Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:03

Wendy15 schreef:
Ikdoemaarwat: Zoals ik al meerdere keren heb gezegd in het topic, wáár moet je de grens trekken? Over deze foto is ook overleg geweest vóór ie geplaatst werd, dus geen ondoordachte actie. Nu zijn er een paar bokkers op de heeeeeleboel die er extreem gevoelig voor zijn, moet daar dan alles voor aangepast worden, terwijl ze zelf ook even een andere pagina als homepage kunnen instellen en zo de foto niet zien?

En 'kleine gemeenschap op bokt' ? :))

heb ik ook al aangegeven
er kan wel degelijk een grens getrokken worden waar beide partijen tevreden zijn
die heb ik al aangegeven :j

geen foto op de voorpagina iig en een link in het topic....
iedereen blij,lijkt mij

en ja bokt is een kleine gemeenschap als je telt hoeveel mensen er leven op deze planeet....klein ja ;)

ik ben het deels eens met de redactie en deels niet
ik vind dat kerst niet een tijd is om mensen hun zieltjes proberen te raken (waarvan er vele met kersttijd al overhoop liggen) om geld te krijgen voor een stichting
dit zou het hele jaar moeten kunnen gebeuren en niet alleen met kerst

overigens vind ik het niet fijn dat bokt zich geroepen voelt om mij met mijn neus op de feiten te drukken
en ik denk dat er best mensen zijn die dat gevoel evenaarden

waarom voor brooke is gekozen snap ik heel goed :j
het is een paardenforum en brooke helpt paarden

maar er zijn zoveel nare en vervelende dingen op de wereld en hun stichtingen die daarbij horen
en die plaatsen we ook niet :n

ik vind (imo) dat we mensen dit niet kunnen en mogen opdringen

Overigens ga ik er nu wel bij vermelden, dat ik de foto niet schokkend acht, ik zelf geen moeite heb met het zien van zulke foto's (ik zeg niet dat het me niet raakt)
maar ik de mensen begrijp die dit wel hebben en opkom voor hun.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:03

Zap: Maar dit soort dingen kom je overal in de samenleving tegen en dan kun je ook je ogen er niet voor sluiten, dus waarom op bokt wel? :) Blijft een eindeloze discussie, maar het is inmiddels wel duidelijk dat deze foto blijft staan en er voortaan meer rekening meegehouden zal worden, dus waarom voor nu niet gewoon je erbij neerleggen hoe het is?

Mooi omschreven solleke! Fijn om te horen dat er ook erg gevoelige mensen zijn die wel vinden dat dit ezeltje in dit geval op de voorpagina thuishoort :j

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:05

Wendy15 schreef:
Omdat ze telkens begint over gevoelloos zijn terwijl al meerdere mensen meerdere keren hebben uitgelegd dat zo'n foto wel raakt en dat het wel gevoelens opwekt, maar dat er nog wel normaal gefunctioneerd kan worden, wat bij haar schijnbaar niet het geval is..

Niet gevoelig is iets anders als gevoelloos maar gezien jouw reactie's kan ik me voorstellen dat jij die distinctie niet kunt maken.

De post van Cayenne is voor mij in het lang wat inderdaad veel bokkers mij duidelijk hebben proberen te maken en wel dat voor mij geldt dat ik de (kerst)boom in kan en dat ik moet verharden en mijn ogen openen enzovoorts. Met je volproppen met kerstkransen en boterkoeken.... *Gaat even op vingers zitten*

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:06

luxx schreef:
Wendy15 schreef:
Omdat ze telkens begint over gevoelloos zijn terwijl al meerdere mensen meerdere keren hebben uitgelegd dat zo'n foto wel raakt en dat het wel gevoelens opwekt, maar dat er nog wel normaal gefunctioneerd kan worden, wat bij haar schijnbaar niet het geval is..

Niet gevoelig is iets anders als gevoelloos maar gezien jouw reactie's kan ik me voorstellen dat jij die distinctie niet kunt maken.

