Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:48

JulienSVU schreef:
Ik en mijn omgeving vinden het wel herkenbaar ;) Moet het dan zo strak zijn dat de lijnen perfect zijn?

Niks moet :) (En wij 'moeten' ook niet buiten de box denken ;) )

Maar ik zou het heel leuk vinden als er ook nog andere logo's komen die misschien nog wel wat meer te bieden hebben, dus misschien dat je de mogelijkheid hebt om alternatieven te ontwerpen waarin deze punten op een andere manier tot uitdrukking komen. Het gaat wat mij betreft niet om het afkraken maar om de hoop dat iemand (jij, of iemand anders) dit kan gebruiken om een logo te ontwerpen dat weer andere mensen (mij, en IcePrincess dus) nog meer aanspreekt. :j

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:50

xDramaQueen schreef:
Lyonesse schreef:
Hij is wel leuk, maar dat vind ik dan weer weinig met je logo te maken hebben. Daarnaast: ja het is dezelfde kont, maar meerdere mensen hebben met die kont gewerkt.

had het niet beter kunnen zeggen :j, dan zie ik liever op de rug een volledig bokkend paard, ik wil sowieso met een buikje geen logo's voorop :D dan is dat arme beest net een zeekoe :))

Dat is inderdaad ook een leuk idee voor de polo.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:50

woow dat shirt is mooi :D

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:54

Nou dit is mijn 3e ontwerp, dus ik sta zeker wel open voor andere logo's. Maar jullie zijn niet mijn opdrachtgevers, als dat wel zo geweest was, was het makkelijker voor mij geweest.
Dan kan je inderdaad hier en daar wat aanpassen tot dat het helemaal naar je zin is.
Nu sta ik er inprincipe alleen voor, want jullie vinden dit logo misschien minder leuk, anderen vinden het wel weer helemaal top. Ik weet niet hoe Bart en de rest er over denkt ;)
Als ik vanuit hun punten had wat zij graag anders zagen had ik er gelijk werk van gemaakt. Begrijp je wat ik bedoel? Ik kan niet voor iedereen een top ontwerp maken.
Op dit moment doe ik wat zelf leuk vind, en wat er op de homepagina aan eisen staat.
Misschien als er een logo word gekozen geeft het Mod-team nog wel aan dat zij bijv. net een andere kleur willen of net een ander font-grootte. Ik weet het niet.
Inprincipe kan ik veel maken, maar kep helemaal geen leidraad waar ze uiteindelijk naar toe willen. Dat maakt het wel lastig.
In mijn werk heb je tussendoor contact met klanten en kan je dingen weer aanpassen, dan weet je ook zeker of je op de goede weg zit.

Shadow0

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:05

Bart en de mods willen zelf niet te leidend zijn, maar ik denk dat ze het zeker op prijs stellen om nog een paar alternatieve invalshoeken te zien, omdat er eigenlijk nog maar heel weinig verschillende zijn langsgekomen. Dat zou bij eventuele opdrachtgevers volgens mij trouwens ook wel nodig zijn, ik heb toch al eens meegemaakt dat je dan heel snel op een bepaald spoor door blijft ontwikkelen. En dan kan er best nog wel een beetje kleur dit, en een lettertype dat veranderd worden, maar het stuurt je toch wel heel erg in een richting, terwijl die richting (vziw) nog helemaal niet bekend is - het idee van de wedstrijd was juist om eens hele verschillende dingen te zien te krijgen, zodat je daar pas uit kunt halen wat aanspreekt en wat niet. En dan daarmee kunt doorontwikkelen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:07

Mij stel je helemaal tevreden julienSVU, ik vind dat je iets erg moois gemaakt hebt en ik ga helemaal met je mee in je definitie van een (sterk) logo.
Vind het voorbeeld van het t-shirt wat je geplaatst hebt ook prach-tig, vraag me af in hoeverre dat met andere logo's ook zo mooi te doen is.
Ook mijn complimenten voor je leuke ontwerpstijl, dat is helemaal mijn smaak, erg creatief en proffesioneel.
Ik hoop dus van harte dat het de jouwe wordt, vind hem erg hip!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:09

Ik wil er verder ook niet op door gaan, maar voor opdrachtgevers hebben wij ook niet 5 verschillende versies klaar liggen! :D
En daarnaast is er nu toch genoeg keus :) Moet je kijken hoeveel mensen een ontwerp hebben gemaakt! Ik heb nu 3 ontwerpen gemaakt. De mensen die ook wat hebben ontworpen doen ook mee aan de race hoor! :) Dus genoeg verschillende dingen. :)
*nou houden we op over dit onderwerp okay? ;) Ik doe dit voor mijn plezier, misschien heb je zelf nog wel een goed idee voor je logo*

Dankje Luxx :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:22

Ik vind dus juist helemaal niet dat er veel ontwerpen gemaakt zijn, tenminste niet veel wezenlijk verschillende. Als ik het overzicht van Highwaykind bekijk valt me juist op dat er vooral heel conventioneel ontworpen is: een stuk of wat juliussen, en een boel achterbenen-van-julius. (Een paar andere leuke zijn volgens mij niet zelfgemaakt maar afgeleid van bestaande plaatjes van internet, en dat is in elk geval niet de bedoeling.)

