Schijtziek van Penny-pb's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Schijtziek van Penny-pb's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:03

Heb weleens een reactie gehad op foto van mijn arabiertje op hyves.

Foto was van achteren in draf genomen, paard had weken stal rust gehad; dus staart er scheef op (arabier he).

Kreeg toen een berichtje van iemand (was van iemand van 12 jaar) dat ik per direct naar de "botterkraaker" moest omdat mijn paard "vreeseluk" scheef was in zijn rug en het "zielug" was dat ik er mee over straat liep.

Heb haar netjes een berichtje gestuurd dat ze maar eens naar foto's van arabieren moest kijken, en dat die (bijna) allemaal de staart er scheef op hebben staan.
Kreeg ik een berichtje terug dat dus alle arabieren "krom" en "zielugh" waren Clown .

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:07

Heb ook nog niet (te minste wat ik me herinner) vervelende PB's gehad.
Maar wel van Penny meiden. Zo van Oh dat is echt zielugggg de rensport..
Nou daar heb ik dus veel aan.. Ze mogen mij vragen wat ze willen over die sport, maar dat ze het wel ff normaal doen.
*edit* typo

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:08

goh, na al die jaren hier al op bokt heb ik nog nooit zo'n PB gehad Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:09

esperance schreef:
Heb ook nog niet (te minste wat ik me herinner) vervelende PB's gehad.
Maar wel van Penny meiden. Zo van Oh dat is echt zielugggg de rensport..
Nou daar heb ik dus veel aan.. Ze mogen mij vragen wat ze willen over die sport, maar dat ze het wel ff normaal doen.
*edit* typo

Heel herkenbaar hoor, dat heb ik ook, en ookal zit je zelf in die sport of heb je er in gezeten, ze nemen weinig van je aan he? Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:31

ach er is wel eens iemand geweest die op dit forum schreef dat als ik net zo met mijn kind omging als met paarden dat ik dan uit de ouderlijke macht ontzet zou worden........ of iets in die strekking, de mevrouw had medelijden met mijn dochter omdat ik de moeder ben in ieder geval.........

ik zou niet eens meer weten wie dat was Haha! Haha!

veeg ik toch mijn reet mee af met dat soort dingen, wat kan mij dat nou schelen.......... net helemaal niks Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:33

Maar wat heeft dat nog met paarden te maken dan? Zoiets zou ik ook meteen deleten! Weg ermee.. Zulk soort mensen zijn gewoon levensmoe..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:05

Ik stuurde vervelende pb's gewoon door naar een moddie, maar alleen omdat ik wist dat de desbetreffende bokker ook een relschopper was. De pb's waren de druppel om een ban te geven ipv waarschuwing Lachen
Dat heeft dus alleen zin als je zelf niet gaat rellen of het aan anderen doorspeelt. ik heb het gewoon intern gehouden en niet de 'ruzie' (want het kwam alleen van haar kant Nagelbijten / Gniffelen) op het forum zelf gegooid. Ik hang geen vuile was buiten Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:39

Ik moet eerlijk zeggen dat als iemand zulke vreselijke opmerkingen zou maken over mij en mijn dochter, zoals KiWiKo heeft meegemaakt, ik toch beste behoorlijk pissed zou zijn, hoor. En dan druk ik me nog zacht uit.... Hoe durft iemand, zeg. Boos!
Dan zou ik zeker de mods inschakelen tot diegene een hele vette ban heeft. Dat vind ik dus echt, ECHT niet kunnen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:44

esperance schreef:
@ detour. Jaa, zo vervelend. Ze kletsen eigenlijk altijd onzin. Terwijl ze echt nooit zijn komen kijken of weten hoe het in elkaar steekt..

Maar goed ff weer ontopic Lachen
amondi, kan je reactie's wel begrijpen hoor. (maar genoeg is genoeg. Blijven herhalen is ook weer niet nodig Knipoog ) Als iemand mij zulke pb's zouden sturen. Zou ik ook door het lint gaan. En dan helemaal als ze je kind er bij betrekken. Gestoord
Misschien leert ze het zo wel een beetje af. En ben er voor dat zulke PB's in een soort sticky of topic mogen komen. Dan denken ze wel 2 keer na voor ze, zulke rare PB's sturen..

