Mensen zich laten verdedigen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisaLuna

Re: Mensen zich laten verdedigen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:52

Mee eens, behalve als de reden overduidelijk is. Clown

En wat is RK?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:54

RK is Runningkawa Lachen Zie de diverse topics van vandaag

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:56

Werd hier niet al vanaf de eerste post aangegeven dat het een algemeen onderwerp was en dat het NIET om de BOT van RK ging? Verward

Overigens vind ik ook in dat geval, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, volgens de uitleg van Bart zijn ze bepaald niet over één nacht ijs gegaan met hun besluit, wat ik onmiddelijk geloof. Ik heb namelijk vaak het idee dat RK juist verder kan gaan in haar reacties dan de doorsnee bokker zonder dat daar een OW op volgt. Het is fijn dat mensen schijnbaar zo'n grenzeloos vertrouwen hebben in iemand die ze IRL niet kennen, maar sorry hoor, al die complot-theorieën vind ik erg vergezocht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:59

Afbeelding

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:08

Tieneke schreef:
Ik voel me ook serieus belazerd, wie er ook heeft meegelezen daar. Eigenlijk zelfs echt als een mes in de rug.

Zo voel ik het ook Ja

Wat er achter de schermen gebeurt is gewoon strikt vertrouwelijk... niet persee het beleid ofzo, maar ook het feit dat er bijvoorbeeld officieel aangevraagde schaduwaccounts staan vermeld... dat gaat verder niemand ene donder aan. Als mensen (doet er niet toe wie) gaan zorgen dat ze hier toegang toe krijgen op een onrechtmatige manier, dan verspeel je je kansen op bokt... klaar. Het is geen grondrecht om te bokken ofzo Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:11

slimmerik schreef:
Nadya schreef:
Nee, ze heeft officieel meegedeeld gekregen dat er geen bezwaar mogelijk is tegen dit besluit. Dus het is geen kwestie van 'weerhouden'. Ik weet nu wat meer van de andere kant, zal vanavond nog even met mijn vriend praten over wat er mogelijk is op internet qua hacken en IP-adressen, maar dat er iets niet klopt, is me nu steeds duidelijker geworden. Ja

Er zal best veel mogelijk zijn. Maar dan zou diegene een half jaar lang RK haar account èn het account van de mod gehackt hebben. En wie heeft er in godsnaam baat bij wat er op het modtopic speelt? RK had er duidelijk spijt van dat ze geen vinger meer in de pap had en ik proefde uit haar posten dat ze heel nieuwsgierig was hoe het modteam tot bepaalde beslissingen kwam.

Dan weet je meer dan ik, want ik volgde dat allemaal niet zo. Haha!
Ik blijf erbij dat de hele gang van zaken raar gaan (ook al die slotjes, kom op, zeg!!!)
Verder zal het me een zorg zijn wat moderators zoal bespreken. Als ze ons zeikerds vinden, ach, mij een biet, hoor.
Ik vind ook niet elke bokker aardig en sommige mods of andere teammensen idem dito. Tong uitsteken
Dat ken, he. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:18

Imo hoeft iemand die geband wordt niet nog eens zijn zegje te doen, dat zaait alleen maar meer onrust. Wel vind ik het persoonlijk fijn, dat er toch uitleg gegeven is over de ban van RK. Ze had gisteren de mond nog zo vol over eerlijkheid en niks te verbergen hebben Bloos! , ik had dit niet verwacht....Denk dat er mbt deze ban meer dan gegronde redenen zijn om haar te bannen....Het moet toch niet gekker worden zeg! Ik vind het wel heel jammer dat het zo gelopen is.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:31

Ik vind ook dat je je moet kunnen verweren op bokt en alleen al om het ffeit dat mij duidelijk is dat er door het beheer met meerdere maten gemeten wordt en daardoor is mijn vertrouwen helaas een beetje geschonden of hun oordeel nu altijd wel de juiste is. Dus ja, ik vind dat je jouw verhaal moet kunnen vertellen. Dat lijkt nu niet te mogen omdat bokt niet wil dat de bokkers ergens achter komen. Maar het kan ook zijn dat een gebande bokker zijn oprechte excuses aan zou willen bieden voor de door hem/haar veroorzaakte rel en dit ook echt beseft.
Je moet mensen een kans geven en misschien wel meer dan 1, mensen maken nu eenmaal fouten wie niet......beheerders zijn ook mensen zeggen ze zelf en ze maken ook fouten zeggen ze zelf.....zie andere Topics over de regels op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:52

