Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:01

Mijn eerste OW had ik te pakken bij een topic waarin de ts mensen opriep om haar te helpen een paard te stelen. Ik heb daar minder prettig in gereageerd en ja hoor..... OW. Heel vreemd imo omdat de ts mensen probeerde aan te zetten tot diefstal.
Wie is er dan OW-waardig?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:02

En dan is het dus te laat. Dan gaan wij OW's geven en komt er commentaar in de trant van "moddies geven gelijk een OW en er komt niet eerst een waarschuwing in het topic".

Het maakt niet uit wat je doet als moderator, maar het is nooit goed Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:02

Ik heb dat topic ook gevolgd, en de TS was in paniek omdat er een paard geslacht zou worden. Daardoor dacht ze niet reeel na, en zag het ook niet als stelen.
Dat kun je op verschillende manieren brengen, en er werd inderdaad erg hard op gereageerd.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:03

Cayenne schreef:
Ik heb dat topic ook gevolgd, en de TS was in paniek omdat er een paard geslacht zou worden. Daardoor dacht ze niet reeel na, en zag het ook niet als stelen.
Dat kun je op verschillende manieren brengen, en er werd inderdaad erg hard op gereageerd.

En terecht lijkt mij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:04

Cayenne schreef:
Maar KiWiKo, jij bent ook nog eens bemiddelaar.
Dan zul je toch niet zo hard en/of grof uit de hoek kunnen komen. Dat vind ik dan niet erg professioneel. Vooral omdat je misschien ooit voor die persoon (waarmee je in discussie bent geweest op een bepaald moment) misschien ooit nog moet bemiddelen.
Ik vind dat je wat dat betreft een voorbeeldfunctie hebt Lachen

Dat ik het niet met iemand eens ben in een bepaald topic, en dat een discussie dan pittig verloopt heeft daar niks mee te maken Lachen

Zou die persoon aankloppen bij de mids, dan is voor mij het blad blanco..... zoals ik al zei, ik weet niet eens meer met wie ik het gisteren oneens was.

Wat dat betreft ben ik qua persoonlijkheid straight genoeg om een meningsverschil niet mee te laten wegen in een mid ding.

Er zijn genoeg bokkers geweest die een midverzoek hebben ingediend het afgelopen jaar, die ik als bokker best onaangenaam vond,(kan ook niet anders, we zitten hier maar met 100.00 man geloof ik, en daar zitten altijd wel mensen tussen die je minder aardig vind) maar waar ik bijvoorbeeld wel een positieve stem uitbracht, omdat MIJN PERSOONLIJKE MENING over iemand niet relevant is bij het midden. Bij het midden is het slechts relevant wat er gebeurd is waarom iemand een sanctie heeft gekregen Lachen en niet wat ik van zo iemand vind Lachen Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:07

Betteke schreef:
Cayenne schreef:

En terecht lijkt mij.

Misschien wel, maar wat helpt het dan om opmerkingen als "Iets te vaak de penny gelezen?" te plaatsen?
Dat is toch helemaal niet relevant in dat topic.
Bovendien is het ook erg kinderachtig om de TS een doos te noemen. Dan is de OW gewoon terecht lijkt mij.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:07

Betteke schreef:
Cayenne schreef:

En terecht lijkt mij.

Als iemand niet reëel nadenkt, vind ik ook dat je ze wel weer even uit de droom mag helpen. Of moet, beter gezegd.

Topic heb ik niet gevolgd overigens.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:08

KiWiKo schreef:
Cayenne schreef:
Maar KiWiKo, jij bent ook nog eens bemiddelaar.
Dan zul je toch niet zo hard en/of grof uit de hoek kunnen komen. Dat vind ik dan niet erg professioneel. Vooral omdat je misschien ooit voor die persoon (waarmee je in discussie bent geweest op een bepaald moment) misschien ooit nog moet bemiddelen.
Ik vind dat je wat dat betreft een voorbeeldfunctie hebt Lachen

Dat ik het niet met iemand eens ben in een bepaald topic, en dat een discussie dan pittig verloopt heeft daar niks mee te maken Lachen

Zou die persoon aankloppen bij de mids, dan is voor mij het blad blanco..... zoals ik al zei, ik weet niet eens meer met wie ik het gisteren oneens was.

Wat dat betreft ben ik qua persoonlijkheid straight genoeg om een meningsverschil niet mee te laten wegen in een mid ding.

