedere dag met een zweep, maar daar wil ik geen commentaar op ' dan vind ik het nog wat anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:54

Menino schreef:
Moet dan echt iedereen er bovenop duiken om zo iemand af te kraken,

generaliseren kan ook erg veel irritatie opwekken, wist je dat? Zou een stuk sjieker zijn als je namens jezelf zou spreken. geeft ook weer een stukje respect.
Zo lastig om als een van de weinige bokkers een reactie inelkaar te flansen als dit ook op de grote hoop gaat. :7

FaberSmid

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:57

Gaat dit alles nu over make-up?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:57

En op zo'n toon iemand 'terechtwijzen' is evenmin plezierig Chiqa! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:08

Chiqa schreef:
Menino schreef:
Moet dan echt iedereen er bovenop duiken om zo iemand af te kraken,

generaliseren kan ook erg veel irritatie opwekken, wist je dat? Zou een stuk sjieker zijn als je namens jezelf zou spreken. geeft ook weer een stukje respect.
Zo lastig om als een van de weinige bokkers een reactie inelkaar te flansen als dit ook op de grote hoop gaat. :7

ik snap je niet helemaal...

Kijk, dat topic is een voorbeeld om mijn punt te verduidelijken, en met iedereen bedoel ik iedereen die in dat topic reageerde, want er waren weinig uitzonderingen hoor :+ En dan kan ik wel namens mezelf spreken, maar ik heb uberhaupt niet gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:11

Chiqa dit vind ik dus een beetje van dat muggenzifterij wat nergens voor nodig is..

Menino geeft een voorbeeld.
Zonder de nuancering 'bijna iedereen' weet je toch ook wel wat ze bedoelt en wat ze ermee wil aangeven? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:27

Menino schreef:
Kijk, dat topic is een voorbeeld om mijn punt te verduidelijken, en met iedereen bedoel ik iedereen die in dat topic reageerde, want er waren weinig uitzonderingen hoor :+

is niet netjes om op zo'n manier je mening duidelijk te maken, het gevoel zo kansloos te zijn als je het wel goed bedoeld kan worden versterkt.
En als echt iedereen over een TS heengaat op een vervelende manier wordt er meestal wel vrij snel ingegrepen.....Dat is het fijne van bokt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:10

Ik wil nog even terug komen op het topic van Nickyu.
Ik vind dat daar zaken gebeurden die echt niet kunnen!!!
En dat daar geen OW's zijn gekomen vind ik beneden peil.
Ik ken haar persoonlijk en weet hoe ziek ze is!!!
Er is geen woord van gelogen en dan lees je zulke dingen...
Vaak denk ik dan ook...wil ik nog wel aan dit forum deel nemen???
Nee...mijn behoefte word daardoor aanzienlijk minder.
Voor degene die Nickyu niet geloven/geloofden/twijfelde....
Ze heeft heel lang en hard moeten knokken tegen een zo ziek lichaam.....en toch blijft ze over het algemeen optimistisch, iets waar ik enorm veel bewondering en respect voor heb.
Ik heb echt zitten twijfelen of ik dit zou plaatsen, maar ik doe het toch, voor Nickyu want ze is een kanjer!!
Ik ga hier verder ook niet over in discussie, maar dit is mijn persoonlijke ervaring met haar en ik wil gewoon dat jullie het verhaal ook eens zouden lezen van iemand die haar goed kent.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:13

Fijn Onassa dat er nóg iemand is die gewoon kan bevestigen dat Nicky's ziekte helaas echt is.. Ik heb er nooit aan getwijfeld, maar vele andere Bokkers helaas wel. Begrijp ook niet dat er geen bans/OW's uitgedeeld zijn nee, want het is gewoonweg laster..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:17

Laster is het zeker!
Kreeg vandaag ook nog wat foto's van haar en dan word ik erg verdrietig als ik haar zo zie....
Ik hoop dat er zich een aantal zich flink gaan schamen of zich in ieder geval flink kl*te gaan voelen.
Ja...ik ben normaliter niet zo hard, maar nu kan ik er niets beters van maken!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:19

Het ís ook hard wat ze haar geflikt hebben...
Zag ook dat ze niet meer gereageerd heeft sinds dat gedoe, bah! Forum kan juist zo'n fijne uitlaatklep zijn :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:21

Onassa schreef:
En dat daar geen OW's zijn gekomen vind ik beneden peil.