Omdat ik 'stiekem' heel nieuwsgierig van aard ben, heb ik tóch op de BoktHyve gelezen en nu weet ik niet meer wat ik moet geloven....heb al spijt van mijn eerdere post hierboven Bloos ....ik snap er niks meer van.... Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:53

Welkom bij de club Picasso Knipoog

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:56

ik vind dat dit eigenlijk uitgesloten moet zijn, als je toch al gebant bent van bokt, waarom zou je dan niet een complete leugen op het forum neerzetten? Waardoor er een nog ergere discussie op gang word gebracht.

Nee geen goed idee als het aan mij ligt (en volgens mij ben ik de enige die er zo over denkt Vork )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:59

Nou ik heb een hoop bij te lezen gehad Nagelbijten / Gniffelen

Ik blijf erbij.... Ik vind dat bokkers zich moeten kunnen verdedigen, of aan medebokkers uit kunnen leggen waarom het zo gelopen is, eventueel excuus aanbieden etc.!

Maar ik had ondertussen eigenlijk wel een paar modjes verwacht!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:01

Picasso schreef:
Omdat ik 'stiekem' heel nieuwsgierig van aard ben, heb ik tóch op de BoktHyve gelezen en nu weet ik niet meer wat ik moet geloven....heb al spijt van mijn eerdere post hierboven Bloos ....ik snap er niks meer van.... Blond

En dat is net waarom het niet goed is, wij kunnen geen onderscheid maken van leugen of waarheid. Rechtvaardigheid of onrechtvaardig. Omdat wij de omstandigheden niet kennen, dus ontstaat er verwarring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:12

En dat was er hiervoor niet wou je zeggen?

Maargoed... ONTOPIC alsjeblieft!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:14

Dit is ontopic, gewoon niet jou mening Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:15

nee, dit gaat over RK, en daar gaat dit topic niet over Clown

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:30

Het lijkt wel of er hier expres mensen verschijnen die aansturen op het zoveelste slotje van vandaag, jeetje lees de openingspost eens ! Is dat teveel gevraagd ?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:41

_Noraly schreef:
ik vind dat dit eigenlijk uitgesloten moet zijn, als je toch al gebant bent van bokt, waarom zou je dan niet een complete leugen op het forum neerzetten? Waardoor er een nog ergere discussie op gang word gebracht.

Nee geen goed idee als het aan mij ligt (en volgens mij ben ik de enige die er zo over denkt Vork )

Het is gewoon erg lastig... vooral met een gebruiker die zo prominent aanwezig is als RK. Zeg je niets, dan wordt er van een doofpot gesproken, zeg je alles, dan kom je aan iemands privacy. Het is in principe nooit goed Bloos

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:46

er moet gewoon 1 duidelijk regel worden getrokken, al zou het bart zijn die zelf de fout maakt.
Die regel is er nu, en ik vind ook dat ze die moeten blijven hanteren. Zo krijg je geen onduidelijkheden door iemand die liegt, en niet tegenpartij die in discussie gaat met diegene die hem de straf heeft opgelegd.
Misschien moet dan de mogelijkheid blijven bestaan door contact op te nemen met de gestrafte, door hier wat informatie op te vragen. En dan zelf je oordeel te plaatsen. Zo krijg je mensen die er echt aandacht aan besteden, en niet ramptoeristen Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:47

Iedereen heeft Hyves zo ondertussen wel gelezen. Is het überhaupt nog nodig een quote op het forum te zetten?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:57

Ik vind het wel een interessante discussie. Zelfs kijk ik er met andere ogen naar dan het gros van de gebruikers hier, gezien mijn eigen mod-achtergrond op een ander groot forum. Hier heb ik veel geleerd wat dit soort situaties betreft.
Ik hoop dat de mensen die het oneens zijn met een bepaalde waarschuwing of ban, ook in ogenschouw willen nemen wat er aan vooraf gaat. Als gebruiker bouw je wat op, door middel van je posts. Heb je al een paar waarschuwingen gehad, dan is het ook niet zo gek dat men de volgende keer voor hetzelfde 'vergrijp/overtreding' sneller en misschien ook wel zwaarder zal handelen. Tenslotte slooft men zich niet uit om twintig keer hetzelfde tegen iemand te moeten vertellen. En geloof me: er zijn genoeg gebruikers die ondanks waarschuwingen, ondanks bans, gewoon door blijven gaan.
Op een gegeven moment is de koek wel een beetje op.

