Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oscar schreef:Ik heb er ook nog eens een nachtje over geslapen
Naar mijn idee blijft het belangrijkste struikelblok dat het huidige HAW een flink aantal regels/voorwaarden heeft en dat een deel van de bokkers zich hier niet goed in kunnen vinden. Een deel vindt HAW van een veel te laag niveau, een ander deel vindt het juist weer veel te formeel door de regels die er gelden. Ik ben bang dat we binnen het huidige HAW hier ook moeilijk een compromis voor kunnen vinden.
Hoe zouden jullie er tegenover staan als HAW eventueel opgesplits zou worden? Het is maar een proefballon hoor, ik zou gewoon graag eens wat meningen willen horen
Waar ik zelf aan zit te denken is de mogelijkheid om HAW op te splitsen in een deel dat puur om het rijtechnisch commentaar gaat, en een deel dat er is om je (werk)foto's te laten zien maar waarbij geen behoefte is aan rijtechnisch commentaar (of de foto's zijn er niet geschikt voor), een soort "fun-HAW" dus
Dan zou je 2 HAW-gerelateerde forums kunnen maken:
1) Een fotogedeelte waarop alleen werkfoto's geplaatst worden die geschikt zijn voor rijtechnisch commentaar en waar ook alleen rijtechnisch commentaar gegeven mag worden.
Geen foto's van setjes, geen verhalen over hoe gezellig het was, puur informatief dus. Dan krijg je een topic waarin iemand goede foto's plaatst, aangeeft waar hij/zij mee bezig is, en ook aangeeft wat de problemen zijn en waar men graag tips over wil hebben. Goede foto's en veel relevante informatie, met daarbij ook de nodige eisen aan de reacties die gegeven worden, met als gevolg een 'hoogstaande' discussie over het rijtechnische deel. Iedereen die enkel en alleen reacties wil krijgen over zijn prestaties, kan hier terecht.
2) Een fotogedeelte waarop werkfoto's geplaatst worden en waarbij de topicstarter de foto's eigenlijk alleen plaatst om zijn foto's te showen en waarbij geen of weinig behoefte is aan rijtechnisch commentaar. Hier zou dan ook plaats zijn voor felicitaties, het laten zien van een leuk nieuw setje, je belevenissen tijdens een buitenrit etc.
Eigenlijk dus een soort ITP zoals we nu hebben, maar dan met foto's van paarden die (in meer of mindere mate) aan het werk zijn. De regels kunnen hier dan ook een stuk minder streng zijn (bijv. alleen oneliners niet toestaan, en natuurlijk verder de gewone regels zoals geen ruzie maken enzo, maar dat zal voor zich spreken). Je krijgt dan een soort "fun-HAW" waar iedereen z'n eigen draai aan kan geven.
Het is maar een brainwave, maar ik ben heel erg benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.
Zou het wat zijn, of is het een prut-idee (en zo ja: waarom)?
Shoot
KarinvdM schreef:Dat kan Oscar, maar van mij mag het ook zo blijven als het is en dan de eis van rijtechnisch commentaar laten varen.
runningkawa schreef:haha, idd
Misschien toch maar zo laten?
Maar dan met cap is altijd eigen keuze..gezeur daarover levert sancties op?
Rt commentaar niet verplicht.
Oneliners worden wel verwijderd, dus alleen maar ow leuk paard is niet oke
S_zanne schreef:Wat vinden jullie hiervan?
ThePast03 schreef:S_zanne schreef:Wat vinden jullie hiervan?
Op zich vind ik het helemaal geen verkeerd idee en netjes uitgewerkt, maar ik zou ook best graag een complimentje willen geven (in welk topic/forum dan ook) zonder verplicht te zijn om rijtechnisch commentaar te geven.
Mocht dat geen optie zijn ga ik voor jouw voorstel.
Oscar schreef:Het zal je waarschijnlijk niet echt verbazen, maar ik zie er zeker wel iets in
't Is zoals ik het ongeveer in gedachten heb.
Maar ik zit nog steeds te denken over wat te doen met de meeloopreacties en wat te doen met rijtechnisch commentaar terwijl daar niet om gevraagd wordt. Daar ben ik geloof ik nog niet helemaal uit
S_zanne schreef:[Je moet het ook niet te moeilijk willen maken.
ThePast03 schreef:S_zanne schreef:[Je moet het ook niet te moeilijk willen maken.
Hier ben ik het mee eens.
Je zou bijvoorbeeld van de gebruikers kunnen verlangen dat ze bij "herhaling van rijtechnische tips" hun eigen argumenten daarbij zetten.
Daarmee voorkom je dat mensen klakkeloos meningen overnemen.
En een pbtje is inderdaad wel te doen als je alleen een complimentje wil geven.