Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joaltijd schreef:Ik zit even twee kanten op te denken..
Getal 42 - een computer genaamd Deep thought moest uitrekenen wat de zin van het leven is.
Zand - op wiki lees ik dat zand wordt gebruikt voor de productie van (computer)chips.
Ofwel: computer is techniek en daardoor de biks&bites grap. Dus de grappen van voorgaande jaren mixen.
En toen wou ik een lijstje maken met alle bokt.nl grappen.. wat een prutwerk
Neonlight schreef:Joaltijd schreef:Ik zit even twee kanten op te denken..
Getal 42 - een computer genaamd Deep thought moest uitrekenen wat de zin van het leven is.
Zand - op wiki lees ik dat zand wordt gebruikt voor de productie van (computer)chips.
Ofwel: computer is techniek en daardoor de biks&bites grap. Dus de grappen van voorgaande jaren mixen.
En toen wou ik een lijstje maken met alle bokt.nl grappen.. wat een prutwerk
Zand is silicium, van silicium worden siliciumschijven gemaakt die je wafers noemt, momenteel de meest gebruikte maat in de chipindustrie is 12 inch doorsnede, op die wafers wordt resist gecoat, daarna worden ze belicht met lithografische machines met lijntjes vanaf 32 nm dik, de wafers worden ontwikkeld, ge-etst, eventueel metaal coating erop, nieuwe resist, en weer overnieuw belicht op een lithografische machine met een overlay nauwkeurigheid van maximaal 3 nm, en zo wel 30 keer. Daarna worden ze in stukjes gesneden en wordt er een zijkantje op gezet.
Met zand kun je zoveel leuke dingen doen, niet alleen taartjes bakken, maar ook chips maken, en zorgen dat ik brood op de plank heb.
Chocopasta schreef:Haha nou dat was een voor mij 'bekende' user, opvallende naam en kwam blijkbaar veel in dezelfde topics. Blijkt nu heel takkie_muis omgedoopt
Lente schreef:Zijn we al wat verder?
gerlindie schreef:Joaltijd schreef:quote="zonnebloem18"]
Edit: Verkeerde topic
[/quote
Mm, iets omwisselen?
Ik geloof niet dat jij in het verkeerde topic post
Nou ja, net stond er: mutsen!
Dus het kan nog wel een echte vergissing zijn
Lalidan schreef:Silicium is ook goed voor je haar en kraakbeen!Maar dan moet je het wel innemen. Dus wie mooi haar wil, gewoon wat vaker zandhappen!
Ik ga morgen een zandbak voor mijn neefje kopen, die er dan zaterdag mee kan spelen. Telt dat ook voor iets??