Behoefte aan subforum van Academische rijkunst ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

Re: Behoefte aan subforum van Academische rijkunst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:28

Waar staat de tag AC voor? Moet dat niet AR zijn Verward Is namelijk wat logischer.

Kunnen we niet een subforum een maand op proef krijgen? Als er in die proefperiode toch nog te weinig topics worden geplaatst (wat ik niet verwacht) dan kan ie alsnog gesloten worden. Is dat niet een optie?

En anders maken we zelf wel een AR-forum en verhuizen we daar met z'n allen heen Schijnheilig Bloos

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:59

Pasterza, ik volg je. Haha!

Wat betreft AR, kan dat niet zijn omdat die tag al voor Aangespannen Rijden wordt gebruikt ?

ik vind het echt door en door jammer dat er geen subforum komt. Heb het topic dat net werd aangehaald gelezen, ik kan begrijpen dat jullie geen zin meer hebben om op de gewone fora te posten.

Ik wil erg graag meer leren over academisch rijden, zo'n forum zou geweldig zijn. Scheve mond

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:46

De verschillen zijn te groot tussen de wedstrijd- en de klassieke dressuur. Het zou idd niet zo mogen zijn, maar zo is het in de loop der jaren nou eenmaal gegroeid. Kijk alleen al naar het werk aan de hand en werk aan de lange teugels, hier op de manege wordt zelfs gevraagd of ik weer circuskunstjes ga doen, terwijl het in de klassieke dressuur heel normaal is om met werk aan de hand te beginnen Pas als het paard klaar is, zadel mak te maken. Daarbij komt, dat een huidig dressuur paard al veel jonger onder het zadel beleerd wordt, in de klassieke dressuur wordt dit pas gedaan als het paard aftands is en zware dressuuroefeningen wordt pas in de leeftijd tussen 10-12 jaar.
Bij de (engelse dressuur) begint het schouderbinnenwaarts op in de M, klassiek eigenlijk al met werk aan de hand. Zoveel verschillen, teveel om op te noemen. Daarbij komt ook nog dat we niet wedstrijd gericht zijn, wel worden er geloof ik proeven afgenomen in bekwaamheid, dat je bepaalde handelingen met het paard kan verrichten. Idd de klassieke dressuur is de basis van de huidige wedstrijdruiter, maar dat geldt ook voor de westernsport.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:56

Pasterza schreef:
Waar staat de tag AC voor? Moet dat niet AR zijn Verward Is namelijk wat logischer.

Kunnen we niet een subforum een maand op proef krijgen? Als er in die proefperiode toch nog te weinig topics worden geplaatst (wat ik niet verwacht) dan kan ie alsnog gesloten worden. Is dat niet een optie?

En anders maken we zelf wel een AR-forum en verhuizen we daar met z'n allen heen Schijnheilig Bloos

Puik plan Ja

Idd mods, zou het niet een maand op proef mogen?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 22:49

magda goed plan, dit zou ik ook veel reeeler vinden !
Ik heb ook geen zin in de discussies op RT

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 22:51

Kunnen de topics die nu lopen een wijziging krijgen in de omschrijving namelijk [AC} of {AR} ? Dat zou het nu al een stuk makkelijker maken en kunnen we meteen inventariseren hoeveel topics er al lopen.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:58

Karl66 schreef:
Of er in de toekomst ooit een subforum academische rijkunst komt weet ik niet. Wat ons betreft waren er drie redenen:

1- Te weinig topics
2- Wedstrijddressuur is in de basis ook klassieke dressuur
3- Door academische rijkunst te splitsen mis je de kruisbestuiving tussen de op klassiek gebaseerde wedstrijddressuur en academische rijkunst.

Als na een half jaar of jaar blijkt dat er blijvend veel topics geopend worden over academische rijkunst dan vervalt de eerste reden. Het is inhoudelijk van de topics afhankelijk hoe we op dat moment punt twee en drie beoordelen.

1- er zullen meer topics komen als er een eigen subforum is,nu plaats je je topic en reageerd iedereen er op,ook mensen die op een totaal andere manier trainen,vandaar dat een hoop mensen er dan voor kiezen om geen topic te openen.

2- ben ik het niet mee eens.wedstrijddressuur heeft gerust draagvlakken met de klassieke dressuur,maar bij de klassieke dressuur gaat nog een hele opleiding aan de hand vooraf aan het werk onder het zadel,hoe kan iemand die daar geen weet of kennis van heeft jou dan advies geven als je tegen een probleem aan loopt met je paard die wel op deze manier getraind is?

