Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:52

Dan zal ik speciaal voor jou binnenkort een topic openen :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:53

Urielle schreef:

In dat geval kom ik ook een kijkje nemen hoor. ;)
Dus we houden je eraan. :Y)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:54

Urielle schreef:

+:)+

Ik zal dan ook niet nalaten om een positieve reactie achter te laten :+

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:19

Ik vind bokt op sommige dingen ook ondersneeuwen :j Van de ene kant is het niet erg, want die topic's die opvallen vanwege hun 'goed'heid zijn er idd niet veel :) Eerst was het meer educatief, ik leerde er echt iets van. Misschien kan er een subforum aan worden gemaakt voor mensen die er wel heel serieus mee bezig zijn? Ik vind het namelijk erg leuk om wat over die mensen te lezen en kijken hoe het hun afgaat. Hoef hierbij geen namen te noemen want de meeste weten toch wel wie hieronder vallen..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:20

HAW was eigenlijk voor mensen die er serieus mee bezig zijn. Jammer genoeg noemt iedereen zichzelf nu serieus.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:22

Zo wil ik het niet formuleren Miss_Malfoy, op een of andere manier is voor de ervarenere ruiters het plezier er af om een topic te maken?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:23

Tja ik weet niet goed hoe je het moet zeggen. Vandaag kwam ik wel weer twee leuke topics tegen, daar niet van.
Maar er zijn idd niet veel ruiters die echt wat moois laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:24

KarinvdM schreef:
ja, maar als ze eens een topic maakt met een jong paard krijgt ze vragen als; waarom nu al sporen? :roll:

Maar waarom is het erg dat mensen dat vragen? Lijkt me juist een mooie kans om wat uit te leggen :j
Je zult altijd als je foto's plaatst ook vragen krijgen van mensen die pas net rijden, of sowieso nog nauwelijks paarden ervaring hebben. Ik vind het juist wel leuk, zelf leer je wat door de opmerkingen van ruiters die al wat ervarener zijn, en de mensen met minder ervaring leren van kijken naar jou foto's en vragen waarom je dingen zus of zo doet :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:31

Maar als zoiets meerdere malen wordt gevraagd wordt het wel vervelend. Of als een iemand zegt dat mijn paard achter de loodlijn loopt. Dat weet ik na één keer ook wel. Dat hoeft niet steeds opnieuw herhaalt te worden.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:34

En dat is dan inderdaad een kwestie van streng modden.

Alleen het probleem is dat de stroom mensen die dat soort commentaar geeft oneindig lijkt te zijn...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:36

Urielle schreef:

+:)+

Hou ik je aan ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:36

En wat het erge is.. Het zijn vaak ook mensen met weinig verstand van zaken..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:37

Ik vind HAW ook niets meer aan sinds de veranderingen... juist door commentaar 'moeten' geven wordt alles tot in het oneindige herhaald.
Ik keek ook erg vaak op HAW.... maar nu nauwelijks meer.
Ja als een een 'bekende' bokker zie staan wil ik nog wel eens een topic openen, omdat je dan weet dat je echt iets te zien gaat krijgen :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:38

Ja dat móeten commentaar geven, soms is het ook leuk om te horen mooi, leuk paard. maar dat mag alleen in ITP

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:42

tsja... sowieso vindt ik de scheiding rij-itp en haw niks :n
Als het paard aan het werk ohz is... hoort het imo gewoon bij haw. Boscrossen e.d. vindt ik meer bij rij-itp :D

Het liefst zou ik zien dat het gewoon weer terug gaat naar de oude situatie. En ik denk meerdere met mij...
Poll? }>

"vroegah" :')
De leuke educatieve haw-topics, de kwijl topics van de betere ruiters onder ons, het gewoon mogen zeggen dat het een knappe knol is, geen oeverloos gezanik over spoortjes, goed gebruikte hulpteugels...
:z *droomt nog even verder*

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:44

Ik zou bijvoorbeeld nooit meer een topic bij HAW zetten, puur omdat ik geen zin heb in dat gezeur over tips. Ik wil best tips.. Maar niet een topic vol over gezeik.. Sorry als ik het zo formuleer maar ik kan er niks anders van maken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:50

