Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:28

En ik ga naar het paard toe. Lees ook vanavond weer bij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:33

Prrrr schreef:
Tieneke heeft gelijk, de bezwaarcommissie controleert het werk van de mods.

Aha, dus de BC controleert in feite alleen als er door een Bokker voor een mod daarom gevraagd wordt of die specifieke sanctie terecht is. Niet, zoals ik Nagini's vraag begreep : het functioneren van de mod in zijn geheel. Want dat wordt nl niet door de BC gedaan, maar door de hoofdmods en het beheer.

/Edit : weer stomme typo en kromme zin rechtgetrokken :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-08-09 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:38

De bezwaarcommissie controleert voorzover ik weet sancties alleen achteraf, om te voorkomen dat er geen bezwaar meer mogelijk is. Als de BC immers op voorhand al bij een sanctie betrokken is, is die niet meer onafhankelijk.

Het functioneren van de mods zelf als totaal is inderdaad een zaak van hoofdmods en beheer. Eens.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:02

Maar ik neem aan dat er ook gecontroleerd wordt als een Bokker zelf daar om vraagt? Niet alleen de mod's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:03

Wat bedoel je? BC komt in actie op verzoek van Bokkers, bij mijn weten niet zo snel op verzoek van mods om te kijken of hun sanctie correct is.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:04

Maya schreef:
Prrrr schreef:
Tieneke heeft gelijk, de bezwaarcommissie controleert het werk van de mods.

Aha, dus de BC controleert in feite alleen als er door een mod daarom gevraagd wordt of die specifieke sanctie terecht is. Niet, zoals ik Nagini's vraag begreep : het functioneren van de mod in zijn geheel. Want dat wordt nl niet door de BC gedaan, maar door de hoofdmods en het beheer.

Nou, ik reageerde op dit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:11

Nee, door had voor moeten zijn... :o Dus als er door een Bokker gevraagd wordt of een specifieke sanctie van een mod terecht was of niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:33

Ik zal wel olie op het vuur gooien maar ik begrijp dat een aantal bokkers enorm voor Boterkoekje opkomen omdat ze met elkaar in een HK topic zitten, maar er zijn meer mensen met slechte ervaringen met haar, dus het is niet een op zichzelf staand geval!

Mijn ervaring is ook dat je kan mailen tot je een ons weegt, maar dat het volstrekt zinloos is! Dus best leuk dat jullie zo enorm voor haar opkomen maar aan elk verhaal zitten twee kanten, bedenk dat wel....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:35

Kan me niet herinneren dat ik ooit iets met boterkoekje te maken heb gehad. Positief nog negatief.

daffodil heb je aangifte bij de politie gedaan?

edit: moet je eens kijken hoe vaak boterkoekje het woord "vergeten" gebruikt. Is een raszuivere verstrooide professor :D

http://www.bokt.nl/forums/search.php?st ... kje&ch=600
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-08-09 17:42, in het totaal 2 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:41

Iemand merkte heel terecht op dat er blijkbaar veel frustaties zijn binnen de boktgebruikers.

Dan zou je toch denken dat het beheer daar eens wat mee gaat doen en niet gaat vragen aan de gebruikers wat ze daar aan moeten doen. Dat laatste is al zo vaak gebeurd en het heeft mij persoonlijk in ieder geval nooit het idee gegeven dat het beheer dat zelfs maar leest, laat staan dat ze er wat mee doen.

Wat ik nu voor de zoveelste keer zie is dat er een blik moderators wordt opengetrokken die bijna verbitterd de regelgeving van bokt verdedigen.

Zo jammer dat dit altijd zo gaat en dat dit soort topics dus blijven terugkomen.

Mijn ervaring is dat input niet erg wordt gewaardeerd. Op tems wordt niet meer gereageerd als je daar om vraagt. Zelfs pb's worden niet beantwoord.
Zelf geen ervaring met bans dus daar kan ik geen mening over geven, maar als ik zie hoe andere zaken van gebruikers worden behandeld kan ik mezelf er wel iets bij voorstellen.

Wat dat betreft vraag ik mezelf ook af wat tegenwoordig de selectiecriterie is voor nieuw aan te stellen mods: zo jong en onmondig mogelijk?

