Karl66 schreef:Of er in de toekomst ooit een subforum academische rijkunst komt weet ik niet. Wat ons betreft waren er drie redenen:
1- Te weinig topics
2- Wedstrijddressuur is in de basis ook klassieke dressuur
3- Door academische rijkunst te splitsen mis je de kruisbestuiving tussen de op klassiek gebaseerde wedstrijddressuur en academische rijkunst.
Als na een half jaar of jaar blijkt dat er blijvend veel topics geopend worden over academische rijkunst dan vervalt de eerste reden. Het is inhoudelijk van de topics afhankelijk hoe we op dat moment punt twee en drie beoordelen.
1- er zullen meer topics komen als er een eigen subforum is,nu plaats je je topic en reageerd iedereen er op,ook mensen die op een totaal andere manier trainen,vandaar dat een hoop mensen er dan voor kiezen om geen topic te openen.
2- ben ik het niet mee eens.wedstrijddressuur heeft gerust draagvlakken met de klassieke dressuur,maar bij de klassieke dressuur gaat nog een hele opleiding aan de hand vooraf aan het werk onder het zadel,hoe kan iemand die daar geen weet of kennis van heeft jou dan advies geven als je tegen een probleem aan loopt met je paard die wel op deze manier getraind is?
3- ik denk dat veel mensen daar toch al hun eigen keuze in gemaakt hebben.
mensen die geinteresseerd zijn in ar zullen evengoed deze topics wel volgen en andersom ook.
ik denk dat de kruisbestuiving zo alleen maar beter wordt,doordat mensen die in ar geinteresseerd zijn door de aparte topics in het subforum juiste een duidelijker beeld van de ar kunnen krijgen.
maar goed,dat is mijn bescheiden mening,western en engelse dressuur zet je tenslotte ook niet bij elkaar,net zoals nh toch ook een eigen plekje heeft.
ik zou het erg jammer vinden als er geen subforum komt,ik denk dat we erg veel van elkaar zouden kunnen leren doordat de topics een stuk overzichtelijker zullen worden omdat er alleen nog reacties van ar ruiters komen.