potverdikkie schreef:Daarnaast ging het er mij om dat ik al eerder had aangekaart dat het vaak zo is dat je geen eerlijk of duidelijk antwoord krijgt, en dat vind ik dus jammer, en DAT is ook de reden waarom veel topics tot rellen uitlopen.
Daar ben ik het dus niet mee eens: daar zitten heel duidelijk twee kanten aan. En daar was dit een uitstekend voorbeeld van. Zeker, ik heb in eerste instantie mijn kant niet toegelicht. Maar ik heb wel aangegeven waarom ik dat heb gedaan: omdat ik de manier waarop het gezegd werd allerminst fijn vond. In bijna alle discussietopics op Bokt zijn er minstens twee kanten aan de zaak.
Citaat:
Puur omdat er om de dingen heen gedraaid worden, of omdat mensen een bepaalde manier van reageren willen afdwingen.
Maar dit wilde jij bij mij toch ook? Jij wilde mij een reactie afdwingen, in plaats van hier gewoon om te vragen.
Citaat:
Vervolgens kom jij eerst met een verwijt dat WIJ spijt zouden krijgen als de regels strenger zouden worden, dat is ook niet leuk om te lezen toch/
Maar dat vind ik dus een beetje een vreemd argument, vooral in het licht van dit topic. Omdat jij nu blijkbaar van mij verwacht dat ik daar rekening mee houd, terwijl er in dit topic juist heel nadrukkelijk steeds gezegd werd dat het verkeerd is om te verwachten dat men voorzichtig is met z'n reacties.
Ik denk dat je daar wel een duidelijke keuze in moet maken. Als jij het 'niet leuk vindt om te lezen' moet je je ook realiseren dat anderen ook zo op jou kunnen reageren. Als jij vindt dat jij anderen moet kunnen wijzen op dingen die zij niet willen horen, moet je het ook accepteren als anderen dat naar jou doen.
En ja, ik denk echt dat als Bokt meer zou letten op rellen, uitlokken, manier van reageren (en dat zou ik een goed idee vinden), dat de mensen in dit topic daar ook de gevolgen van zullen merken.
Citaat:
En een duidelijk antwoord op het voorbeeld wat ik je gaf heb je niet gegeven.
Klopt. Over dat voorbeeld kan ik niet zo heel veel zeggen.
Citaat:
Ik bedoelde het niet boos, alleen als je met feiten komt, kan het soms harder overkomen dan je bedoelt

[/quote]
Maar als jij uitroeptekens en statements en
-smileys gebruikt komt het wel zo over. En dat is iets dat ook jij kunt veranderen. Ik had echt en heel beslist mijn antwoord eerder gegeven als je het simpelweg had gevraagd, in plaats van het op deze manier te eisen. Dat had ik anders kunnen doen, maar jij ook. En zo is een topic een reactie op elkaar waarin er minstens 2 een aandeel hebben.