En hoe nu verder? (PB drama's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: En hoe nu verder? (PB drama's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:08

o ik dacht dat je in de gevangenis werkte Daniella, dat ze er helemaal iemand voor aan hebben gesteld dit in de gaten t ehouden vind het eigenlijk gewoon meer dan normaal.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:10

[quote="Chiqa"]
Zulke onderschriften vind ik nogal 'slachtofferrollerig' overkomen mensen, imo was je dan ej handen niet in onschuld en houd je het alleen maar in stand.
Persoonlijk draai ik met een boog om dat soort mensen heen, verwijt de ketel tot ie zwart ziet?[quote]

Huh, hoe bedoel jij dit nu ? Vanwege een onderschrift kun jij bepalen dat iemand zelf de stalker is ? Vind dat wat kort door de bocht geredeneerd en neigt naar een persoonljke aanval op Hinke. Of weet jij meer misschien, heb je zelf van haar een dreigpb gehad ?
Slachtofferrollerig wordt je ook gemaakt als je probeert de waarheid te vertellen en men je weigert te geloven. Ik ben niet bang voor dreigementen en zeker niet via PB, dreigementen heb ik in het echt ook meegemaakt het laatste jaar. Ja lekker voelt het ook niet omdat je niet in kan schatten waar iemand nu echt toe in staat is maar bang ben ik ook niet, maar men dreigt ook richting mijn paarden en die kunnen zich niet verdedigen. Daar ben ik veel banger voor, zo bang dat als ik echt denk dat het risico te groot word ik ze weg zou gaan doen naar een veilige omgeving.
Bedreigen, echt bedreigen dus niet van ik vind je dit of dat of schelden.....maar een echt bedreiging van ik weet waar je kinderen op school zitten ofzo iets dat vind ik heel serieus en dat zou wel fijn zijn als bokt daar dan wel iets mee doet iig zulke mensen gelijk er af knikkeren op zn minst.
Ik ken dus wel gevallen en blijkbaar ook bij smartie waar dat dus wel gebeurde....

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:20

Nickysplace schreef:
Scubadoo schreef:

Schaduwaccount

En toen was ze stil....

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:26

Perrokai schreef:
Huh, hoe bedoel jij dit nu ? Vanwege een onderschrift kun jij bepalen dat iemand zelf de stalker is ?

Nou dan heb jij me dus echt even flink verkeerd begrepen, ik bedoel juist andersom ;)

Perrokai schreef:
Of weet jij meer misschien, heb je zelf van haar een dreigpb gehad ?

Ik heb nog nooit een dreig PB gehad, dus ik weet niet waar deze opmerking op gefundeert is?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:30

In al onze arbeidscontracten staan bepalingen welk gedrag niet wordt geaccepteerd. Weet iedereen waar hij of zij aan toe is en welke sancties daar op staan. Als je weet dat je op staande voet ontslagen wordt als je een college onzedelijk betast haal je het niet in je hoofd om dat te doen en kun je je niet verstoppen achter "dat wist ik niet". Mijn werkegever is er wettelijk toe verplicht mij een veilige werkplek te bieden. Hetzelfde geldt eigenlijk op Bokt, er staat geen sanctie op vervelend gedrag dus is dat voor sommige mensen een vrijbrief om dan maar andere bokkers lastig te vallen terwijl de beheerders er voor (mede)verantwoordelijk zijn dat hier geen vervelende dingen gebeuren. Naar de politie heeft helaas weinig zin bij vervelende pb dus moet eerder op Bokt worden opgelost.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:02

Detour: helemaal mee eens!

Echwel schreef:
Zeg Hinke ik moet zeggen dat ik je onderschrift ook wel enigzins aanmatigend vind..
Ik hou daar niet zo van.

