Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:56

Elma_, dat konijnentopic heb ik ook even opgezocht. Dat ging er ook even hard aan toe, maar ook een TS die daardoor toch weer even begon na te denken Lachen. Als je nu het vervolg leest, compleet met foto's van de nieuwe aanwinst op BB-ITP dan zie je dat het helemaal goed is gekomen Lachen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:57

suleilitha schreef:
Ik heb ook het nodige voor de kiezen gehad en van Kiwiko weet ik dat ook. En ik denk dat ikzelf me dondersgoed kan inleven in een ander, alleen oók beschik over een gezond relativeringsvermogen Knipoog

Juist, ik dus ook! En zal het zeker ook niet nalaten om sommige TS en wakker te willen schudden. Ik ben het wel zo met jullie en de moddie eens, dat ik er bijna zelf bang van word... Clown
Ik ben meestal niet zo meegaand, ben ook vaak de eerste die eens een "tegen"post doet....

Daar krijg je dan wel reacties op, maar nog nooit een compleet topic door iemand die het niet met me eens is! En laten we wel wezen de TS van dit topic is niet de TS van het "afval" probleem!

**** hallo!!! dit gaat over mijn reactie, mag ik dan er ook evn nog tussendoor????****

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:58

Apple schreef:
Elma_, dat konijnentopic heb ik ook even opgezocht. Dat ging er ook even hard aan toe, maar ook een TS die daardoor toch weer even begon na te denken Lachen. Als je nu het vervolg leest, compleet met foto's van de nieuwe aanwinst op BB-ITP dan zie je dat het helemaal goed is gekomen Lachen.

Ik heb het gezien ja, en hartstikke leuk dat ze er 2 heeft, maar ik bedoel maar even dat mensen gewoon 4 paginas doorzagen over verwaarlozing.....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:59

Het heeft niet zoveel zin allerlei individuele topics aan te halen. Ik ken al die topics niet inhoudelijk en kan daar geen uitspraken over doen, maar de ervaring leert dat het soms om een mening gaat waar de tegenpartij het niet mee eens is en dat het soms echt om de manier van reageren gaat en daar worden mensen echt op aangesproken, al zal je dat als bokker niet altijd zien (alleen als er een ban aan hangt)

ThePast03

Elma_ schreef:
Ik heb het gezien ja, en ik vind echt wat een onzin werdt daar geroepen.. was vooral 1 persoon trouwens, die ging gewoon 10 posts door ofzo dat iedereen die maar 1 konijntje neemt niet om het welzijn van zn dier geeft

Misschien zit daar wel een kern van waarheid in?

Hoe dan ook heeft het toch wel enige zin gehad, TS heeft nu 2 konijnen en heeft zichzelf dus wel druk gemaakt en ingelezen over het welzijn van de dieren die ze heeft aangeschaft.

Anoniem

Karl66 schreef:
Katiavl en [naam], vanachter je PC kan je nooit beoordelen welke manier van reageren het beste is. Een aai over de bol kan een net zo verkeerde reactie zijn als een schop onder de kont. Door iemand een aai over z'n bol te geven kan je namelijk ook bevestigen dat het niet aan de persoon ligt en dat die dus niks eraan hoeft te doen.

Het enige wat wij als mods dus kunnen doen is kijken naar de manier waarop een mening verpakt wordt en dat is dus ook weer afhankelijk van de context. Zoals ik al probeerde uit te leggen kan je de ene keer een OW krijgen omdat je iemand naar het GGZ verwijst, terwijl het in het andere geval een goed advies is.

Maar jullie vinden iemand de grond in trappen met z'n alle dus kunnen? Wat bijvoorbeeld in het topic van _lotjuh_ destijds gebeurde. Iemand roept iets dat ze dit topic niet had hoeven plaatsen en dat ze zich aanstelt, en ineens zijn een aantal bokker het daarmee eens en wordt er op de man gespeeld..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:00

Eigenlijk is iedereen het eens: je moet reageren met respect voor de ander, maar mag wel je eigen mening uiten..en dat doet ieder vanuit zijn of haar eigen rugzakje. Toch?