Er zijn genoeg bokkers geweest die een midverzoek hebben ingediend het afgelopen jaar, die ik als bokker best onaangenaam vond,(kan ook niet anders, we zitten hier maar met 100.00 man geloof ik, en daar zitten altijd wel mensen tussen die je minder aardig vind) maar waar ik bijvoorbeeld wel een positieve stem uitbracht, omdat MIJN PERSOONLIJKE MENING over iemand niet relevant is bij het midden. Bij het midden is het slechts relevant wat er gebeurd is waarom iemand een sanctie heeft gekregen Lachen en niet wat ik van zo iemand vind Lachen Lachen

Hmm, ik denk niet dat het veel uitmaakt wat jij denkt, maar wat andere erover denken. Dat is nu dus die voorbeeldfunctie waar Cayenne het over heeft. Mensen 'verwachten' iets van je en aan dat beeld "moet" je voldoen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:09

@ Schimmelig, idd Ja Ik geloof gelijk dat KiWiKo het helemaal niet meeneemt tijdens het midden, maar zo zal half bokt (en zeker dat bij een bemiddeling die niet naar hun zin uitpakt) het op dat moment niet zien.

Jiehaaa: [MD] HELP MIJ T PAARD TE REDDEN!!
De reacties op de tweede pagina spreken wel voor zich.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:12

Hallo! Hier nog een niet zo tactische dame Knipoog . Heb met een moderator gekletst het afgelopen weekend en ook zij vindt de computer een heel ander medium dan mensen face to face toespreken; daarom nam ze e.e.a. met een korreltje zout. Je kunt tenslotte op elke slak zout leggen (wat een gezout Haha! )..

Ik verbaas me er wel eens over hoe hypergevoelig er wordt gereageerd als ik mijn mening geef over Anky van Grunsven; negativiteit is not done. Dat vind ik echt vreemd!

Ts, ik geloof ook niet in de zachte heelmeesters; bij sommige bokkers wel, hoor, het hangt er wel beetje van af. Kies ook liever voor het recht door zee zijn; daarbij kun je het idd vanuit de"ik"vorm doen. Als mensen zich dan aangevallen voelen dan is dat jammer..
Laatst bijgewerkt door detour op 06-01-08 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:12

Apple schreef:
En dan is het dus te laat. Dan gaan wij OW's geven en komt er commentaar in de trant van "moddies geven gelijk een OW en er komt niet eerst een waarschuwing in het topic".

Het maakt niet uit wat je doet als moderator, maar het is nooit goed Haha!

Ik vond de opmerking gewoon an sich niet zo'n drama, hoewel ik het er niet mee eens was, maar wat er daarna gebeurde vond ik te kinderachtig voor woorden. Een kritische kanttekening plaatsen bij de betreffende opmerking had mij dus bijna een OW opgeleverd. Waarom mag er niet gediscussieerd worden over de actie van de mod? Tast dat de geloofwaardigheid teveel aan?

En nee Apple, dat het nooit goed is, is niet waar. Dat weet je zelf ook wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:13

dus ik moet het bokken maar laten??? Lachen Lachen

Daarvoor vind ik bokken veel te leuk Lachen Lachen

En mocht ik niet mijn persoonlijke mening los kunnen laten (wat ik vooral bij vrienden heb) dan geef ik dat aan, en mid ik niet mee Lachen Lachen

Ik heb bijvoorbeeld ook personeel werken die ik echt, echt niet leuk vind (kan ook niet anders als je er ruim 70 heb lopen) maar waar ik wel elk jaar een functioneringsgesprek mee moet voeren, zou een mooi verhaal zijn als mijn persoonlijke mening dan mee ging tellen Lachen Lachen Kan niet Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:14

jiehaaa, helaas zo werkt het wel Haha!.

Als jij geen topic start omdat we nu volgens jou te vroeg hebben ingegrepen dan krijg je de volgende keer een topic door een ander met de vraag waarom moddies niet eerst iets in het topic plaatsen.

Het is nog niet voorgekomen dat er een beslissing was waar alle bokkers het mee eens waren (en dat is ook niet mogelijk).

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:14

Ik heb het wel gevolgd HELP MIJ HET PAARD TE REDDEN...niet gereageerd omdat....
Maar het valt me nu wel op dat in dit topic door een hele hoop mensen wordt gereageerd die bij mij in elk geval, de "echte" paarden mensen zijn. Zijn wij dan de enige die af en toe (schande schande) een OW krijgen?