Waarom diegene dan uiteindelijk gebanned wordt van de site is iets tussen de moderator(s) en de gebruiker. Op het forum waar ik ervaring mee heb is het zelfs niet toegestaan om mails of pm's tussen deze personen over die kwestie te plaatsen op het forum. Binnen dit contact is er voor de gebruiker de kans om zijn of haar kant van het verhaal naar voren te brengen. Hier kan men gebruik van maken of niet. Ik neem aan dat dit binnen Bokt net zo gaat.
Ik snap ook niet waarom het interessant is voor anderen om de 'beargumentatie' van de gebruiker en de mod te horen. Wanneer je meer wilt weten omdat je vaak contact hebt met deze gebruiker, dan vind je zelf vaak wel een manier om met deze gebruiker in contact te komen. Dit geldt dus ook voor de optie de andere kant op (het laten weten van anderen dat je er voorlopig of gewoon niet meer bent).

Het vragen om een 'verdediging/reactie' van de gebruiker op het forum is gewoon sensatiebelust en zal alleen maar uitlopen tot 'rellen', aangezien er altijd voorstanders en tegenstanders zullen zijn. En daar is het forum niet voor bedoelt. En als het je niet bevalt, dan ga je toch lekker naar een ander forum?

Er zijn nou eenmaal regels en op deze regels word je aangesproken wanneer je die overtreedt. En soms heeft dat gevolgen. Dan kun je nog zo van mening verschillen, dat blijf je altijd houden. Zoals iemand al zei: ik was het niet eens met die boete, maar ik krijg 'm toch. Ja, je kunt inderdaad protest aandienen, maar dat kan met een ban ook. Maar dat zegt niet meteen dat jij gelijk krijgt.

Dus mensen, waar maken we ons eigenlijk druk om? Aanvaard de consequenties van je gedrag, wanneer je je niet binnen de regels van dit forum beweegt en ga verdorie niet zo zeuren en een 'wellus'/'nietus'-spelletje spelen (want daar zal het op uitlopen).

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:19

Het gaat hier niet over de regels, dat Topic ook al op slot gegooid dus daar ga ik niet op in want dan verschijnt hier ook al weer een slotje. Het zegt verder niets over de inhoud van jouw post Polivy die deels wel klopt. Echter er zijn ook BOT's of ban die zonder enige waarschuwing worden uitgedeeld zonder voorgeschiedenis, ik zal geen voorbeeld noemen.....ahum....

En wat is er mis met iemand die vawege een rel zijn welgemeende excuses openbaar wil aanbieden ? Gaat het niet een beetje ver om zo hoog op die troon te gaan zitten ?

En dan nog he, ik vind het een beetje eng om een blind vertrouwen te hebben in een aantal mensen die toevallig een forum runnen die ik niet eens ken en die voor mij nog virtueel zijn ook......

Er is genoeg op bokt te lezen wat op slot is waarom er genoeg zijn die zich niet per definitie blind staren op een groene kleur bij de naam of rood of wat dan ook. Dus als je als team zelf zo'n gevoel verspreid bij je leden dan moet je ook niet raar staan te kijken dat men niet meer blind op je vertrouwd.
Nogmaals mensen maken fouten, het team zijn ook mensen en mensen kun je best een kans geven uit te leggen waarom dit zo gelopen is of dat ze er wel of geen spijt van hebben..... Jeetje zelfs in het echt leven mag het.......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:25

Als je ècht ten onrechte een ban krijgt en voor l*l gezet wordt of openbaar van een misdaad wordt beschuldigd door het beheer, moet je om jezelf recht in de spiegel aan te kunnen kijken zeker aangifte doen bij de politie wegens smaad.