Oh nou zal ik hem dan veranderen speciaal voor jou? :+

Mijn onderschrift is enigszins cynisch bedoeld. Ik vind het zelf te gek voor woorden dat mij hier verteld wordt dat ik teveel informatie op internet zet. Met mijn onderschrift probeer ik dat duidelijk te maken. Als je dat opvat als dat ik een slachtofferrol aanneem interpreteer je het verkeerd :+
Ik ben niet bang voor mensen die mijn berichten nalezen, maar wel voor mensen die ineens uitgerekend in dit topic zeggen: 'spuitelf staat je paard nog steeds daar en daar, ik ben er laatst langs gereden'

Daniella: moderators kunnen voorkomen dat er hier scheldpartijen worden gehouden, maar als er iemand van bokt bij jou langs wil komen om je in elkaar te slaan oid, daar doen moderators niks aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:08

Je kunt het te gek voor woorden vinden Hinke maar je kunt het ook zo opvatten dat er mensen zijn die met jouw info aan de haal gaan. Het was dus niet aanvallend bedoeld maar waarschuwend. Door met allerlei info te strooien kun je wel degelijk in de problemen komen en dit was een hint dit jou duidelijk te maken en dat je daar niet voor open staat kan ik niet helpen, dat is geheel aan jou.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:09

Ik ga vandaag eens niet op 'toon dit bericht' klikken :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:11

Moet zeggen dat ik je onderschrift ook enigzins provocerend vond Hinke, maar blijkbaar heb ik het dan ook verkeerd opgevat :) .

Overigens valt het me op dat mensen op bokt hun onderschrift wel vaker voor dat soort doeleinden gebruiken. Bokkers die heel dramatisch tot twee, drie keer toe in hun onderschrift zetten dat ze bokt gaan verlaten etc... Dat soort dingen vind ik nogal...sneu.
Maargoed, dat is offtopic hier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:18

Onderschriften kunnen inderdaad wel degelijk erg aanmatigend zijn, en ik weet dondersgoed waar die van Hinke over gaat, dat was een aanval op een post van mij die ze zogenaamd niet leest, over het te grabbel gooien van zoveel info over jezelf dat jij, en je hele familie incluis, zo te herkennen bent.
Ik ga temmen op het onderschrift en dan rap terug on-topic ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:23

He verdorie nu heb ik toch op toon bericht geklikt :P Ik wilde mijn onderschrift net weg halen, maar nu laat ik hem nog maar even staan.
Vind je dat niet een beetje kinderachtig suleilitha?

Weer terugkomend op het onderwerp, ik vind het te gek voor woorden dat ik niet eens foto's van mijzelf of van kennissen op internet kan zetten. Is dat echt zo gevaarlijk? Wat kan ik dan nog wel hier neerzetten?

Misschien ga ik teveel uit van mijzelf: ook al zou iemand zijn adres en foto's van zichzelf op internet zetten, en ik een verhitte discussie met diegene zou hebben, dan zou ik het werkelijk niet in mijn hoofd halen diegene te bedreigen, of ook maar iets met die persoon zijn gegevens te doen. Ik vind dat echt raar!
Laatst bijgewerkt door Hinke op 17-02-09 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:24

Nee dat is niet gevaarlijk. Tenzij iemand kwaad wil.
Dat heeft niets met Bokt te maken, maar met het leven.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:26

Idd dat vond ik eerst ook, maar waarom wordt er hier dan gezegd dat ik teveel info hier neerzet?

edit: zo, mijn onderschrift wat minder opvallend, maar nog wel hetzelfde onderschrift (zodat suleilitha er op kan temmen :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:30

Ik zal het nog een keer uitleggen Hinke. Voor kwaadwilligen ben je heel makkelijk terug te vinden vanwege het feit dat je erg slordig bent met wat je zoal achterlaat op internet. Gezien de wijze waarop jij je soms uit laat, kan ik me voorstellen dat iemand, afgaand op je opmerkingen, door het lint zou kunnen gaan en je met een bezoekje zou kunnen willen vereren. Omdat je, zeg maar, erg provoceert af en toe.
En geloof me, niemand die er iets aan heeft of er op zit te wachten dat jou op die manier iets zou overkomen.
Jij zou niks met andermans gegevens doen, ik ook niet maar geloof me, er zijn heus mensen die dat wel doen.

Iris82

Er wordt niet gezegd dat je TEVEEL informatie neer zet, er wordt gezegd dat ALS iemand kwaad wil, alles wat je neer zet al snel teveel is omdat sommige mensen er een hobby van maken om mensen te traceren en eventueel lastig te kunnen vallen. Sul gaf een voorbeeld hoe makkelijk dit was, niets meer en niets minder.

Als je in zo'n discussie zit, moet je heel goed opletten op wat andere mensen posten en niet er een eigen draai aan geven want dat maakt het discussieren vrij lastig. ;)

Mars

Hinke schreef:
Idd dat vond ik eerst ook, maar waarom wordt er hier dan gezegd dat ik teveel info hier neerzet?

