Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suleilitha schreef:Ik heb ook het nodige voor de kiezen gehad en van Kiwiko weet ik dat ook. En ik denk dat ikzelf me dondersgoed kan inleven in een ander, alleen oók beschik over een gezond relativeringsvermogen
Apple schreef:Elma_, dat konijnentopic heb ik ook even opgezocht. Dat ging er ook even hard aan toe, maar ook een TS die daardoor toch weer even begon na te denken. Als je nu het vervolg leest, compleet met foto's van de nieuwe aanwinst op BB-ITP dan zie je dat het helemaal goed is gekomen
.
Elma_ schreef:Ik heb het gezien ja, en ik vind echt wat een onzin werdt daar geroepen.. was vooral 1 persoon trouwens, die ging gewoon 10 posts door ofzo dat iedereen die maar 1 konijntje neemt niet om het welzijn van zn dier geeft
Karl66 schreef:Katiavl en [naam], vanachter je PC kan je nooit beoordelen welke manier van reageren het beste is. Een aai over de bol kan een net zo verkeerde reactie zijn als een schop onder de kont. Door iemand een aai over z'n bol te geven kan je namelijk ook bevestigen dat het niet aan de persoon ligt en dat die dus niks eraan hoeft te doen.
Het enige wat wij als mods dus kunnen doen is kijken naar de manier waarop een mening verpakt wordt en dat is dus ook weer afhankelijk van de context. Zoals ik al probeerde uit te leggen kan je de ene keer een OW krijgen omdat je iemand naar het GGZ verwijst, terwijl het in het andere geval een goed advies is.
amondi schreef:suleilitha schreef:Ik heb ook het nodige voor de kiezen gehad en van Kiwiko weet ik dat ook. En ik denk dat ikzelf me dondersgoed kan inleven in een ander, alleen oók beschik over een gezond relativeringsvermogen
Juist, ik dus ook! En zal het zeker ook niet nalaten om sommige TS en wakker te willen schudden. Ik ben het wel zo met jullie en de moddie eens, dat ik er bijna zelf bang van word...![]()
Ik ben meestal niet zo meegaand, ben ook vaak de eerste die eens een "tegen"post doet....
Daar krijg je dan wel reacties op, maar nog nooit een compleet topic door iemand die het niet met me eens is! En laten we wel wezen de TS van dit topic is niet de TS van het "afval" probleem!
**** hallo!!! dit gaat over mijn reactie, mag ik dan er ook evn nog tussendoor????****
Apple schreef:[naam], net wat Karl zegt: het gaat om de context. Iemand de grond in trappen met zn allen mag niet en daar zal ook altijd tegen opgetreden worden.
Pauline schreef:Eigenlijk is iedereen het eens: je moet reageren met respect voor de ander, maar mag wel je eigen mening uiten..en dat doet ieder vanuit zijn of haar eigen rugzakje. Toch?
suleilitha schreef:Kijk, ik heb dat topic van "mijn verdomde stinkmodderleven" ook wel gezien, en niet gereageerd
Maar nogmaals, het kan wel degelijk gebeuren dat iemand, die een dergelijk topic opent, een goedbedoelde, maar op dat moment niet zo zachte spreekwoordelijke draai om de oren krijgt... en dat is heel wat anders dan de grond in trappen.
En de reacties die Lotje kreeg waren volgens mij vooral bedoeld om haar te leren zien dat het glas niet half leeg is, maar half vol!
Karl66 schreef:[naam], in de grond trappen daar worden mensen op aangesproken. Alleen een inhoudelijke mening ergens over hebben is niet in de grond trappen. Dat wordt het pas als het op de persoon en niet meer op de inhoud gespeeld wordt.
Het moet op Bokt bijvoorbeeld mogelijk zijn om te zeggen dat TS te dik is voor die pony. Maar als mensen denken dat dit een vrijbrief is om de TS helemaal de grond in te stampen, dan worden ze daar zeker op aangesproken.
Anoniem schreef:Apple schreef:Juul, net wat Karl zegt: het gaat om de context. Iemand de grond in trappen met zn allen mag niet en daar zal ook altijd tegen opgetreden worden.
Waarom in dit geval dan niet, van lotjuh?
Karl66 schreef:[naam], om te beginnen weet jij niet of mensen wel of niet op dat topic aangesproken zijn. Daarnaast is zeggen dat iemand moet ophouden met klagen en beginnen zichzelf aan te pakken in zo'n topic een inhoudelijke reactie en hoeft dat niet persé iemand de grond in stampen te zijn.