Andersom als er ècht een Inet misdaad wordt gepleegd, dient het beheer daar ook aangifte van te doen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:33

Perrokai, ik wil het ook niet over regels gaan hebben, maar een ander licht schijnen op dit topic. Het van een andere kant benaderen. Natuurlijk zullen er ook bans en weet ik wat uitgedeeld worden zonder waarschuwingen, maar ik neem aan (ken bokt niet zo goed wat dat betreft en ben zelf nog niet stout genoeg geweest Tong uitsteken) dat dit altijd gepaard zal gaan met enige vorm van 'beargumentatie'. Dan kun je het er mee eens zijn of niet, dat zul je altijd houden.

En mensen die welgemeende excuses openbaar willen aanbieden? De eerste moet ik nog tegenkomen (en geloof me, ik heb jaren gemodereerd en veel ervaring met waarschuwingen, bans, etc)... Ik geloof niet in welgemeende excuses wat dat betreft. Vooral niet het openbare gedeelte. Om het tot een permanente ban ofzo te laten komen gaat er heel wat aan vooraf of gaat het om een ernstig vergrijp. In excuses geloof ik dan echt niet meer. Men was zich heus wel bewust van de situatie, echt waar. Bans zijn voor het grootste gedeelte typische gevallen van: eigen schuld, dikke bult. Als je terug komt/mag komen, mag je daarna laten zien dat je het niet meer zult doen. Aan uitspraken als: "het spijt me, ik zal het niet meer doen" heb ik geen boodschap.
Ja, mensen maken fouten, maar ik snap niet waarom dat allemaal openbaar moet voor jan en alleman. Als je spijt hebt kun je daarmee terecht bij de desbetreffende personen (desnoods na je ban) of bij de mods.

Moderators zijn vaak de gebeten hond, want wat doen zij? Het bewaken van de grenzen en de regels en het beheren van verschillende subfora en er op toezien dat dingen goed verlopen. Wanneer een mod dus zijn taak zichtbaar uitvoert is er dus al iets fout en zal de mod dus in de meeste gevallen niet geliefd zijn. Ik zie genoeg mensen die te gemakkelijk over de functie van moderator denken en zich niet voorstellen hoe het is om in zo'n positie te verkeren. Het is heel makkelijk om met z'n allen tegen iemand te keren die alleen maar het beleid van het desbetreffende forum uitdraagt en bewaakt. Woorden als 'censuur' vind ik ook veel te snel vallen en worden erg gemakkelijk uit de kast geplukt.

Het feit is dat er hier een forum is opgestart, beheerd door vrijwilligers, die er op toezien dat de gebruikers zich binnen het opgestelde beleid en de opgestelde regels bewegen. Deze regels kent iedereen, zijn overal terug te lezen en je hebt zelfs een 'voorwaarde' geaccepteerd bij aanmelding van je account. Het feit is ook dat een forum een virtuele plek is waar verschillende personen bijeen komen door middel van een virtuele (!) persoonlijkheid (ook wel forummer genoemd). Je kunt je altijd afvragen wie er in werkelijkheid misschien tegenover je zit, maar wanneer iemand wordt benaderd om moderator te worden gaat dat echt niet over één nacht ijs. Je hoeft natuurlijk niet blind te vertrouwen op wat anderen zeggen, maar dit geldt zowel voor mods als voor forummers. Maar wanneer jij geen vertrouwen meer hebt in de beheerders van dit forum, snap ik niet waarom je hier nog bent, bij wijze van spreke. (hiermee zeg ik dus niet dat het zo is he, begrijp me niet verkeerd)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:36

slimmerik schreef:
Als je ècht ten onrechte een ban krijgt en voor l*l gezet wordt of openbaar van een misdaad wordt beschuldigd door het beheer, moet je om jezelf recht in de spiegel aan te kunnen kijken zeker aangifte doen bij de politie wegens smaad.

Andersom als er ècht een Inet misdaad wordt gepleegd, dient het beheer daar ook aangifte van te doen.

En daar heb je helemaal gelijk in slimmerik (haha je naam zegt het al, dat hoor je vast vaker Knipoog )

Maar toch vind ik het bijvoorbeeld in het geval van echte en oprechte excuses (voor zover iets écht oprecht kan zijn op het internet) geen slecht idee.. Soms krijgen mensen een ban omdat ze bijvoorbeeld heel kwetsend zijn geweest tegen een ander. Als ze dan écht hun excuses willen aanbieden, vind ik dat daar een mogelijkheid voor moet zijn, openbaar of via een pb of iets dergelijks, dat zal me verder een knackwurst zijn...