Daar heb ik ook al eens over nagedacht.... Lijkt mij een goed plan!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:58

BCS, ik heb effe gereageerd op jou in het Tinker topic. Jij bent wel erg vreemd bezig, hoor. Schijnheilig
En dan noem je mensen als mij een beetje ongenuanceerd???? Verward

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:21

Ik navolging van Nadya heb ik ook maar even gekeken, en hoe je in het Tinker topic uitlaat is naast zinloos ook nogal respectloos. Dat je hier ach en wee roept blijkt nu dan ook weinig steekhoudend.... soms leer je hier je pappenheimers verrassend snel kennen.
Maakt niet uit hoor.... maar misschien verklaart dat de vete eerder in dit topic.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:35

Heb ook even gekeken... zo weet je weer wat voor vlees je in de kuip hebt!

Overigens - ik heb laatst aan de hand gehad dat ik pb's doorgestuurd heb naar de mods, maar dan niet als quote maar als printscreen. Dat werd wel op prijs gesteld, een idee misschien? Is niet zo heel makkelijk te editen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:39

Volgens mij wel hoor, heb slimmerik eens een paar zien bewerken zag geen verschil

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:43

Dan is Slimmerik daar slimmer mee dan ik Knipoog
Tijd dat ik eens een cursusje Photoshop ga doen Clown

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:56

Ik word geloof ik niet echt gelukkig van dit topic, maar het is me te laat om er nog een halve nacht mee bezig te zijn. Hier een tijdelijk slotje en morgenavond ga ik verder kijken wat we hier mee aanmoeten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:13

Moderatoropmerking:
Bokt is niet bedoeld om ruzies uit te vechten. Ik denk dat het in deze situatie niet verstandig is om mensen te verzoeken dit op een volwassen manier per PB uit te spreken, maar in dat geval is Bokt gelukkig groot genoeg om elkaar links te laten liggen. Het enige wat je ermee bereikt is dat het topic op slot gaat en dat er weer sancties uitgedeeld moeten gaan worden. Ik heb de nodige berichten gesplit en open het topic weer in de hoop dat er nu wel gewoon verder gediscussieerd kan worden.

Moraal van het verhaal, als je een probleem met een andere bokker hebt, dan hoeft de rest van Bokt daar niet van "mee te genieten", daarvoor in de plaats kan je temmen of een PB naar een mod sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:33

Om even terug te komen op het topic, ik had, net als andere Bokkers gereageerd op een topic waarin een meisje ponies laat springen over spullen die je normaliter op elke willekeurige vuilnisbelt aantreft.
Levensgevaarlijk.
Het meisje is door meerdere mensen gewaarschuwd. Wat schetst dan vervolgens mijn verbazing, dat je van een heel ander kind opeens een PB krijgt waar je je $%^&*()_ mee bemoeit Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:46

Mag je tegenwoordig je paard geen lel meer geven, zonder dat je reacties krijgt??
Joh als mijn paard te ver gaat (hij is bijna 3), dan krijgt ie een schreeuw, lel of schop. Ik heb het idee dat sommige mensen, niet helemaal snappen dat je anders een ongeleid projectiel van ongeveer 600 kilo aan de andere kant van je touwtje hebt hangen en dat dat tot gevaarlijke situaties kan leiden. Er is soms nou eenmaal geen ruimte voor fouten.

Ik was laatst eens op de manege en daar reed een vrouwtje met sporen, 100 maal kleine prikken in het paard te duwen. Geef hem dan een keer flink de sporen, is het probleem ook opgelost. Maar dat durft men dan weer niet, want stel dat het paard dan harder loopt Verward
Timing en rechtvaardigheid kom je een heel eind mee of het nu een waarschuwing, lel of schop is.

banketstaaf PB's gaan de prullenbak in, ik trek me weinig aan van mensen die mij of mijn situatie niet kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:06

Je hebt groot gelijk, Mindim...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 06:26

Mindim schreef:
Ik was laatst eens op de manege en daar reed een vrouwtje met sporen, 100 maal kleine prikken in het paard te duwen. Geef hem dan een keer flink de sporen, is het probleem ook opgelost. Maar dat durft men dan weer niet, want stel dat het paard dan harder loopt Verward

Dat zijn echt van die dingen die ik dus niet snap... en nogal onrechtvaardig vind ook.
Als ze niet wil dat het paard harden loopt, moet ze de sporen aflaten. Als ze haar onderbenen niet stil kan houden, moet ze de sporen ook aflaten.
Als ze wil dat het paard wél harder gaat, stel ik voor dat ze goed aandrijft, en bij geen reactie een tik erbij geeft... hoe moeilijk kan het zijn...

