'Sjefke Janssen' --> OW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: 'Sjefke Janssen' --> OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:21

Setteke je posts zijn vrij onleesbaar ....
Plus ik snap de persoonlijke aanvallen naar adil echt niet..

Overigens snap ik dit hele topic niet, waar kunnen we ons druk om maken???
We noemen prins willem alexander toch ook wimlex? En dat mag toch ook gewoon.

Men wat een belachelijke regel dat sjef dan geen sjefke genoemd zou mogen worden.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:21

vlammenoorlog :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:22

Een flamewar is als je elkaar virtueel te lijf gaat met lelijk bedoelde posts. Een flamepost is dus eentje die duidelijk aanvallen en opruiend bedoeld is.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:23

Lovely schreef:
Een flamewar is als je elkaar virtueel te lijf gaat met lelijk bedoelde posts. Een flamepost is dus eentje die duidelijk aanvallen en opruiend bedoeld is.

Mijn hemel, noem het gewoon ruzie, rel, persoonlijke vete c.q aanval. :7

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:24

weer wat geleerd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:25

Het is gewoon een internetterm hoor, op andere plekken op internet wordt harder geflamed dan hier.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:30

Als we Sjef Janssen Sjefke Janssen willen noemen moeten we dat toch zelf weten? Of heeft Sjefke Janssen voortaan aandelen ofzo dat het nu ineens niet meer mag?

Belachelijke regel, echt te absurd voor woorden.

We (L) Sjefke Janssen!!!!!!

Groeten aan Sjefke Janssen dus.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:36

In dit topic was ook niet aan de orde of Sjefke wel mocht, de opmerking van de mod op zich schoot in het verkeerde keelgat. En dat is wel terecht. Ik snap waarom en het doel wat ermee bereikt wilde worden en dat kan ik begrijpen en vind ik terecht alleen de hoe-het-gezegd-is-factor... Dat had anders gemoeten. Of je m Sjefke noemt of Sjef moet je helemaal zelf weten naar mijn mening...

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:38

Lia_ schreef:
Karl66 schreef:
Ik neem aan dat de vraag serieus bedoeld was en het zou prettig zijn als het topic niet vol komt te staan met allemaal _O- Oh wat ben ik grappig _O- reacties.

Ben benieuwd wie de eerste OW krijgt voor te melig/grappig zijn }:0

Me too. Moet niet gekker worden zeg...
Bokt zou een ontspanning moeten zijn, geen heropvoedingscursus. Daar zijn ouders voor.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:54

Sorry, dat ik wat uit mijn slof schoot. Het hele topic schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat. Het gaat er niet om of we iemand, liefkozend, een bijnaam geven. Echter, de naam Sjefke wordt in andere topics bepaald niet liefkozend gebruikt en ik denk, dat daar de mods op doelden. Met elke naam kan de spot worden gedreven uiteindelijk.
En met Adil18 zit alles weer goed, gelukkig, nogmaals sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:55

Ohh, jullie zijn gewoon nog steeds bezig. :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:56

Ik zie het nut niet in om iemand die je niet persoonlijk kent een liefkozend bijnaampje te geven. Maar een ow vind ik dan ook wel tever gaan. Alhoewel het is zo afhankelijk van de situatie

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:57

setteke schreef:
Sorry, dat ik wat uit mijn slof schoot. Het hele topic schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat. Het gaat er niet om of we iemand, liefkozend, een bijnaam geven. Echter, de naam Sjefke wordt in andere topics bepaald niet liefkozend gebruikt en ik denk, dat daar de mods op doelden. Met elke naam kan de spot worden gedreven uiteindelijk.
En met Adil18 zit alles weer goed, gelukkig, nogmaals sorry!

