[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:57

Nee ik wil niet aan het nieuwe, stomme HAW wennen, maar de oude vertrouwde versie van HAW behouden Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:58

Mag je me even zeggen wat JI is, ik word te oud voor al die afkortingen...
(zo ingewikkeld is bokt al gemaakt. Dat iemand die hier inmiddels al van 2004 zit er niet meer aan uit kan.)

Ik wil OOK de oude vertrouwde HAW!
En vraag me ook danig af dat als iedereen deze HAW wilde, waarom er nu dan al 7 pagina's aan tegenargumenten zijn over het nieuwe HAW.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:58

Gooi HAW en die oliebol meteen de deur uit dan, dan is dat gezeik ook meteen over Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:59

pharagirlke schreef:
NU snap ik het!
aan Priveberichten kunnen mods niets doen, zelfs als je met de dood bedreigt word krijg je enkel een "zoek het maar uit", dus als het daar fout loopt, moeten ze zich niet moeien! Kortom; de mods willen enkel en alleen uit de vuurlinie raken! Slim

Bijna: Bart en Eline hebben lucht gekregen van signalen dat de Bokkers vinden dat er te veel regeltjes komen en dat de lol er een beetje af gaat. Door nog meer regeltjes te maken en in het vervolg alles via PM af te laten handelen, kunnen ze daardoor de helft van de mods ontslaan (want die zijn werkloos) en dan zeggen "jullie luisteren zo goed dat we besloten hebben de PM-regel uit te breiden" waardoor wij het idee krijgen dat Bokt weer wat vrijer wordt, want er zijn minder mods Haha!

Ofzo. Koe

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:00

Ik snap werkelijkwaar niet waar al die mensen zijn die het wouden verbeteren. Want ik, en anderen, zien totaal geen verbeterpunt hierin.

Hadden jullie beter niet een voorproefje kunnen geven of proefdraaien? Hebben jullie nu echt een bord voor de kop of willen jullie het gewoon niet zien?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:01

Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die de nieuwe regels van HAW nu al zat ben.
Gisteren heb ik een hele "discussie" per pb gehad met 1 van de mods.

Ik vrees dat binnenkort ITP dus overloopt van de topic's...

Zelf plaatste ik na lange tijd weer eens een topic op HAW gisteren, omdat ik het leuk vind om ze te laten zien en te lezen wat mensen er van vinden. Zowel positief als negatief en het hoeft niet altijd rijtechnisch onderbouwd te zijn ofzo, maar mocht er fijne tips tussen zitten is dat mooi meegenomen natuurlijk.

Je kiest er als TS toch zelf voor om al dan niet de tips te gebruiken tesamen met de lessen die je volgt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:01

Sammie schreef:
Karin,. wat is de meerwaarde van de opmerking: wat een leuk paard in forum dat nu bedoeld is voor rijtechnisch commentaar? (en dat dan 20x)

Omdat het leuk is om te horen dat het er goed uit ziet? Omdat het leuk is om te horen dat een ander je paard leuk vindt?
Het ging toch al jaren zo, en nu mag het opeens niet meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:02

enige verbeterpunten die ik zie is dat er minimum 5 foto's geplaatst moeten worden en dat die ook nog zichtbaar moeten zijn. Maar voor de rest mag de nieuwe bazaar allemaal wegvallen voor mij. Dat vindk nl onzin.

Anoniem

Vraagje aan het beheer: zijn er al plannen om positiefe reacties op UK en CB ook maar compleet uit te bannen "want daar heb je toch niks aan"? Haha!

Sammie

magda_90 schreef:
Hebben jullie nu echt een bord voor de kop
Dat is erg handig voor de A4 posters aan reclame! Ja Dat is hard nodig als Bart een nieuw databeest moet aanschaffen. Haha! Haha!

Phara JI = Juryleden en Instructeurs, maar ik had net zo goed LZP (Leven Zonder Paarden) of bijna elk ander forum kunnen noemen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:03

Idd Karin, jaren was het zo en nu moet het ineens veranderd worden. Ik zie de aanleiding nog steeds niet. Zoveel was er niet mis met op HAW, eigenlijks niets (af en toe wat mensen die er wat tussen propten, maar dat heb je op ieder openbaar forum).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:04

Een bord voor de kop dus *zucht*.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:04

Sorry, maar ik heb absoluut geen zin om de TS een PB te sturen met "Hé, ik zat net je topic op HAW te bekijken en omdat ik niet alleen maar mag zeggen "goh, wat een leuk paard heb je en wat ziet het er fijn uit en ik heb verder geen commentaar", doe ik dat maar via een PB. Dus, bij deze."