Ik begrijp dus dat jij Suleilitha op foei-stand hebt staan en haar berichten dus niet ziet. Volgens mij is zij de enige die ergens (ik weet niet eens waar) heeft gezegt dat jij teveel info op internet zet. Maar waarom hecht je dan zoveel waarde aan een uitspraak van iemand die jij op de negeer-stand hebt staan?

Laat het dan lekker gaan, denk ik dan, want je steekt wel erg veel energie in iemand die je aan het negeren bent ;) Het is natuurlijk helemaal aan jou hoeveel info je op internet zet, maar hoe ik het nu lees denk ik niet dat die uitspraak slecht bedoeld is naar jou toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:31

Mas, die uitspraak was zeer zeker niet verkeerd bedoeld, jammer dat het alleen zo verkeerd wordt opgevat en nog eens wordt onderstreept met een provocerend onderschrift.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:40

Iris82 schreef:
Er wordt niet gezegd dat je TEVEEL informatie neer zet, er wordt gezegd dat ALS iemand kwaad wil, alles wat je neer zet al snel teveel is omdat sommige mensen er een hobby van maken om mensen te traceren en eventueel lastig te kunnen vallen. Sul gaf een voorbeeld hoe makkelijk dit was, niets meer en niets minder.

Als je in zo'n discussie zit, moet je heel goed opletten op wat andere mensen posten en niet er een eigen draai aan geven want dat maakt het discussieren vrij lastig. ;)

Tsjah ik heb het hiervoor nog nooit meegemaakt, dat iemand mij bedreigde dus tot dit topic had ik er geheel geen last van...

Ik vind het alleen heel erg opvallend dat iemand die nota bene zelf haar topic sluit en moderators inschakeld wegens bedreigingen zelf zulke dingen zegt, mij ineens verteld dat ze precies weet waar mijn paard staat, en ook ineens allerlei dingen verteld over hoe je iemand kunt traceren.

@mas:nee er was nog iemand die het zei ;)

Ik scheld niemand uit, bedreig niemand en begin geen vervelende pb discussies. Ik ben wel vaak kritisch: nu kan ik dus geen profiel meer aanmaken? Ik vind het te idioot voor woorden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:42

Citaat:
Tsjah ik heb het hiervoor nog nooit meegemaakt, dat iemand mij bedreigde dus tot dit topic had ik er geheel geen last van...

Dus je insinueert dat je er nu wel last van hebt? Mwah, lees dan eerst eens goed.... je wordt alleen gewaarschuwd, meer niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:44

Hinke schreef:
@mas:nee er was nog iemand die het zei ;)

Ik scheld niemand uit, bedreig niemand en begin geen vervelende pb discussies. Ik ben wel vaak kritisch: nu kan ik dus geen profiel meer aanmaken? Ik vind het te idioot voor woorden...

Nou goed, dan zijn het er twee, waarvan je er één 'negeert'.
Hecht je daar echt zoveel waarde aan? Aan de mening van twee (of één) mensen van internet?

Sorry, maar zoveel waarde zou ik bokt niet toeschrijven hoor. Als iemand mij hier zou gaan vertellen dat ik mijn profiel leeg moest
halen dan zou ik eens in mijn vuistje lachen en diegene lekker laten kletsen :P
Bovendien denk ik dat je de uitspraken van deze mensen nogal opblaast, zeker als ik de reactie van Sul (sorry, maar je naam is zo lastig :o ) lees dan denk ik dat dit niet verkeerd bedoeld is en je je niet zo aangevallen hoeft te voelen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:46

Hinke schreef:

KNIP

Ik ben wel vaak kritisch: nu kan ik dus geen profiel meer aanmaken? Ik vind het te idioot voor woorden...

Maar zeg je nu zelf dat Sul jou bedreigd heeft?
Dat is een hele linke uitspraak en mijns inziens volkomen ongefundeerd.

Kritisch zijn is geen slechte eigenschap. Totdat iemand de pik op je heeft.
En dan kan alles wat gezegd is tegen je gebruikt worden (denk aan Amerikaanse politieserie).

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:00

Hinke schreef:
Daniella: moderators kunnen voorkomen dat er hier scheldpartijen worden gehouden, maar als er iemand van bokt bij jou langs wil komen om je in elkaar te slaan oid, daar doen moderators niks aan...