:j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:58

De mod opmerking is gewoon.... @$%&@#!! Maar dat was al bekend, is tig keer door Karl getracht uit te leggen. Dus wat voor nut dit topic verder nog heeft...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:08

Het trekt in ieder geval wel aandacht. En trekt ook bezoekers naar de topics op RT. Als ik bepaalde personen Sjefke zie gebruiken (het zijn vaak dezelfden die het als toonzetting gebruiken), dan denk ik 'ach, heb je die weer' en lees gewoon verder. Een topic als dit trekt alleen maar aandacht en ergens zit iemand (wel meer denk ik) erg te genieten van alle ophef.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:13

Dat denk ik ook, Ilja ;)
Ik kan me er persoonlijk niet zo aan storen dat Sjef Sjefke wordt genoemd. Sporters of coaches worden wel vaker anders genoemd dan hun officiële naam. Vind de bijnaam van wesley sneijder wel grappig: de kabouter van casbergen :D Maar ik besef dat dat off topic is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:14

Maar Sjefke is toch gewoon Brabants? Als je dan in Brabander woont, noemt iedereen je gewoon Sjefke hoor :D :D

Ik hoor Ons Ankie ('s-Anky) al roepen "Ons Sjefke" het eten is kloar... :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:16

russel schreef:
Maar Sjefke is toch gewoon Brabants? Als je dan in Brabander woont, noemt iedereen je gewoon Sjefke hoor :D :D

Ik hoor Ons Ankie ('s-Anky) al roepen "Ons Sjefke" het eten is kloar... :+

Lijkt me eerder Belgisch.... :Y)

Maar kan Brabants zijn hoor, vind Brabants sowieso maar raar :+ :+ ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:17

Heheh ja, maar brabanders vinden mijn twentse taaltje weer maf. Döll.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:19

Brabo's en limbo's doen dat ook, daarom snap ik de fuzz ook niet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:20

ilse86 schreef:
Heheh ja, maar brabanders vinden mijn twentse taaltje weer maf. Döll.

Joah, 'k wet wa :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:21

Hehehe. Ach joah. Maak oe naar, leg n ei.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:23

ilse86 schreef:
Hehehe. Ach joah. Maak oe naar, leg n ei.

Of nie da! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:24

Haha, Ja.

Pappie Sjef Janssen: Bron wikipedia

Biografie

Hae waas profesjenel fitserenner van 1946 tot 1954. Hae waas eine kleine (vandao Sjefke) en karaktervolle coureur dae zich, es rechgeaarde Limburger, 't bèste thoes veulde op ein einigszins geaccidenteerd tèrein, zoaes de Limburgse heuvels. Zien bèste prestaties leverde hae in eindaagse koerse, mèt name waor hae in al die jaore es professioneel fitserenner dèks erg succesvol bie de Nationaal Kampioensjappe op de waeg. In 1947 en 1949 wórt hae dan ouch kampioen in dees discipline. Hij naom twiè kièr deil aan de Runj van Frankriek. In 1947 waas hae de ènnige Nederlander dae de Tour oetreej.

Als ze zo thuus proaten, dan valt de noam Sjefke dagelijks.......

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:24

MissJ schreef:
Hier ben ik het trouwens absoluut wel mee eens Urielle! Maar kunnen dit soort mensen dan niet gewoon een OW krijgen voor opruimend gedrag, denigrerend taalgebruik, het herhaaldelijk uitvechten van (persooonlijke) vetes of rellen?

Ik denk/vrees dat ze op hun postgedrag nauwelijks aangepakt kunnen worden afgezien van offtopic gaan ofzo, en dan krijg je doorgaans nog eerst een resem Sturende PB's. Ik vind de omschrijving ook niet je dat hoor, maar ik erger me zo enorm aan RT-D de laatste tijd en ik zou ook echt niet weten wat je ermee kunt. Het echt uitvechten van een vete is niet aanwijsbaar, afgezien van dat ze steeds over hetzelfde beginnen. Denigrerend taalgebruik, tja, dat is ook interpretatie en eigenlijk net zo zwak als 'Sjefke' (ik word ook gallisch van dat ge-U, maar goed). Opruiend gedrag is het ook niet echt, er wordt gewoon gediscussieerd. Alleen op zo'n godsgruwelijk irritante manier dat 99% van de lezers dus maar liever afhaakt. (Misschien een teken dat het de personen in kwestie niet gaat om de kracht achter hun boodschap maar een gevoel van 'Kijk mij deze discussie 'winnen'!' ?)