Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:49

Laatst bijgewerkt door iefke op 10-04-09 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquoute verwijderd

Lyonesse

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:01

Ik vind de oude nog steeds het leukst :7

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:17

Zou je het lijntje wat naar beneden loopt van de kont ook wat aflopend dunner kunnen maken Sjimmy?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:24

Hier nog een ander soort bokkesprong, ik heb bokt maar eens een pink-look gegeven:
Afbeelding
Als jullie nog alternatieve bokken zoeken, pb dan, ik heb heel veel bokkesprongen op referentiefoto`s.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:08

x_Marr schreef:
Zou je het lijntje wat naar beneden loopt van de kont ook wat aflopend dunner kunnen maken Sjimmy?

kan :) Zal het vanavond eens proberen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:09

Die is wel heel gaaf Capriole!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:10

Hoop positieve reacties, bedankt! :)

Kleuren heb ik thuis ook even bekeken, ze zijn niet precies zoals ik eigenlijk bedoelde maar komen wel overeen met de sfeer zeg maar die ermee wilde laten zien.

@ Sjimmy, nu je het zegt is de staartwortel idd wel heel erg lang :') , komt denk ik doordat ik hem van mijn vorige ontwerp heb doorgewerkt en de staart daar erg lang moest zijn. In combinatie met de dikke bos manen vind ik het niet heel storend maar ik kijk iig hoe het staat als ik hem korter maak :) .

Jouw ontwerp met die paardenkont vind ik wel erg grappig :D , maar de eerste versie vind ik beter dan die andere. De vorm van de kont vind ik wel van alle twee iets te bolvormig, mischien omdat ik gewoon van dikke paardenbillen hou maar ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als je de bovenkant meer hart-vormig maakt, en of er misschien heel hart van te maken is met de hoefjes aan de onderkant. Niet heel overduidelijk maar subtiel een hart-vorm, symbool voor onze paardenliefde :') .

@ CaPrIoLe`79 , hele gave bokkesprong :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:33

IP: ik vind hem ook hartstikke leuk en verfrissend, mooie kleuren!
Kitty: ik blijf fan van jou ontwerp, hartstikke leuk gedaan en met de verschillende kleurtjes krijg je meteen een heel ander effect :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:33

Letten we erop dat we geen logo's/ foto's qouten?

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:02

Ik ben ook even bezig geweest met het ontwerpen van een vor bokt. Dit is mijn resultaat geworden:

Afbeelding

Het volgende kan veranderd worden:
1. De achtergrond kleur is op dit moment nog wit, dit wordt natuurlijk blauw.
2. Het lettertype kan veranderd worden
3. De lettertype kleur kan veranderd worden
4. Het is nu een PNG bestand, maar deze kan omgezet worden
5. Het is helaas geen welsh geworden....

Nou ben benieuwd wat jullie er van vinden, of hebben jullie nog tips?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:32

Afbeelding
Dit is mijn laatste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:35

Hmm... Vind de kleuren op rechtsboven na geen van allen erg goed met elkaar combineren. Daarnaast vraag ik me af hoe praktisch een logo met 5 kleuren is... Misschien toch je logo nog in een paar andere kleurstellingen uitvoeren?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:42

ik lees al een tijdje mee hier en zie heel veel mooie en creatieve logo's voorbij komen.
Wat me opvalt aan het plaatje van Julius is dat het voorbeen wat gebogen staat zo raar lang is met een knik erin, klopt dat wel?
Heb wel een paar mensen gezien die dat rare "aanhangsel" eraf gehaald hebben, volgens mij is ie in het huidige logo ook niet zo gevormd...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:03

Prachtig weer Lyonesse, echt heel erg mooi gedaan! Ik zou alleen nog even naar de kleuren kijken, wat Nouks ook al aangeeft. Die lijken nu idd niet helemaal bij elkaar te passen en dat is zonde, want het logo zelf zit hartstikke leuk in elkaar :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:16

Ludo schreef:
Ik ben ook even bezig geweest met het ontwerpen van een vor bokt. Dit is mijn resultaat geworden:
Nou ben benieuwd wat jullie er van vinden, of hebben jullie nog tips?