3- ik denk dat veel mensen daar toch al hun eigen keuze in gemaakt hebben.
mensen die geinteresseerd zijn in ar zullen evengoed deze topics wel volgen en andersom ook.
ik denk dat de kruisbestuiving zo alleen maar beter wordt,doordat mensen die in ar geinteresseerd zijn door de aparte topics in het subforum juiste een duidelijker beeld van de ar kunnen krijgen.

maar goed,dat is mijn bescheiden mening,western en engelse dressuur zet je tenslotte ook niet bij elkaar,net zoals nh toch ook een eigen plekje heeft.

ik zou het erg jammer vinden als er geen subforum komt,ik denk dat we erg veel van elkaar zouden kunnen leren doordat de topics een stuk overzichtelijker zullen worden omdat er alleen nog reacties van ar ruiters komen.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:33

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:23

garny95 schreef:
Kunnen de topics die nu lopen een wijziging krijgen in de omschrijving namelijk [AC} of {AR} ? Dat zou het nu al een stuk makkelijker maken en kunnen we meteen inventariseren hoeveel topics er al lopen.

ik denk dat AR makkelijk verward kan worden met aangespannen rijden, terwijl je academische rijkunst bedoelt.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:54

Heb nu een filmpje, maar durf het bijna niet op HAW te zetten. Wil graag commentaar van mensen die zich ook bezig houden met AR. Boos!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:55

Laat je hem hier zien Clown

Zonder gekheid, ik ben er tegenwoordig ook wat benauwd voor om foto's op HAW te plaatsen. Je zou het kunnen proberen Ja

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:21

ankem schreef:
Heb nu een filmpje, maar durf het bijna niet op HAW te zetten. Wil graag commentaar van mensen die zich ook bezig houden met AR. Boos!

Nou...dan zit je hier goed toch? Kom maar op...

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:40

Is het openen van een HK topic waarin we foto's/ filmpjes etc. kunnen laten zien en vragen kunnen stellen anders niet een optie als er geen subforum mag komen?
Ik plaats geen foto's op HAW maar vind het wel leuk om van mensen die op dezelfde manier bezig te zijn reacties te krijgen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:42

Nou dat lijkt me dan niet handig, kun je het hele topic doorspitten Vork

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:45

Zoveel zal er toch niet geplaatst worden? Of misschien ook wel..
Als het niet met een subforum kan zal er toch iets anders bedacht moeten worden.. Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:51

HK's is niet handig voor buitenstaanders die informatie zoeken. Op een subfora kan je het via de zoekfunctie vinden en de topics zijn gericht op die ene vraag van de ts.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:57

Heel jammer, hier nog iemand met interesse!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:17

Er is al een HK, maar als je niet alle tijd van de wereld hebt kun je constant gaan terug lezen en de boel gaan doorspitten.
Daarbij zitten er naar mijn gevoel veel mensen die met NH/Parelli bezig zijn, en dat ik iets waar ik me dus niet mee bezig hou Lachen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:28

Ik ben overigens een forum aan het bouwen over de academische rijkunst Bloos Als we dan toch geen subforum krijgen , dan maar zo Duivel
Suggesties zijn altijd welkom! Indeling, titels, inleiding of wat dan ook, u roept maar! Haha!
Wat willen jullie wel of juist niet zien op het forum?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:33

Heb je toevallig al een link?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:33

Super Pasterza! Ik was ook al aan het kijken of dat een idee was alleen ben ik behoorlijk A-technisch!
Is het overigens alleen voor de Academische rijkunst of ook voor de Klassieke?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:35

ik heb idd dat probleem met de HK, vind dat echt niet handig om iets echt in op te zoeken.

Go Pasterza ! Go jij! Go jij!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:41

http://academischerijkunst.123forum.nl/ Knipoog

Is nog niet klaar voor gebruik hoor Tong uitsteken

@ Nijn, Academische Rijkunst en Klassieke Dressuur zijn toch eigenlijk hetzelfde? Zo niet, wil ik graag het verschil weten en zet ik deze in verschillende categoriën op het forum.

Nog voorkeuren wat categoriën betreft?
Iemand MOD worden? Pling

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:44

Catagorien heb ik wel ideeën voor, zal ik dat maar voorstellen op het forum, als allereerste lid? Pling

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:46

Heb mezelf alvast lid gemaakt Haha!