Anoniem

amondi schreef:
suleilitha schreef:
Ik heb ook het nodige voor de kiezen gehad en van Kiwiko weet ik dat ook. En ik denk dat ikzelf me dondersgoed kan inleven in een ander, alleen oók beschik over een gezond relativeringsvermogen Knipoog

Juist, ik dus ook! En zal het zeker ook niet nalaten om sommige TS en wakker te willen schudden. Ik ben het wel zo met jullie en de moddie eens, dat ik er bijna zelf bang van word... Clown
Ik ben meestal niet zo meegaand, ben ook vaak de eerste die eens een "tegen"post doet....

Daar krijg je dan wel reacties op, maar nog nooit een compleet topic door iemand die het niet met me eens is! En laten we wel wezen de TS van dit topic is niet de TS van het "afval" probleem!

**** hallo!!! dit gaat over mijn reactie, mag ik dan er ook evn nog tussendoor????****

Nogmaals dit gáát helemaal niet over jou reactie. Dat is maar een klein deel van het 'probleem'.

Apple

Juul, net wat Karl zegt: het gaat om de context. Iemand de grond in trappen met zn allen mag niet en daar zal ook altijd tegen opgetreden worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:01

Waarom alleen de extreme reacties karl, tussen een aai en een schop ligt een grijs gebied van normaal reageren.
En dat kan men ook met voorzichtigheid, sinds wanneer staat voorzichtig reageren in verband met betuttelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:01

Apple schreef:
[naam], net wat Karl zegt: het gaat om de context. Iemand de grond in trappen met zn allen mag niet en daar zal ook altijd tegen opgetreden worden.

Waarom in dit geval dan niet, van lotjuh?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:02

Pauline schreef:
Eigenlijk is iedereen het eens: je moet reageren met respect voor de ander, maar mag wel je eigen mening uiten..en dat doet ieder vanuit zijn of haar eigen rugzakje. Toch?

dat is nou eens een mooie samenvatting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:03

Kijk, ik heb dat topic van "mijn verdomde stinkmodderleven" ook wel gezien, en niet gereageerd Haha!
Maar nogmaals, het kan wel degelijk gebeuren dat iemand, die een dergelijk topic opent, een goedbedoelde, maar op dat moment niet zo zachte spreekwoordelijke draai om de oren krijgt... en dat is heel wat anders dan de grond in trappen.

En de reacties die Lotje kreeg waren volgens mij vooral bedoeld om haar te leren zien dat het glas niet half leeg is, maar half vol!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:04

Juul, in de grond trappen daar worden mensen op aangesproken. Alleen een inhoudelijke mening ergens over hebben is niet in de grond trappen. Dat wordt het pas als het op de persoon en niet meer op de inhoud gespeeld wordt.

Het moet op Bokt bijvoorbeeld mogelijk zijn om te zeggen dat TS te dik is voor die pony. Maar als mensen denken dat dit een vrijbrief is om de TS helemaal de grond in te stampen, dan worden ze daar zeker op aangesproken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:04

ik denk dat het moeilijk word als er diverse topics aangehaald worden, niet iedereen leest altijd alles op bokt Clown
Ik kan me ook best heel goed in een ander verplaatsen, maar juist dan is het vaak goed om realistisch te blijven.
Mee gaan in bepaalde zaken kan het vaak alleen maar verergeren.
En ik snap ook dat wanneer iemand een topic opent en diegene zit niet lekker in d'r vel dat sommige reakties als hard beschouwd worden.
Maar ik hoop dan toch dat ze na enige tijd het anders kunnen belichten en dan misschien achteraf inzien dat het niet zo hard was, maar er een grote kern van waarheid en goed bedoelt advies in zou kunnen zitten.
Dus gewoon even wat langer wachten en niet meteen gaan stijgeren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:05

suleilitha schreef:
Kijk, ik heb dat topic van "mijn verdomde stinkmodderleven" ook wel gezien, en niet gereageerd Haha!
Maar nogmaals, het kan wel degelijk gebeuren dat iemand, die een dergelijk topic opent, een goedbedoelde, maar op dat moment niet zo zachte spreekwoordelijke draai om de oren krijgt... en dat is heel wat anders dan de grond in trappen.