Ja, ik heb nog wel een tip. Bedoeld om het geheel minder paard en meer letter te maken, dus compacter zodat de letters relatief groter worden. Kun je het paard op 3 benen laat staan en dat hij met 1 been tegen een letter tikt (zoals een paard dat zou doen dus met z'n voorbeen iets naar zich toehalen) en dat je die letter dan scheef laat staan door de actie vh paard? Ik kan het zelf niet tekenen of ontwerpen ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Daarbij zou ik dan de letters van bokt VOOR het paard laten uitkomen, m.a.w. dat het lijkt alsof het paard achter een paar van de letters staat.

Naja moeilijk uitleggen, weet ook niet of je zin hebt om het te maken natuurlijk. Met lichtblauwe letters en een zwart paard zou dat contrast ruim voldoende moeten zijn om het leesbaar te houden.

Ter illustratie van de houding van het paard die ik bedoel (denk mij even weg)
Afbeelding

En dan GROTE letters Bokt.nl er dwars doorheen vooraan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:24

@ Mas: Ik vond het leuk om wat te proberen met contrasten. Vandaar de kleuren. ;) Persoonlijk vind ik ook alleen de laatste 2 niet echt mooi btw :P Daarnaast zit je natuurlijk met originaliteit. Ik vind het rood/groen van IP heel mooi, maar zie het niet zitten om dat dan zelf ook te gebruiken. Oranje/blauw vind ik ook leuk, maar dat heb ik ook al zo vaak gehad. Zelfde geldt voor rookblauw/groenblauw. Ik heb nu nog een "ondergaande zon" versie met 2 kleuren zoals nouks aangaf. Maar nee, die vind ik ook niet super :+
Afbeelding
Maar hij staat nog op mijn beeldscherm, dus ik kleur rustig verder totdat ik wel 100% tevreden ben :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:25

Ik vind deze oranje ook erg gaaf, lekker blijven kleuren hoor, weet zeker dat er dan iets heel moois uit gaat komen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:43

Vind dit persoonlijk al veel mooier dan de kleurenverzameling uit je vorige post, Lyonesse. Wordt 't logo veel serieuzer door zonder al die kleurtjes :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:00

Afbeelding
*gniffel, gniffel* :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:02

Gááf! Vooral de bovenste twee vind ik erg leuk qua kleur :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:03

Ja ik ook, maar roze vind ik dan weer niets voor bokt :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:09

Nee, daar heb je misschien wel gelijk in, de paarse/lila onderaan vind ik ook erg leuk. Paars lijkt me wel weer een mooie kleur voor bokt, maar je hebt natuurlijk paars en paars ;)

Maar ik vind het hoe dan ook heel erg knap dat je zo even een aantal logo's uit je mouw schud, doe het je niet na iig! :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:13

Ik heb duidelijk een andere smaak dan Bart!
Vind tot nu die van JulienSVU de enige die ik persoonlijk wel als logo zou willen zien!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:19

Ik heb er mijn avatar maar van gemaakt :=
Maar dan met Lodewijk ipv bokt en de staartwortel korter want dat staat idd beter :j .

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:37

Mas schreef:
Nee, daar heb je misschien wel gelijk in, de paarse/lila onderaan vind ik ook erg leuk. Paars lijkt me wel weer een mooie kleur voor bokt, maar je hebt natuurlijk paars en paars ;)

Maar ik vind het hoe dan ook heel erg knap dat je zo even een aantal logo's uit je mouw schud, doe het je niet na iig! :D

:)) Dank je. Ik moet wel zeggen dat het met een computer een stuk makkelijker gaat hoor. Je neemt een paard waar je iets mee kunt (in dit geval Julius, maar julius zonder manen is niets, dus huppa, manen eraan, mooiere staart eraan. Dan zie je die irritante voorbenen, en verschuift het kromme voorbeen, naar de voorkant :7 ) En daarna hoef je eigenlijk alleen nog maar te schuiven met je paard, letters etc. Kleuren en lettertype kun je met een muisklik veranderen. Toen ik mijn opleiding deed, deden we het meeste met de hand, het tekenen, typografie etc. Dan ben je wel even bezig met schetsen en uitwerken :+ Maar ik heb dan ook geen opleiding gedaan tot Grafisch ontwerper zoals DJD, IP, Julien etc, maar grafische technieken. Dus behalve het ontwerpen ook kunstgeschiedenis, drukken boekbinden enzo :+ Ik moet alles van de Grafische programma's nog uitvinden. Daardoor kan ik nog veel dingen niet doen. Met illustrator kun je goed die gestyleerde logo's maken, maar met inkscape lukt me dat nog niet -O-
Oeps, erg offtopic nu :')