Jullie kunnen niet alles blijven afhouden met: kom dan zelf met verbeteringen.
Geef eens wat meer openheid en durf ook op zijn minst eens te denken dat jullie misschien ook wat fouten maken. Dat zou wat mij betreft al een stuk sympathieker over komen dan zoals nu gereageerd wordt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:43

Nee slimmerik, ik heb de conclusie getrokken dat ik met een te jong meisje zaken gedaan had, die dat blijkbaar niet aankon en ook niet het fatsoen had om de zaken netjes af te wikkelen.....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:51

Tijdje terug was er een prettige discussie in een topic, was echt netjes en respectvol. Word het op slot gegooid omdat er al een dergelijk topic liep. Toen ik het topic bekeek bleek het echter een hele andere strekking te hebben als waar het in onze discussie omging. Ik heb nog een pb naar de betreffende mod gestuurd of het topic niet opnieuw geopend kon worden vanwege dezelfde redenen als hier boven bescheven. Er kan nog geen reactie vanaf, en dat vind ik wel kwalijk!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:55

Tja ook mods kunnen wat vergeten....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:55

chocobroodje schreef:
Tijdje terug was er een prettige discussie in een topic, was echt netjes en respectvol. Word het op slot gegooid omdat er al een dergelijk topic liep. Toen ik het topic bekeek bleek het echter een hele andere strekking te hebben als waar het in onze discussie omging. Ik heb nog een pb naar de betreffende mod gestuurd of het topic niet opnieuw geopend kon worden vanwege dezelfde redenen als hier boven bescheven. Er kan nog geen reactie vanaf, en dat vind ik wel kwalijk!

Ik weet over welk topic dat gaat en heb ook gePB't, kreeg toen enigszins geïrriteerd terug dat ik ongelijk had. Nu blijkt het topic toch opnieuw geopend om de redenen die ik ook al aangaf in de PB. :+ Snappen wie het snappen kan.

WB bezwarencommissie: IMO is die nutteloos. Sowieso vind ik het ook onlogisch, er gaan 7 werkdagen overheen... Maar als je een ban van een maand krijgt, dan kan je dus niet eens de reactie zien? Ik vind dat ze de ban dan ook pas moeten geven NA de beslissing van de bezwarencommissie. Echt tijd om te reageren krijg je IMO ook niet. Ja als je net online bent als ze de PB sturen. Maar anders echt niet.

Sowieso merk ik, net als velen, dat sommige voor de minste scheet een OW krijgen, en andere al heel ver buiten het boekje moeten gaan om een OW te krijgen. Tot bedreigingen aan toe. :?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:04

Op het moment dat de persoon nog geband is terwijl de BC hun uitspraak hebben, wordt deze gewoon per mail verzonden.

Wat betreft de besluitvorming van OW's, die beslissing is nooit aan 1 mod alleen, dat is altijd een groep mods die ernaar heeft gekeken. Er is 1 mod die de mededeling doet, en die staat dan vaak ook te boek als "de slechte mod", terwijl het alleen maar de boodschapper is.
Een OW wordt ook niet zomaar gegeven. Heel vaak zie je dat betreffende gebruikers al diverse sturende pb's vooraf hebben gekregen om ze te wijzen op hun gedrag, taalgebruik, whatever. Een gebruiker die al vaker sturende pb's heeft gekregen kan dan voor een bepaalde reactie een OW krijgen, terwijl iemand die exact hetzelfde zegt maar nog nooit is aangesproken een sturende pb krijgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:05

je gebruikt de juiste woordkeuze "vaak". Was bij mij absoluut niet het geval.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:08

Tieneke schreef:
tessyke schreef:
ik stel niets voor

net zoals billy zei: er word toch niet geluisterd

Zo is het wel heel erg gemakkelijk he. Commentaar geven maar als puntje bij paaltje komt zelf niet weten wat er dan beter moet. Als je echt verandering wilt, zeg je op een duidelijke manier wat je ideeën zijn, dan ga je daarvoor.

er worden meer dan genoeg verbeteringen aangedragen op bokt maar er word niks mee gedaan,of veel bokkers het er nou mee eens zijn of niet....

Ariebombarie schreef:
Cayenne schreef:

Wat een onzin. Alsof je voor het verkondigen van je mening hier gelijk een permanente ban aan je broek hebt hangen.Je moet het niet overdrijven natuurlijk.

nee maar wel mogelijk een OW.

en nog eens een onterechte! ik heb hier namelijk nog geen OW waardige opmerking gezien, alleen maar bokkers die het niet eens zijn met het boktbeleid
de enieg manier hoe een OW gestuurd kan worden op een gemaakt opmerking hier is dan van een mod die zich persoonlijk aangesproken voelt
(waar overigens hier in dit topic ook al een voorbeeld van is)

Prrrr schreef:
Billy schreef:
Maar die post van Prrrr zegt al wel genoeg.....

Wat zegt die post?

Die zegt dus dat mod wel degelijk dingen persoonlijk aantrekken en dan via hun gevoel reageren
nu is het gewoon een reactie en meer niet
maar er zijn ook OW's in het verleden uitgedeeld omdat het persoonlijke gevoel van de mod meespeelde

ThePast03: mooi gesproken weer! :j

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:10

slimmerik schreef:
edit: moet je eens kijken hoe vaak boterkoekje het woord "vergeten" gebruikt. Is een raszuivere verstrooide professor :D

Sorry maar gaan we nou dingen opzoeken om haar zwart te maken?