Ik zou willen dat ik er zelf wat mee kan, maar helaas ben ik daar echt niet goed in. Maar ik hoop echt dat iedereen die er wel handig in is, nog een paar totaal andere dingen laat zien!! :j

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:26

Ja maar ik vind de vertrouwde julius juist leuk om er in terug te laten komen, dus ja dan heb je toch wel met zijn silouet te maken. Ik heb hem overig wel zelf nagemaakt, niet vanaf het bestaande EPSje..
Wat zou jij in gedachten hebben? Je kan toch een briefing uitschrijven? ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 13:39

Topic wordt overigens zeker gevolgd maar idd beetje drukkig hier :\ Plan is (al een tijd) om een overzichtje te maken met de logos die er wat mij betreft uitspringen. Ik hoop (!) dat ik morgen tijd heb om dat in elkaar te zetten.

Andere reden dat we tot nu toe nog niet heel veel gereageerd hebben is dat we ook niet teveel willen sturen. Als we dat doen dan blijft alles al snel in dezelfde hoek hangen en maak je het lastiger voor mensen die met een compleet ander idee komen.

Binnenkort meer nieuws van onze kant iig :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:55

Ik vind die ene waarin julius verstopt zit in een globe-achtige bokt-O heel gaaf geworden en anders als de meeste juliussen hier. Ook die waar je julius recht van achter ziet die door de tekst heen bokt zijn een leuke afwisseling.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:23

BartVB schreef:
Topic wordt overigens zeker gevolgd maar idd beetje drukkig hier :\ Plan is (al een tijd) om een overzichtje te maken met de logos die er wat mij betreft uitspringen. Ik hoop (!) dat ik morgen tijd heb om dat in elkaar te zetten.

Andere reden dat we tot nu toe nog niet heel veel gereageerd hebben is dat we ook niet teveel willen sturen. Als we dat doen dan blijft alles al snel in dezelfde hoek hangen en maak je het lastiger voor mensen die met een compleet ander idee komen.

Binnenkort meer nieuws van onze kant iig :)

Een compleet ander idee wordt denk ik wel gewoon geplaatst hoor. De ideeen die hier komen zijn juist alsnog veel van hetzelfde omdat iemand hier iets ziet en dán een idee krijgt wat er op lijkt, maar toch wat anders is. Op deze manier krijg je ook niet veel verschil :) Iemand begint met simpele lijnen en meteen volgt er een heel scala aan logo's met simpele lijnen etc ;) Ik ben het met Julien eens dat wat duidelijkere richtlijnen een hoop zouden schelen. Mensen die een totaal ander idee hebben, zullen dat gewoon plaatsen als jullie aangeven daar ook voor open te staan. Maar helaas krijgen de meeste mensen pas inspiratie als ze eerst iets anders zien, en niet meteen als ze de "opdracht" lezen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:58

Mijn vraag is m.n. moet het een duidelijk paardachtig iets zijn? Ik hou zelf van flink geabstraheerde logo's waar wel wat achter zit. (misschien niet eens een herkenbaar paarden iets in beeld) Ik ga zelf wel mee met shadow0. Sommige logo's worden super professioneel gepresenteerd, en dan kijkt het erg lekker. Terwijl een schets-idee van iemand anders, qua idee wel beter is, maar (nog) niet uitgewerkt/super gepresenteerd.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:19

Ben benieuwd naar de uitslag met het overzicht welke de meeste eruit springen :D
Denk dat JulienSVU & Sjimmy meeste ruimte in dat overzicht innemen! leuke logo's
Laatst bijgewerkt door JustJoyce op 05-04-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:19

Daar houd ik ook van Sjimmy ;)
Maar een schets idee dat niet super is uitgewerkt kan je ook weer niets mee.. Dan moet Bokt het alsnog door een designer uit laten werken.. ik weet niet of dat helemaal de bedoeling is hiervan.
Vind jou logo's ook erg leuk bedacht Sjimmy!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:24

en die van jou djd!

Dank je :)

volgens mij had Bart aangegeven dat het later beter uitwerken, wijzigingen aanbrengen geen groot probleem is :)

een niet - vector logo zal ook nog vector moeten worden :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:25

Ik had nog een totaal ander idee een hoop pagina's terug, maar ik heb het al diverse malen geprobeerd een beetje normaal uit te werken, maar het lukt me echt niet. Ik kan enkel een heel schematisch opzetje maken, maar de uitwerking zou ik dan aan iemand anders over moeten laten. - En daar moet maar net zin in zijn.......