Dan zullen ze eerst moeten weten waar ik woon :+
Voor rare types aan de deur heb je de politie en voor rare pb moet Bokt zelf maatregelen nemen in de vorm van sancties als definitieve bans als laatste dreigmiddel (net als mijn baas die op billen knijpen ontslag op staande voet heeft gezet en geen vent die het in zijn hoofd haalt).

Ik denk dat jij je met je onderschrift en je manier van reageren en provoceren nogal onpopulair maakt.
Jij bent keurig gewezen op het feit dat iemand met persoonlijke gegevens aan de haal kan gaan en je reageert nogal overtrokken bepaalde personen en berichten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:01

Citaat:
De Geringe Aandacht in het Onderwijs voor Aandachtig Lezen en het Gevolg daarvan op Fora.

Ooit had ik dit als onderschrift en hoe waar blijkt het nog steeds te zijn..
Hinke hinten zijn aan jou niet besteed, je kiest er zelf voor om in je profiel dingen te zetten doe ik ook, maar als mensen kwaad willen is het daardoor dus zo geschiedt..
Je kunt nou wel roepen dat je je bedreigd voelt maar je moet eerder denken dat je beschermd werd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:03

Vind ook niet dat Sul jou 'bedreigd' heeft door die opmerking te plaatsen Hinke,
ik begin mij steeds sterker af te vragen of jij je gewoon niet erg aangevallen voelt.

Nu de opmerking over je onderschrift, ja sorrie ik vind hem sfeer bepalend.
Zo is er ook iemand die in zijn onderschrift heeft staan "Bokt heeft geen humor"
Een oordeel die compleet fundamentloos is op een mening gebaseerd en geen vast staand feit.
Ken ook iemand die op een behoorlijk paranoia manier schrijft hoeveel hits er wel niet op zij of haar profiel staan, maw. jaja ik ben heel beroemd, en dan nog zo'n soort onderschrift.

Ik merk dat mij dat irriteerd, waarom denken deze mensen toch dat ze zo in the picture staan dat ze zelfs het woord 'stalken' gebruiken?
Stalken is erg genoeg, dat is een diep leed. Maar ik vraag mij oprecht af wat dat soort mensen als stalken ervaren, al dat er één PBtje wordt gestuurd?
Dan zie je ze gaan...doei bokt! En weer met dezelfde vaart terugkomen omdat ze denken dat er over zij gekletst wordt.

Sorrie maar Hinke, dat zie ik ook in jou terug.
Je schijft in je onderschrift dat je door een enge stalker wordt gestalkt, poeh! Dat is nogal wat.
Loopt te beweren dat je Sul op de negeer stand heb staan, maar bent waanzinnig nieusgierig of ze iets over je schrijft, dus leest toch :D :D
Als ej toch echt stevig in je schoenen wil staan, negeer je iemand toch gewoon compleet, al poepen ze op je hoofd?
Ja sorrie hoor maar ik begrijp écht niet wat daar zo moeilijk aan is.

Laatst ook, zat ik in een discussie met iemand diegene ging per PB verder. Goed werd moddergooien,
dus hop op de negeer. Weet je dat ik niet eens meer weet wie dat was? ;) :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:07

Even quoten wat sul zei:

suleilitha schreef:
Spuit elf geeft ook modder :D

Als je even goed had gelezen, Hinke, had je kunnen weten dat het niet alleen door ongewenste reacties via PB's lag dat ik een topic op slot heb laten zetten, bepaalde reacties in het topic waren al genoeg reden.
Off-topic, is je haf nog in E.......r? Tijdje geleden zien staan. Is vlak bij me in de buurt.

Eerst had ze de plaatsnaam er nog volledig in staan, maar die heeft ze verwijderd (maar die staat nog wel in een quote). Hoe moet ik dit anders opvatten dan als bedreiging? Is dit vriendschappelijk? Ze wil hiermee niks meer of minder dan mij bang maken. Zeker als je dat in een topic als deze neerzet, en gezien de pb-wisseling die ik met haar had een tijdje geleden (waar zij mee is begonnen). Ik vind zo'n reactie écht niet deugen, en ja dat mag je temmen.

Maar je hebt wel gelijk dat ik hier niet meer tijd in moet stoppen. Mijn haflinger staat nu nl gelukkig niet meer daar, dus ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken ;)

Nu ga ik niks off topics meer zeggen, voordat er hier ook nog een slotje op moet ;)