De post van Cayenne is voor mij in het lang wat inderdaad veel bokkers mij duidelijk hebben proberen te maken en wel dat voor mij geldt dat ik de (kerst)boom in kan en dat ik moet verharden en mijn ogen openen enzovoorts. Met je volproppen met kerstkransen en boterkoeken.... *Gaat even op vingers zitten*

Lees jij wel? :roll: Alleen wat je wilt lezen zeker...

luxx

Re: Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:07

Kom maar op met je quote dan, waar ik gevoelloos in mijn mond genomen heb?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:09

luxx schreef:
Wendy15 schreef:

En nu ga ik even temmen, waarvoor is zo persoonlijk worden nodig?

Maar uhm, wens jij dan niet hetzelfde? Jij wil ons toch de kerstboom in hebben en die foto weg hebben? :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:13

luxx schreef:

klopt......dit word idd gezegd, en dat terwijl er genoeg arme gezinnen zijn in dit land die met kerst nog niet eens een kersstol kunnen missen,laat staan vuurwerk afsteken

er wordt vanuit gegaan dat elke bokker het goed heeft, zich volpropt, en een paard bezit

Citaat:
In Nederland hebben we het goed, we proppen ons vol met kerstkransen, boterkoeken en over een paar dagen komen daar nogeens oliebollen en appelflappen bij. Er gaat weer eens berg met vuurwerk de lucht in. Met kerst is een record aantal keer gepint. Zoals de titel al suggeert zullen de meeste van jullie wellicht verblijdt zijn met een nieuw setje. Peesbeschermers met bijpassende broek, handschoentjes, bodywarmer en natuurlijk een dekje. Wellicht nummer 10 op de stapel. Die neem je van de week mee naar je paard die er mooi gezond bij staat in zijn warme stal, kniehoog in het stro en een lekker warm dekentje op.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:13

luxx schreef:
Kom maar op met je quote dan, waar ik gevoelloos in mijn mond genomen heb?

Prima, je hebt het woord 'gevoelloos' niet in de mond genomen. Maar je doet wel alsof mensen die naar de foto kunnen kijken zonder compleet over de zeik te raken, dat het die mensen niet raakt, dat die doen alsof het normaal is, wat zéker niet zo is! Iets kan je raken, een rotgevoel oproepen, iets kan je aan het denken zetten, maar als je daarnaast nog wél normaal kunt functioneren ben je niet een slechter mens dan iemand die bij zo'n plaatje gaat zitten huilen, want zo komen jouw posts op mij over en dat vind ik ook erg respectloos. Je wilt wel dat er respect is voor jouw gevoeligheid, maar zelf ben je ook niet bepaald respectvol naar mensen die, om het dan anders te zeggen 'minder gevoelig' zijn en dat vind ik erg jammer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:14

x_Marr schreef:

Maar uhm, wens jij dan niet hetzelfde? Jij wil ons toch de kerstboom in hebben en die foto weg hebben? :+

waar lees jij dat dan? :?
ik lees praktisch elke post van luxx en zie nergens dat zij gezegd hebt dat jij en de rest van de bokkers de boom in kunnen
ik denk dat je de post verkeerd leest

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:15

ikdoemaarwat schreef:
luxx schreef:

klopt......dit word idd gezegd, en dat terwijl er genoeg arme gezinnen zijn in dit land die met kerst nog niet eens een kersstol kunnen missen,laat staan vuurwerk afsteken

er wordt vanuit gegaan dat elke bokker het goed heeft, zich volpropt, en een paard bezit

Citaat:
In Nederland hebben we het goed, we proppen ons vol met kerstkransen, boterkoeken en over een paar dagen komen daar nogeens oliebollen en appelflappen bij. Er gaat weer eens berg met vuurwerk de lucht in. Met kerst is een record aantal keer gepint. Zoals de titel al suggeert zullen de meeste van jullie wellicht verblijdt zijn met een nieuw setje. Peesbeschermers met bijpassende broek, handschoentjes, bodywarmer en natuurlijk een dekje. Wellicht nummer 10 op de stapel. Die neem je van de week mee naar je paard die er mooi gezond bij staat in zijn warme stal, kniehoog in het stro en een lekker warm dekentje op.

