Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:28

djoni schreef:
Maar letters van dafont ed, die mag je toch niet zomaar in een logo gebruiken?

als het mag staat het er over het algemeen bij,
dus dat is simpel op te zoeken ;)

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:29

ik vind dat er super ideeen voorbij komen
maar ik zie bokt niet echt het logo veranderen, maar ik las net dat er een verhaal achter zit van het logo van nu. wat is dat?

Roos_Marijn

Afbeelding
ik weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet vinden...
ik probeer later misschien nog wel een andere.

danielle1981

M'n tweede versie:

Afbeelding

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:30

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:31

kan me maar heel moeilijk een bokt zonder julius voorstellen ;(

Als oude rats hier op bokt vind ik stiekem toch dat ie moet blijven :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:32

2 vlugge simpele 'conceptjes'

Afbeelding

Afbeelding

Heb nog wel een leuk ideetje, maar dat begint op papier en heb hier nu geen scanner, dus die ga ik een andere keer verder uitwerken en digitaal maken :Y)

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:32

Wat een gave dingen zie ik hier voorbij komen. Persoonlijk hou ik wel van de styl die DJoysDesingnz in haar logo's gebruikt.

http://i42.tinypic.com/4ki8lu.png
Deze springt er voor mij echt uit! Met een knipoog naar het oude logo, maar wel strakker.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:33

tjalk schreef:
ik vind dat er super ideeen voorbij komen
maar ik zie bokt niet echt het logo veranderen, maar ik las net dat er een verhaal achter zit van het logo van nu. wat is dat?

Dat bedoel ik dus.. No offence... Het staat (voor mij) iig voor de redenen dat bokt is op gestart, en ter nagedachtenis aan Julius zelf. Voor zijn verhaal verwijs ik je graag door naar het profiel van mede oprichtster Heike

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:35

Ook even snel wat geprobeerd :j.

Afbeelding

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:35

stef schreef:
BartVB schreef:
Uit

Het overgrote deel van de mensen wordt nooit blij van verandering, we zagen hetzelfde toen we overgingen naar de nieuwe layout (bij de overstap van phpBB 1.x naar phpBB 2.x jaaaaaaren terug). Dat was een week of 2 paniek en geroep om het terugzetten van de oude layout, nu zou niemand meer terugwillen :)

En toch vind ik dat anders. Het huidige logo heeft IMO een hoop emotionele waarde. het herinnert aan de redenen waarom bokt in eerste instantie is opgericht (oa de rellen op Horses). Het herinnert aan het emotionele afscheid van Julius, en daarmee herinnert het gelijk aan hoe bokt ooit was.
Een tijd waar de meeste posters hier (no offence) geen weet van hebben, wellicht dat hun er daarom makkelijk overheen stappen

Het huidige logo moet toch te updaten zijn zodat het geschikt is voor borduurwerk? al dan niet met julius als silhouet

kijk, ik weet vrij weinig van wat er achter het huidige logo zit, (behalve het verhaal van julius zelf dus)
maar ik heb het idee dat als je julius in z'n bokkende houding duidelijk er terug in laat komen het nog steeds daar aan herinnert.
maar dan makkelijker te borduren en iets moderner.

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:38

mijn 1e logo

Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:43

Oscar
Forumcoördinator

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:47

Ik heb ook nog een idee, maar ik kan helaas zelf niets maken (kan niet tekenen en ben ook niet handig met fotobewerking).
Mijn idee is om Julius iets te draaien en www.bokt.nl in een hindernis te verwerken waar Julius dan overheen springt.
Geen idee of jullie het leuk vinden, maar als het jullie wat lijkt dan is er misschien wel iemand die daar iets mee kan maken? :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:51

Ik dan ook maar, zonder Julius :)

Afbeelding

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:56

en nog een 2e:
Afbeelding

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:00

Ik zie een hoop leuke ideetjes voorbij komen :D maar ook een hoop mensen die niet goed weten waar een goed logo aan moet voldoen of digitaal niet zo sterk zijn :P Niet banketstaaf bedoelt, het is leuk om te zien dat er zoveel voorbij komt en heel veel wat proberen. Goede logo's zijn niet te ingewikkeld en herkenbaar. De vorm van het logo zelf moet fijn zijn, maar vergeet ook niet de restvorm. Maar Julius is gewoon ook wel een lastige vorm. Een logo hoort geen echte foto in zich te hebben. (Hoewel het logo wat er nu is, echt Bokt is :D maar als er dan toch een nieuw logo komt, gebruik dan iig geen foto) Je moet een logo makkelijk kunnen verkleinen (zonder dat het dichtloopt bij het drukken) en kunnen vergroten. Ook een zwart/wit versie moet mogelijk zijn. Bedenk je ook dat je een logo overal op moet kunnen drukken: t-shirts, stickers, briefpapier, etc. etc.

