Iedereen kan wel zeggen dat hij/zij Z dressuur is

edit: CCCCorine heeft trouwens oook wel gelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Don_Zhivago schreef:Ik ben in 2005 van een paard gevallen, en was vanaf mn nek tot mn bovenbenen (nek,rus,billen,benen) zwaar gekneusd.. geloof me dat deed zeer
Ik had een scheur in mn heup
en mn heup en bekken stonden niet goed.
Chirurg zei: "als je plat op je rug terecht was gekomen i.p.v je zij had je 70% kans op een dwarsleasie.. Dat was ff schrikken.
Was super blij dat ik toen mn cap op had.. want heb geen flauw idee wat er anders met me was gebeurd (had alsnog een hersenschudding, maar het zat allemaal nog bij elkaar)
Wat wil ik hiermee zeggen:
Een cap beschermt je hoofd, maar niet de rest van je lijf..
Als je indd de cap wilt verplichten moet je ook de bodyprotector verplichten.. want ik kan weten hoe je je ter pletter kan vallen, en in het ziekenhuis beland..
MAAR.. dat wil niet zeggen dat ik altijd een cap draagop mn eigen paardje niet..als ik voor het eerst op een vreemd paard ga, heb ik hem altijd op.. gekke paarden... altijd mn cap op!!
Don_Zhivago schreef:Nee een paard van een kennis.. die zou ik gaan rijden in de sport.. na de val niet meer
Maar dat is mn eigen keus of ik op mn eigen paard een cap op heb ja of nee..
In de bak heb ik hem nooit op.. zodra ik naar buiten gaat, dan wel
nielsd schreef:Maar is niet iedereen wijs genoeg om dat zelf te beslissen?
Waarom wil iedereen zijn mening toch zo opdringen?!
chickey schreef:Of je met een cap of niet op de foto wil is toch je eigen keuze. Kan je beter die eeuwige discussie die komt in het topic zelf over dat het gevaarlijk is om zonder cap te rijden afschaffen.. Dat is inmiddels namelijk wel bekend...
slimmerik schreef:Ik ben er helemaal voor !!! Als je jezelf zo goed inschat dat jij wel zonder kunt rijden dan hoef je ook niet meer beoordeeld te worden. WEG met die foto's zonder cap !!!!!
Bokt behoort positieve informatie en voorbeelden te geven !!!! Foto's zonder cap mogen wat mij betreft verdwijnen of tot op het bot afgebrand te worden.