Wáár wordt gezegd dat élke bokker het goed heeft? Er wordt een algemeen beeld van de nederlandse bevolking geschetst wat 'over het algemeen' ook zo is, uitzonderingen zijn er altijd.. Daarbij hoéft niemand in nederland het slecht te hebben, want wie wil werken die kan werken en wie niet kan werken daar zijn uitkeringen voor. Mensen die weinig te eten kunnen kopen daar hebben we de voedselbank voor en ga zo maar door. Dus JA in Nederland hebben wij het goed, zéker als je het vergelijkt met de landen waar we nu verder over praten..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:16

Wendy15 schreef:
Prima, je hebt het woord 'gevoelloos' niet in de mond genomen. Maar je doet wel alsof mensen die naar de foto kunnen kijken zonder compleet over de zeik te raken, dat het die mensen niet raakt, dat die doen alsof het normaal is, wat zéker niet zo is! Iets kan je raken, een rotgevoel oproepen, iets kan je aan het denken zetten, maar als je daarnaast nog wél normaal kunt functioneren ben je niet een slechter mens dan iemand die bij zo'n plaatje gaat zitten huilen, want zo komen jouw posts op mij over en dat vind ik ook erg respectloos. Je wilt wel dat er respect is voor jouw gevoeligheid, maar zelf ben je ook niet bepaald respectvol naar mensen die, om het dan anders te zeggen 'minder gevoelig' zijn en dat vind ik erg jammer.

nou ben ik toch 1 van die mensen die "minder gevoelig" zijn
en ik voel mij niet aangevallen :n

ik snap de "geraakte" hun standpunt juist heel goed :j
ik denk dat het ook een kwestie is van hoe je haar posten leest ;)

nogmaals, wie de schoen past trekt hem aan ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:18

Tja je kunt wel blijven zeggen 'wie de schoen past trekt m aan' maar als zij telkens onder mijn reactie zo'n post plaatst, ja dan voel ik mij aangesproken omdat ik het idee heb dat ze dat tegen mij zegt, niet meer dan logisch toch? :+ Dus dan slaat jouw opmerking steeds over wie de schoen past ook net nergens op, dat is gewoon steeds een loze opmerking het topic ingooien om reactie uit te lokken..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:18

Waar heb ik het over een slechter mens? Ik heb het uitsluitend en alleen over mijn eigen gevoel gehad en nergens een waardeoordeel richting een ander gegeven, als ik dat wel gedaan heb volgens jou zou ik dat ook graag in een quote zien, jij leest dat er zelf in, dat is ook een common mistake waar ik al héél vaak tegenaan gelopen ben, mijn moeder springs to mind.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:19

Quote graag Wendy15.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:19

Wendy15 schreef:
Wáár wordt gezegd dat élke bokker het goed heeft? Er wordt een algemeen beeld van de nederlandse bevolking geschetst wat 'over het algemeen' ook zo is, uitzonderingen zijn er altijd.. Daarbij hoéft niemand in nederland het slecht te hebben, want wie wil werken die kan werken en wie niet kan werken daar zijn uitkeringen voor. Mensen die weinig te eten kunnen kopen daar hebben we de voedselbank voor en ga zo maar door. Dus JA in Nederland hebben wij het goed, zéker als je het vergelijkt met de landen waar we nu verder over praten..

dat is niet geheel waar,maar een andere discussie en totaal offtopic dus zal ik verder niet op in gaan

We is idd een woordje voor zijn algemeenheid
best wel rottig om te bedenken dat wij nederlanders het allemaal (we) zo goed hebben terwijl dat niet zo is
dieren in NL die de hulp net zo hard nodig hebben als bij brooke

jammer genoeg zie ik daar dan geen ogenopeners voor....

maar de discussie gaat over de foto, en al zouden ze voor alle andere dieren een ogenopener plaatsen
dan ben ik van mening dat de foto in link moet om niemand te MOETEN raken

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:22

@bedankt voor je begrip en fijne reactie's ikdoemaarwat.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:23

Wendy15 schreef:
Tja je kunt wel blijven zeggen 'wie de schoen past trekt m aan' maar als zij telkens onder mijn reactie zo'n post plaatst, ja dan voel ik mij aangesproken omdat ik het idee heb dat ze dat tegen mij zegt, niet meer dan logisch toch? :+ Dus dan slaat jouw opmerking steeds over wie de schoen past ook net nergens op, dat is gewoon steeds een loze opmerking het topic ingooien om reactie uit te lokken..