Daar krijg je nooit reacties op, op een paard (rechtvaardig) corrigeren wel...
Rare wereld Verward

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 07:41

Nadya schreef:
BCS, ik heb effe gereageerd op jou in het Tinker topic. Jij bent wel erg vreemd bezig, hoor. Schijnheilig
En dan noem je mensen als mij een beetje ongenuanceerd???? Verward

Ninx schreef:
Ik navolging van Nadya heb ik ook maar even gekeken, en hoe je in het Tinker topic uitlaat is naast zinloos ook nogal respectloos. Dat je hier ach en wee roept blijkt nu dan ook weinig steekhoudend.... soms leer je hier je pappenheimers verrassend snel kennen.
Maakt niet uit hoor.... maar misschien verklaart dat de vete eerder in dit topic.....
Blue_Eyes schreef:
Heb ook even gekeken... zo weet je weer wat voor vlees je in de kuip hebt!

Overigens - ik heb laatst aan de hand gehad dat ik pb's doorgestuurd heb naar de mods, maar dan niet als quote maar als printscreen. Dat werd wel op prijs gesteld, een idee misschien? Is niet zo heel makkelijk te editen.

Dank jullie wel meiden!

Jullie weten genoeg! Karl66 zal ik wel eens Pbén want ik geloof niet dat ik het met hem eens ben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:21

Lijkt me dat BCS niet de enige schuldige is, hier?

Ze heeft het recht om haar mening te geven, het had wat netter gekund, het was idd niet erg genuanceerd, maar goed, ik ben niet degene die daar wat van kan zeggen... ben zelf ook ongenuanceerd Haha!

Ik vind déze opmerking:
Citaat:
Ik denk toch echt dat er meer dan genoeg combi's op dit subforum rondhangen die meer kunnen dan jij ooit voor mekaar zal krijgen. En dit durf ik zo uit de grond van mn hart te zeggen, zonder dat ik jou ken. Met zo'n opmerking plaats je jezelf echt ver beneden niveau.

nou ook niet al te genuanceerd... of vriendelijk.... of onderbouwd...

Ik vind ook dat je met een Tinker niet veel kunt... althans niet in de richting die ik op wil.
Ik zie echt niet waarom dat beledigend is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:33

Precies, het was een duidelijk geval van "Wie de baal kaatst... kan hem terug verwachten" en zo ben ik nu eenmaal..

Het eerste bericht wat ik plaatste bedoelde ik niks raars mee.. Dat kan ik ook in een KWPN topic zeggen hoor Knipoog Het is in de paardenwereld nu eenmaal "Wat de gek ervoor geeft" dat ik dan vervolgens aangevallen word, tja, dan doe ik het terug, alleen ben ik iets gemener.. Actie = reactie. Heel simpel!

Ik heb helemaal geen hekel aan Tinkers namelijk, mijn vriendin heeft er ook eentje, eerste keer L1 haalde ze daar 4 winst mee, en die heb ik ook gereden Vork Clown

Er werd ook gezegd dat KWPN'ers geen uitstraling hebben? Nouja.. prima toch? Daar maak ik me echt niet druk over.. Maar zodra je zegt dat je met een Tinker minder kunt als met een KWPN, BWP etc, dan staat de tinkerwereld direct op zijn achterste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:48

Da's in de Fjordenwereld ook.
Dan moet je ook niet iets zeggen over potentie.

Maar ik snap dat niet, niet ieder paard is geschikt voor hetzelfde. Een KWPN of NRPS kan je heel goed mee dressuren, maar niet echt fijn voor recreatie... of voor de kar... ofzo... zijn meer sportpaarden.

Ik vind Friezen ook heel gaaf, maar niet als dressuurpaard, ik vind ze voor de kar gaver. Haffies zijn heerlijk om relaxte buitenritten mee te maken....
Daar is toch niks mis mee?

Gebruiksdoel verschilt per type paard... lijkt mij heel gezond, hoor Lachen
Ik vind Tinkers supercool... alleen niet mijn type paard, ik kan er niet mee sporten, dus niet geschikt voor mij.
Maar daarom vind ik ze wel gaaf Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:55

Maar zolang alle werelden de koudbloed rassen WEL als sportpaard zien, buiten de warmbloed wereld om, ben je eigenlijk wel klaar, maar dat er zo fel op gereageerd moet worden, is mij nog steeds een raadsel.