Dit vind ik wel echt belachelijk deze post, het spijt me zeer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:11

daffodil schreef:
Nee slimmerik, ik heb de conclusie getrokken dat ik met een te jong meisje zaken gedaan had, die dat blijkbaar niet aankon en ook niet het fatsoen had om de zaken netjes af te wikkelen.....

Idd een verstrooid meiske van 16 die iets uitvreet waarvoor ze op bokt veroordeeld wordt en niet eens aangifte-waardig blijkt te zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:12

Frozenstar schreef:
slimmerik schreef:

Sorry maar gaan we nou dingen opzoeken om haar zwart te maken?

Dit vind ik wel echt belachelijk deze post, het spijt me zeer.

Juist niet. Ik bedoel ermee dat ze afspraken niet nagekomen is. Dat moet je ook nog eens door de vingers kunnen zien bij een "verstrooid" meiske. ;)

Net zoals bij een dislectische bokker rekening gehouden wordt bij haar taalgebruik, een borderliner met haar schelden enzovoort.....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-08-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:14

Wat bedoel je precies met een "verstrooid" meiske??

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:14

Neonlight schreef:
Op het moment dat de persoon nog geband is terwijl de BC hun uitspraak hebben, wordt deze gewoon per mail verzonden.

Wat betreft de besluitvorming van OW's, die beslissing is nooit aan 1 mod alleen, dat is altijd een groep mods die ernaar heeft gekeken. Er is 1 mod die de mededeling doet, en die staat dan vaak ook te boek als "de slechte mod", terwijl het alleen maar de boodschapper is.
Een OW wordt ook niet zomaar gegeven. Heel vaak zie je dat betreffende gebruikers al diverse sturende pb's vooraf hebben gekregen om ze te wijzen op hun gedrag, taalgebruik, whatever. Een gebruiker die al vaker sturende pb's heeft gekregen kan dan voor een bepaalde reactie een OW krijgen, terwijl iemand die exact hetzelfde zegt maar nog nooit is aangesproken een sturende pb krijgt.

Sturende PB? Nee hoor, pats boem een ban de 1 een maand de ander een week en ga zo maar door. en dat soms voor een onbenullig zinnetje waar niemand wat achter zoekt, terwijl alle andere berichten altijd netjes zijn. Het ziet er dan ook erg naar uit dat sommige mensen door bepaalde mods extra in de gaten gehouden worden, zeg maar als "vriendendienst" voor een andere bokker.
Dus als ik nu een ban hiervoor krijg dan ben ik ook extra in de gaten gehouden. :D
Laatst bijgewerkt door Ikima op 28-08-09 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:16

Frozenstar schreef:
Wat bedoel je precies met een "verstrooid" meiske??

Ik bedoel ermee dat ze in het dagelijks leven heel veel dingen vergeet. Dat zit gewoon in haar karakter. Daar zit geen opzet bij. Verder heb ik mijn laatste post wat nader toegelicht in een edit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:16

De mensen die hier "opspelen" worden volgens mij sowieso wel wat meer in de gate gehouden, ik kom hier bekende namen tegen waarvan ik weet dat ze meer dan eens onterechte OW's kregen... :\ Daarvoor hoeven ze het niet te laten.

En nog leuker: Mods die hun opmerking NA een aantal reacties aanpassen en dan een OW laten sturen wegens het negeren van een deel van de modopmerking (een deel dat daar nog niet stond toen de bewuste personen reageerden) dat via PB zelf toegeven als je tegen de ban in gaat, maar terugdraaien? Nee hoor :D Mod was kennelijk niet zo eerlijk in het modteam zelf :') Echt ik ben daar nog steeds niet goed gezind van :')

Beide bokkers sturen een gelijksoortige PB naar de BC zonder dat van elkaar te weten (achteraf gepb't) maar het mocht niet baten.
Zo nuttig is het BC.....
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-08-09 18:19, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:18

Frozenstar schreef:
Maar ik neem aan dat er ook gecontroleerd wordt als een Bokker zelf daar om vraagt? Niet alleen de mod's?

Alléén op verzoek van bokkers, als je dus vind dat je onterecht een ban of OW hebt gehad moet je daar zelf melding van maken.
En dat vind ik het mankement aan het systeem, als brave bokker heb je toch helemaal geen zin om te zeuren of een ban al dan niet verdiend was.

Ik durf te zeggen dat moddie's niet objectief zijn omdat ik al meerdere ban's heb gehad die absoluut niet terecht waren. Punt is alleen dat ik geen zin heb om te lopen zeuren daarover, zou me niet verbazen dat je nog geband wordt ook als het ze niet aanstaat.
En ik heb ook echt weleens een terechte ban gehad, daar doe ik ook niet moeilijk over, maar blijkbaar is kritisch zijn hier ook al strafbaar.