En de reacties die Lotje kreeg waren volgens mij vooral bedoeld om haar te leren zien dat het glas niet half leeg is, maar half vol!

Dat werd dan wel behóórlijk hard gezegt. Dat meisje kreeg het idee alsof ze een topic plaatste over een toetje dat ontploft was en daar vreselijk mee zat.... als je begrijpt wat ik bedoel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:05

Karl66 schreef:
[naam], in de grond trappen daar worden mensen op aangesproken. Alleen een inhoudelijke mening ergens over hebben is niet in de grond trappen. Dat wordt het pas als het op de persoon en niet meer op de inhoud gespeeld wordt.

Het moet op Bokt bijvoorbeeld mogelijk zijn om te zeggen dat TS te dik is voor die pony. Maar als mensen denken dat dit een vrijbrief is om de TS helemaal de grond in te stampen, dan worden ze daar zeker op aangesproken.

Denk dat wij een ander idee hebben over iemand de grond in trappen..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:06

Anoniem schreef:
Apple schreef:
Juul, net wat Karl zegt: het gaat om de context. Iemand de grond in trappen met zn allen mag niet en daar zal ook altijd tegen opgetreden worden.

Waarom in dit geval dan niet, van lotjuh?

Ik ken dat topic niet en kan zo snel ook er niets over vinden op het moderatorgedeelte.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:07

Ja ben het wel met Karl 66 eens..

Je kunt iets zeggen.. en je kunt iets zeggen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:08

Juul, om te beginnen weet jij niet of mensen wel of niet op dat topic aangesproken zijn. Daarnaast is zeggen dat iemand moet ophouden met klagen en beginnen zichzelf aan te pakken in zo'n topic een inhoudelijke reactie en hoeft dat niet persé iemand de grond in stampen te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:10

Karl66 schreef:
[naam], om te beginnen weet jij niet of mensen wel of niet op dat topic aangesproken zijn. Daarnaast is zeggen dat iemand moet ophouden met klagen en beginnen zichzelf aan te pakken in zo'n topic een inhoudelijke reactie en hoeft dat niet persé iemand de grond in stampen te zijn.

TS heeft duidelijk laten weten dat ze zich nog rotter ging voelen door die reacties. Wat heeft het dan nog voor zin om door te gaan? Als het 1 niet werkt, probeer je iets anders, toch? Ik weet niet of mensen erop aangesproken zijn bij dit topic nee, maar het is vaker voorgekomen dat ik temde en mensen ver na die tem nog steeds zo doorgingen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-08 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:10

en Karl66, daar ben ik het dan wel weer mee eens.. al zou ik zelf ook be-hoor-lijk aangevallen zijn!!
Maar zoals een wijze Kiwiko ooit eens tegen me zei: meid ga even een bakkie doen, peukie derbij,, lekker slapen lees het morgen nog eens en dan zie je het vast allemaal wel weer anders Haha!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:11

Hoe langer ik mee lees.. hoe dubbeler mijn kijk hier op wordt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:14

Juul, dat is heel vervelend voor TS, maar ook bij topics over persoonlijke problemen moet je je realiseren dat niet iedereen in jouw straatje praat. Als je daar niet mee kan omgaan, dan moet je geen topic op Bokt openen. Wij gaan mensen namelijk niet op hun mening aanspreken, ook niet als TS er niks mee kan. TS mag een topic op Bokt openen, maar anderen hebben ook het recht om hun mening daarover te geven.

Wat dat topic betreft, daar ga ik verder niet op in, omdat ik dan over individuele bokkers moet gaan praten en wat wij aan hun reacties hebben gedaan. Het lijkt mij niet de bedoeling om dat in het openbaar te gaan bespreken.