Dat wordt voor mij niet meer reageren op HAW-topics... Jammer, want waarom moet het nou zo bloedserieus worden? Dacht dat Bokt vooral leuk hoorde te zijn. Nou, op deze manier dus niet.
Maar aan de andere kant, ach, het is maar een forum en we hebben de HK nog Pling

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:05

Als je echt de data-base wat wilt opschonen, kun je ook alle topics van tig aantal jaren terug verwijderen. Daar kijkt toch niemand meer in. Zijn in de tussentijd zat nieuwe topics naar voren gekomen die ook in de zoekfunctie veel gebruikt kunnen worden.

Ayasha
Blogger

Sammie schreef:
magda_90 schreef:
Hebben jullie nu echt een bord voor de kop
Dat is erg handig voor de A4 posters aan reclame! Ja Dat is hard nodig als Bart een nieuw databeest moet aanschaffen. Haha! Haha!

Phara JI = Juryleden en Instructeurs, maar ik had net zo goed LZP (Leven Zonder Paarden) of bijna elk ander forum kunnen noemen.

Vaak als je in iemands profiel leest gaat de vraag ook niet over het juryen (als dat al een woord is). IMO als je in een profiel iets leest over het paard dat in het HAW topic staat, mag je die vraag wel in het topic stellen. Dat is geheel topic-gericht lijkt me.

Ayasha
Blogger

VValar schreef:
Als je echt de data-base wat wilt opschonen, kun je ook alle topics van tig aantal jaren terug verwijderen. Daar kijkt toch niemand meer in. Zijn in de tussentijd zat nieuwe topics naar voren gekomen die ook in de zoekfunctie veel gebruikt kunnen worden.

al die legendarische discussie's weg die nu niet meer gevoerd kunnen worden omdat er dan een slotje op vliegt Verdrietig doodzonde! Ze zouden net standaard bij VN moeten staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:06

Sammie heeft geloof ik af en toe een beetje de neiging zich te verantwoorden voor beslissingen die zijn genomen door het beheer... Ach ja Haha!

VValar

Haha dat is wel weer zo, niet aan gedacht. Helaas!

Shadow0

Nouks: op UK en CB zijn de regels dat je geen niet-onderbouwd commentaar mag geven al eerder ingevoerd. Daar was toen, zeker in het begin, ook erg veel commentaar op. Maar uiteindelijk heeft het geleid tot een veel interessanter forum waar vaak zinnige dingen worden gezegd Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:07

Nouks schreef:
Sammie heeft geloof ik af en toe een beetje de neiging zich te verantwoorden voor beslissingen die zijn genomen door het beheer... Ach ja Haha!

is een kwaaltje van nieuwsredactie leden Knipoog hebben er nl allemaal een handje van aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:07

VValar schreef:

Nee wat ze nu aan het doen zijn helpt ook ECHT om de database op te schonen: tientallen topics op HAW worden op slot gesodemieterd omdat het volgens Eline niet te doen is de TS'ers allemaal de kans te geven hun topic aan te passen. Gevolg? TS'ers openen een nieuw topic en je hebt allemaal dubbele topics met daarin dezelfde foto's en bijna hetzelfde verhaal als in het gesloten topic Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:08

Nou ik wil toch maar even reageren. Ik begrijp dat hier ook een aantal bokkers niet blij is.
Zo is het ook bij western, waar we opeens onze "niet aan het werk" foto's bij ITP algemeen moeten gaan zetten. Terwijl we al sinds jaar en dag onze foto's onder en naast het zadel gewoon in een klein en overzichtelijk stukje op westen zetten. De enquete hebben de meesten niet gezien.

Het effect is nu dat ik foto's van een buitenritje (en dat zal niet onder HAW) vallen, dus maar in drie verschillende topics van de HK plaats.

Omdat ik niet denk dat heel bokt dat interessant vindt, en het ook niet aan heel bokt wil laten zien. Dat soort topics stonden prima in ons kleine hoekje western.

Kortom: ik vind het echt geen vooruitgang, deze nieuwe regels.

Ayasha
Blogger

Shadow0 schreef:
Nouks: op UK en CB zijn de regels dat je geen niet-onderbouwd commentaar mag geven al eerder ingevoerd. Daar was toen, zeker in het begin, ook erg veel commentaar op. Maar uiteindelijk heeft het geleid tot een veel interessanter forum waar vaak zinnige dingen worden gezegd Ja

word daar ook alles van "mooi gemaakt!" of "mooi kleurgebruik" verwijderd? Heb dat gisteren nl nog maar net gelezen.. Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

pharagirlke schreef:
Nouks schreef:

is een kwaaltje van nieuwsredactie leden Knipoog hebben er nl allemaal een handje van aan.

Zou je je misschien nader kunnen verklaren en wat dit er mee te maken heeft?
Mogen wij ons niet eens meer in een discussie storten? Clown

Beetje vervelende nietszeggende opmerking. Ik snap best dat je gefrustreerd bent, maar je kunt het ook op een volwassener manier uiten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-06-08 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Idd
Vraag mij nog steeds af of er naar de gebruikers is gekeken.