Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:18

Heb het topic even doorgekeken. Komen mooie ontwerpen voorbij! Ben wel het meest fan van die van Gearl. :) Vooral met dat logo dat spiegelt. Leuk idee trouwens überhaupt om een nieuwe lay-out te nemen! Weer eens wat nieuws. :j

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:24

Ik heb wat ideetjes maar ik zou niet weten hoe ik zoiets zou moeten maken? :o
Doen jullie dat met een bewerkingsprogramma?

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:31

LostEscape die zijn mooi! Maar misschien wat ronder? Gearl heeft er ook erg mooie tussen zitten.

Butterfly

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:50

LostEscape, mooie poging!!
Als ik eerlijk mag zijn vind ik de donkere veel mooier :P dat leest veel prettiger en als je een keer hoofdpijn hebt hoef je niet met een zonnebril op te Bokken :D

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:51

Ik kom hier even binnenvallen O:)
Ik vind het eerste ontwerp van LostEscape erg mooi :)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:58

Ik vind die donkere ook wel wat hebben van LostEscape! :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:00

Hier een wat rondere versie!

Afbeelding

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:06

Mooi, LE!!!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:10

de rondere versie vind ik mooier dan de eerste.
Wauw, vind ze echt goed ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:18

Wauw Lost escape, als we konden stemmen had deze meteen mijn stem!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:26

Ik vind die laatste ook echt heel mooi

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:29

ik vind de kleuren erg mooi. maar voor mijn gevoel is de lay-out niet heel erg vernieuwd vergeleken nu..

misschien dat we hem daarom zo mooi vinden :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:49

Juul schreef:
Heb het topic even doorgekeken. Komen mooie ontwerpen voorbij! Ben wel het meest fan van die van Gearl. :) Vooral met dat logo dat spiegelt. Leuk idee trouwens überhaupt om een nieuwe lay-out te nemen! Weer eens wat nieuws. :j

Daar ben ik ook fan van ja. :j

De laatste ronde van LostEscape vind ik op zich ook wel mooi, maar eigenlijk niet echt vernieuwend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:58

magda_90 schreef:
Juul schreef:

Daar ben ik ook fan van ja. :j

De laatste ronde van LostEscape vind ik op zich ook wel mooi, maar eigenlijk niet echt vernieuwend.

Inderdaad, ik vind die eerste van Gearl toch het mooiste.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:10

Mies schreef:
Ik heb wat ideetjes maar ik zou niet weten hoe ik zoiets zou moeten maken? :o
Doen jullie dat met een bewerkingsprogramma?

Gewoon via paint :D (kan)

Ik denk dat trouwens dat sommige mensen teveel aan bepaalde kleur enzo hangen. Dat vind ik echt ondergeschikt. Als iets bijv. te blauw is.. is dat met een simpele knop/code op te lossen. Probeer meer te letten op de échte layout. Waar staat iets, is dat praktisch. Oogt het rustig enz enz. Of is het te druk, niet logisch. Of iets nu in een 'voorbeeldje' nu 5 of 6 centimeter breed is of zwartbruin is, daar zou ik dus niet over miepen. Volgens mij is dat makkelijk aan te passen naar pimpelpaars met 1 of 2 extra randjes.

Zo vond ik het 'aquariumplaatje' qua design echt niet verkeerd. Iets te druk, maar ik houd wel van rond :j

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:21

Leuk zeg al die ontwerpen!! Veel succes voor degene die van een van deze ontwerpen een site van moet gaan maken ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:41

Vermits ik absoluut geen verstand heb van het zelf in elkaar knutselen van een lay-out, verwijs ik eventjes naar een andere site die het in mijn ogen wel tof hebben aangepakt:

http://www.aalst.be/
Het fijne hieraan vind ik dat je bovenaan de hoofdknoppen hebt (op bokt: forum/wiki/nieuws/ea/home), met dan links telkens alle knoppen die eronder horen (bv bij forum: informatief/kantine/algemeen). Hier zou ik openbare/sluitbare mapjes van maken ( :+ weet ik veel hoe dat noemt), zodat je de map met alle subforumonderdelen kan openen/sluiten naar believen. Dit houdt het toch behoorlijk overzichtelijk, je bent overal snel, navigeert makkelijk overal door,.. Wel zou ik ervoor zorgen dat dat 'menu' vast blijft, dus blijft staan als je scrolt over je pagina.. Maargoed, dat is detail.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:00

Sammie schreef:
Ik denk dat trouwens dat sommige mensen teveel aan bepaalde kleur enzo hangen. Dat vind ik echt ondergeschikt.

Bij een goede layout hangt het allemaal samen, en is ook zeker het kleurgebruik en de witruimte (kan ook blauw zijn :) ) van groot belang. Het lijken misschien details die makkelijk aan te passen zijn, maar de samenhang maakt of iets overzichtelijk is of totaal niet. En het is ontzettend moeilijk om het geheel precies goed te krijgen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:15

In principe was ik vrij inspiratieloos.. maar ik ga toch een gokje wagen..
Opzet:

Afbeelding

Een prinscreen met een nog actieve tekst zie ik.. ga vanavond thuis wel even verder denk ik :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:30

Ik heb een poging tot gedaan:)
Heb er echt totaaaaaaaal geen verstand van, maar vindt hem best ok :)

Afbeelding

Nog tips?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:56

LostEscape: Wat is er veranderd? :P Ik ben wel in voor iets nieuws en fris, en ik vind deze teveel van het oude..
Ninajojo: Ik vind dat ronde echt niet mooi, sorry. Ook vind ik de vormgeving van de navigatieknoppen niet leuk..

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:21

Mooie versies! Ik ben ook aan het prutsen! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:29

Ik heb ook een poging gedaan. Ik ben totaal niet handig hierin, dus ben met paint aan het knutselen geweest.

http://img266.imageshack.us/img266/7370 ... layout.png

Uitleg:
Kleurgebruik natuurlijk ook optioneel.
De balk bovenin is de navigatie. Ik heb er " | " tussen gezet, maar dit zouden dus afzonderlijke knoppen van elkaar kunne worden. Als je op een knop in de bovenste balk gaat, komt er dus zo'n ondermenu (sorry, ik kan niet in termen praten :o ). Daaruit komt bij Forum bijvoorbeeld wat ik hier heb staan, met daaronder weer een derde menu. Dit zou ook eventueel in drop-down versie kunnen?? Ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind.

Verticale balk links heb ik Eenmaal andermaal gezet. Meer richting MP idee. Dus een directe link naar jouw advertenties en een directe link naar advertenties waarop jij hebt gereageerd of geboden oid. Voor de rest zouden er links kunnen gaan naar nieuwe advertenties, met daarbij onderscheid tussen de verschillende groepen. Het leek mij ook handig om een drop-down te hebben voor Te Koop en Aangeboden, aangezien het in het huidige forum-style EA nog los van elkaar staat.
Voor de rest kan de verticale balk worden ingedeeld naar eigen inzicht van de bokt-beheerders :Y)

Nou, shoot me :') (ik voel me echt een amateur als ik naar de andere inzendingen kijk _O- )

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:39

Klik.

Een snelle opzet :) De balken links en rechts worden doorgetrokken naar beneden. BIj een bericht met reacties zouden in de linkerbalk dus de pesoonsgegevens komen te staan, en worden de berichten gescheiden door een oranje lijn (ook te zien in de afbeelding).

En betere uitwerking volgt nog wel een keer, nu weer terug naar m'n werk x)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:34

wauw.. ik zie mooie dingen voorbijkomen zeg!!
ben zelf niet handig met dit soort dingen! Dus laat het liever aan anderen over :P