Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Als je even verder had gelezen dan HAD je dus kunnen lezen dat ik dit incident niet bedoel. Ik heb het namelijk heel ergens anders over. Doe je naam eer aan en lees wat beter!Als je de regels overschrijdt door een persoonlijke aanval (wat jij dan een grapje vindt) dan heb je imo geen gevoel voor humor. Anders wordt het natuurlijk dat ook de andere partij de humor ervan inziet. Dan kun je samen de OW bij de bezwarencommissie ter discussie stellen en vaak wordt de OW dan weer ingetrokken.
Maar sommige mensen willen gewoon niet inzien dat "hun" gevoel van humor voor anderen zeer kwetsend kan zijn.
slimmerik schreef:Sorry, maar mijn opmerking was in zijn algemeenheid bedoeld en niet specifiek op een gebeuren. Geloof me: ik weet helemaal niet waar je het over hebt. Mijn opmerking betreft het verkeerde gevoel van humor in zijn algemeenheid.
En wat die opmerking in je laatste zin betreft: vind jij dat humor??
slimmerik schreef:Door deze zin vatte ik het op alsof je wel wist waar het over gingAls je de regels overschrijdt door een persoonlijke aanval (wat jij dan een grapje vindt)
Lielle schreef:Dingen insinueren als bijvoorbeeld 'wat jij dan een grapje vind' zet de zaak ook nodeloos op scherp waardoor aangesproken gebruiker misschien ook weer scherper reageert. Actie --> reactie.die laatste opmerking vind ik dus typisch iets dat wel over de schreef gaat in een discussie en waarmee je de zaak nodeloos op scherp zet. Nee, geen OW waard, maar wel iets dat bijdraagt aan een indruk die je van een gebruiker krijgt.
slimmerik schreef:Ik heb het gezien inderdaad. Ik snap niet waarom mensen dit iemand te kakken zetten vinden. Het is een voor mij volledig onbekend persoon die mij hoogstwaarschijnlijk ook niet kent. Ik weet niet waar wie het is, waar ze woont, of ze op bokt zit. NIKS! Ik heb in het eerste bericht een voornaam genoemd. Dat had ik inderdaad niet moeten doen daarna heb ik dit veranderd maar het mocht niet baten. Ik zou niet weten waarom dit 'iemand te kakken zetten' is als ik niet eens weet wie het is. Hoe moet ik iemand te kakken zetten als ik niet weet wie die iemand is? Dat zou ik dan ook graag wel eens weten. Ik wou het gewoon graag van me af schrijven omdat ik het erg vervelend vind en het is niet eens vervelend bedoeld!!Ik heb nog een edit aan mijn vorig bericht gehangen
Onassa schreef:Hier ben ik het wel mee eens. Sommige mensen zijn echter snel op hun teentjes getrapt en ik denk dat het voor een deel ook door hen komt dat de moderators op Bokt zo 'streng' geworden zijn. Om te voorkomen dat het helemaal ongezellig wordt door actie --> reactie.Tuurlijk heeft iedereen een ander gevoel voor humor.
Maar ieder normaal denkend mens zou toch moeten kunnen inschatten wanneer een grapje gepast is of ongepast.
Het is dan misschien leuk om de clown uit te hangen, maar dat kan niet op ieder moment en in ieder topic.
Dan word een grapje al snel snerend en neerbuigend en daar moeten we gewoon op letten vind ik.
Onassa schreef:Nouja wat ik al zei iedereen heeft een verschillend gevoel van humor en als dat van de mod anders is dan dat van een ander persoon dan heeft die persoon pech en krijgt hij of zij een OW of ban en wordt het topic verwijderd.Ik denk dat de groep mods echt geen zure zeikerds zijn hoor en echt wel weten in te schatten wanneer een grapje moet kunnen en de geen met de lange tenen moet daar dan mee leren om te gaan.
Als het niet kwetsend is of op de man gespeeld denk ik dat geen enkele mod problemen heeft met grapjes, ze maken ze zelf namelijk ook wel hoor
ManonR_ schreef:Lielle schreef:Dingen insinueren als bijvoorbeeld 'wat jij dan een grapje vind' zet de zaak ook nodeloos op scherp waardoor aangesproken gebruiker misschien ook weer scherper reageert. Actie --> reactie.die laatste opmerking vind ik dus typisch iets dat wel over de schreef gaat in een discussie en waarmee je de zaak nodeloos op scherp zet. Nee, geen OW waard, maar wel iets dat bijdraagt aan een indruk die je van een gebruiker krijgt.