wendy ik denk dat ook dat het er mee te maken heeft met de "toon" die jij gebruikt wanneer jij post
ook ik heb namelijk moeite met jouw "aanvallendheid"
vooral deze dikgedrukte zin is niet bepaald "aardig"
en dat terwijl ik jou ook niet persoonlijk aanval,maar gewoon probeer hier een volwaardige discussie neer te zetten

wie de schoen past trekke hem aan bedoel ik ermee,dat mensen zich aangevallen voelen als ze idd voelen dat zij diegene zijn, en waarom zouden ze zich zo voelen? omdat ze precies in het profiel passen van de daarvoor getypte teksten.
maar als jij vind dat jij daar niet bij hoort....dan trek je ook de schoen niet aan en kan je de daarvoor getypte teksten als niet beschreven beschouwen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:25

Wendy15 schreef:
Zap: Maar dit soort dingen kom je overal in de samenleving tegen en dan kun je ook je ogen er niet voor sluiten, dus waarom op bokt wel? :) Blijft een eindeloze discussie, maar het is inmiddels wel duidelijk dat deze foto blijft staan en er voortaan meer rekening meegehouden zal worden, dus waarom voor nu niet gewoon je erbij neerleggen hoe het is?

Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat om die foto die hier op bokt staat! Hier is de mogelijkheid om die foto in een link te plaatsen, daar gaat het om (!), en waarom wordt die niet aangegrepen?! Het gaat er niet om wat er nog wel niet in de samenleving gebeurt, het gaat er niet om wat er in de krant staat en het gaat er niet om wat er op tv is. Het gaat erom wat hier op bokt staat en waarom er n iet gekozen is voor een (wellicht passender) andere oplossing ;)

En ook hier weer: ik sluit mijn ogen er helemaal niet voor! (hoe vaak moet dat nog gezegd worden :Z ), ik weet dondersgoed wat er gebeurt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:27

Wendy15 schreef:
Nette uitleg en bedankt voor de duidelijkheid cayenne :)

Het is een uitleg en duidelijkheid van de hele nieuwsredactie. Dit even ter (extra) verduidelijking.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:28

De uitdrukking 'dovemansoren' is hier van toepassing zap.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:31

luxx schreef:

Dan denk ik dat dat voor beide kanten geldt ;)
Het blijft een eindeloze discussie...

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:35

Waarom moeten wij altijd met Kerst met de neus op de feiten gedrukt worden, dat moet het hele jaar door gebeuren.
Er is heel veel dierenleed in de wereld, daar moet je de ogen niet voor sluiten, maar het is ook niet nodig om de hele dag daar mee rond te lopen. Ik kan mij echt voorstellen dat je soms denkt: Sorry, maar nu even niet. Dat is ieders goed recht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:36

luxx schreef:
@bedankt voor je begrip en fijne reactie's ikdoemaarwat.

het is gewoon hoe ik er over denk, en weet hoe het voor mensen kan zijn als je met iets niet kan omgaan en je opgedrongen word
zo heb ik dus moeite met bevallingsfoto's van mensen, iemand die ze (bijv op hyves) opdringt aan mij verwijder ik gelijk :j
ik snap jullie standpunt gewoon erg goed :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:37

Wendy15 schreef:
luxx schreef:

Dan denk ik dat dat voor beide kanten geldt ;)
Het blijft een eindeloze discussie...

had het niet hoeven zijn ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:43

ikdoemaarwat schreef:
x_Marr schreef:

waar lees jij dat dan? :?
ik lees praktisch elke post van luxx en zie nergens dat zij gezegd hebt dat jij en de rest van de bokkers de boom in kunnen
ik denk dat je de post verkeerd leest

Zij zet in haar post neer dat ze volgens ons de boom in kan omdat de foto NIET verwijderd wordt. Maar volgens haar moet de foto niet blijven staan en as de foto niet blijft staan mogen wij dus allemaal de boom in. Je bent geen slachtoffer als die foto blijft staan, er is maar 1 slachtoffer en dat is de ezel op de foto.