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:29

ik denk dat als jouw idee als beste gekozen wordt of als het echt een goed idee si dat best iemand dat uit wil werken :)

Al is denk ik de kans dat een keurig gepresenteerd logo gekozen wordt groter dan van een slordige schets, maar is je idee echt heel goed dan kom je er wel :) Ik dicht Bart en Eline wel die kennis toe om door de presentatie heen te prikken :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:29

Lyonesse schreef:
Elessar2 was al doorzien als gekopieerd en die van biertapje staat op google als standbeeld.

Dat logo had ik ook niet gemaakt, maar een andere Bokker. Ik had enkel het lettertype erbij gedaan voor diegene. :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:56

JulienSVU schreef:
Nu sta ik er inprincipe alleen voor, want jullie vinden dit logo misschien minder leuk, anderen vinden het wel weer helemaal top.

Ik kijk niet vanuit het "wat vind ik leuk", ik kijk vanuit het "wat is een goed logo". Zoals ik al eerder zei, ik zou hem graag meer geabstraheerd willen zien. Niet omdat ik dat wil of leuk vind, maar om je te helpen een beter logo te maken want er zit absoluut potentie in.

Wat ík vind is een heel ander verhaal want ik vind dat Julius duidelijk herkenbaar moet blijven :D (en met zo'n ontwerp ben ik zelf dan ook bezig). Maar dat wil niet zeggen dat ik een ander niet wil of kan helpen met het verbeteren van hun logo. Maar goed, ik ga je ook niet dwingen ofzo, ik vind het enkel erg jammer als het hierbij blijft :) .

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:59

Ik heb al best veel logo's gemaakt. En vind JulienSVU een sterk logo hebben.

Het is een modern logo, waar niet weer zo'n standaard paardje inzit maar een beetje aan de verbeelding overlaat. Het is in meerder thema's te gebruiken.

En de shirts kunnen op verschillende manieren gemaakt worden. Vooral dat het bij meerdere kleuren bruikbaar is vind ik een sterk punt.

Maar dit is natuurlijk mijn mening..

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:58

IcePrincess schreef:
JulienSVU schreef:
Nu sta ik er inprincipe alleen voor, want jullie vinden dit logo misschien minder leuk, anderen vinden het wel weer helemaal top.

Ik kijk niet vanuit het "wat vind ik leuk", ik kijk vanuit het "wat is een goed logo". Zoals ik al eerder zei, ik zou hem graag meer geabstraheerd willen zien. Niet omdat ik dat wil of leuk vind, maar om je te helpen een beter logo te maken want er zit absoluut potentie in.

Wat ík vind is een heel ander verhaal want ik vind dat Julius duidelijk herkenbaar moet blijven :D (en met zo'n ontwerp ben ik zelf dan ook bezig). Maar dat wil niet zeggen dat ik een ander niet wil of kan helpen met het verbeteren van hun logo. Maar goed, ik ga je ook niet dwingen ofzo, ik vind het enkel erg jammer als het hierbij blijft :) .

Heb jij er voor gestudeerd? Ik namelijk wel, en ik werk als grafisch vormgever bij een groot communicatiebureau. Niet dat dit er toe doet, alleen wat jij goed vind hoeft een ander niet te vinden. Dit blijft een persoonlijke mening.
Kep al aangegeven hier niet te lang over te willen discusseren. We zien straks uiteindelijk wel welk logo het wordt, en ik gun het ieder van harte!

Thx Joyce :) Wij liggen geloof ik wel op 1 lijn ;) haha

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:04

@ Julien SVU:
Ik ben Grafisch vormgever ook! (nouja afgestudeerd) doe nu opleiding Media vormgeven (BOL-4) in 1 jaar.

Ik probeer altijd mijn eigen voorkeur uit te sluiten en te kijken naar de vormen / kleuren en toepassingen.

En inderdaad we zien inderdaad wel welke er de 10 beste zijn binnenkort :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:04

Ik vind die polo heel erg gaaf gedaan JulienSVU, echt heel creatief zo hoor :J Qua logo ga ik nog steeds voor de 'lijntjes julius' van DJD, puur omdat zo strak, herkenbaar en werkbaar is en ook nog recht doet aan julius :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:06

DJoysDesignz schreef:
@ Julien SVU:
Ik ben Grafisch vormgever ook! (nouja afgestudeerd) doe nu opleiding Media vormgeven (BOL-4) in 1 jaar.

Ik probeer altijd mijn eigen voorkeur uit te sluiten en te kijken naar de vormen / kleuren en toepassingen.

En inderdaad we zien inderdaad wel welke er de 10 beste zijn binnenkort :D

haha vandaar dat wij elkaar begrijpen ;) :D