ik ben echt totaal zinloos hier denk ik, maar ik blijf toch mee denken in de hoop een handige hint te vinden mijn hersens staan even uit, door de grote toetsflop van chemie van daarstraks
Trouwens pas een goed boek gelezen over Max en Onno...
hafjesliefde
Geplaatst: 23-03-11 14:14
broeden? wilt dat iets zeggen? kippen? oneindig => oneindige vraag => wie was het eerst, de kip of het ei? hmmm de vorige was dribbel's (ja toch) lievelingsboek, max en onno, moeten we hier weer intrappen?
Marieke_K
Geplaatst: 23-03-11 14:15
Ik zeg: Max, Onno en een ontdekking (ken je klassiekers).. Wat terug leidt naar..
hafjesliefde
Geplaatst: 23-03-11 14:17
DE ONTDEKKING VAN DE HEMEL! Samenvatting: Het boek begint met een dialoog tussen twee engelen, die aan elkaar vertellen dat de uiteindelijke opdracht volbracht is. Aan het einde van deze proloog vertelt de engel die de opdracht gedaan heeft, dat hij het verhaal zal vertellen. Voor een goed begrip moet hij zijn verhaal beginnen op 13 februari 1967. Het boek bestaat uit 4 delen en na elk deel hebben de engelen weer een gesprek. Omdat het boek bestaat uit 4 delen, lijkt het mij handig om elk deel apart samen te vatten. Het is een erg dik boek en ik ben bang dat ik dingen vergeet als ik slechts een korte samenvatting schrijf van het complete boek.Ik begin mijn samenvatting dus met het eerste deel en zal elk deel apart samenvatten
trouwens, max en onno kende ik echt niet hiervoor, dankje google
Marieke_K
Geplaatst: 23-03-11 14:19
En waar speelt het zich af? (als laatste hintje..)
hafjesliefde
Geplaatst: 23-03-11 14:32
ik gok rome toch even googlen of leiden edit:
Citaat:
Het speelt in Nederland in 1967
even gedetailleerder zoeken
hafjesliefde
Geplaatst: 23-03-11 14:34
Plaats/ruimte: De gebeurtenissen vinden o.a. plaats in Leiden (de boekenwinkel van Ada’s ouders), Amsterdam en Den Haag (woonplaats van Onno en Max), Dwingeloo (Groot Rechteren), Emmen (verpleegtehuis waar Ada verblijft). Daarnaast brengt Quinten een bezoek aan Venetië en Florence voordat hij Onno bezoekt in Rome. Het verhaal eindigt in Tel Aviv.