Daar kan je helemaal niet over oordelen....Dat weten wij bokkers niet.
Verder laat ik dit verhaal in het midden, ik geloof in de oprechtheid van de mens, en ook in het verhaal van Nickyu. Mss is het ook maar beter dat bokt de topics gesloten heb wat een heksenketel voor die arme meid.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:29

OW's kan je toch gewoon in dat topic bij ForumZaken zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:00

Heino schreef:
OW's kan je toch gewoon in dat topic bij ForumZaken zien?

Nee hoor de eerste komt er niet te staan. En als die verloopt (Half jaar geloof ik)komt de tweede dr ook niet te staan.
Dus kan je niet beweren dat er geen OW's zijn uitgedeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:42

Er waren ook mensen in dat topic die volgens mij wel in de lijst hadden moeten verschijnen als ze een OW hadden gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:45

Rock schreef:
Er waren ook mensen in dat topic die volgens mij wel in de lijst hadden moeten verschijnen als ze een OW hadden gehad...

Denk niet dat dit aan ons is om dit te bepalen, denk jij ook niet? Ik ga dr van uit dat Bokt zijn werk wel doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:49

Ik zeg ook niet dat ze er per se een hadden moeten hebben :)
zeg alleen dat sommigen dan wel in de lijst hadden moeten staan, dus waarschijnlijk geen ow gehad zullen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:52

ach dat komt toch op hetzelfde neer,nogmaals;

Chiqa schreef:
Denk niet dat dit aan ons is om dit te bepalen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:56

Dat ben ik dus met je eens ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:16

Chiqa schreef:
Rock schreef:

Denk niet dat dit aan ons is om dit te bepalen, denk jij ook niet? Ik ga dr van uit dat Bokt zijn werk wel doet

Met al die ow en ban, kan bokt zich wel eens doen vergissen met tellen en de personen met verwarren.
Weet niet waar dit over gaat, dus kan daar niets over schrijven.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:24

Chiqa schreef:
Nee hoor de eerste komt er niet te staan. En als die verloopt (Half jaar geloof ik)komt de tweede dr ook niet te staan.
Dus kan je niet beweren dat er geen OW's zijn uitgedeeld.

Dan neem ik dat terug.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:27

Typisch dat een aantal die hier veel hun mond open trekken imo juist vaak opvallen als betweterig, aanvallend, ronduit gemeen of op een andere manier ''storend''. :+

Schijnt vaak zo te zijn dat mensen die veel kritiek leveren op het gedrag van anderen zelf juist wat bij te spijkeren hebben. (voor de muggenzifters onder ons: dat geldt uiteraard niet voor iedereen ;) )

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:31

Sommigen lezen kritisch, dat wordt door de hoera maffia ook nogal eens aanvallend opgevat. Vooral als mensen in de zeeeer nabije omgeving dezelfde dingen meemaken, en merken dat er stomweg een hoop medische termen niet kloppen, of medicatie die niet bij elkaar gebruikt mag worden etc etc etc.

Dan wordt je vanzelf kritischer lijkt me, ik neem in elk geval niet alles meer voor zoete koek aan.

En als Bokt echt zijn werk doet, dan was er ook één lijn wat beteft topics om iets bij elkaar te krijgen. Als het voor de één niet mag, dan ook niet voor de ander. Dát lijkt me duidelijker dan nu kijken wie zieker is, iemand die al dood was of iemand die nu ziek is... gelijke monniken, gelijke kappen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:33

Ik ben er wel van overtuigd dat je best eens een kritische vraag mag stellen. :j

Wat betreft Nickyu, ik ken haar niet en kan daar geen oordeel over geven.