Tsja dat is gewoon zo... ik plaatste met mijn merrie heel vaak topics in HAW.
Op 29 jarige leeftijd deed zij niet veel onder voor 8 jarige paarden.
ipv de leuke reacties betreft haar prestaties op die leeftijd kreeg ik te horen dat de achterhand er meer onder moest of ik te weinig lengtebuiging had van mensen die gezien hun profiel net komen kijken :')
Erg jammer...
Met United start ik nu niet eens een HAW topic.. ondanks ik pas een zooi rij foto's heb van ons, de eerste na zijn bijna dood ervaring en operatie. :+ Maar geen denken aan dat ik een HAW aanmaak... mijn revalidatie knol en ik kunnen die pagina'szelfde irrelevante tips dan ook niet aan _O-

En rij itp doe ik uit principe niet :') Omdat ik het onzin vindt dat dit subforum ooit ontstaan is _O-
Dus hebben we de foto's maar neer geknald in uni z'n revalidatie topic :')

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:51

ben benieuwd naar je foto's! Ik maak vaak foto's, nu niet want mijn paard moet revalideren. Maar ik heb gewoon geen zin in het geneuzel over sporen, achter de loodlijn en noem het maar op.. Dat weerhoudt mij er van.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:53

Miss_Malfoy schreef:
HAW was eigenlijk voor mensen die er serieus mee bezig zijn. Jammer genoeg noemt iedereen zichzelf nu serieus.

Serieus? Waar stond dat dan, was dat ook een regel dan? En waren dat dan ook echt profs die topics plaatsten? Oh, en je bent in 2007 geregistreerd?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:54

:') Manege ruiters zijn ook serieus. Wat is nou serieus?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:56

Gulpje schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Serieus? Waar stond dat dan, was dat ook een regel dan? En waren dat dan ook echt profs die topics plaatsten? Oh, en je bent in 2007 geregistreerd?

Nou nou rustig...
Even kort samengevat is het toch zo:
Als je echt graag commentaar en tips wil moet het op haw.
Wil je ook "leuk paard" reacties moet het op rijden itp.

Als je graag commentaar en tips wil lijkt het me dat je topic wat serieuzer is en dat je er wat meer moeite in steekt dan "dit zijn betsie en ik, we rijden soms in de bak." Dat bedoel ik.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:59

Wel of niet serieus heeft hier toch geen zin om neer te zetten :+ want dan zitten ze gelijk in je nek hier

Ik bedoel meer sportgericht :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:00

Blijheid schreef:
Maar waarom is het erg dat mensen dat vragen?

Omdat het meestal met een negatieve ondertoon wordt gevraagd. Vaak zijn het manegemeisjes die het sielugh vinden dat je met sporen rijdt.

Daisies schreef:
En wat het erge is.. Het zijn vaak ook mensen met weinig verstand van zaken..

Juist. Ik vind het helemaal niet erg om kritiek of commentaar te krijgen, maar het ligt er wel aan hoe het gebracht wordt en door wie.

Maar soms kan een topic ook best zinvol zijn. Aan mijn laatste HAW topic heb ik best wat gehad. :)
[RT-HAW] Winston @ les Nico Verwer

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:43

Monnie_ schreef:
Wel of niet serieus heeft hier toch geen zin om neer te zetten :+ want dan zitten ze gelijk in je nek hier

Ik bedoel meer sportgericht :j

Oké nou dat kan.
Maar dat is ook nog zoiets. Waar zou je op in moeten delen bij nog een subforum?
Alleen combinaties die wedstrijden rijden? Dat hoeft nog niks te zeggen over het niveau. Bovendien sluit je ruiters uit die wel goed rijden maar niet op wedstrijd gaan om welke reden dan ook. En ook dan kun je nog "ja maar" antwoorden krijgen.

Een subforum voor combinaties die hoog in de sport rijden? Oké, mooi om te zien, maar dan zouden alle "experts" daar naar toe vertrekken, en dat is jammer voor bijvoorbeeld ruiters die wel goed bezig zijn maar op andere manieren. Niet alleen het rijden van een jong paard, maar ook ruiters die goed en netjes bezig zijn, maar nog tegen problemen bij het rechtrichten etc. aanlopen. Want ook dat kan hartstikke leuk en interessant zijn!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:36

Equimotion schreef:
Equimotion schreef:
Wil je dan nog per se een indeling maken gezien de grote hoeveelheid topics, dan zou ik een indeling maken naar "serieus rijden" en naar "lol met je knol".

Maar dat is is nu toch ook? ITP en HAW.... mensen die lol met hun knol hebben hoeven vaak geen commentaar en die zetten hun topics bij ITP. Mensen die wel commentaar willen hebben zetten hun topic bij HAW. Ik snap niet wat de scheiding lol met je knol en serieus rijden nu een verbetering tov ITP en HAW, komt imo op hetzelfde neer namelijk...