Ik zie mezelf na 40 jaar paarden ook wel als een paardenmens

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:15

KiWiKo schreef:

En mocht ik niet mijn persoonlijke mening los kunnen laten (wat ik vooral bij vrienden heb) dan geef ik dat aan, en mid ik niet mee Lachen Lachen

Ik heb bijvoorbeeld ook personeel werken die ik echt, echt niet leuk vind (kan ook niet anders als je er ruim 70 heb lopen) maar waar ik wel elk jaar een functioneringsgesprek mee moet voeren, zou een mooi verhaal zijn als mijn persoonlijke mening dan mee ging tellen Lachen Lachen Kan niet Lachen

Verward Natuurlijk hoef je het bokken niet te laten. Dat is gelijk het andere uiterste.
Het is net als een mod zijnde. Die zal ook nooit een ongezouten persoonlijke mening in een discussie gooien Lachen Bovendien lijkt het mij dat je niet alleen maar bokt om een flinke discussie te beginnen Haha!

Juist en vooral omdat je vanachter de pc niet altijd weet hoe een ander het zou kunnen bedoelen. In het echt is dat toch vaak wat makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-01-08 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:16

KiWiKo schreef:

Dat geloof ik ook wel, maar je moet toch opleven aan die voorbeeldfunctie die je hebt he Duivel Bokken kan ook zonder discussies tenslotte Tong uitsteken (Ik pest je maar)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:16

Cayenne schreef:
Jiehaaa: [MD] HELP MIJ T PAARD TE REDDEN!!
De reacties op de tweede pagina spreken wel voor zich.

Niet aardig, wel treffend. Bordje met Doos had beter weggelaten kunnen worden, dat vind ik schelden, maar de opmerking over de Penny is gewoon lekker sarcastisch.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:16

Cayenne schreef:
Misschien wel, maar wat helpt het dan om opmerkingen als "Iets te vaak de penny gelezen?" te plaatsen?
Bovendien is het ook erg kinderachtig om de TS een doos te noemen. Dan is de OW gewoon terecht lijkt mij.

Een OW omdat je iemand voor doos uitmaakt?? Verward Vond ik in dit geval nog zeer aardig en volkomen terecht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:17

Betteke schreef:
Cayenne schreef:

Een OW omdat je iemand voor doos uitmaakt?? Verward Vond ik in dit geval nog zeer aardig en volkomen terecht.

Dat snap ik wel, maar het mag gewoon niet. Het staat nou eenmaal in de regels en is een persoonlijke aanval.
Ik neem aan dat je de regels hebt gelezen, dus dan is de OW gewoon terecht Ja Niet leuk, maar wel terecht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:18

Schimmelig schreef:
Dat geloof ik ook wel, maar je moet toch opleven aan die voorbeeldfunctie die je hebt he Duivel Bokken kan ook zonder discussies tenslotte Tong uitsteken (Ik pest je maar)

Verdrietig Verdrietig Verdrietig ik vind juist discusseren zo leuk, kan ik zoveel van leren Lachen Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:18

Iemand direct voor doos uitmaken met dat bordje is inderdaad OW waardig.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:19

Apple schreef:
jiehaaa, helaas zo werkt het wel Haha!.

Als jij geen topic start omdat we nu volgens jou te vroeg hebben ingegrepen dan krijg je de volgende keer een topic door een ander met de vraag waarom moddies niet eerst iets in het topic plaatsen.

Het is nog niet voorgekomen dat er een beslissing was waar alle bokkers het mee eens waren (en dat is ook niet mogelijk).

Dat je nooit alle neuzen dezelfde kant op krijgt, is een feit.
Maar dat te snel ingrijpen of onterecht ingrijpen, daar lijken toch flink wat serieuze bokkers over te vallen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:19

Betteke schreef:
Cayenne schreef:

Maar wie ben jij, om een ander daarvoor uit te maken? Nooit een impulsief idee gehad, nooit 16 geweest (of je moet het nog worden, dat kan natuurlijk ook en dan neem ik mijn woorden terug Bloos ) Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:19

Toch word ik ook wel eens doos genoemd en dan heeft het meer een plagende factor.. Als ik me dar al druk over moet maken.. Weet natuurlijk niet de context in dit geval... Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:22

@Betteke
Volgende keer zeg je gewoon:
Ik VIND jou een kartonnen verpakkingsmiddel van 4 letters.

ROFL

(Edit: Dit is dus een grapje!)

Maar ik moet toegeven, ik ben voorstander van schelden op een forum. "In real" lig ik er niet zo van wakker, maak me er zelf ook schuldig aan, grotendeels in de auto als er 1 of andere jan doedel voor me rijdt. Haha!
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 06-01-08 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt