Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:25

Is er al uitslag over de leatherfeel pads????

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:57

Als de regel is opgesteld dat het alleen voor niet-paardgerelateerde geldt dan is er geen 'uitslag' nodig toch?
Alleen maar discussie over het wel of niet eens zijn met de uitzondering van partij-en en merkartikelen die wel paardgerelateerd zijn.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:22

Chiqa schreef:
Gewoon even speuren, maar je kan ook gewoon even toegeven dat je niet weet hoe je dat moet zoeken, toch Charaz? Knipoog Ooit van DNS gehoort?

Sorry, dit slaat nergens op. Weet ik ook niet. Heeft dit met regels te maken? Nee volgens mij.

@ Oscar, okè, snap dat de wet jullie enigzins aan banden houd. Maar dan hebben we nog de belachelijke regels (mijn mening) van HAW.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:45

weet je?
van mij mogen Ime en Bart er dik aan verdienen dat gun ik ze van harte, en moge ze er maar goed van kunnen leven.
Ze hebben er hard voor gewerkt en dat word beloond, zelfde geld hadden ze er veel tijd en geld in gespendeerd en had het niks geworden.
hoeveel forums zijn er die zó groot en succesvol worden?
niet veel in ieder geval, dat weet ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:48

Shadow0 schreef:
Zoals vaker met dit soort dingen, is een simpele disclaimer niet altijd genoeg. Een manege kan nog zoveel bordjes ophangen met 'wij zijn niet aansprakelijk in geval van ongevallen' en een garderobe bij een cafe of bioscoop kan nog zoveel bordjes ophangen met 'wij zijn niet aansprakelijk voor diefstal of verlies' - het bordje alleen is niet genoeg.
In alle gevallen wordt er verwacht dat je als bedrijf ook iets doet om problemen te voorkomen. En in dit geval is het dus bekend dat er meerdere malen problemen zijn geweest rondom de echtheid van dingen en ook juridisch zit het erg ingewikkeld in elkaar. Dat Bokt dan de langlopende problemen wil voorkomen lijkt mij heel logisch, en een tekstje in de regels kan dat dus helaas niet garanderen. Het is misschien jammer, maar dan kun je toch beter een andere weg vinden om je spullen te verkopen.

En waarom heeft marktplaats dan niet elke dag een rechtzaak aan de broek hangen? Lachen

Maar als je het dan gaat hebben over privacy kunnen wel alle regels die er bestaan gebroken worden en doet bokt niks om te voorkomen...
Dus zo erg bezig zijn ze dan ook niet om een rechtzaak proberen te voorkomen...
En bij het een wel en het ander niet...sorry dat gaat er bij mij niet in.

Wat betreft het verdienen aan bokt..geen probleem mee.
Nu in de vakantie moet bart ook maar aan het werk om het (voor ons) te maken Lachen
Maar lovely heeft wel gelijk dat het gewoon niet meer het forum is zoals in het begin...alleen maar een dienst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:40

runningkawa schreef:
En waarom heeft marktplaats dan niet elke dag een rechtzaak aan de broek hangen?

MP heeft ook een soort tem functie Haha! MOet je eens kijken hoe snel een advertentie weg is als hij niet aan de regels voldoet Ja En bovendien hoe weet jij nu dat ze hier niet om de haverklap last van hebben?

Ik kan me het oude bokt nog wel herinneren, toen mocht je elkaar nog uitmaken voor doos zonder wolletjes, OW's bestonden toen nog niet Lachen

Gek genoeg zie ik dat de mensen met nog maar een paar berichtjes en niet zo lang lid zijn het meest klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:43

Dan kwam dat wel in het nieuws als dat wel zo was.
Ook andere dingen van marktplaats zijn al in het nieuws geweest. Lachen

Hier zit ook een tem... dus dan zijn ze toch genoeg bezig?

Gewoon niet op elke slak zout leggen...doe je dat wel...doe het dan met alles...
geen 2 maten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:55

Heb even zitten kijken maar MP heeft een aardige lijst met voorwerpen die niet aangeboden mogen worden....Dus hiermee dekken ze zichzelf wel in, en dat is ook logisch.
We leven immers niet meer in het tijdperk van de briefjes bij de buurtsuper. Tong uitsteken

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:58

Chiqa schreef:
Gek genoeg zie ik dat de mensen met nog maar een paar berichtjes en niet zo lang lid zijn het meest klagen.

Dit valt mij ook op... (niet dat ik zo lang lid ben Bloos).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:06

en staan daar de tasjes van ts op?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:29

Chiqa schreef:
Charaza dan had jeje uitspraak ook voor je moeten houden volgens mij staat er ook iets in de huisregels over het uitspreken van onwaardheden, en als je je vergist dácht iets te weten kan dat toch maar geef dan gewoon even toe dat je je vergist, je jet onderschat heb ofzo....

Ik hoef helemaal geen uitspraken voor me te houden, er staat namelijk 'ik DENK ....' is het verboden om je gedachtes uit te spreken? Daarbij vind ik jou een ontzettende mierenneuker. Zoek een leven zeg.
Je blijft roepen dat je van het bedrag leuk op vakantie kan, maar erop ingaan doe je ook niet.

Maar goed ik hou het hier voor gezien, hier gaat het topic helemaal niet over.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:31

runningkawa schreef:
en staan daar de tasjes van ts op?

Ja als je bulaggi intoetst krijg je er 93.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:32

Oscar, dat was een FRANSE rechtbank en heeft dus niks met Nederlands (consumenten)recht te maken Lachen.

Shadow0, de aanbieder kan zichzelf nooit wel of niet aansprakelijk stellen, dat kan alleen de afnemer en daarom zijn dat soort bordjes altijd grote kul. Maar, beide situaties zijn niet te vergelijken, je kunt als aanbieder (bokt) namelijk wel altijd stellen dat je nooit verantwoordelijkheid draagt voor wat iemand anders doet. Zo simpel is het volgens mij en dus een hele ander situatie dan de manegehouder, garagehouder, bootverhuurder, sportkantine met zijn bordjes.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:40

lindake schreef:
Chiqa schreef:

Dit valt mij ook op... (niet dat ik zo lang lid ben Bloos).

Slaat ook weer nergens op. Mogen mensen met minder berichten hun mening niet geven of klagen zoals jij dat noemt.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:17

Ivonka schreef:
Slaat ook weer nergens op. Mogen mensen met minder berichten hun mening niet geven of klagen zoals jij dat noemt.

Heb ik gezegd dat deze mensen hun mening niet mogen geven en niet mogen klagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:22

runningkawa schreef:
Maar lovely heeft wel gelijk dat het gewoon niet meer het forum is zoals in het begin...alleen maar een dienst

Het is een bedrijf nu. Het draait nog steeds voornamelijk op vrijwilligers, maar afgezien daarvan is het geen liefdewerk oudpapier meer.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:06

lindake schreef:
Ivonka schreef:

Heb ik gezegd dat deze mensen hun mening niet mogen geven en niet mogen klagen?

Dit is aan Chiqa gericht. Komt zo neerbuigend over vind je niet. Net alsof die mensen geen mening mogen hebben of dat ze er niks van af weten.
Laatst bijgewerkt door Ivonka op 09-08-08 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:25

Chiqa, hoe weet jij eigenlijk dat Bart en Ime er zo goed aan verdienen?

Heb al een paar pagina's doorgebladerd, maar kan het niet vinden.
Ben gewoon benieuwd hoe je dat weet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 03:18

Valentijn, simpel rekensommetje, de link van RK, de googleads...
Ik weet toevallig wat alleen googleads al binnen kan halen en dat is best leuk Lachen
Voor een voorbeeld http://www.google.com/intl/en/ads/
Helemaal leuk verdienen met de advertentie's die hier geplaatst worden Ja
Maar goed vind dat ook meer dan normaal als je er zoveel tijden geld ooit in het geinvesteerd
en nu nog alle dagen gebeurt.
Bokt is heel goed bezig, ik vraag mij wel eens af hoe Bart ooit op dit idee is gekomen
en ook zo groot is geworden, maar nu ga ik zwaar offtopic.

Het ging om het strenge beleid.....en de meningen zijn hier blijkbaar in verdeeld..
Sja wat is streng...als het maar rechtvaardig is.
En mensen met lange tenen lopen hier over het algemeen denk ik sneller tegenaan dan
mensen die ook eens sorrie kunnen zeggen, maar dat is toch in het echte leven ook zo?

Ik heb ook wel eens een OW gekregen hoor, en heb ze daar ook volledig gelijk in gegeven maar
je zult er ongetwijfeld ook mensen bij hebben zitten die onredelijk zijn, gaan stijgeren.

Ik niet, als het kritiek gefundeerd is en rechtvaardig, wacht ik mijn ban periode rustig af.
Geef toe heb hem wel eens niet aan zien komen maar daar leer ik alleen maar van, en ja daarin
zeg ik ook wel eens sorrie....kijk eens naar jezelf, geef eens toe dat je dr mss naast zit...
echt dat kan een hoop ellende voorkomen en maakt het een stuk gezelliger denken jullie ook niet?

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:14

Nou ik heb twee OW's gehad, puur en alleen omdat de mensen van dat topic mij niet in dat topic wilde, je mag blijkbaar besloten topics bedenken en dan naar een moderator een berichtje sturen van eh: haar willen we er niet bij want die heeft steeds zo'n uitgesproken mening en daar houden we niet van want dat wordt altijd rellen. Maargoed ik had een meningsverschil met een moderator en tsjah die kunnen je makkelijk weg bonjouren natuurlijk ( machtsmisbruik noem ik dat) : misschien krijg ik nu wel weer een OW, nouja so be it dan maar! Maar rechtvaardig was t zeker niet en onderbouwd al helemaaaaal niet, was puur en alleen: neh is ONS topic en dat mag blijkbaar.......wat ik nog steeds heel apart vind maargoed ik heb karakter hoor , mij zie je daar dan niet meer!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:51

Ben ook tegen stannder van gesloten topics ! Dat doen ze maar ergens anders :p

Ook vind ik het belachelijk dat je het niet over p2p software mag hebben terwijl die software helemaal legaal is. Dat je er ook films en muziek mee kan downloade is wat anders.

Vind trouwens met onzinnige reacties op het verkoop deel. Waar allemaal mensen die zich er mee denken moeten te bemoeien en je prijs onderuit halen zonder dat ze maar enige intressen hebben, dat mag wel....... Word veelste weinig aan gedaan.....

Modjes die er misbruik van maken en hun eigen niet vast gelegde in het regele ment mening hebben. Kan blijkbaar ook al.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:59

T.S je heb helemaal gelijk tegenwoordig kan je niet eens meer (normaal) een topic openen met foto's van je paard omdat je eerst 30 duizend regels moet lezen over wat je wel en niet MOET opschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:54

@chiqa...voor mij ook geen simpel rekensommetje Lachen
Maar goed, al verdient Bart er aan, van mag hij.
Stopt er genoeg tijd in.

Maar ik vind het wel jammer dat sommige regels niet te volgen zijn.
Positief commentaar als wat een leuke combi zonder rt advies mag niet.
Maar soms weet je gewoon dat de ruiter daar zelf wel mee bezig is.
Maar dat er nieuwe regels zijn gekomen vind ik niet echt negatief in zijn algemeen.

Over deze verkoop...tja het is vaag wat dan wel en niet nep is Lachen
Is het dan echt niet mogelijk om te zeggen...jullie zoeken het maar uit wat je plaatst, bokt is niet verantwoordelijk?
Betreft privacy wordt er wel zo gehandeld...waarom dan het een wel aan regels en het ander niet?
Dat is dan ook iets wat niet te volgen is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-08 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:57

Ik vind bokt in sommige dingen ook wel heel streng maarja wat doe je eraan?

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:12

ach ik snap niet waarom hier een topic over geopend is eigenlijk.

regels moeten er nu eenmaal zijn om de boel een beetje overzichtelijk en netjes te houden.

ik vind dit eigenlijk net zoiets als op de middelbare school: de leraren stellen een nieuwe regel vast en alle pubers staan op hun achterste poten.

precies wat er hier ook gebeurd nu.

erg kinderachtig hoor.

iedereen die meewerkt aan dit forum krijgen nu een enorme klap in hun gezicht van alle zeurmiepen hier.
ze proberen alles netjes te onderhouden en wat krijgen ze er voor terug? een hele hoop gezeur!!
schaam je! een beetje respct is wel op zijn plaats denk ik hoor!

onthoud goed he: je HOEFT hier niet te komen en lid te zijn!
zint het je niet? Doei, doei