Het is wel mijn verzorgpony maar niemand kan goed timen en een wijkfoto maken als ík erop zit.

Ik maak de foto.
Maar ik vond hem idd ook wel het meest geschikt eerlijk gezegd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sall schreef:Bij het wijken, hoort het paard licht gebogen om het binnenbeen van de ruiter te zijn.
Ik zie heel veel ruiters voorbij komen, die hun binnenbeen naar achteren verplaatsen. Niet correct, en volgens mij dan ook niet geschikt voor op wiki
*edit* zie nu dat er op de vorige pagina ook al aandacht is gegeven
Sall schreef:Bij het wijken, hoort het paard licht gebogen om het binnenbeen van de ruiter te zijn.
Ik zie heel veel ruiters voorbij komen, die hun binnenbeen naar achteren verplaatsen. Niet correct, en volgens mij dan ook niet geschikt voor op wiki
*edit* zie nu dat er op de vorige pagina ook al aandacht is gegeven
Citaat:Het paard loopt voorwaarts/zijwaarts in een schuine lijn en moet recht blijven in het lichaam met slechts een lichte binnenstelling en werkelijk overkruisen, dat wil zeggen het binnenbeen moet voorbij de afdruk van het buitenbeen neergezet worden.
Wanneer een paard voldoende balans heeft om aan de buitenteugel over de binnenhoefslag te lopen, kan begonnen worden met het vragen van enkele passen wijken vanaf de binnenhoefslag. Hoe je moet wijken voor de kuit kun je hier lezen.
Norway_girl schreef:Hier een quote uit de wiki:Citaat:Het paard loopt voorwaarts/zijwaarts in een schuine lijn en moet recht blijven in het lichaam met slechts een lichte binnenstelling en werkelijk overkruisen, dat wil zeggen het binnenbeen moet voorbij de afdruk van het buitenbeen neergezet worden.
Wanneer een paard voldoende balans heeft om aan de buitenteugel over de binnenhoefslag te lopen, kan begonnen worden met het vragen van enkele passen wijken vanaf de binnenhoefslag. Hoe je moet wijken voor de kuit kun je hier lezen.