Het zou leuk zijn als iedereen wat meer met letters speelt en niet meteen gewoon voor arial o.i.d. kiest :P

Zelf ook maar wat posten dan:
Afbeelding

Haha, oke, eigelijk een slecht voorbeeld na mijn opsomming van waar een goed logo aan moet voldoen :P
De restvorm is helemaal niet fijn. Anyway, misschien heb ik later nog wat tijd om een serieuze poging te wagen.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:02

Leuk idee, zelf ben ik niet zo creatief met logo's maken maar ik wel even mijn mening delen, mag wel toch???

Persoonlijk vind ik dat Julius als herinnering in het logo moet blijven, zowel voor Heike (als dank dat bokt er is) en omdat een bokt zonder Julius geen bokt meer is (hopelijk snappen jullie wat ik een beetje bedoel)!!!!!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:03

Die vind ik erg gaaf Knoffer! Echt de beste tot nu toe.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:03

stef schreef:
BartVB schreef:
Uit

Het overgrote deel van de mensen wordt nooit blij van verandering, we zagen hetzelfde toen we overgingen naar de nieuwe layout (bij de overstap van phpBB 1.x naar phpBB 2.x jaaaaaaren terug). Dat was een week of 2 paniek en geroep om het terugzetten van de oude layout, nu zou niemand meer terugwillen :)

En toch vind ik dat anders. Het huidige logo heeft IMO een hoop emotionele waarde. het herinnert aan de redenen waarom bokt in eerste instantie is opgericht (oa de rellen op Horses). Het herinnert aan het emotionele afscheid van Julius, en daarmee herinnert het gelijk aan hoe bokt ooit was.
Een tijd waar de meeste posters hier (no offence) geen weet van hebben, wellicht dat hun er daarom makkelijk overheen stappen

Het huidige logo moet toch te updaten zijn zodat het geschikt is voor borduurwerk? al dan niet met julius als silhouet

Zelfs voor mij vind ik het niet kloppen dat er een ander logo moet komen...
EN ik heb het rondom Julius nooit meegemaakt maar wel het verhaal gelezen maar ik vind dat er 2 dingen echt nooit moeten veranderen aan bokt: de kleur, EN het logo.
Moderniseren oke, bijvoorbeels Julius meer silhouet maken maar wel zo dat je op het logo nog het bruine kunt zien van zijn vacht: bij borduren ed. kan het dan helemaal een silhouet worden.
Ook een ander lettertype zou wel leuk zijn, maar nee een geheel ander logo? :n

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:05

Ik heb Julius even in een andere houding gezet, maar bokken doet hij nog steeds:
Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:06

Marleen_ schreef:
Persoonlijk vind ik dat Julius als herinnering in het logo moet blijven, zowel voor Heike (als dank dat bokt er is) en omdat een bokt zonder Julius geen bokt meer is (hopelijk snappen jullie wat ik een beetje bedoel)!!!!!

Ik snap heel goed wat je bedoeld. Volgens mij iedereen hier wel, want als je goed kijkt is Julius tot dusver in vrijwel elk logo nog verwerkt. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:08

Die van Knoffel vind ik héel mooi/leuk!

mijne, ik schaam me diepdiepdiep voor de kwaliteit en hij is nogal simpel, maar wel goed te borduren.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 28-02-09 00:14, in het totaal 2 keer bewerkt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:11

een yin en yan teken ? met 2 paardjes die tegenoverelkaar staan ?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:15

Die van Knoffer vind ik heel leuk :j Die kan je in principe overal opzetten :j Zelfs op dekjes of dekens als je zou willen. Die wint het dus voor mij :j