Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Binky_Zephyr schreef:nouja volgens mij niet alleen in lessen .. maar goed ik kan me vergissen ..
en natuurlijk als je een verzekering aansprakelijk wil stellen voor de koste die jezelf eventueel op loopt.
xxappiexx schreef:Het zal mij een worst wezen wat iemand op zijn hoofd zet. Ik ben ook een tijdje zo dom geweest om liever zonder cap te willen rijden, en ik ben maar al te blij dat er bij mij opeens een lichtje begon te branden en wel een cap op had toen het een keer erg fout ging.
Heel fijn dat een verzekering altijd uitkeert, ook als de ruiter geen cap droeg. Aan dat verzerkingsgeld heb je niks als je er blijvend letsel aan overhoud.
Edit: Om even ontopic te blijven; ik zou een regel zoals hier eerder is voorgesteld echt niet verkeerd vinden op bokt.
akira5 schreef:Ik rij tegenwoordig met cap, omdat ik een hersenstambeschadiging heb opgelopen na een flinke val, volgens de arts had dat voorkomen kunnen worden als ik een cap draag, zo zie je maar, maar ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid
Qimm schreef:maar je kunt door heel eenvoudige voorzorgsmaatregelen het risico van je risicovolle sport verlagen, tuurlijk moet je dat zelf weten, maar minder risico's vind ík wel een prettige gedachte.
Ik heb ook járen zonder cap gereden. Ik ben ontelbaar keren afgevallen, nooit hoofdletsel gehad (Igebroken kaak daargelaten) maar niets wat een cap had kunnen voorkomen. Toch ben ik sinds enkele jaren een brave cap-drager. Ik heb gewoon ingezien dat het simpelweg verstandiger is je koppie te beschermen. Maar dat is een beslissing die je niet voor iemand anders kunt maken, en dat zou ook niet moeten.
Draumur schreef:HahahahaMaar stel dat je op je hoofd valt, dan is het letsel soms zo ontzettend groot. Waarom zou je dan geen cap opzetten? Alsof een motorhelm er wel super uit ziet
![]()
Cap dragen moeten ze op straat gewoon verplichten vind ik.
ilse86 schreef:Oeh daz een gevaarlijke opmerking, RangeelaDie is mij ook duur komen te staan. Vind wel dat elke volwassene verantwoordelijk is voor z'n eigen veiligheid. Dat getut over regeltjes wordt ook steeds erger. Heb mijn cap nu zelf wel weer op gezet. Paardje staat nu op haver en is nogal hyper af en toe.
Asyaa schreef:Boeit jou het?
Als hun zelf willen dat ze zonder cap rijden, laat ze.
Wie ben jij om ze even over het internet te sommeren om een cap te dragen.
Lubberslieke schreef:Asyaa schreef:Boeit jou het?
Als hun zelf willen dat ze zonder cap rijden, laat ze.
Wie ben jij om ze even over het internet te sommeren om een cap te dragen.
mee eens,
en trouwens met cap kan dr ook genoeg gebeuren, ik had een cap op maar zonder cap had ik waarschijnlijk minder schade gehad. en ja de cap paste perfect