Lielle schreef:Daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar je zult moeten toegeven dat je daartoe eerder zult overgaan na een scherpe opmerkingen dan dat je dat zonder aanleiding zou doen.en hier geef je zelf al aan waar het probleem zit. Actie = reactie is niet helemaal waar, dat heb je zelf in de hand. Wb insinueren, dat ben ik met je eens. Maar je bent zelf degene die ervoor kiest om die laatste opmerking te maken.
slimmerik schreef:Ikima schreef:Er zijn een paar personen die wel degelijk een hand boven het hoofd gehouden wordt. Ondanks waarschuwingen naar mods blijven ze topics verzieken omdat ze persé altijd gelijk willen hebben en de mening van een ander niet respecteren. Als je niet in hun bijbel gelooft dan ben je in hun ogen helemaal verkeerd bezig.
Ik krijg toch sterk de indruk dat van jouw kant uit hetzelfde geldt. Jij lijkt door deze stelling óók niet open te staan voor de mening van die persoon. Iedereen mag een mening hebben en als die lijnrecht tegen de jouwe ingaat is dat zeker geen topic verzieken. Is maar net hoe je ermee omgaat.
ManonR_ schreef:Nouja wat ik al zei iedereen heeft een verschillend gevoel van humor en als dat van de mod anders is dan dat van een ander persoon dan heeft die persoon pech en krijgt hij of zij een OW of ban en wordt het topic verwijderd.
Onassa schreef:Ik denk dat de groep mods echt geen zure zeikerds zijn hoor en echt wel weten in te schatten wanneer een grapje moet kunnen en de geen met de lange tenen moet daar dan mee leren om te gaan.
Als het niet kwetsend is of op de man gespeeld denk ik dat geen enkele mod problemen heeft met grapjes, ze maken ze zelf namelijk ook wel hoor
Shadow0 schreef:Ik probeer wel altijd een berichtje te sturen naar de mod als ik het idee heb dat het verkeerd begrepen wordt. Vaak helpt dit niet, maar dan hebben ze in ieder geval een beter beeld van hoe het bedoeld was en wat er speelt. Eventueel pas ik het topic aan als dat inmiddels niet al verwijderd is.wat proberen jullie zelf te doen?
Shadow0 schreef:Ik probeer vaak wel te kijken of een opmerking op meerdere manieren kan worden opgevat. Als ik maar één manier zie ga ik over op reageren. Anders probeer ik erachter te komen hoe het bedoeld is.En wat zouden jullie aanraden aan de mensen met te lange tenen, of die verkeerd begrijpen wat jullie bedoelen, hoe kunnen zij die misverstanden en frustraties voorkomen? Hoe doen jullie dat?
slimmerik schreef:Hier twijfel ik vaak aan. Ik weet dat er gezegd wordt dat dit gebeurd, maar toch vraag ik me af of dit wel altijd gebeurt.Nee hoor, zoals gezegd: iedere OW en ban wordt door diverse mods tezamen gegeven. Er vindt altijd onderling overleg plaats.
tita schreef:Dat wat er nu in staat staat er de hele tijd al in. Dat is dus ook wat slimmerik bedoelt.mmmm manon heeft der profiel aangepast kan iemand me vertellen wat er in stond
Ikima schreef:Ik ben niet de enige die over die personen denkt slimmerik, ik sta wel open voor de mening van een ander maar die persoon moet mij niet gaan vertellen dat alleen zijn/haar mening de juiste is terwijl de meesten in het betreffende topic het ook niet met hun eens zijn.
tita schreef:humor van de mods in een serieus topic waar ze zelf niet in posten is ver te zoeken
ManonR_ schreef:slimmerik schreef:Hier twijfel ik vaak aan. Ik weet dat er gezegd wordt dat dit gebeurd, maar toch vraag ik me af of dit wel altijd gebeurt.Nee hoor, zoals gezegd: iedere OW en ban wordt door diverse mods tezamen gegeven. Er vindt altijd onderling overleg plaats.
slimmerik schreef:Waarom zou ik naar een ander forum moeten gaan als ik dat betwijfel. Ik heb het hier vaak ook gewoon goed naar mijn zin dus ik zie niet in waarom ik naar een ander forum zou moeten gaan omdat ik af en toe twijfel aan beslissingen en de manier waarop deze genomen worden. Dit zou een redelijk overdreven reactie zijn. Verder weet jij net zo goed als ik dat zo'n grote paardenforums nou niet bepaald voor het oprapen liggen.Tja, waar blijf je dan.... het wordt door iedere mod, exmod, beheerder etc. bevestigd. Als je daar dan nog aan twijfelt dan kun je beter naar een ander forum gaan.